Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Učitel, kolegialita a spolupráce
Španingerová, Marie ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na spolupráci, kolegialitu a vzájemné vztahy učitelů, které jsou jedním z klíčových pilířů úspěšného edukačního procesu. Kooperace učitelů je v novém pojetí školního vzdělávacího programu a naplňování průřezových témat a mezioborových vztahů velmi důležitá. V teoretické části jsou popsány základní pojmy, osobnost učitele, jeho role, profesní kompetence, autorita a prestiž učitele. Teoretická část přináší také informace o spolupráci učitelů obecně, o typických formách spolupráce, zabývá se rolí vedení školy při spolupráci učitelů. Cíl empirické části práce je zmapovat problematiku spolupráce a kolegiality mezi učiteli na střední škole. Dalším cílem je zanalyzovat, zda je pro učitele střední školy kolegialita a spolupráce přínosem a popřípadě co jim ve vzájemné spolupráci brání. Klíčová slova: učitel, spolupráce, kolegialita, osobnost učitele, autorita učitele, kompetence učitele
Video jako prostředek pro zvýšení motivace a rozvoj dovedností studentů v didaktice biologie
Řeháková, Anna ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o využití videa jako prostředku výuky v předmětu Didaktika biologie a skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část mapuje didaktické a praktické předměty vyučované na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze a zabývá se využitím videa k profesnímu rozvoji učitele. V rámci praktické části bylo natočeno 8 videohospitací, které jsou umístěny na nově vzniklých webových stránkách (www.didaktikabiologievidea.cz). Videohospitace byly podrobeny analýze inspirované metodikou 3A a následně využity v kurzech Didaktiky biologie. Jejich přínosnost pro studenty učitelství byla zjišťována dotazníkem, který mapoval motivaci pro studium Didaktiky biologie a výkon učitelské profese a zvyšování učitelských kompetencí po zhlédnutí videí. Všechny výše zmíněné cíle se podařilo v práci naplnit. Klíčová slova: videohospitace, didaktika biologie, metodika 3A, učitelská profese, motivace, kompetence učitele
Problematika hodnocení připravenosti studentů a začínajících učitelů na výkon učitelské profese
Štoudek, Martin ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Závěrečná práce se zabývá problematikou pregraduální přípravy studentů učitelství na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity a jejich pozdější začleňování do praxe. Práce ověřuje, zda se u studentů změnily předpoklady k výběru studia na Pedagogické fakultě JU, jejich představy o připravenosti k nástupu do praxe, včetně vybavenosti jednotlivými pedagogickými kompetencemi. Pro školský management přináší tato práce mnohá zjištění, která lze uplatnit v personální praxi při adaptaci nových zaměstnanců. Mezi přínosy této práce patří oživení diskuze o učitelské profesi a ujasnění si základních pojmů a jejich sémantických náplní v teoretické literatuře. Dotazníkové šetření ukázalo, že u studentů, kteří si vybírají pedagogickou fakultu, dochází ke změně, tj. vybírají si ji cíleně, s vizí výkonu učitelského povolání. Školský management by měl tuto změnu reflektovat.
Kompetence začínajících učitelů 1.stupně ZŠ individualizovat výuku
Robovská, Martina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na začínající učitele, coby absolventy PedF UK v Praze s maximální praxí do 3 let. Jaké mají kompetence individualizovat výuku na 1. stupni ZŠ. Toto téma je v dnešní době velmi aktuální a již se nezaměřuje pouze na děti nějakým způsobem indisponované, či naopak nadané, ale využívá se plošně u veškerých žáků. Tato práce se snaží dnešní situaci zmapovat za pomoci 8 vybraných učitelů, odpovídajících nastaveným požadavkům práce a následně reflektovat. Praktická část práce je rozdělena do čtyř kapitol, které se věnují profesní kvalitě učitele s podrobným zaměřením nejen na zmíněnou kvalitu učitele, ale i jeho osobnostní charakteristiku a přímo i na pojem začínající učitel a jeho nejčastější začátečnické problémy. Následující kapitola se zaměřuje na pedagogickou způsobilost a učitelské kompetence. Podkapitoly se týkají kompetence učitele s podrobným rozebráním kompetencí učitele individualizovat výuku, uvedení jaká jsou kritéria kompetencí individualizovat výuku a představením jaké jsou tendence v součastném přípravném vzdělání učitelů 1. st. ZŠ. V předposledních kapitolách je blíže popsána osobnost a přípravné vzdělání učitelů primárních škol. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na pojem diferenciace a individualizace. Bližší představení individualizované...
Učitel praktického vyučování
Čechová, Olga ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
(česky): Práce se zabývá problematikou pedagogických pracovníků v oblasti středního odborného školství. Obory vzdělávání SOU jsou vedle služeb zaměřeny převážně na řemeslné zpracování materiálů. Důležitou složkou vzdělávání je odborný praktický výcvik, při kterém se žáci učí samostatné řemeslné výrobě pod vedením učitelů praktického vyučování. Přípravu a kvalifikaci učitelů praktického vyučování upravuje Zákon o pedagogických pracovnících (zákon č. 563/2004 Sb.). Pedagogickými pracovníky v pozici mistrů odborné výchovy a učitelů odborného výcviku v oblasti SOU se stávali převážně lidé z praxe, často jen s úplným středním vzděláním a vyučením v příslušném oboru. V programech doplňujícího studia pak získávali i pedagogické vzdělání. Snaha o zvyšování úrovně vzdělávání pedagogických pracovníků vedla k požadavku vysokoškolského vzdělání v bakalářských a magisterských studijních programech odpovídajícího charakteru vyučovaného oboru. Odborná způsobilost pro mistry odborné výchovy byla původně stanovena vyhláškou č. 139/1997 Sb. v rozsahu vzdělání stanoveného pro učitele předmětu praxe, vyučení v odpovídajícím oboru a nejméně roční praxe v příslušné profesi. Vyhláška pozbyla účinnost 1. 1. 2005, kdy vstoupil v platnost zákon č. 563/2004 Sb. Na základě tohoto předpisu došlo k úpravám označení...
Analýza předmětů oboru Gymnastika v přípravě učitelů tělesné výchovy se zaměřením na sportovní gymnastiku
Vorálková, Jitka ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Jansa, Petr (oponent) ; Blahutková, Marie (oponent)
Souhrn Název: Analýza předmětů oboru Gymnastika v přípravě učitelů tělesné výchovy se zaměřením na sportovní gymnastiku. Cíle práce Cílem práce bylo vymezit obsah předmětu Sportovní gymnastika studijního programu učitelství tělesné výchovy. Pro dosažení základního cíle byly stanoveny další dva dílčí cíle, které byly řešeny ve dvou etapách výzkumu: 1. analýza školské dokumentace z hlediska: a) cílů, výstupů a obsahu studijních plánů předmětu Sportovní gymnastika b) zastoupení jednotlivých předmětů oboru Gymnastika, zejména předmětu Sportovní gymnastika, a jejich hodinové dotace 2. zjistit a formulovat požadavky, které jsou kladeny na osobnost učitele tělesné výchovy na středních školách. Metody Výzkum probíhal ve dvou etapách. V první etapě byla analýzou školské dokumentace provedena explorace zaměření obsahu studijních plánů předmětu Sportovní gymnastika, jeho rozsahu a požadovaných výstupů. Pro nalezení odpovědí na otázku důležitosti a potřebnosti jednotlivých kompetencí absolventa předmětu Sportovní gymnastika byla v druhé etapě výzkumu použita metoda repertoárové mřížky. Jejím prostřednictvím bylo získáno velké množství informací od skupiny patnácti expertů, kteří byli rozděleni na základě svých zkušeností s výukou gymnastiky do tří skupin. Výsledky Z hlediska jednotlivých cílů práce byly dosaženy...
Profesní kompetence učitele. Komunikace učitele ve smyslu informování, reportování, administrace
Bártová, Ilona ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
NÁZEV: Profesní kompetence učitele. Komunikace učitele ve smyslu informování, reportování, administrace. AUTOR: Ilona Bártová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. Závěrečná práce se zabývá pojmem kompetence učitele, konkrétně komunikací. Jak učitelé v profesním kontextu komunikují ve smyslu reportování, informování, administrace. Pojmem management, classroom management, jaký je vztah classroom managementu a school managementu. Vysvětluje pojem kompetence, kompetence učitele. Podrobněji se věnuji jedné kompetenci učitele a tou je komunikace. Prezentuje výsledky rozhovorů a dotazníkového šetření, jak učitelé a ředitelé komunikují ve smyslu informování, reportování a administrace. Porovnává data získaná rozhovory s učitelkami mateřských a základní škol s daty získaných z dotazníků určených ředitelům mateřských a základních škol. Klíčová slova: management, classroom management, school management kompetence, kompetence učitele, komunikace, funkce komunikace, informování, reportování, administrace
Kolegialita a spolupráce učitelů v základní škole speciální
Mikšovská, Eva ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra pedagogiky Abstrakt Diplomové práce Bc. Eva Mikšovská Kolegialita a spolupráce učitelů v základní škole speciální Collegiality and cooperation of teachers in basic special school Praha 2013 Vedoucí práce: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. Diplomová práce se zaměřuje na kolegialitu a spolupráci učitelů s cílem zmapování jejich aktuálních možností a potřeb v této oblasti. Zároveň na základě získaných poznatků přispět k lepšímu porozumění, zlepšování a rozšiřování spolupráce a kolegiality učitelů. Teoretická část práce pojednává o spolupráci obecně, vymezuje základní pojmy. Přináší informace o typických podobách a formách spolupráce ve školním prostředí, spolupráci učitelů v českých základních školách. Zabývá se také faktory usnadňujícími spolupráci, instrumenty pro rozvoj spolupráce pedagogů a rolí vedení škol při spolupráci. Popisuje osobnost učitele, jeho kompetence, prostředí a organizaci základní školy speciální. Empirická část práce zjišťuje konkrétní úroveň kolegiality a spolupráce učitelů v Základní škole speciální Kolín. Klíčová slova: kolegialita, spolupráce, učitel, základní škola speciální, kolega, formy spolupráce, spolupracující škola, osobnost učitele, kompetence učitele, spolupráce učitelů, školní prostředí
Využití techniky "360 stupňů zpětné vazby" k evaluaci kompetencí učitelů
Velechovská, Michaela ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Klíčová slova: 360řzpětná vazba, evaluace kompetencí učitelů, kompetence učitele Key words: 360řfeed back, evaluation teacher's competences, teacher's competences Abstrakt: Téma diplomové práce se orientuje na problematiku hodnocení kompetencí učitelů a ověřuje možnost použít metodu 360řzpětné vazby k tomu to hodnocení. Je zde popsaná metoda 360řzpětné vazby jako předmět výzkumu. Výzkumnými metodami použitými k ověření použitelnosti 360řzpětné vazby jsou dotazníky a rozhovory. Práce se zaměřuje na kompetence učitele 2. stupně základní školy. Abstract: The theme of diploma work is evaluation of teacher's competencies. Work verifies possibility to use method of 360ř feedback for this evaluation. Work further describes method of 360ř feedback as a subject of research. Research methods used for verification of usability of 360řfeedback, are questionnaires and interviews. Work focuses on middle school teachers' competencies.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.