Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Životní styl, environmentální hodnoty a faktické chování při outdoorových aktivitách na příkladu klasického lyžování ve vybraném zvláště chráněném území (CHKO Žďárské vrchy)
Faltysová, Olga ; Čermák, Daniel (vedoucí práce) ; Vojtíšková, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o životním stylu, environmentálních hodnotách a postojích návštěvníků k ochraně životního prostředí při pěší turistice v Chráněné krajinné oblasti Žďárské vrchy. Úvodní část práce přináší teoretické informace o životním stylu, environmentální etice a hodnotách, následně se zabývá problematikou ochrany životního prostředí. V rámci této části práce je také věnována pozornost udržitelnému cestovnímu ruchu a podrobnější charakteristice Chráněné krajinné oblasti Žďárské vrchy. Část druhá zahrnuje dotazníkový průzkum, který probíhal ve zvolené oblasti a pomocí kterého jsou zjišťovány postoje návštěvníků k ochraně životního prostředí. Na základě zhodnocení zjištěných informací jsou zodpovězeny stanovené výzkumné otázky. KLÍČOVÁ SLOVA Životní styl, hodnoty, postoje, ochrana životního prostředí, udržitelný cestovní ruch, Žďárské vrchy
Integrace dětí se zdravotním postižením do škol
Šmilauerová, Barbora ; Šmídová, Olga (vedoucí práce) ; Vojtíšková, Kateřina (oponent)
Problém integrace dětí s tělesným nebo duševním handicapem do běžných škol a jejich začlenění do třídního kolektivu je velkým problémem moderního světa. Úspěch nebo neúspěch takové integrace je závislý na mnoha faktorech, mezi které patří především postoje lidí, kteří hrají v integraci největší roli: rodičů, učitelů a v neposlední řadě asistentů, kteří přímo s dítětem pracují a v integraci mu pomáhají. Bakalářská práce se pokouší zhodnotit vzájemnou spolupráci těchto tří hlavních činitelů integrace, a to na základě rozhovorů, které proběhly s několika vybranými asistentkami. Prostřednictvím těchto rozhovorů se zkoumá důležitost postavení učitelé jako zástupce školy, asistenta jako nejbližšího spolupracovníka hendikepovaného dítěte, rodičů jako nepominutelného činitele i nejlepšího znalce dítěte a jejich vzájemné vztahy. Osoba asistenta je v tomto případě klíčová, protože především spolupracuje s dítětem, ale zároveň je také nejbližším spolupracovníkem učitele i rodičů. Jako takový má k celému procesu integrace nejblíže a může ho nejlépe hodnotit. Názory asistentů na práci učitelů a rodičů a na spolupráci s nimi jsou rozčleněny zpracováním jednotlivých rozhovorů a pozornost se zde upírá na několik nejdůležitějších bodů integračních snah: spolupráci s rodiči, spolupráci s učiteli, spolupráci mezi asistentem a...
Otázka podpory umění: mediální diskurs a veřejné mínění
Zahradníčková, Zuzana ; Šafr, Jiří (vedoucí práce) ; Vojtíšková, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou postojů veřejnosti ke státní kulturní politice. Zkoumá proměny mediálního diskursu ohledně státní podpory umění po roce 1989. Analyzovány byly články z Lidových novin a Práva z let 1990-1993, 1995-1996, 2005 a 2013 - výběr je soustředěn na ta období, kdy byla otázka vtahu státu a kultury více diskutována (období zásadní proměny kulturní infrastruktury v kontextu ekonomické transformace, zveřejnění tzv. Bílé knihy jako prvního návrhu kulturní politiky, diskuse v souvislosti s manifestací za "1 % pro kulturu" a s petiční akcí Zachraňte kulturu). Výsledky kritické diskursivní analýzy mediálních textů jsou doplněny a částečně konfrontovány s kvantitativní analýzou dat z výzkumů veřejného mínění.
Životní styl, environmentální hodnoty a faktické chování při outdoorových aktivitách na příkladu klasického lyžování ve vybraném zvláště chráněném území (CHKO Žďárské vrchy)
Faltysová, Olga ; Čermák, Daniel (vedoucí práce) ; Vojtíšková, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o životním stylu, environmentálních hodnotách a postojích návštěvníků k ochraně životního prostředí při pěší turistice v Chráněné krajinné oblasti Žďárské vrchy. Úvodní část práce přináší teoretické informace o životním stylu, environmentální etice a hodnotách, následně se zabývá problematikou ochrany životního prostředí. V rámci této části práce je také věnována pozornost udržitelnému cestovnímu ruchu a podrobnější charakteristice Chráněné krajinné oblasti Žďárské vrchy. Část druhá zahrnuje dotazníkový průzkum, který probíhal ve zvolené oblasti a pomocí kterého jsou zjišťovány postoje návštěvníků k ochraně životního prostředí. Na základě zhodnocení zjištěných informací jsou zodpovězeny stanovené výzkumné otázky. KLÍČOVÁ SLOVA Životní styl, hodnoty, postoje, ochrana životního prostředí, udržitelný cestovní ruch, Žďárské vrchy
Vzdělanostní reprodukce a kulturní kapitál. Kvalitativní studie
Vojtíšková, Kateřina ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Kreidl, Martin (oponent) ; Kučera, Miloslav (oponent)
Školy, rodiny a nerovnosti. Výběr středního vzdělání v současné české společnosti Disertační práce se zabývá výběrem středního vzdělání v rodinách, vlivem rodiny a školy na volbu žáků a žákyň narozených v 1. polovině 90. let. Zvláštní význam této fáze spočívá v tom, že střední školy v České republice jsou vysoce diferencované a volba proto patří ke klíčovým bodům školní kariéry. Typ studované střední školy podstatně ovlivňuje vzdělanostní aspirace a šance absolventů na přijetí do dalšího vzdělání, strukturuje pole příležitostí v životní dráze mladých lidí. Analýza se opírá o data získaná ve dvou kvalitativních studiích: 1. focus groups s matkami dětí v 9. ročníku školní docházky: studentů a studentek (výběrových) víceletých gymnázií; žáků a žákyň ze základních škol (hlavní vzdělávací proud); 2. případové studie prováděné ve dvou pražských školách zaměřené na dvě třídy v osmém a devátém ročníku (2008-2010). Cílem obou studií bylo zmapovat subjektivní perspektivy zúčastněných aktérů - rodičů, žáků a pedagogů, ukázat různé zájmy, připisované významy, hodnoty ve výchově, vzdělávání, schopnosti rozlišování typů středních škol vzhledem k vyhlídkám nové generace v současné společnosti. Ústřední výzkumnou otázkou je, jaké mechanismy přispívají k diferenciaci vzdělávacích drah českých žáků mezi základní a střední...
Integrace dětí se zdravotním postižením do škol
Šmilauerová, Barbora ; Šmídová, Olga (vedoucí práce) ; Vojtíšková, Kateřina (oponent)
Problém integrace dětí s tělesným nebo duševním handicapem do běžných škol a jejich začlenění do třídního kolektivu je velkým problémem moderního světa. Úspěch nebo neúspěch takové integrace je závislý na mnoha faktorech, mezi které patří především postoje lidí, kteří hrají v integraci největší roli: rodičů, učitelů a v neposlední řadě asistentů, kteří přímo s dítětem pracují a v integraci mu pomáhají. Bakalářská práce se pokouší zhodnotit vzájemnou spolupráci těchto tří hlavních činitelů integrace, a to na základě rozhovorů, které proběhly s několika vybranými asistentkami. Prostřednictvím těchto rozhovorů se zkoumá důležitost postavení učitelé jako zástupce školy, asistenta jako nejbližšího spolupracovníka hendikepovaného dítěte, rodičů jako nepominutelného činitele i nejlepšího znalce dítěte a jejich vzájemné vztahy. Osoba asistenta je v tomto případě klíčová, protože především spolupracuje s dítětem, ale zároveň je také nejbližším spolupracovníkem učitele i rodičů. Jako takový má k celému procesu integrace nejblíže a může ho nejlépe hodnotit. Názory asistentů na práci učitelů a rodičů a na spolupráci s nimi jsou rozčleněny zpracováním jednotlivých rozhovorů a pozornost se zde upírá na několik nejdůležitějších bodů integračních snah: spolupráci s rodiči, spolupráci s učiteli, spolupráci mezi asistentem a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Vojtíšková, Kamila
8 Vojtíšková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.