Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 337 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Wartime propaganda: media coverage of Russo-Ukrainian conflict 2022
Levenstam, Vasily ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Gomes Lapa, Tiago (oponent)
(CZ) Tato studie zkoumá charakteristiky a cíle propagandistických narativů používaných v mediálním pokrytí rusko-ukrajinské války. Prostřednictvím obsahové analýzy 89 článků ze tří ruských médií, a to vládních, s vládou spojených a svobodných nevládních, se studie snaží objasnit povahu a cíle těchto narativů. Pomocí komparativní analýzy a technik kódování výzkum identifikuje a popisuje propagandistické narativy přítomné v článcích a uvádí příklady z reálného života, které ilustrují jejich použití. Hlavní zjištění odhalují přítomnost strategických i taktických propagandistických narativů s odlišnými charakteristikami a cíli. Studie přispívá k pochopení úlohy propagandy při utváření veřejného mínění a nabízí vhled do dynamiky šíření informací během konfliktních situací. Závěry zdůrazňují potřebu rozlišovat mezi žurnalistikou a propagandou a zdůrazňují význam vlastnictví médií a blízkosti k vládě při ovlivňování využívání propagandistických narativů.
Dezinformace v našem životě a ve škole
Kučáková, Aneta ; Samek, Tomáš (vedoucí práce) ; Lánský, Ondřej (oponent)
Diplomová práce zkoumá, jakým způsobem dezinformace ovlivňují myšlení a chování lidí psychologického a sociologického hlediska Vymezuje základní pojmy, které jsou často skloňovány v dnešním mediálním světem jako fake news, propaganda, trolling a další. Dále se zabývá tím, jak dezinformace přijímají různé společenské skupiny a proč jim podléhají. V navazující části vysvětluje na základě odborných názorů roli médií současné společnosti z hlediska toho, jak média přispívají ke společenské soudržnosti, ale také k jejímu rozdělení. Podstatným bodem je přístup státu k dezinformacím a celkově pojetí svobody slov na sociálních sítích, kde je často zneužívána zá účelem šíření lživých nformací. Stěžejní část práce se věnuje oblasti školství, konkrétně vztahu učitelů a škol výuce mediální výchovy praktické části se opírá o rozhovory s učiteli různých typů škol, kteří odpovídají na otázky spojené s výukou mediální výchovy. Snahou rozhovorů je především propojení s částí a získání dalších podnětných názorů k danému tématu. Diplomová práce dále popisuje vybrané výukové aktivity, které demonstrují možné cesty, jak propojit mediální výchovu s výukou dějepisu a občanské výchovy. Cílem diplomové práce je také najít řešení, jenž by vedlo ke změně ce olečenského přístupu mediální tnosti, bez níž nel dnešním světe obstát.
The End of Pluralism in Hungary: Hungarian Propaganda in Action
Nagy, Kitti ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Špelda, Petr (oponent)
Tato práce se věnuje šíření propagandy v Maďarsku v průběhu doby 6 let, od roku 2016 do roku 2021. Ke zkoumání propagandy bylo využito neřízeného strojového učení a modelování témat za účelem analýzy 6 let novinových článků v Magyar Nemzet. Analýza odhalila v průběhu let trendová témata a také zajímavé kombinace slov v článcích. V průběhu prvních 3 let byly noviny nezávislé, což se změnilo v roce 2018 se změnou vlastníka, a noviny se staly otevřeně provládními a zahájily šíření propagandy. Práce ukazuje aktuální stav maďarských médií, kde většina novinářských agentur byla získána vládou. Analýza titulu Magyar Nemzet odhaluje, že je propaganda využívána jako nástroj k posílení pozice Viktora Orbána a k odůvodnění vládního jednání.
Československé filmové zpravodajství v průsečíku společenských změn (1989-1990)
Černý, Ondřej ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá koncem filmového zpravodajství v Československu, které bylo realizováno v podobě filmových týdeníků až do roku 1990. V první části definuji filmové zpravodajství z teoretického a terminologického hlediska a snažím se postihnout jeho specifika. Následně popisuji jeho zrod a výrobu zpravodajských filmů na našem území, od jejích počátků před první světovou válkou až do pádu komunistického režimu v Československu a nastolení demokracie, s nímž skončila kontinuální, státem dotovaná a řízená tvorba pravidelně vydávaných týdeníků. Ve druhé, praktické části metodou kvalitativní obsahové analýzy zkoumám podobu a tematický rámec týdeníků natočených v roce 1989, kdy začala platit nová koncepce filmového zpravodajství zaměřená na takzvané magazíny, a v roce 1990, do něhož Československo vstupovalo jako demokratická země. Mým cílem je zjistit, jaká byla role týdeníků coby prostředku socialistické propagandy a zároveň i kanálu společenské kritiky v prvním, revolučním roce a jak se změnily v roce druhém, svobodném. Tehdy je sice přestala svazovat ideologická rovina, ale se zánikem státního filmového monopolu skončila jejich finanční podpora i mocenská ochrana, což vedlo k brzkému ukončení jejich výroby.
Mediální obraz aféry Pentagon Papers v denících Rudé právo, The New York Times a The Times
Šimečková, Karolína ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Charvát, Jakub (oponent)
Bakalářská práce Mediální obraz aféry Pentagon Papers v denících The New York Times, Rudé právo a The Times se zabývá událostmi spojenými s aférou Pentagon Papers z poloviny roku 1971, konkrétně analýzou novinových textů s danou tématikou. Problematika tohoto skandálu je zachycena polovinu měsíce před jejím odhalením (od 31. 5. do 13. 6. 1971), dva týdny po odhalení v červnu (od 13. 6. do 30. 6. 1971) a do poloviny července (od 1. 7. do 14. 7. 1971). V teoretické části práce je vysvětlen pojem propaganda společně s představením samotných deníků, jejich historie a soudobé charakteristiky. Následně je vykreslen historicko- politický kontext aféry Pentagon Papers, včetně stručného pozadí války ve Vietnamu i dvou klíčových osob a jejich funkce při odhalení zprávy veřejnosti. Během komparativní analýzy periodik The New York Times, Rudé právo a The Times je sledována tématika, obsah textů, lexikální rovina článků stejně jako styl prezentace a zpravodajská hodnota jednotlivých příspěvků. Cílem práce je vytvořit přehledný souhrn různého zpracování totožného skandálu periodiky s rozdílnými tendencemi způsobenými nejen, ale především okolnostmi studené války.
Kuchařské recepty v časopisu Květy a jejich proměny v čase socialismu
Jedličková, Adéla ; Končelík, Jakub (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Práce za pomoci analytických nástrojů kvalitativní povahy, konkrétně nástrojů historické, obsahové a lingvistické analýzy pozoruje prvky, příklady a způsob propagandy a jejího promítnutí do kuchařských receptů v časopise Květy mezi lety 1951-1989. Popisuje nejen proměnu obsahu časopisu a s tím související zvyšující se podíl zastoupení mediálního obsahu věnujícího se kuchařským receptům a tématům s nimi souvisejícím, ale i vývoj samotných receptů s přihlédnutím k využití surovin. Práce dále nakládá se zjištěními jako je např. stále se zvyšující podíl masných a živočišných receptů, a zasazuje je do ekonomicko-politického kontextu. Dále se zaměřuje na způsoby promítnutí režimní propagandy do mediálních obsahů, která se mimo jiné projevovala např. recepty věnovanými kuchyním tzv. "spřátelených" zemí. Mimo jiné se soustředí na to, jakým způsobem bylo promlouváno o prospěšnosti některých potravin ve zkoumaném období. Vysvětluje, proč v dobách prosperity tyto texty mizí, a naopak se objevují v obdobích nedostatku. Také zjišťuje, proč se s některými surovinami lze setkat v určité části zkoumaného období. Popisuje tehdejší podobu inzertních obsahů a zmiňuje nejčastěji se objevující rubriky zabývající se zkoumanou problematikou a osobnosti je provázející.
Bayreuthské hudební slavnosti v době nacistického Německa
Kapsová, Anna ; Lizcová, Zuzana (vedoucí práce) ; Emler, David (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou Bayreuthské hudební slavnosti v době nacistického Německa. Jedná se o významný hudební a divadelní festival spojený především s osobností německého hudebního skladatele Richarda Wagnera, který jej založil. Tento skladatel bývá často spojován s nacistickou ideologií, a to z vícero důvodů, které budou podrobněji pojednány v teoretické části práce, která se věnuje také problematice nacistické propagandy v médiích a propagandě ve spojitosti s hudbou. Po jmenování Adolfa Hitlera německým kancléřem a nástupu nacismu k moci byly Bayreuthské hudební slavnosti podobně jako další kulturní události podřízeny nacistické kontrole a využívány jako politický nástroj k propagandě. Jejich fungování tak bylo v této době i následně během druhé světové války významně ovlivněno. Praktická část práce se zaměřuje především na průběh a podobu Bayreuthských hudebních slavností mezi lety 1933 a 1945 a také na participaci Adolfa Hitlera na slavnostech mimo jiné se zřetelem na jeho politické proslovy, pořádání recepcí pro umělce, uctívání zesnulého skladatele Richarda Wagnera či financování festivalu. Zmíněné jsou také jeho osobní vztahy s rodinou Wagnerů a Bayreuthské hudební slavnosti v souvislosti s tiskem.
Analýza filmových a televizních obsahů odkazujících na český underground vyrobených před rokem 1989
Vančura, Sebastian ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Bakalářská práce Analýza filmových a televizních obsahů odkazujících na český underground vyrobených před rokem 1989 se zaměřuje na prvky komunistické propagandy v celostátní kampani proti československému undergroundu 70. let. V práci jsou za pomoci kvalitativní diskurzivní a obsahové analýzy zkoumány filmové a televizní obsahy, které propaganda o undergroundovém hnutí natočila v 70. letech minulého století. V teoretické části jsem vycházel z literatury a dobových novinových článků pro doplnění historického kontextu. Dále zde prezentuji události, které měly dopad na vývoj hudebních žánrů v socialistickém Československu a na vytvoření undergroundu, jakožto i způsobu života. Významné kapely hudebního undergroundu představuje krátkou historii kapel The Plastic People of the Universe a DG 307 a přibližuje okolnosti utajené akce Státní bezpečnosti Kapela. Poslední kapitoly teoretické části jsou věnovány propagandě a jejímu využití ve filmu. V praktické části práce analyzuji film Atentát na kulturu a díl Mimikry ze seriálu 30 případů majora Zemana. V závěru jsou shrnuty nejdůležitější poznatky z analýzy a porovnány propagandistické prvky obou analyzovaných snímků. Práce si dává za cíl ukázat čtenářovi hlavní prvky komunistické propagandy namířené proti undergroundovému hnutí 70. let.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 337 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.