Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rytmická gymnastika a její využítí ve školní TV.
Husáková, Gabriela ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Vorálková, Jitka (oponent)
Název: Rytmická gymnastika a její využití ve školní tělesné výchově. Cíl práce: Cílem této bakalářské práce je zjistit míru využití gymnastických aktivit, zejména aktivit rytmické gymnastiky, které jsou součástí Rámcových vzdělávacích systémů (RVP) na různých typech středních škol v Praze. Metody: V této bakalářské práci byla použita metoda elektronického dotazování, která sloužila ke sběru a vyhodnocení potřebných dat. Výsledky: Školní tělesná výchova na pražských středních školách využívá prvky rytmické gymnastiky. Do školní tělesné výchovy zařazují pedagogové cvičení s hudbou a cvičení s náčiním. Mezi nejpoužívanější náčiní patří švihadla, tyče a gymnastické míče. Hudbu do cvičení zapojují spíše ženy než muži. Klíčová slova: Rytmická gymnastika, školní tělesná výchova, dotazník
Africký tanec
Kohútová, Veronika ; Černá, Jana (vedoucí práce) ; Vorálková, Jitka (oponent)
Název: Africký tanec Cíle práce: Cílem projektu je sestavit a metodicky uspořádat ukázkovou hodinu afrického tance pro potřeby kondičních hodin pro dospělé, včetně fotografického záznamu pohybu, názvoslovného popisu a video dokumentace. Metody: Na základě rešerše dostupných literárních zdrojů byla zpracována teoretická východiska. Bakalářská práce je prací deskriptivní. Popisované taneční kroky a vazby byly konzultovány s profesionální tanečnicí Lindou Fernandez Saez. Z jednotlivých kroků a tanečních vazeb byla vytvořena metodická řada nácviku afrického tance, která byla zpracována a prezentována do ukázkové lekce. Výsledky: Zpracování této bakalářské práce vedlo ke tvorbě ukázkové africké taneční lekci, jak pro tanečníky, tak běžnou veřejnost. Klíčová slova: tanec, africký tanec, pohybový program, Linda Fernandez Saez
Analýza předmětů oboru Gymnastika v přípravě učitelů tělesné výchovy se zaměřením na sportovní gymnastiku
Vorálková, Jitka ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Jansa, Petr (oponent) ; Blahutková, Marie (oponent)
Souhrn Název: Analýza předmětů oboru Gymnastika v přípravě učitelů tělesné výchovy se zaměřením na sportovní gymnastiku. Cíle práce Cílem práce bylo vymezit obsah předmětu Sportovní gymnastika studijního programu učitelství tělesné výchovy. Pro dosažení základního cíle byly stanoveny další dva dílčí cíle, které byly řešeny ve dvou etapách výzkumu: 1. analýza školské dokumentace z hlediska: a) cílů, výstupů a obsahu studijních plánů předmětu Sportovní gymnastika b) zastoupení jednotlivých předmětů oboru Gymnastika, zejména předmětu Sportovní gymnastika, a jejich hodinové dotace 2. zjistit a formulovat požadavky, které jsou kladeny na osobnost učitele tělesné výchovy na středních školách. Metody Výzkum probíhal ve dvou etapách. V první etapě byla analýzou školské dokumentace provedena explorace zaměření obsahu studijních plánů předmětu Sportovní gymnastika, jeho rozsahu a požadovaných výstupů. Pro nalezení odpovědí na otázku důležitosti a potřebnosti jednotlivých kompetencí absolventa předmětu Sportovní gymnastika byla v druhé etapě výzkumu použita metoda repertoárové mřížky. Jejím prostřednictvím bylo získáno velké množství informací od skupiny patnácti expertů, kteří byli rozděleni na základě svých zkušeností s výukou gymnastiky do tří skupin. Výsledky Z hlediska jednotlivých cílů práce byly dosaženy...
Soubor cviků pro rozvoj rovnováhových schopností dívek mladšího školního věku ve sportovní gymnastice
Novotná, Jaroslava ; Vorálková, Jitka (vedoucí práce) ; Krištofič, Jaroslav (oponent)
Název: Soubor cviků pro rozvoj rovnováhových schopností dívek mladšího školního věku ve sportovní gymnastice. Charakteristika: Teoretická část práce se zabývá důležitými pojmy týkající se gymnastiky, zejména pak sportovní gymnastiky žen a kladinou jako stěžejním nářadím pro tuto práci. Dále jsou zde definovány motorické schopnosti, koordinační schopnosti a schopnosti rovnováhové. Na závěr teoretické části se práce věnuje charakteristice mladšího školního věku a senzitivního období. Hlavním cílem praktické části práce je navrhnout a zpracovat soubor cviků, které mají za cíl stimulovat úroveň rovnováhových schopností. Prezentované cviky jsou přednostně navrhovány pro dívky mladšího školního věku ve sportovní gymnastice. Soubor cviků je vyprofilován z dlouhodobé analýzy pozorováním při trénincích sportovní gymnastiky ve spojení se cviky popsanými v odborné literatuře zabývající se shodnou tématikou. Práce není výzkumného ani experimentálního charakteru a její struktura není spojena s hypotézami ani s kladením vědeckých otázek. Závěr bakalářské práce obsahuje shrnutí celé problematiky a zhodnocení možnosti jejího využití v trenérské praxi. Dále jsou zde naznačeny směry, jimiž by se mohlo další bádání ubírat. Klíčová slova: Gymnastika, sportovní gymnastika žen, kladina, motorické schopnosti, koordinační...
Intenzita lekcí Bosu Strength a metody Pilates dle srdeční frekvence
Soukupová, Vendula ; Holá, Iveta (vedoucí práce) ; Vorálková, Jitka (oponent)
Název: Intenzita lekcí Bosu Strength a metody Pilates dle srdeční frekvence Cíl práce: Cílem práce je zjistit úroveň intenzity cvičení lekcí Bosu Strength a metody Pilates prostřednictvím hodnocení dynamiky srdeční frekvence probandů. Metoda: Pro naplnění cíle této práce byla použita metoda měření srdeční frekvence prostřednictvím sporttesterů a písemné dotazování (konkrétně zjištění váhy, výšky, věku, pohlaví, případných zdravotních indispozic a četnost sportovních aktivit za týden). Výsledky: Daným měřením a dotazováním bylo dosaženo souboru informací, který posloužil v první fázi k zodpovězení vědeckých otázek položených v této práci. Dále jako pracovní nástroj pro autorku práce a pro instruktory skupinových lekcí typu Bosu a metody Pilates, kterým práce poslouží, jako rozšíření vědomostí o reakci organismu (hodnocením srdeční frekvence) na daný typ lekce, především na intenzitu lekce. Práce poslouží také jako základní stavební materiál pro rozšíření v rámci diplomové práce. Klíčová slova: Metoda Pilates, Bosu Strength, srdeční frekvence, intenzita, sporttester
Vývoj pohybových skladeb v soutěži Aerobik team show v letech 2004-2013
Holubová, Kamila ; Holá, Iveta (vedoucí práce) ; Vorálková, Jitka (oponent)
Název práce: Vývoj pohybových skladeb v soutěži Aerobik Team Show v letech 2004 - 2013 Cíl práce: Cílem práce je porovnání pohybových skladeb Aerobik Team Show, které obsadily první místa na mistrovství České republiky ve smíšené kategorii v letech 2004-2013. Výzkumné metody: K dosažení vytčených cílů je využito metody analýzy, systematického pozorování a z části také přímého pozorování a komparace. Výsledky: Po porovnání deseti pohybových skladeb Aerobik Team Show v letech 2004 - 2013 dle stanovených kritérií bylo zjištěno, že ve výskytu kritéria interakce mezi cvičenci se objevují největší rozdíly a výkyvy mezi jednotlivými kompozicemi, naopak kritéria manipulace s náčiním a pohybový motiv jsou ve skladbách zastoupena podobným dílem. Klíčová slova: Aerobik, choreografie, pohybová skladba
Analýza předmětů oboru Gymnastika v přípravě učitelů tělesné výchovy se zaměřením na sportovní gymnastiku
Vorálková, Jitka ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Jansa, Petr (oponent) ; Blahutková, Marie (oponent)
Souhrn Název: Analýza předmětů oboru Gymnastika v přípravě učitelů tělesné výchovy se zaměřením na sportovní gymnastiku. Cíle práce Cílem práce bylo vymezit obsah předmětu Sportovní gymnastika studijního programu učitelství tělesné výchovy. Pro dosažení základního cíle byly stanoveny další dva dílčí cíle, které byly řešeny ve dvou etapách výzkumu: 1. analýza školské dokumentace z hlediska: a) cílů, výstupů a obsahu studijních plánů předmětu Sportovní gymnastika b) zastoupení jednotlivých předmětů oboru Gymnastika, zejména předmětu Sportovní gymnastika, a jejich hodinové dotace 2. zjistit a formulovat požadavky, které jsou kladeny na osobnost učitele tělesné výchovy na středních školách. Metody Výzkum probíhal ve dvou etapách. V první etapě byla analýzou školské dokumentace provedena explorace zaměření obsahu studijních plánů předmětu Sportovní gymnastika, jeho rozsahu a požadovaných výstupů. Pro nalezení odpovědí na otázku důležitosti a potřebnosti jednotlivých kompetencí absolventa předmětu Sportovní gymnastika byla v druhé etapě výzkumu použita metoda repertoárové mřížky. Jejím prostřednictvím bylo získáno velké množství informací od skupiny patnácti expertů, kteří byli rozděleni na základě svých zkušeností s výukou gymnastiky do tří skupin. Výsledky Z hlediska jednotlivých cílů práce byly dosaženy...
Africký tanec
Kohútová, Veronika ; Černá, Jana (vedoucí práce) ; Vorálková, Jitka (oponent)
Název: Africký tanec Cíle práce: Cílem projektu je sestavit a metodicky uspořádat ukázkovou hodinu afrického tance pro potřeby kondičních hodin pro dospělé, včetně fotografického záznamu pohybu, názvoslovného popisu a video dokumentace. Metody: Na základě rešerše dostupných literárních zdrojů byla zpracována teoretická východiska. Bakalářská práce je prací deskriptivní. Popisované taneční kroky a vazby byly konzultovány s profesionální tanečnicí Lindou Fernandez Saez. Z jednotlivých kroků a tanečních vazeb byla vytvořena metodická řada nácviku afrického tance, která byla zpracována a prezentována do ukázkové lekce. Výsledky: Zpracování této bakalářské práce vedlo ke tvorbě ukázkové africké taneční lekci, jak pro tanečníky, tak běžnou veřejnost. Klíčová slova: tanec, africký tanec, pohybový program, Linda Fernandez Saez
Rytmická gymnastika a její využítí ve školní TV.
Husáková, Gabriela ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Vorálková, Jitka (oponent)
Název: Rytmická gymnastika a její využití ve školní tělesné výchově. Cíl práce: Cílem této bakalářské práce je zjistit míru využití gymnastických aktivit, zejména aktivit rytmické gymnastiky, které jsou součástí Rámcových vzdělávacích systémů (RVP) na různých typech středních škol v Praze. Metody: V této bakalářské práci byla použita metoda elektronického dotazování, která sloužila ke sběru a vyhodnocení potřebných dat. Výsledky: Školní tělesná výchova na pražských středních školách využívá prvky rytmické gymnastiky. Do školní tělesné výchovy zařazují pedagogové cvičení s hudbou a cvičení s náčiním. Mezi nejpoužívanější náčiní patří švihadla, tyče a gymnastické míče. Hudbu do cvičení zapojují spíše ženy než muži. Klíčová slova: Rytmická gymnastika, školní tělesná výchova, dotazník
Pohybové programy pro ovlivnění vertebrogenních potíží
Pánková, Kateřina ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vorálková, Jitka (oponent)
Název práce: Pohybové programy k ovlivněni vertebrogennich potíží Cíl práce: Cílem práce je navrhnout pohybový program, složený ze dvou cvičebních kurzů, zaměřený na úpravu svalových dysbalancí a zlepšení svalové koordinace u klientů s vertebrogenními potížemi. Metoda: Účinek cvičebního programu ověřuji pomocí pozorování, měřeni a cíleného rozhovoru s klienty. Výsledky: Vytvořený pohybový program je vhodný k ovlivněni vertebrogennich potíží. U většiny klientů převažovalo zlepšeni výsledků. Zlepšení i stagnace výsledků byly přibližně na stejné úrovni a v souhrnu výrazně převyšovaly zhoršení výsledků. Většina klientů se na konci programu cítila lépe než před jeho absolvováním. Po absolvování navrženého cvičebního programu se klienti prakticky orientují v problematice drženi těla. Klíčová slova: optimální drženi těla, kompenzační cvičeni, vertebrogenní potíže

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.