Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 262 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fenomén Kinoautomat v kontextu interaktivní kinematografie
Bašková, Aneta ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Práce pojednává o fenoménu Kinoautomat: Člověk a jeho dům, zabývá se zasazením díla do kontextu kinematografie a dalších interaktivních médií, interaktivitou jako pojmem a samostatným žánrem. Zkoumá, jaké jsou mezi uvedenými díly souvislosti, snaží se popsat interaktivní umění co nejkomplexněji. Text přibližuje různé teorie, pomocí kterých se pokouší definovat interaktivitu, v rámci další literatury zkoumá děj a principy samotného Kinoautomatu: Člověk a jeho dům. Detailněji se zabývá i systémem hlasování a potenciálně skrytými významy v díle. Dále se snaží Kinoautomat zasadit do stručného historického kontextu interaktivního umění, které tomuto dílu předcházelo. Zároveň stručně řeší i současný kontext interaktivní kinematografie. Díla uvedená v kontextu interaktivních děl jsou zároveň porovnána s Kinoautomatem. Práce využívá zejména literárních a online zdrojů, zásadním zdrojem informací je i rozhovor s Alenou Činčerovou, který proběhl přímo pro účely této práce pomocí kvalitativního polostrukturovaného rozhovoru. Přepis audiozáznamu je v příloze této práce. V práci byl utvořen stručný kontext interaktivní kinematografie se zmínkou dalšího interaktivního umění, který byl propojen s principy Kinoautomatu. Rozhovor s Alenou Činčerovou je přínosný i na poli filmových věd, přináší důvěrné a osobní...
Fenomén ostalgie a jeho projevy v českých a německých televizních seriálech
Kočárková, Kateřina ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Ostalgie je fenoménem projevujícím se ve všech oblastech lidské činnosti - v módě, kultuře, hudbě, skrze zboží dostupné na trhu nebo jednoduše v lidských vzpomínkách. Tato práce je zaměřena především na rovinu kulturní, konkrétně na hraný televizní seriál. Teoretická část je věnována kolektivní paměti a kultuře vzpomínání, dvěma aspekty, které s kulturní rovinou velmi úzce souvisí. Ostalgické vzpomínání velmi často klade důraz na hmotné statky, jako by se vzpomínající snažili zachránit něco z času, v němž už se nikdy jinak, než prostřednictvím vzpomínky neocitnou. Nabízí se tak propojit fenomén ostalgie s tzv. pamětí věcí, definovanou Janem Asmannem a podrobně rozebíranou antropologem Arjunem Appaduraiem. Pomocí předmětů z dob socialismu si lidé zachovali alespoň část svého dřívějšího života a vzpomínky do těchto předmětů uložené je možné vyvolat i po několika letech. Konkrétně bude je problematika ostalgického vzpomínání zkoumána na dvou českých a dvou německých televizních seriálech. Český příklad je reprezentován televizními seriály Vyprávěj a Svět pod hlavou z produkce České televize. Jako německý protějšek byly zvoleny snímky Ku'damm - Tančírna na hlavní třídě a Deutschland 83. Analýza seriálů je zpracována pomocí metody zakotvené teorie a je úzce napojena na v první části práce rozebíranou...
Analýza product placementu v českých filmech z let 2010, 2013, 2016, 2019 a 2022
Holan, Ondřej ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce měla za cíl potvrdit domněnku, že s příchodem streamovacích služeb budou čeští filmoví tvůrci nuceni častěji sáhnout po product placementu, aby zvýšili své rozpočty poté, co mnoho diváků bude chodit méně častěji do kina. Bylo předpokládáno, že produkty budou ve filmech ukázány ve spojitosti s hlavní postavou, která předmět bude aktivně využívat po dlouhou dobu. Definované období pro výzkum bylo mezi léty 2010 až 2022, aby bylo možno zkoumat efekt uzákonění umístění produktu v českém právu a také aby byl zkoumán vliv koronavirové pandemie na filmový průmysl. Dané časové rozpětí bylo rozděleno na pět vždy tři roky po sobě jdoucích období. Vzhledem k množství filmů plánovaného k analýze, byla použita metoda kvantitativní obsahové analýzy. Značná část hypotéz se nepotvrdila. Potvrdily se pouze předpoklady, že bude patrný nárůst v četnosti product placementu, nárůst v četnosti unikátních značek, nárůst v procentuálním poměru dominantního záběru vůči zbylým záběrům a vyšší četnost unikátních značek u filmů s nižšími rozpočty. Mezi hlavní příčiny nepotvrzení hypotéz patří malý výzkumný vzorek, porovnávání více období najednou, situace v českém právu a také celosvětová pandemie koronaviru.
Výzkum vnímání vlivu seriálu Srdcerváči na LGBTQ+ komunitu
Vlašicová, Dagmar ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Britský seriál Srdcerváči byl poprvé dostupný online na platformě Netflix 22. dubna 2022, přestože grafický román, který se stal seriálu předlohou, byl vydán poprvé již v roce 2019. Nyní se jedná o jeden z nejúspěšnějších seriálů z produkce Netflixu, taktéž na sociální síti TikTok dosáhl hashtag #heartstopper biliony zhlédnutí. V současnosti se chystá již třetí pokračování seriálu a páté pokračování grafického románu. V této práci se chci zaměřit na výše zmíněný seriál, a především na způsob, jakým diváci LGBTQ+ komunity seriál vnímají. Hlavním cílem bude zjistit, jestli seriál nějakým způsobem ovlivnil jejich životy a pojetí vztahů a zdali měl vliv na jejich postoje vůči většinové společnosti posuzující menšinu LGBTQ+ a další hlediska. K tomuto zjištění použiji kvalitativní analýzu a formu hloubkových rozhovorů s diváky seriálu, kteří se identifikují jako queer. Hlavní okruhy, na které bych se chtěla zaměřit, jsou a) vztah diváka či divačky k individualismu, b) vztah k LGBTQ+ komunitě, c) vnímání sebe sama jako queer ve většinové společnosti.
Slovak propagandistic movies of the fifties
Novajovská, Michaela ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Cieľom tejto práce je poukázať na filmy, ktoré vyšli v 50. rokoch 20. storočia a dostali prezývku tzv. budovateľské, kedy všetky filmy vychádzali z doktríny socialistického režimu. Počas tohto obdobia vyšlo na Slovensku dvadsaťdeväť hraných filmov a v tejto práci budú podrobnejšie rozobrané tri: Priehrada, Pole neorané a Drevená dedina. Každý je od iného známeho režiséra tvoriaceho v týchto rokoch. Teoretická časť je zameraná výhradne na propagandu samotnú a jej cieľ vo filme. Cieľom tejto časti je identifikácia konkrétnych propagandistických prvkov vo filme na území Slovenska. Priblížiť prácu režisérov tvoriacich v danom období a ich diela, ktoré vyšli pod záštitou Sovietskeho zväzu. Cieľom praktickej časti bakalárskej práce je pomocou analýzy filmu identifikovať tieto prvky priamo na vybraných filmoch, poukázať na požadované normy na konkrétnych filmových scénach a analyzovať charakteristické znaky budovateľských filmov.
Československý NEI REPORT 1990 - 2012: Od žhavé erotické komety k vychladlému tělesu
Strejček, Jiří ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Název: Československý NEI Report 1990 - 2012: Od žhavé erotické komety k vychladlému pornografickému tělesu Autor práce: Jiří Strejček Abstrakt: Politicko-erotické noviny Československý NEI Report patřily k prvním erotickým titulům, které byly v tehdejším Československu vydávány. Na rozdíl od jiných erotických tiskovin, které vysokou prodejní cenou i křídovým papírem chtěly navodit dojem, že sex je něco výjimečného a exkluzivního, NEI Report se snažil erotiku a sex podávat jako běžnou součást života dospělého člověka. Úsilí o snadnou dostupnost co nejširšímu okruhu čtenářů byla podřízena levná výroba NEI Reportu spočívající v částečně barevném, částečně černobílém tisku na běžném novinovém papíru, která umožnila jeho nízkou prodejní cenu. Kromě zobrazování erotiky a sexu se NEI Report zabýval také sexuální osvětou, kterou šířili přední čeští sexuologové. NEI Report byl vydáván jako tiskový orgán politické strany Nezávislá erotická iniciativa, později přejmenované na Nezávislá iniciativa. Když se však straně NEI opakovaně nezdařil její záměr uspět ve volbách do Poslanecké sněmovny, rezignoval NEI Report na politické ambice a prostor věnoval už výhradně jen erotice a sexu.
Pod tlakem (televizní dokument o triatlonu)
Zelenková, Aneta ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce je složena ze dvou částí bakalářského projektu, jímž je přiložený dokumentární film a teoretická práce. Teoretická práce se věnuje nejprve tématu dokumentárního filmu, jeho vztahu k žánrové teorii a zobrazování reality. V rámci dokumentární oblasti dále rozebírá potřebu narativních vzorců a výstavbu příběhové linie. Tato schémata a motiv sportu dále rozebírá z diváckého pohledu na příkladech série dokumentů 30 for 30 televizní ESPN a dokumentárního filmu Nejhlubší nádech. Za užití vybraných studií představuje v krátkosti také roli sportovního dokumentárního filmu v produkci televizních stanic či streamovacích platforem a motivaci televizních stanic dokumentární film více zařazovat. V neposlední řadě poskytuje za pomoci teorie Billa Nicholse základní představení dokumentárních modů, které kromě možné charakterizace výrazových prostředků dokumentu nabízí otázku spojení obsahu a formy dokumentárního filmu. Cílem teoretické práce je poskytnout základní uvedení do tématiky sportovního dokumentu, která tak přímo navazuje na část praktickou. Tou je sportovní dokumentární film zachycující zálibu sportovkyně v triatlonu. Sledování půlroční přípravy k závodu Czechman vynáší na povrch, skrze nečekaný vývoj událostí, téma vypořádávání se s vlastními limity .
Leninská otevřená informovanost a její realizace v Československém rozhlasu (1987-1989)
Vlček, Tomáš ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
Ideový rámec přestavby a jeho aplikace v Československém rozhlase (1987 - 1989) Abstrakt Úkolem čs. sdělovacích prostředků v období 1986 - 1989 bylo napomáhat realizaci přestavby tak, aby lidé správně chápali její cíle, přijali je za své, a aktivně se podíleli na jejich plnění. V říjnu 1987 proto předsednictvo ÚV KSČ schválilo pod názvem Leninská zásada otevřené informovanosti veřejnosti tiskem, rozhlasem a televizí závaznou směrnici, upravující činnost hromadných sdělovacích prostředků. Autor práce metodou kvalitativní analýzy zkoumal dostupné archivní dokumenty, postupy orální historie využil v rozhovorech s tehdejšími pracovníky Čs. rozhlasu. Na příkladech každého z 12 ti okruhů opatření, které tato směrnice obsahovala, zjišťoval, jak ji vedení rozhlasu realizovalo a získané výsledky následně konfrontoval se vzpomínkami oslovených pracovníků rozhlasu. To vše s cílem zjistit podobu přestavby v jednom z ústředních masových sdělovacích prostředků. Přes vyznění oficiálních materiálů, obsahujících části proklamativních textů a dobovou rétoriku, kterou autor cíleně přenesl i do textu práce, aby zachoval způsob tehdejšího uvažování stranických funkcionářů, došel na konci práce k závěru, dle kterého reálná přestavba v Čs. rozhlase do Listopadu 1989 neprobíhala, především z důvodu personální stagnace na vedoucích...
Binge-watching jako kulturní milník: změny diváckého chování v době streamování
Procházka, Jiří ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Binge-watching jako kulturní milník: změny diváckého chování v době streamování se zabývá chováním publik v rámci využívání streamovacích platforem. Práce zkoumá jak nejvýraznější trendy v rámci konzumace mediálních obsahů s využitím streamovacích platforem, tak změny tohoto chování zapříčiněné právě streamovacími platformami. V teoretické části je představen kontext streamovacích platforem dostupných v České republice, vývoj seriálové tvorby a vývoj způsobů konzumace seriálových obsahů s ohledem na dostupné technologie. Práce představuje i výrazné aktuální trendy v rámci diváckého chování. Výzkum je zaměřen na uživatele streamovacích služeb a jejich divácké návyky při sledování filmů a seriálů. Jeho cílem bylo definovat faktory, které ovlivňují chování publik, motivace diváků při sledování a změny tohoto chování při přechodu od konzumace mediálních obsahů skrze televizní vysílání a nelegální pirátské webové stránky k využívání VOD služeb. Jako metoda výzkumu byla zvolena zakotvená teorie, na jejímž základě bylo provedeno několik úrovní kódování a následná tematická analýza. V praktické části jsou představeny kategorizované tematické celky, které vznikly na základě kódování a následně představeny výsledky práce. Výsledky ukazují výrazné změny chování publik ve věkové...
Karlovy Vary jako zpravodajské téma ve vysílání ČT24
Fedičová, Natálie ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Diplomová práce Karlovy Vary jako zpravodajské téma ve vysílání ČT24 se věnuje regio- nálnímu zpravodajství z prostředí Karlových Varů, vysílanému ve zpravodajských relacích veřejnoprávní zpravodajské stanice ČT24 v letech 2019, 2020 a 2021, tedy v období před vypuknutím pandemie covidu-19 a během ní. Teoretická část nejprve nejenom geograficky, ale také kulturně a částečně i historicky představuje město Karlovy Vary. Následně popisuje a rozebírá regionální zpravodajství a též nepochybnou nejednoznačnost tohoto pojmu. Po- slední kapitola této části seznamuje čtenáře s historií zpravodajské stanice ČT24, s jejím programovým schématem apod. V praktické části práce je prostor věnován smíšenému vý- zkumu - kvantitativní obsahové analýze a popisu nejčastěji objevujících se zpravodajských témat z prostředí Karlovarska ve zpravodajských příspěvcích vysílaných na ČT24. Práce v rámci kvalitativního šetření využívá i metody polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky výzkumu jsou zhodnoceny v závěru práce. Součástí práce jsou přílohy - otázky k rozhovoru a zároveň přepis celého uskutečněného rozhovoru s někdejší regionální zpravodajkou Jevhenijou Vachničenko.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 262 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.