Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 475 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Časový snímek ředitele základní školy
Vršecká, Anna ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá technikou, která slouží ke zjištění rozložení jednotlivých aktivit v rámci dne. Tato analytická technika je známa pod názvem "časový snímek". V práci je tato technika popsána nejen teoreticky včetně krátkého seznámení s ostatními manažerskými technikami vedoucími ke zvýšení efektivity práce ředitelů základních škol, ale je zde i ukázka praktického výzkumu. Formou speciálního dotazníku jsou zde zjištěny a zpracovány časové snímky pracovního dne několika ředitelů základních škol, včetně části jejich osobního času mimo pracovní dobu. Jsou zde navrženy postupy v obraně proti zlodějům času a zefektivnění každodenních pracovních návyků ředitele ZŠ. Tento text poukazuje na provázanost jednotlivých manažerských technik s oblastí timemanagementu a přináší inspiraci ředitelům základních škol, jak efektivněji využívat svůj čas.
Způsob hodnocení ředitelů škol zřizovatelem
Kotěšovská, Hana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá způsoby hodnocení ředitelů škol. Cílem práce bylo zjistit, zda mají zřizovatelé škol stanovenu metodiku způsobu hodnocení ředitele u náhodně vybraného souboru zřizovatelů škol ve Středočeském kraji. První část je zaměřena na popis teoretických poznatků v oblasti moderní personalistiky, zejména popis běžných metod hodnocení pracovníků a seznámení s problematikou školského prostředí. Výzkum je proveden kvantitativním způsobem, druh šetření empirický s využitím dotazníkového šetření, jehož předmětem bylo zjistit, zda zřizovatelé mají stanovenu metodiku způsobu hodnocení ředitelů škol. Práce je rozdělena do dílčích cílů, které zjišťovaly, kdo stanovuje způsob hodnocení ředitelů škol. Byly zjišťovány důvody hodnocení ředitelů škol zřizovateli, nejčastěji používané způsoby hodnocení a co je podle zřizovatele motivujícím faktorem pro ředitele ke zlepšení své pracovní výkonnosti vyplývající z hodnocení zřizovatelem. Následně byla provedena komparace dílčích cílů práce dle typu zřizovatele. Výsledky této práce budou moci být přínosné a mít informativní charakter pro zřizovatele, kteří chtějí se zavedenými způsoby hodnocení pracovat nebo pro ty, kteří je teprve budou zavádět, aby mohli vytvořit systém hodnocení přínosný jak pro zřizovatele, tak pro ředitele škol. KLÍČOVÁ...
Integrace žáků s SVP jako šance pro jihočeská gymnázia
Štoudek, Martin ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Resumé Integrace žáků se SVP jako šance pro jihočeská gymnázia? Že se nejedná pouze o zajímavé slovní, potvrzují následující stránky. Autor si záměrně vybral hraniční téma z oboru psychologie a managementu. Téma integrace je v této práci totiž zpracováno právě z pohledu vedoucího pracovníka ve školství. Čtenář se v ní seznámí se základními pojmy z oblasti integrace, nalezne zde i okomentovaný legislativní rámec související s integrací. Zajímavé jsou postřehy z praxe ze škol, kde integrace probíhá. Autor se snaží pojmenovat i obtíže celého procesu a dát tipy na jejich řešení. V druhé praktické části představuje autor integraci jako impuls ke změně strategického plánování, včetně pozitiv i negativ takovéto změny. Autor podává statisticky zpracovaný demografický vývoj a analýzu konkurenčnímu prostředí v Jihočeském kraji, které předchází tak závažnému rozhodnutí, zda integraci chápat jako pozitivní impuls, který školu může v dlouhodobém horizontu posunout dále. Faktem, který má práce potvrdila, zůstává, že stav na jihočeských gymnázií v oblasti integrace je spíše neuspokojivý. Bohužel toto konstatování potvrdilo skepsi mého okolí i mnohých odborníků. Jako bonus pro čtenáře je v práci zpracován program Malostranského gymnázia, které se již dlouhé roky věnuje problematice péče o děti se SVP.
Školství v tranzici: Srovnání vzdělávací soustavy v Česku, Bosně a Hercegovině, Chorvatsku a Srbsku na počátku 21. století
Mujanović, Mihad ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Předkládaná práce srovnává vzdělávací systémy Česka, Bosny a Hercegoviny, Chorvatska a Srbska v období celospolečenské transformace po pádu komunis- tických režimů roku 1990. Výběr zemí je dán jejich společnou historickou zku- šeností, blízkými socioekonomickými poměry a sdílenou vizí nevyhnutelné de- mokratizace a evropské integrace (v Srbsku po roce 2000). V diachronní části komparace je hlavní důraz kladen na rozbor ústavního zakotvení vzdělávání, školské legislativy a vládních a ministerských strategických dokumentů. V tom- to ohledu se čtveřice zemí nebývale podobá; ústavy se vzdělávání dotýkají jen okrajově, zato příslušné zákony jsou značně rozsáhlé a obměňují se stejně často jako volení zástupci politické reprezentace. Dlouhodobé plány rozvoje zprvu slepě kopírovaly evropské reformní trendy, poté se více zaměřily na konkrétní opatření v místních podmínkách. V synchronní části komparace je zvláštní po- zornost věnována současným parametrům školského systému a základní školské statistice na jednotlivých stupních vzdělávání od předprimárního po terciární. Ani zde nejsou zřetelné výraznější odchylky, byť jednotlivé země si uchovávají jistou míru specifik. Zásadnější rozdíly jsou patrné jen u výkonnosti a efektivity systémů, dostupnosti a dopadů jimi poskytovaného vzdělávání. Klíčová slova...
Delegování kompetencí v mateřských školách
Daňková, Lenka ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá procesem delegování kompetencí k řízení pedagogického procesu v mateřské škole s jedním a více odloučenými pracovišti, jež tvoří jeden právní subjekt. Mapuje problematiku procesu delegování, poukazuje na jeho pozitivní přínos, upozorňuje na některá negativa a možná rizika. Přináší přehled kompetencí, které ředitelka může delegovat na své podřízené pedagogy. Teoretická část se opírá o manažerskou literaturu a výzkumná část vychází z analýzy dotazníkového šetření, jehož hlavním cílem bylo zjistit, na koho ředitelky nejčastěji tyto kompetence delegují a zda k delegování oslovují i jiné pedagogy než své zástupkyně, na které by mohly přenést další vhodné kompetence. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Akontabilita veřejné a soukromé základní školy
Čermáková, Olga ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná práce se zabývá akontabilitou školy. Zkoumá akontabilitu jako jev, který existuje, ale není v praxi české školy explicitně vyjádřen a systematicky začleněn do procesu manažerského řízení. Práce shrnuje známé poznatky a přístupy k akontabilitě v českém i zahraničním prostředí a jejich souvislost s řízením školy. Cílem kvalitativního výzkumu je přispět k rozšíření odborného poznání v této oblasti. V případové studii školy veřejné a soukromé jsou identifikovány vnější subjekty akontability těchto škol, jejich hlavní zájmy, které jsou následně komparovány. Práce je určena pro ředitele škol, přináší detailnější pohled na akontabilní nároky vnějších subjektů školy veřejné i soukromé, nabízí konkrétní postupy a doporučení managementu školy, které lze považovat za akontabilní jednání vzhledem k vnějším subjektům školy. KLÍČOVÁ SLOVA: Akontabilita, zúčtovatelná zodpovědnost, autonomie, akontabilní jednání, periodické hodnocení, vnější subjekty školy, management školy
Úroveň a efektivita externí kontroly škol v Libereckém kraji (zaměřeno na kompetence zřizovatelů a vzájemnou spolupráci při provádění kontroly)
Majerová, Jana ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce analyzuje a hodnotí stav a fungování současného systému evaluace školství v České republice, rozebírá příčiny a důsledky vlivu jednotlivých faktorů na jeho kvalitu a zjištěné poznatky shrnuje v návrhu nového pojetí externí evaluace škol. Stanovené závěry vycházejí z výsledků provedeného výzkumu názorů ředitelů, zřizovatelů a pracovníků České školní inspekce v Libereckém kraji, z analýzy národního projektu Cestou ke kvalitě realizovaného v rámci České republiky, ale také ze stanovisek mezinárodních odborných týmů zaměřených na provádění hodnocení školských systémů, jako je Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj (OECD), společnost McKinsey & Company a Stálá konference ústředních a generálních inspektorátů vzdělávání (SICI). Pozornost je zaměřena na zjišťování míry kompetencí a zodpovědnosti jednotlivých subjektů vzdělávací politiky, na oblast odborné kvalifikace zřizovatelů a vyvozování důsledků z těchto aspektů vyplývajících. Významnou součástí procesu zvyšování kvality škol je nejen poskytování pomoci a podpory školám erudovanými hodnotiteli, ale i vytvoření vzájemné provázanosti a spolupráce všech zúčastněných stran. Důraz je kladen na spolupráci externích hodnotitelů České školní inspekce a zřizovatele, ale především na míru a kvalitu spolupráce hodnotitelů se školami...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 475 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Trojan, Vladimír
1 Trojan, Vítězslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.