Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 119 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
VÝCHOVNÝ POTENCIÁL ESTETICKÉ A MORÁLNÍ ZKUŠENOSTI V PEDAGOGICE JOHNA DEWEYHO
Pelzová, Markéta ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent) ; Šíp, Radim (oponent)
Předložený text je zacílen na analýzu vztahu mezi estetickou zkušeností a morální výchovou. V rámci sedmi kapitol se věnujeme aktuálním otázkám praxe estetických výchov ve škole, představení nejdůležitějších diskurzů z oblasti morální problematiky i samotné analýze vztahu estetické a morální zkušenosti v díle představitele amerického pragmatismu Johna Deweyho. Text nabízí odpovědi nejen na výchovně vzdělávací potenciál estetických předmětů, přináší také nové náměty pro zkvalitnění současné vzdělávací praxe.
Předzpracování EKG signálu pro detekci významných bodů
Strouhal, Martin ; Smital, Lukáš (oponent) ; Vítek, Martin (vedoucí práce)
Práce si klade za cíl nalezení nejoptimálnější metody návrhu filtrů pro odstranění parazitních složek reálného EKG signálů. Je zde stručně popsán vznik a kmitočtové vlastnosti takovýchto rušení (drift a síťový brum). Jednotlivé metody návrhu jsou porovnávány podle řádu navrhnutého systému, podle spolehlivosti a podle míry vlivu na užitečný signál. Vytvořil jsem několik číslicových filtrů různými metodami a vyzkoušel je na deseti reálných signálech EKG. Z pokusu vyplynulo, že síťový brum odstraní všechny filtry se stejnou spolehlivostí, z hlediska řádu výsledného systému je výhodnější použít metody rozmísťování nul a pólů. Při filtraci driftu se filtry navrhnuté pomocí metody rozmísťování nul a pólů byly nedostačující v případě prudkých výkyvů průběhu. Proto se jako výhodnější ukázala metody vzorkování fr. charakteristiky.
Adaptivní filtry pro zpracování biologických signálů
Strouhal, Martin ; Kozumplík, Jiří (oponent) ; Provazník, Ivo (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou čáslicové adaptivní filtrace. V teoretické části je popsána obecná struktura adaptivního systému a možné aplikace číslicové filtrace. Dále jsou zde rozebrány nejčastější adaptační algoritmy LMS a RLS. V praktické části jsem se soustředil na adaptivní systémy využívající FIR adaptivní filtr a LMS adaptační algoritmus. Odvodil jsem a implementoval dva adaptivní systémy: prostý adaptivní filtr a úzkopásmovou zádrž s adaptivnim rezonátorem. Sledoval jsem vlastnosti systému a hledal optimální nastavení. Nakonec byly adaptační systémy testovány vstupním signálem s proměnnou frekvencí rušení.
Předzpracování EKG signálu pro detekci významných bodů
Strouhal, Martin ; Smital, Lukáš (oponent) ; Vítek, Martin (vedoucí práce)
Práce si klade za cíl nalezení nejoptimálnější metody návrhu filtrů pro odstranění parazitních složek reálného EKG signálů. Je zde stručně popsán vznik a kmitočtové vlastnosti takovýchto rušení (drift a síťový brum). Jednotlivé metody návrhu jsou porovnávány podle řádu navrhnutého systému, podle spolehlivosti a podle míry vlivu na užitečný signál. Vytvořil jsem několik číslicových filtrů různými metodami a vyzkoušel je na deseti reálných signálech EKG. Z pokusu vyplynulo, že síťový brum odstraní všechny filtry se stejnou spolehlivostí, z hlediska řádu výsledného systému je výhodnější použít metody rozmísťování nul a pólů. Při filtraci driftu se filtry navrhnuté pomocí metody rozmísťování nul a pólů byly nedostačující v případě prudkých výkyvů průběhu. Proto se jako výhodnější ukázala metody vzorkování fr. charakteristiky. Dále se v práci zabývám možnostmi zpracování EKG pro detekci R vlny a lokalizaci QRS komplexu. Pro obě možnosti jsem dospěl ke kaskádě filtrů, pomocí nichž lze signál takto zpracovat.
Význam rituálů v edukačním procesu na základní škole
Proutkovský, Roman ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
(česky) Diplomová práce se zaměřuje na analýzu a porozumění fenoménu rituálů v rámci edukačního procesu na základní škole. V teoretické části je proveden úvod do problematiky rituálů obecně, s důrazem na jejich výskyt v různých kulturách a společnostech. Dále je vymezen pojem rituál, a to prostřednictvím definice, funkcí a druhů rituálů, a to nejen v kontextu edukace, ale i z pohledu sociologie, antropologie, psychologie a teologie. Teoretická část se dále věnuje zkoumání souvislostí rituálů v edukačním procesu, zahrnující skryté kurikulum, kulturu školy, sociální interakce a proces socializace. V empirické části práce je formulován výzkumný problém, který spočívá v identifikaci rituálů ve školním prostředí a jejich funkce a na zkoumání vztahů mezi rituály a edukačním procesem. Cíle výzkumu jsou specifikovány tak, aby adresovaly klíčové otázky a přispěly k hlubšímu porozumění této problematice. Metodologie zahrnuje výzkum formou případových studií a dotazníkového šetření, s cílem získat komplexní pohled na danou problematiku. V diskusi jsou prezentovány a analyzovány výsledky výzkumu a je provedeno zhodnocení jejich významu v rámci edukačního prostředí. Závěr práce shrnuje klíčové poznatky a naznačuje možné implikace pro praxi ve školách a dalších vzdělávacích institucích. Celkově práce přináší...
Možnosti a meze využití ICT technologií ve vzdělávání
Jankovský, Michal ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na možnosti a meze využívání ICT technologií ve vzdělávání v souvislosti s přístupem a používáním digitálních technologií vyučujícími a jejich využitím v určitých oblastech vzdělávání. Obsahuje základní teoretické poznatky z oblasti technologií v procesu vzdělávání a jejich proměn do současné doby. Dále je zaměřena na digitální formy výuky, kompetence vyučujících, či vybrané oblasti vzdělávání v rámci komunikace, gamifikace, hodnocení a zpětné vazby s využitím digitálních technologií. Výzkumná část prezentuje výsledky zjištěných dat od vyučujících a konkretizuje využívání moderních technologií ve výuce a k přípravě na výuku nebo také zkoumá rozsah digitálních kompetencí vyučujících. Písemná práce podává obraz z určitého úhlu pohledu směrem k digitálním technologiím ve vzdělávání se zaměřením na vyučující a jejich podstatnou úlohu ve vzdělávacím procesu. Klíčová slova: ICT, moderní technologie, online vzdělávání, e-learning, technologické nástroje, gamifikace
Školní socializace jako nástroj sociální selekce
Knapová, Jana Katarína ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce, Jana Katarína Knapová, obor Pedagogika, 2023 Abstrakt v českém jazyce Záměrem práce je popsat a charakterizovat vliv procesu školní socializace na vzdělávání jedinců s rozdílnými dispozicemi a jejich školní úspěšnost. Základní metodou práce je analýza, která vychází z objektivního pohledu na význam a selektivní funkci školní socializace ve společenském systému a s ní spojených požadavků, které musí jedinec splnit, aby byl ve školním vzdělávání úspěšný, dosáhl určitého stupně vzdělání a získal odpovídající sociální status. Práce popisuje, jaký význam má školní socializace ze subjektivního hlediska pro školní úspěšnost dosažené vzdělání a sociální status. Na základě odborných poznatků a výzkumů popisuje a analyzuje, jaký vliv mají individuální dispozice na úspěšnost při splnění požadavků daných v rámci školní socializace. Podrobně rozebírá působení sociálního a kulturního prostředí rodiny na vzdělávání jedince, které je považováno za nejvýznamnější a diferencující faktor a přestože je snahou jeho vliv zmírnit, má v českém vzdělávacím systému z hlediska individuální školní úspěšnosti výrazný vliv. V návaznosti na současnou kritiku výrazného vlivu sociálního a kulturního prostředí rodiny vzhledem k míře školní úspěšnosti je v závěrečné části práce rozebrána koncepce pro snižování sociálních...
Možnosti rozvoje dětského čtenářství v kontextu kulturní mise školy
Červenková, Dagmar ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá současným dětským čtenářstvím jako jedním ze způsobů kulturní mise školy a možnostmi rozvoje dětského čtenářství. Teoretická část ukazuje školu jako prostředí pro kulturní a hodnotové vzdělávání, poukazuje na důležitost předávání hodnot společnosti a kulturního dědictví. V souvislosti se čtenářstvím se zabývá činiteli ovlivňujícími dětské čtenářství. Zdůrazňuje vliv rodinného, školního prostředí či osobnosti učitelů a způsoby motivace ke čtení, dále také vliv vrstevnických skupin a moderních technologií. Přináší přehled současných knižních projektů, výročních čtenářských cen v oblasti dětské literatury a uvádí výsledky vybraných aktuálních výzkumů zaměřených na čtenářství a čtenářskou gramotnost. Tato diplomová práce je koncipována jako teoreticko-empirická. Pro empirickou část je zvolena kvalitativní výzkumná strategie s využitím strukturovaných rozhovorů. Empirické šetření je zaměřeno na zjištění názoru pedagogických pracovníků a poučené veřejnosti Dobříšska na vybrané aspekty současného dětského čtenářství. Výsledky šetření jsou dále srovnány s jinými výzkumy. Cílem diplomové práce je popsat, jak se v současnosti projevuje dětské čtenářství v kontextu kulturní mise základní školy. Dále přinést aktuální přehled projektů zaměřujících se na motivaci dětí ke...
Výzvy pro učitelskou praxi v 21. století pohledem učitelů
Luňáková, Michaela ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
(česky) Cílem práce bylo zjistit, s jakými výzvami se učitelé v 21. století potýkají a jak oni sami tyto výzvy vnímají. Práce popisuje teoretická východiska v této oblasti, co může učitel vnímat jako výzvy a poté byla tato teoretická východiska ověřena pomocí empirického výzkumu v praktické části práce. Pro účely výzkumného šetření byly hlavním zdrojem učitelé, vzhledem ke zvolené problematice jsem použila kvalitativní metodu výzkumu za pomoci polostrukturovaných rozhovorů.
Didaktika sexuální výchovy na 2. stupni ZŠ
Tomášová, Viktorie ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Šimáková, Monika (oponent)
(česky) Tato teoretická bakalářská práce se věnuje tématu didaktiky sexuální výchovy na 2. stupni základní školy. Zaměřuje se na proměnu vnímání vtahů a sexuálního chování ve společnosti, názorovými střety v oblasti výuky sexuální výchovy a ukotvení řešené výuky v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Stěžejní část se věnuje konkrétně didaktice. Dále se zabývá vývojovou psychologií pubescentů nutnou pro efektivní uchopení edukace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 119 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Strouhal, Matěj
3 Strouhal, Miloš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.