Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 79 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Syntéza látek strukturně podobných alkaloidům s kvarterními uhlíkovými centry
Jansa, Petr ; Matoušová, Eliška (vedoucí práce) ; Baszczyňski, Ondřej (oponent) ; Nováková, Veronika (oponent)
Syntéza inspirovaná přírodními látkami má ve vývoji léčiv dlouhou tradici. Protože struktura bioaktivních přírodních látek je často velmi komplexní, vyžaduje příprava jejich derivátů vývoj specifických syntetických postupů. Příkladem takových látek jsou i deriváty některých alkaloidů rostlin z čeledi Amaryllidaceae, jejichž syntézou se zabývá tato práce. Práce studuje možnosti přípravy polycyklických látek, které obsahují strukturní motiv přítomný u alkaloidů tazettinového, krininového, či mesembrinového typu. Součástí tohoto motivu je i kvarterní uhlíkové centrum, pro jehož přípravu byla v práci vyvinuta a optimalizována metoda zahrnující tandemovou cyklizaci/Suzukiho couplingovou reakci a halokarbocyklizaci. V rámci studia rozsahu zmíněných reakcí byly připraveny různě substituované produkty obsahující kyslíkatý i dusíkatý cyklus. Dále byly vypracovány metody pro přípravu N-alkylovaných derivátů, dehydrohalogenaci za vzniku dvojné vazby nebo pro různé převážně oxidační modifikace kruhu sousedícího s aromatickým jádrem. Po vývoji metody pro přípravu enantiomerně obohacených výchozích látek byla úspěšně provedena také asymetrická verze celé syntézy. V neposlední řadě pak byla u vybraných připravených sloučenin studována biologická aktivita. U některých látek byla pozorována mírná antibakteriální či...
Rozdíly mezi začínajícími a zkušenými pedagogy tělesné výchovy v přípravě na hodinu a motivování žáků na 2. stupni základních škol a nižších ročnících víceletých gymnázií
Mejzr, Patrik ; Flemr, Libor (vedoucí práce) ; Jansa, Petr (oponent)
Název: Rozdíly mezi začínajícími a zkušenými pedagogy tělesné výchovy v přípravě na hodinu a motivování žáků na 2. stupni základních škol a nižších ročnících víceletých gymnázií. Cíle: Primárním cílem diplomové práce je porovnat a popsat rozdíly mezi začínajícími a zkušenými pedagogy tělesné výchovy na území České republiky v oblasti přípravy na hodinu a motivování žáků. Zajímalo nás, zda u učitelů existují výrazné rozdíly nebo naopak podobnosti mezi vybranými koncepty. Metody: Data v praktické části práce byla získána pomocí metody empirického kvantitativního výzkumu formou dotazníku vlastní konstrukce, kterého se zúčastnili učitelé tělesné výchovy, kteří vyučují na druhém stupni základních škol a nižších ročnících víceletých gymnázií v České republice. Podmínkou pro vyplnění byla délka pedagogické praxe pod 5 let nebo nad 20 let. Z každého kraje bylo náhodně osloveno 25 % základních škol a 25 % víceletých gymnázií. Celkem bylo osloveno 772 škol, ze kterých jsme získali odpovědi od 271 respondentů. Získaná data byla zpracována a vyhodnocena v programu MS Excel. Výsledky: Skupina zkušených učitelů odpovídala na otázky převážně jednotně, v porovnání se skupinou začínajících učitelů. V mnoha případech se názory obou skupin pedagogů shodují, rozdíly nejsou příliš výrazné. Zejména zkušení učitelé tráví...
Emoční reakce mládeže na školní tělesnou výchovu.
Friedrichová, Lada ; Jansa, Petr (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Emoční reakce mládeže na školní tělesnou výchovu Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit a vzájemně porovnat emoční reakce žáků v hodinách tělesné výchovy na základních školách. Zaměřit se na žáky sedmých a osmých tříd, dívky a chlapce ve věku 12 - 14 let. Statisticky zpracovat a porovnat výsledky mezi pohlavím a mezi školami z venkova a měst. Zjistit reliabilitu - vnitřní konzistenci položek jednotlivých faktorů zvoleného dotazníku DEMOR. Vyhodnotit zjištěné údaje do přehledných tabulek a grafů. Metody: V této práci byla použita metoda dotazování. Pro splnění cílů byla provedena analýza odpovědí získaných z dotazníku DEMOR. Prostřednictvím tohoto dotazníku je možné zaznamenat emoční reakce žáků, vnímání prožitků a získat tak informace o klimatu v hodinách tělesné výchovy. Výzkumné šetření bylo provedeno na dvanácti základních školách na venkově a ve městech v Karlovarském kraji. Výsledky: Výsledky práce poukazují na to, že v současné době převládají u žáků v hodinách tělesné výchovy pozitivní pocity. Mezi školami z venkova a měst jsme zjistili pouze nepatrné diference v pozitivních a negativních pocitech. Statisticky významné diference ve všech sledovaných faktorech jsme shledali mezi pohlavím a mezi chlapci a dívkami z městských škol. Klíčová slova: dotazník, reliabilita, klasifikace...
Právní aspekty implementace projektu "Creative Commons" v České republice
Jansa, Petr ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
99 6 Závěr Smyslem této práce bylo komplexně pojednat právní aspekty implementace licencí Creative Commons v České republice. Bližší pohled ukázal, že institut veřejných licencí vykazuje celou řadu znaků, které jsou z hlediska Českého práva problematické. Nejedná se výlučně o problém licencí Creative Commons, ale o problém obecný, což vyplynulo ze srovnání s jinými hojně používanými veřejnými licencemi (GPL, FDL a Creative Archive). Snaha nalézt pro problematická ustanovení veřejných licencí vhodnou interpretaci ovšem nebyly marné, neboť na většinu sporných otázek se podařilo nalézt uspokojivou odpověď a v obecné rovině lze konstatovat, že stávající právní úprava používání veřejných licencí umožňuje. V některých případech je ovšem třeba nesoulad mezi požadavky veřejných licencí a českého práva překlenout výkladem a tato práce může v tomto ohledu posloužit jako přehled možných interpretací pro jednotlivá ustanovení veřejných licencí v českém kontextu. Lze tedy říci že plní svůj účel. To platí i pro návrh české verze licence BY-NC-SA uvedený v příloze č. 1, který se stal podkladem pro další práci na české verzi licencí CC, jejichž definitivní znění je v době odevzdání této práce na spadnutí.
Postoje a názory adolescentů ve věku 15-18 let ke sportu a pohybovým aktivitám
Jansa, Petr ; Flemr, Libor (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Postoje a názory adolescentů ve věku 15-18 let ke sportu a pohybovým aktivitám Cíle: Hlavním cílem této práce bylo zjišťování a komparování dotazníkem PASA názory a postoje k pohybovým aktivitám a sportu u adolescentní mládeže, zaměřené na studenty 15 - 18leté ze středních škol (gymnázia). Metody: V diplomové práci využíváme metodu dotazování respektive techniku písemného dotazování v rámci dotazníku PASA. Dotazník byl využíván před patnácti lety, přesto jsme provedli na menším vzorku pilotáž a některé otázky jsme upravili. Prostřednictvím dotazníku PASA se dotazujeme na některé názory a postoje adolescentní mládeže k pohybovým aktivitám a sportu z hlediska psychosociálního, reálných pohybových a sportovních aktivit, využití dostupných tělovýchovných a sportovních zařízení aj. Výzkumné šetření jsme prováděli na vybraných středních školách-gymnáziích v České republice. Výsledky: Získané údaje jsme statisticky zpracovali a výsledky uvádíme v souhrnných tabulkách s konstatováním statisticky významných rozdílů mezi pohlavím, věkovými kategoriemi. Součástí práce je srovnávání našich výsledků s výzkumem uskutečněným v roce 2000 (Slepička et. al., 2001). Klíčová slova: adolescent, pohybová aktivita, sport, dotazování, gymnázium
Organizované formy volnočasových aktivit dětí 2.stupně ZŠ v Ostrově
Fousová, Eva ; Hendl, Jan (vedoucí práce) ; Jansa, Petr (oponent)
Název: Organizované formy volnočasových pohybových aktivit žáků 2. stupně ZŠ v Ostrově Cíle: Cílem diplomové práce je zmapovat organizace nabízející žákům 2. stupně pohybové aktivity ve městě Ostrov. Zjistit formou dotazníků zájem žáků 6. a 9. tříd ZŠ města Ostrov o sportovní kroužky nabízené organizacemi. Metodologie: Práce je empirického charakteru. Kvalitativní výzkum je použit v rámci mapování ostrovských sportovních organizací, metoda kvantitativní u dotazníku a výzkumných otázek, které se ho týkají. Výsledky: Město Ostrov nabízí rozmanité organizované pohybové aktivity pro žáky 2. stupně ZŠ. Největší nabídku má Městský dům dětí a mládeže. Zájem ze strany dětí není tak velký, žáci mají větší zájem o sport neorganizovaný. Nejnavštěvovanějšími aktivitami je fotbal u chlapců a volejbal u dívek. Oblibu mají také ve školních pohybových kroužcích. Klíčová slova: organizovaný sport, žáci, pubescence, finanční podpora sportu, základní škola.
Analýza tělesné zdatnosti policistů České republiky
Bělohlávek, Jan ; Jansa, Petr (vedoucí práce) ; Flemr, Libor (oponent)
Název:Analýza tělesné zdatnosti policistů České republiky Cíle:Hlavním cílem této diplomové práce je přispět k řešení problematiky vybraných pohybových schopností dospělé populace, konkrétně policistů ČR, studujících Základní odbornou přípravu na Vyšší policejní škole Ministerstva vnitra v Praze. Metody:K získávání výsledků vybraných motorických schopností bylo v této práci použito motorických testů dle UNIFITESTU 6 - 60. Pro získání základních údajů a údajů o tělesných a psychických příznacích stresu bylo použito dotazníkové metody. Výsledky:Zjistili jsme, že úroveň vybraných pohybových schopností policistů ČR je v určitých případech v porovnání s obecnou populací podprůměrná a získané údaje mnohdy nekorelují s předpokládanými očekáváními. Klíčová slova:policie ČR, tělesná zdatnost, pohybové schopnosti, rychlost, síla, vytrvalost, motorické testy, UNIFITTEST Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Názory a postoje na sport a pohybové aktivity v životním stylu učitelů středních škol
Kalíšková, Vendula ; Jansa, Petr (vedoucí práce) ; Kovář, Karel (oponent)
Název: Názory a postoje na sport a pohybové aktivity v životním stylu učitelů středních škol Cílem této diplomové práce bylo zjistit názory a postoje učitelů středních škol na sport a pohybové aktivity v jejich životním stylu. Výzkum probíhal celorepublikově dotazníkovou metodou. Byl zaměřen na srovnání názorů a postojů učitelů ve čtyřech věkových kategoriích (18-30 let, 31-45 let, 46-60 let a více než 61 let), dále dle pohlaví a aprobace. Celkově bylo dotázáno 999 pedagogů. Výsledky ve většině případů potvrdily naše pracovní hypotézy. Učitelé mají většinou pozitivní názory a postoje na provádění sportu a pohybových aktivit v životním stylu. Klíčová slova: sport, pohybové aktivity, životní styl
Výchovné problémy vyskytující se ve sportu
Pešavová, Michala ; Kocourek, Jan (vedoucí práce) ; Jansa, Petr (oponent)
Název: VÝCHOVNÉ PROBLÉMY VYSKYTUJÍCÍ SE VE SPORTU Vedení: Doc. PhDr. Jan Kocourek, CSc. Cíl práce: Registrace a kategorizace nejčastěji se objevujících výchovných problémů v jednotlivých sportovních odvětvích. Porovnání vyskytujících se problémových situací pro jednotlivá věková období. Metodika práce: Obsahová analýza zápočtových prací studentů Trenérské školy FTVS UK s tématikou "Výchovné problémy v mé tréninkové skupině". Výsledky: Mapují nejčastější problémové situace vyskytující se mezi sportujícími dětmi a mládeží. Klíčová slova: výchovné problémy, problémové chování, trenér, motivace, komunikace 2
Charakteristika aktivního životního stylu školní mládeže
Hojdarová, Hana ; Jansa, Petr (vedoucí práce) ; Kocourek, Jan (oponent)
Název: Charakteristika aktivního životního stylu školní mládeže Cíl: Poskytnout informace o aktivním životním stylu dnešní mládeže, ukázat správné a nesprávné faktory, zjistit a zhodnotit aktivní životní styl vybraných žáků. Metody: Za formu výzkumu jsme zvolili anonymní dotazník. Vyplnili jej žáci II. stupně základních škol ze dvou jihočeských měst, z Tábora a Českých Budějovic. Výsledky a interpretace jsou uváděny v tabulkách a znázorněny v grafech. Výsledky: Dotazovaní žáci II. stupně základních škol mají z velké části kladný vztah k tělesné výchově a sportu samotnému, více jak polovina respondentů navštěvuje pravidelně sportovní oddíl. Klíčová slova: mládež, životní styl, pohybová aktivita, výživa, rizikové faktory

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 79 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Jansa, Pavel
1 Jansa, Petr Šimon
2 Jansa, Petr,
19 Janša, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.