Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 552 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Design and Realisation of a Smart Home
Bednařík, Petr
This paper focuses on the design and implementation of an open-source smart home, using a central unit based on the Raspberry Pi platform and controlling the Home Assistant operating system. The smart home has smart modules relays, a set of sensors for measuring temperature, humidity and pressure, and safety features for fire prevention. The sensors are implemented using the ESP32 platform and the ESPHOME "add-on". The article also deals with the effective control of heat sources to reduce energy consumption and increase the efficiency of home heating.
Metal v době normalizace a prvních letech 90.let a jeho ohlas v tištěných médiiích
Hemelík, Adam ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá obrazem hudebního žánru metal ve vybraných ročnících vybraných českých tištěných médií na konci 80., potažmo na začátku 90. let. Součástí práce jsou též kapitoly zabývající se historií a charakteristikou metalu a (sub)kultury okolo něj v tuzemsku od počátku 80. do počátku 90. let.
Fenomén Kinoautomat v kontextu interaktivní kinematografie
Bašková, Aneta ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Práce pojednává o fenoménu Kinoautomat: Člověk a jeho dům, zabývá se zasazením díla do kontextu kinematografie a dalších interaktivních médií, interaktivitou jako pojmem a samostatným žánrem. Zkoumá, jaké jsou mezi uvedenými díly souvislosti, snaží se popsat interaktivní umění co nejkomplexněji. Text přibližuje různé teorie, pomocí kterých se pokouší definovat interaktivitu, v rámci další literatury zkoumá děj a principy samotného Kinoautomatu: Člověk a jeho dům. Detailněji se zabývá i systémem hlasování a potenciálně skrytými významy v díle. Dále se snaží Kinoautomat zasadit do stručného historického kontextu interaktivního umění, které tomuto dílu předcházelo. Zároveň stručně řeší i současný kontext interaktivní kinematografie. Díla uvedená v kontextu interaktivních děl jsou zároveň porovnána s Kinoautomatem. Práce využívá zejména literárních a online zdrojů, zásadním zdrojem informací je i rozhovor s Alenou Činčerovou, který proběhl přímo pro účely této práce pomocí kvalitativního polostrukturovaného rozhovoru. Přepis audiozáznamu je v příloze této práce. V práci byl utvořen stručný kontext interaktivní kinematografie se zmínkou dalšího interaktivního umění, který byl propojen s principy Kinoautomatu. Rozhovor s Alenou Činčerovou je přínosný i na poli filmových věd, přináší důvěrné a osobní...
Československý pop jako nástroj propagandy: Případová studie hudebního měsíčníku Melodie mezi lety 1971-1973
Hamáčková, Eliška ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá významem populární hudby jako prostředku státní ideologie k posílení moci na pozadí událostí přelomu 60. a 70. let 20. století v Československu. Konkrétně je analyzováno normalizační období mezi lety 1971-1973 na stránkách hudebního měsíčníku Melodie. Teoretická část práce je věnována vlivu masových médii, kritice masové kultury a charakteristice populární kultury v komunistickém Československu. V metodologické části je definována analytická strategie k identifikaci bílé a černé propagandy v časopise Melodie. Aplikovanou výzkumnou metodou je hermeneutická obsahová analýza mediálních sdělení. Analytická část se zaměřuje na identifikaci prvků propagandy ve vybraných článcích časopisu Melodie. Reflexe hudební tvorby během normalizace v Československu zahrnovala různorodé přístupy a postoje k populární hudbě. Populární hudba se ve zkoumaných mediálních sdělení projevuje převážně jako stabilizační prvek pro socialismus. Tato práce přispívá k hlubšímu pochopení role populární hudby v socialistickém Československu.
Odraz komunistické propagandy v dětských pořadech Československého rozhlasu mezi lety 1968 a 1974
Kaňka, Josef ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Od začátku své už více než stoleté historie nabízel Český a Československý rozhlas řadu programů pro dětské posluchače. Ať už se jednalo o pohádky, vzdělávací relace, publicistické pořady nebo i speciální formáty, které mezi programy pro dospělé nenajdeme. Na tvorbě obsahu se často děti mohly také samy podílet. V politicky turbulentním 20. století, během kterého rozhlas zažil začátky demokracie, nacistickou okupaci, dlouhou socialistickou éru pod kontrolou Sovětského svazu i návrat ke svobodě, se v závislosti na společenské situaci proměňovaly i mediální obsahy. Od dramaturgie přes formu až po klíčový obsah. Citelné to je zvlášť v případě totalitních režimů. Vytěsněním nebo naopak častým opakováním určitých témat a kritickým či servilním způsobem jejich zpracování mohli zástupci vládní garnitury kontrolovat dominantní diskurz a s tím také ovlivňovat veřejné mínění a potlačovat hlasy kritiky. Využita k tomu mohla být vedle zpravodajství a publicistiky i dramatická tvorba. Pomocí různých mediálních výstupů lze velmi efektivně vytvořit fiktivní konstrukci reality, která může mít se skutečnou situací pramálo společného. Cílem práce je tyto propagandistické narativy hledat, analyzovat a porovnávat v rámci dětské rozhlasové tvorby v letech 1968-1974. Předmětem výzkumu budou ale i pokusy o demokratizaci...
Stereotypizace žen na vysokých pozicích v české televizní tvorbě
Skutelniková, Milena ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce je na téma Stereotypizace žen na vysokých pozicích v české televizní tvorbě. Analýza tří českých seriálů Odznak Vysočina, Anatomie života a Zoo zkoumá zpracování ženských hrdinek ve vedení a pokouší se o odhalení jejich možné stereotypizace. Výzkum je zpracován pomocí narativní analýzy doplněnou o kvalitativní analýzu. Teoretická část práce vychází z teze, že leadership je genderový koncept, jež je ukotven v maskulinitě, což vychází z historické dominance mužů na nejvyšších pozicích. Ženské rysy jsou považovány za nehodící se pro roli lídra, což vede k předsudkům, že ženy se na tyto pozice nehodí. Na základě těchto představ ženy lídři doteď čelí genderovým stereotypům a předsudkům. Cílem této práce je odhalit, jakým způsobem jsou konstruovány narativy ženských postav ve vedení a nachází-li se v jejich zobrazení genderové stereotypy. Narativní analýza je aplikována na tří výzkumné dimenze, které se stávají předmětem zkoumání. Dimenzemi jsou postavení ženské hrdinky v narativu, konstrukce ženy ve vedení jako lídra a konstrukce feminity ženy ve vedení. Výsledná práce má za cíl přispět k debatě o reprezentaci žen na vysokých pozicích v médiích a způsob, jakým přistupují k jejich konstrukci jako lídrů.
Slovak propagandistic movies of the fifties
Novajovská, Michaela ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Cieľom tejto práce je poukázať na filmy, ktoré vyšli v 50. rokoch 20. storočia a dostali prezývku tzv. budovateľské, kedy všetky filmy vychádzali z doktríny socialistického režimu. Počas tohto obdobia vyšlo na Slovensku dvadsaťdeväť hraných filmov a v tejto práci budú podrobnejšie rozobrané tri: Priehrada, Pole neorané a Drevená dedina. Každý je od iného známeho režiséra tvoriaceho v týchto rokoch. Teoretická časť je zameraná výhradne na propagandu samotnú a jej cieľ vo filme. Cieľom tejto časti je identifikácia konkrétnych propagandistických prvkov vo filme na území Slovenska. Priblížiť prácu režisérov tvoriacich v danom období a ich diela, ktoré vyšli pod záštitou Sovietskeho zväzu. Cieľom praktickej časti bakalárskej práce je pomocou analýzy filmu identifikovať tieto prvky priamo na vybraných filmoch, poukázať na požadované normy na konkrétnych filmových scénach a analyzovať charakteristické znaky budovateľských filmov.
Příběh Josefa Hasila v minisérii Král Šumavy: Fantom temného kraje a její mediální ohlas
Fortuníková, Jana ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá antimýtem a mýtem Josefa Hasila, šumavského převaděče a nejslavnějšího nositele přezdívky Král Šumavy. Reflektuje jeho obraz před rokem 1989, který zásadně negativně ovlivnil slavný propagandistický film Král Šumavy z roku 1959. Po sametové revoluci dochází k očištění Hasilovy pověsti, když se reinterpretuje jeho život na základě faktů. Jeho dramatický osud zpracovala i polistopadová populární kultura. K nejúspěšnějšímu titulům patří Návrat Krále Šumavy: román o Josefu Hasilovi z roku 2012, na jehož motivy vznikla pro VOD platformu Voyo zatím třídílná minisérie Král Šumavy: Fantom temného kraje (2022). Oba projekty prezentují svou snahu narovnat osudy života Hasila, přesto dochází k přiznané fabulaci s příběhem. Rozbor textů obou děl ale ukazuje, že revize historické reality není neutrální a odpovídá polistopadovému diskurzu vnímání hrdinů 3. odboje, kdy může docházet k jejich výlučné glorifikaci a vytlačování diskuze o rozporuplnosti určitých činů. Práce předpokládala přítomnost revizionistických narativů zmíněných děl v mediálních výstupech ke stému výročí narození Josefa Hasila v únoru 2024 a k události publikování seriálu v prosinci roku 2022. Pomocí obsahové kvalitativní analýzy dvou vzorků textů čítajících v první skupině jedenáct a ve druhé dvacet osm mediálních...
Zápustkové kování ozubeného kola
Bednařík, Petr ; Lidmila, Zdeněk (oponent) ; Štroner, Marek (vedoucí práce)
Práce předkládá návrh technologie výroby ozubeného kola z kruhového přířezu jakosti 12 050. Na základě literární studie zápustkového kování a výpočtů byl navržen technologický postup výroby. Návrh zápustek bude proveden na základě příslušných norem, materiál zápustek bude ocel 19 552. Vzhledem k tvarové složitosti a rozměrům ozubeného kola budou použity tři operace. Na základě vypočtené kovací síly byl zvolen svislý kovací list LMZ 1600 A/S se jmenovitou sílou 16 MN. Vzhledem k použití lisu bude zápustka opatřena vyhazovačem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 552 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Bednařík, Pavel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.