Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Magazín Forbes perspektivou politické ekonomie komunikace: Kritická analýza roku existence titulu na českém mediálním trhu
Bendlová, Klára ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá českou edicí časopisu Forbes. Magazín Forbes dnes bezesporu patří k plně etablovaným a respektovaným titulům na globálním mediálním trhu. Renomé magazínu je spojeno s pravidelným vydáváním byznysových žebříčků. Koncept časopisu je založen především na příbězích úspěšných lidí. Práce mapuje uvedení titulu na český trh a první rok existence magazínu v podmínkách tuzemského mediálního trhu a pohlíží na něj perspektivou politické ekonomie komunikace. Pozornost je věnována konstrukci úspěchu a identit na stránkách českého vydání magazínu Forbes optikou politické ekonomie komunikace a její konfrontaci s východisky kulturálních studií. V rámci zasazení do širšího politicko-ekonomického kontextu je část práce věnována původní americké edici magazínu, jejíž vydavatel je majitelem licence vydávání titulu i v České republice. Hlavními zkoumanými politicko- ekonomickými oblastmi ve vztahu k magazínu Forbes je charakter produkce magazínu, jeho místo a cíle na trhu, strategie jejich dosažení a cílová skupina časopisu. Součástí práce je kvantitativní analýza obsahu magazínu a kvalitativní analýza editorialů šéfredaktora časopisu. Ta by měla poskytnout hlubší vhled do způsobu konstruování významů a identit v časopise. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pojetí úspěšnosti ředitele a charakteristika úspěšných ředitelů základních škol na území hlavního města Prahy
Štrobachová, Eva ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Závěrečná práce se zabývá osobností ředitele školy, jeho nezbytnými předpoklady pro řízení, konkrétními vlastnostmi, dovednostmi a schopnostmi školského manažera. Přináší informace o tom, jak je ředitelem vnímána povaha úspěchu v souvislosti s řízením školy a jaké jsou charakteristické vlastnosti typické pro úspěšnost ředitelů základních škol na území hlavního města Prahy. Teoretická část se věnuje vymezení osobnosti, její struktuře, vlastnostem, osobnostní typologii a jejímu určování. Dále shrnuje poznatky o rozlišení podstaty a účelovém zaměření osobního managementu a pojetí úspěchu s uvedením postřehů úspěšných manažerů. Ve výzkumné části je na základě analýzy získaných kvalitativních a kvantitativních dat zpracován smíšený výzkum, který se pokouší objasnit, proč jsou někteří ředitelé považováni za úspěšné a jiní ne a co považují ředitelé školy za úspěšnost ve své manažerské práci a jak pohlíží na úspěšnost ředitelů zřizovatelé. Výstupem bude eventuální indicie k získání představy o vlastnostech a klíčových schopnostech typických pro dosažení úspěšnosti. KLÍČOVÁ SLOVA: ředitel školy, osobnost, osobní management, úspěch, zřizovatel
Špionážní aktivity berlínské CIA a jejich vliv na mezinárodní postavení USA mezi léty 1945-1961
Motyčková, Hana ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Pečenka, Marek (oponent)
Studená válka eskalovala během éry jaderných zbraní, jejichž použití by znamenalo válku totální s nejistým výsledkem pro všechny zúčastněné. Ke slovu tak během druhé poloviny 20. století přišly nové nekonvenční zbraně. Jednou z nich byly informace. Ty se staly nezbytně důležitým artiklem, za který soupeřící země neváhaly utratit stovky miliónů dolarů. S potřebou získat citlivé informace, které by se daly použít proti nepříteli, se rozrůstal počet tajných služeb, špiónů i výzvědných operací. Tajné služby vyvíjely nové techniky špionáže a obsazovaly strategická místa, která špehování konkurentů usnadňovala. Jedním z těchto strategických míst se během studené války stal i Berlín. Berlín byl Protokolem o zónách z roku 1944 rozdělen do čtyř sektorů, které byly spravovány vždy jedním ze Spojenců. Na celém území města pak fungoval společný okupační režim. Velice záhy se tak Berlín proměnil v město s hustou sítí tajných služeb. Zejména americké a sovětské tajné služby se zde střetávaly na denním pořádku. Přestože dnes Spojené státy disponují patrně nejefektivnější sítí tajných služeb na světě, v počátcích jejich působení na špionážní scéně v Berlíně byly výkonnostně daleko za Sověty. Tato bakalářská práce se věnuje problematice fungování CIA a její Berlin Operations Base. Cílem práce je zanalyzovat, zda a...
Volnočasové aktivity jako prevence sociálně patologických jevů
Rovenský, Vít ; Kohnová, Jana (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
ANOTACE: Bakalářská práce na téma ,,Volnočasové aktivity jako prevence sociálně patologických jevů" se zabývá otázkou, jaký vliv mají volnočasové aktivity na vývoj dítěte a jak silná je pozice těchto aktivit proti sociálně patologickým jevům u dětí a mládeže. V teoretické části práce je definován volný čas je zde rozpracován vývoj dítěte které je ve vývoji ovlivněno sociálním prostředím a vrozenými dispozicemi. Popsány jsou sociálně patologické jevy a prevence proti nim. V praktické části je provedeno výzkumné šetření pozorováním ve dvou rozdílných skupinách chlapců stejného věku ve Výchovném ústavu ve Žluticích a ve Střední lesnické škole ve Žluticích. V závěrečné části práce jsou shrnuty získané poznatky, vyhodnoceny a tak potvrzen pozitivní vliv volnočasových aktivit na vývoj dítěte.
Vzdělanostní reprodukce a kulturní kapitál. Kvalitativní studie
Vojtíšková, Kateřina ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Kreidl, Martin (oponent) ; Kučera, Miloslav (oponent)
Školy, rodiny a nerovnosti. Výběr středního vzdělání v současné české společnosti Disertační práce se zabývá výběrem středního vzdělání v rodinách, vlivem rodiny a školy na volbu žáků a žákyň narozených v 1. polovině 90. let. Zvláštní význam této fáze spočívá v tom, že střední školy v České republice jsou vysoce diferencované a volba proto patří ke klíčovým bodům školní kariéry. Typ studované střední školy podstatně ovlivňuje vzdělanostní aspirace a šance absolventů na přijetí do dalšího vzdělání, strukturuje pole příležitostí v životní dráze mladých lidí. Analýza se opírá o data získaná ve dvou kvalitativních studiích: 1. focus groups s matkami dětí v 9. ročníku školní docházky: studentů a studentek (výběrových) víceletých gymnázií; žáků a žákyň ze základních škol (hlavní vzdělávací proud); 2. případové studie prováděné ve dvou pražských školách zaměřené na dvě třídy v osmém a devátém ročníku (2008-2010). Cílem obou studií bylo zmapovat subjektivní perspektivy zúčastněných aktérů - rodičů, žáků a pedagogů, ukázat různé zájmy, připisované významy, hodnoty ve výchově, vzdělávání, schopnosti rozlišování typů středních škol vzhledem k vyhlídkám nové generace v současné společnosti. Ústřední výzkumnou otázkou je, jaké mechanismy přispívají k diferenciaci vzdělávacích drah českých žáků mezi základní a střední...
Problematika úspěšnosti přechodu hráče do kategorie dospělých ve fotbale
Jeništa, Jakub ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název: Problematika úspěšnosti přechodu hráče do kategorie dospělých ve fotbale Cíle: Hlavním záměrem této práce je přinést nové pohledy na problematiku fotbalového dospívání s důrazem na její psychologicko-sociální aspekty a podmínky vhodné pro optimální a efektivní fotbalový růst, a to zejména v období přechodu do kategorie dospělých. Metody: Základní metodou zde byla retrospektivní analýza průběhu kariéry aktuálních profesionálních fotbalistů. Na základě dotazníkového šetření jsme identifikovali proměnné týkající se období dospívání, jež pozitivně ovlivnily úspěšnost dospělé kariéry zkoumaných fotbalistů. Výsledky: Práce poukázala na některé významné faktory, které mají zásadní vliv na úspěšnost přechodu hráčů z mládežnických kategorií do kategorie dospělých. Dosažené výsledky ve formě poznatků a doporučení, které z výzkumu vyplynuly, mohou být přínosem všem, jež se podílejí na výchově a sportovní kariéře dospívajících fotbalistů. Klíčová slova: psychologický vývoj, výchova, sociální prostředí, adolescence, talent, trénink, výkon, úspěch
Úspěchy našeho běžeckého lyžování na zimních olympijských hrách
Kubátová, Monika ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Název práce: Úspěchy našeho běžeckého lyžování na zimních olympijských hrách Abstrakt: Tato práce se zaměřuje na historii českého a československého běžeckého lyžování v průběhu zimních olympijskách her - od Chamonix 1924 až po Vancouver 2010. Pomocí metody přímé a metody obsahové analýzy dokumentuje a shrnuje úspěchy, kterých na těchto hrách reprezentanti našeho běžeckého lyžování dosáhli. Zjišťuje, že zástupci tak malé země - ve srovnání se severskými "obry" - dosáhli skvělých výsledků. Přitom dostupná literatura se o nich téměř nezmiňuje, pokud se neumístili do třetího místa a nezískali medaili. Zajímavé je porovnání dvou lyžařských generací prostřednictvím rozhovoru s jejich představitelkami - Květou Jeriovou a Kateřinou Neumannovou. Z jejich odpovědí vyplývá, že první z nich měla mnohem tvrdší podmínky a horší zázemí. Přesto dokázala uspět, její kariéra však byla kratší a počet získaných madailí menší. Klíčová slova: Zimní olympijské hry, historie, běžecké lyžování, úspěch
Chyby ovlivňující úspěch managementu mateřských škol
Kafková, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná práce se zabývá identifikací častých chyb v managementu škol se zaměřením na prostředí mateřské školy. Porovnává poznatky získané v literatuře s osobní zkušeností vybraných ředitelů mateřských škol. Za cíl si klade vymezit rizikové oblasti pro vznik chyb a nalézt vhodná doporučení, jak k nim přistupovat. Obecné vnímání zjištěných rizikových faktorů a přístupů bylo následně ověřeno v dotazníkovém šetření. Poučení z chyb by mělo být vnímáno pozitivně jako cesta k úspěchu a pokroku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V praktické části bylo uskutečněno šest rozhovorů s ředitelkami mateřských škol a formou dotazníkového šetření bylo získáno více než sto dvacet výpovědí školských pracovníků. Souhrnným výsledkem obou částí práce -jsou rady a doporučení pro začínající ředitele.
Harmonizace pracovního a rodinného života u žen na manažerských pozicích
Kučerová, Jana ; Michalík, David (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Práce se zaměřuje na téma sladění rodiny a pracovních povinností u žen na manažerských pozicích. Je čerpáno z oblasti psychologie práce a organizace v teoretické části a z osobních zkušeností manažerek v empirické části. Práce rozpracovává význam práce v současné společnosti, její proměny a zvyšující se nároky na jedince. Dále jsou vyzdvižena témata ženy v managementu a společenská očekávání od ženy. Pomocí kvalitativního výzkumu s použitím polostrukturovaného rozhovoru byly zjišťovány využívané strategie u 7 žen v reálných podmínkách. Dospělo se k závěru, že jako klíčové se pro téma harmonizace jeví podpora od partnera, podpůrné rodinné zázemí, potřeba seberealizace v práci, využívání flexibilních forem pracovního úvazku a zejména využívání moderních technologií mimo pracoviště. Byla zaznamenána nejen tvrdá data, ale také pocity žen plynoucích z budování kariéry a dosahování pracovních úspěchů. Klíčová slova práce, žena, management, harmonizace rodiny a práce, vedení, děti

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.