Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kuchařské recepty v časopisu Květy a jejich proměny v čase socialismu
Jedličková, Adéla ; Končelík, Jakub (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Práce za pomoci analytických nástrojů kvalitativní povahy, konkrétně nástrojů historické, obsahové a lingvistické analýzy pozoruje prvky, příklady a způsob propagandy a jejího promítnutí do kuchařských receptů v časopise Květy mezi lety 1951-1989. Popisuje nejen proměnu obsahu časopisu a s tím související zvyšující se podíl zastoupení mediálního obsahu věnujícího se kuchařským receptům a tématům s nimi souvisejícím, ale i vývoj samotných receptů s přihlédnutím k využití surovin. Práce dále nakládá se zjištěními jako je např. stále se zvyšující podíl masných a živočišných receptů, a zasazuje je do ekonomicko-politického kontextu. Dále se zaměřuje na způsoby promítnutí režimní propagandy do mediálních obsahů, která se mimo jiné projevovala např. recepty věnovanými kuchyním tzv. "spřátelených" zemí. Mimo jiné se soustředí na to, jakým způsobem bylo promlouváno o prospěšnosti některých potravin ve zkoumaném období. Vysvětluje, proč v dobách prosperity tyto texty mizí, a naopak se objevují v obdobích nedostatku. Také zjišťuje, proč se s některými surovinami lze setkat v určité části zkoumaného období. Popisuje tehdejší podobu inzertních obsahů a zmiňuje nejčastěji se objevující rubriky zabývající se zkoumanou problematikou a osobnosti je provázející.
Česká food blogosféra a její vývoj
Bambušková, Martina ; Nováková, Petra (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Diplomová práce se zabývá českou food blogosférou a jejím vývojem. Věnuje se popisu teoretické studie jídla a oborům, které se na vývoji studie jídla podílely. Předkládá současné trendy v prezentaci gastronomie na internetu. Definuje blogy a jejich vývoj se zmínkou o Webu 2.0. Zabývá se také samotnými autory blogů jakožto online influencery, kteří mají možnost ovlivňovat názory svých čtenářů. Následuje popis vývoje zahraničních a českých food blogů s hlavními představiteli, zmíněná je možná komerce na blozích a profesionalizace blogerů. Část práce je věnována vnějším a vnitřním motivacím blogerů ke psaní. Ve stručnosti je také popsána kritika food blogů a problematika plagiátorství. Diplomová práce představuje také budoucí trendy v blogování. Kvalitativní výzkum je prováděný prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se šesti food blogerkami a zabývá se jejich pohledem na českou food blogosféru a vlastní tvorbu. Zkoumá jejich motivaci ke psaní a snaží se zjistit pozitivní a negativní aspekty blogu a další možný vývoj české food blogosféry.
Historie komunikace Škody Plzeň 1918-1945
Drechslerová, Terezie ; Zábrodská, Kristina (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Práce popisuje komunikaci značky Škoda Plzeň v letech 1918- 1945. V tomto období byla Škoda Plzeň největším průmyslovým podnikem v Československu a její produkty se vyrovnaly i mezinárodní konkurenci. Práce zachycuje historii podniku od jeho založení Emilem Škodou v roce 1869 až do roku 1945. Bakalářská práce také zmiňuje největší osobnosti podniku - zakladatele Emila Škodu a Karla Loevensteina, jakožto průkopníka moderního vedení a propagace podniku. Dále práce sleduje kontext Škody Plzeň ve společenské situaci od konce první světové války až do začátku světové války druhé. Největší prostor je věnován části, která zachycuje komunikaci, propagaci a marketingovou strategii podniku a to hlavně v období první republiky, jelikož toto období bylo, nejen z hlediska rozvoje propagace, obdobím nejpřínosnější. Komunikace za první republiky dosahovala kvalit velkých mezinárodních podniků a to hlavně díky národohospodářské situaci ČSR. Tato část komplexně zachycuje hodnoty a postupy podniku při jeho propagaci a zaměřuje se na fungování oddělení Tisku, informací apropagace pod vedením Josefa Svátka. Závěrem a výstupem práce je celkové vyhodnocení a shrnutí komunikace Škody v uvedeném období.
Jazykový styl české televizní reklamy nového milénia na příkladu mediální kampaně T-Mobile
Steklá, Kateřina ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Jazykový styl české reklamy nového milénia na příkladu mediální kampaně T-Mobile Tato bakalářská práce se zabývá současným jazykovým stylem české reklamy na příkladu komunikace značky/ reklamní kampaně T-Mobile. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretický blok nás seznamuje s kontextem reklamy a představuje nám charakteristiku reklamních sdělení a jazyku reklamního diskurzu. V centru pozornosti stojí část praktická, která se zabývá analýzou reklam mediální kampaně T-Mobile a ostatních operátorů publikovaných v televizi od ledna 2012 do května 2013. Práce sleduje charakteristické znaky reklam T-Mobile a zabývá se porovnáním komunikace T-Mobilu s ostatními operátory.
Dobový mediální obraz automobilu Škoda Favorit
Jirmářová, Ivana ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Práce se zabývá dobovým mediálním obrazem vozu Škoda Favorit, který byl zkoumán na základě periodik tehdejší doby. První, teoretická část nám přibližuje historické souvislosti, včetně hospodářské situace a popisu fungování médií, které se spolu s politickým režimem měnily. Dále seznamuje s historií automobilky Škoda, blíže také s vývojem a prodejem automobilu Škoda Favorit a osobou pana Ing. Petra Hrdličky, CSc., který měl vývoj vozu na starosti. Druhá část se zabývá analýzou mediálních sdělení, která jsem k tématu nalezla. Podrobněji se věnuje událostem, které byly tematicky významné, tedy představení vozu na veletrhu v Brně, začátek prodeje vozu občanům, dostavění karosárny v Mladé Boleslavi, mezinárodní představení na autosalonu v Amsterdamu, odchod pana Ing. Petra Hrdličky, CSc. z automobilky, spojení automobilky s koncernem Volkswagen, facelift automobilu a ukončení výroby základního typu vozu Škoda Favorit.
Mediální obraz svatby britského prince Williama a Kate Middletonové ve vybraných českých denících
Maletová, Kristýna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz svatby britského prince Williama a Kate Middletonové ve vybraných českých denících" si klade za cíl zjistit, jakým způsobem byla tato královská svatba prezentována čtenářům tří nejčtenějších českých deníků, kterými jsou Blesk, Mladá fronta DNES a Právo, a jejichž bližší představení je také součástí této práce, spolu se stručnou charakteristikou české mediální krajiny. Jako sledovaný časový úsek bylo vymezeno období dva týdny před svatbou (15. - 29. duben 2011) a stejně dlouhé období i bezprostředně po svatbě (30. duben - 14. květen 2011). Samotné analýze, která probíhá na základě kombinace kvantitativních a kvalitativních metod, předchází teoretický úvod do základních oborových pojmů, jež souvisejí s obsahovým zaměřením práce, a stručné obeznámení se s faktickými údaji o královské svatbě, jako jsou kupříkladu životopisné údaje snoubenců/novomanželů, medializace této události či průběh svatebních příprav. Vypozorovaný mediální obraz je poté shrnut v průběžných závěrečných shrnutích za každým sledovaným časovým úsekem a v samotném závěru práce.
Gastronomie jako součást životního stylu na stránkách českých celostátních tištěných médií v období první Československé republiky
Zábrodská, Kristina ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Vošahlíková, Pavla (oponent) ; Burešová, Jana (oponent)
Dizertační práce Gastronomie jako součást životního stylu na stránkách českých celostátních tištěných médií v období první Československé republiky představuje výsledky osmiletého výzkumu gastronomické žurnalistiky v prvorepublikovém tisku. První republika bývá nahlížena idealisticky přes filtr pozitivního sentimentu jako moderní, demokratický a prosperující státní útvar. Realita tomuto pohledu však zcela neodpovídá. Tato práce představuje úzký výsek prvorepublikového životního stylu na příkladu gastronomie, která odráží ekonomickou a sociální úroveň společnosti, a kriticky ji konfrontuje s historickými fakty. Vychází přitom z předpokladu, že gastronomii jakožto nedílné součásti života se média pravidelně věnovala. Obsahová analýza prokázala, že gastronomická žurnalistika měla své pravidelné rubriky ve sledovaných denících, ačkoliv se tak tehdy nenazývala. Analýza zahrnuje pět celostátních deníků vycházejících po celé období první republiky - Lidové noviny, Národní politiku, České slovo, Právo lidu a Venkov - a Rudé právo vzniklé v roce 1920. Svým obsahem listy postihují celé společensko-politické spektrum publika a lze se tak domnívat, že představují téměř kompletní pluralitu názorů. Do analýzy jsou zahrnuta pouze víkendová vydání ve vybraných letech signifikantních pro vývoj mladé republiky - od...
Food blogosféra v České republice. Výzkum chování čtenářů
Dukátová, Barbora ; Huněk, Filip (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá food blogy jako současným fenoménem. V teoretické části přináší nejprve pohled na historický kontext a vývoj, který předcházel existenci blogů. Soustředí se na komunikaci, média a internet. Nabízí také definice a teoretický základ těchto hlavních a souvisejících termínů, které jsou potřebné pro pochopení celku. Následně práce rozebírá žurnalistiku a postavení blogů v tomto oboru. Pokračuje podrobným zpracováním tématu blogů. Rozebírá jejich historický kontext u nás a ve světě, definuje pojmy, rozlišuje typy blogů, upozorňuje na úskalí blogování, věnuje se etiketě a zákonům, představuje současné trendy a průzkumy, řeší autory - blogery a jejich motivaci, postavení blogerů vůči novinářům, předpokládanou budoucnost a influencery. Navazující část se zabývá publikem, publikem blogosféry a metodami jeho výzkumu. Teoretickou část uzavírá text, který se věnuje konkrétně food blogům, jejich počátkům a vývoji, studii jídla, sdílení gastronomických zážitků a souvisejícím pojmům a také prezentuje výčet aktuálně úspěšných světových a českých food blogerů. Cílem teoretické části je přinést kompaktní pohled na českou blogosféru. Předmětem zkoumání praktické části je publikum a jeho vnímání food blogů. Výzkum si klade za cíl zjistit, jaký je postoj čtenářů k food blogům, jejich...
Analýza diskurzu vybraných českých food blogů
Blahnová, Barbora ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Diplomová práce se zabývá charakteristikou diskurzu vybraných českých food blogů. Food blogy, které jsou zde považovány za součást mediálních obsahů, vykazují na jednu stranu společné rysy s ostatními kulinářskými diskurzy, na druhou stranu mají svá specifika, která jsou dána především jejich multimodální povahou. V teoretické části je proto představen kulinářský diskurz, stejně jako fenomén blogu, jehož vznik byl umožněn s nástupem internetu a webové služby. Práce následně představí stručnou historii food blogů a dosavadní zahraniční výzkumy, které se zabývaly charakteristikou jazyka food blogů. Kvalitativní analýza diskurzu, jež byla použita pro analýzu food blogů ve výzkumné části práce, se zaměřuje na společné jazykové i formální rysy food blogů, na diskurzy jednotlivých autorů i na nejčastěji se vyskytující témata, která food blogy obsahují. Výzkumný materiál byl zvolen na základě výsledků posledního konaného ročníku soutěže Food blog roku. Jedná se o příspěvky ze tří populárních českých food blogů, které byly na blozích publikovány v prvním pololetí roku 2019. Tyto příspěvky byly podrobeny hloubkové analýze, jejíž výsledky jsou v práci následně představeny.
Instagram jako prostředek pro šíření trendů v gastronomii se zaměřením na specifika České republiky
Škoda, Martin ; Zábrodská, Kristina (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce Instagram jako prostředek pro šíření trendů v gastronomii se zaměřením na specifika České republiky se věnuje tématu gastronomie a souvisejícím trendům v oboru. Autor se snaží zmapovat vlivy, které na jejich formování může mít on-line prostředí, především sociální síť Instagram. Po zevrubném seznámení s prostředím sociálních sítí je podrobněji popsána zejména sociální síť Instagram, její vliv na šíření zážitků, trendů a mediální prostředí obecně. Autor se snaží objasnit, zda dění na této síti může udávat směr tomu, co je populární v gastronomickém prostředí, pochopit roli, kterou hojně sledovaní tvůrci z Instragramu ve společnosti mají a co pro běžné uživatelé znamená sdílení zážitků s jídlem spojených. Představeni jsou "vlivní" uživatelé z gastronomické sféry na českém Instagramu a jejich další provázanost s mediálním prostředím. Ve výzkumu autor formou strukturovaného dotazníku, kterého se zúčastnilo 1143 respondentů z prostředí sociálních sítí, zjišťuje, jakou funkci plní Instragram při šíření gastronomických trendů v České republice. Získaná data doplňují názory vycházející z rozhovorů se zástupci české "gastronomické scény" na Instagramu Kateřinou St. Germain (My Cooking Diary), Janou Králíkovou (Zásadně zdravě), Janou Vašákovou (Slepičárna blog) a Lukášem Hejlíkem. Nechybí ani...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Zábrodská, K.
2 Zábrodská, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.