Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Potenciál land artu pro výtvarnou výchovu s ohledem na aktuální environmentální tendence
Vlčková, Eliška ; Fremlová, Vendula (vedoucí práce) ; Vartecká, Anna (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na umělecký směr land art a jeho potenciál ve výuce výtvarné výchovy. Teoretická část představuje zahraniční i české zástupce, jejich charakteristické pojetí land artu a jejich přístup k environmentálním problémům. Práce se dále zaměřuje na současné umělce, aktivní instituce a výběr výstav, které přímo pracují s environmentální problematikou. V následujících kapitolách je zahrnuta environmentální výchova, její cíle a prostředky, které lze aplikovat ve výuce výtvarné výchovy. Obsažen je dětský vývoj z environmentálního hlediska nebo způsoby, jak s dětmi hovořit o klimatických změnách. Praktická část definuje didaktickou transformaci a zahrnuje návrhy didaktických transformací land artových aktivit. Návrhy obsahují obecný a přizpůsobený plán pro okres Kladno.
Edukační programy Národní galerie a školní výtvarná výchova
Kudláčková, Adéla ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Fremlová, Vendula (oponent)
V bakalářské práci sleduji galerijní edukaci žáků na druhém stupni základní školy v rámci několika edukačních programů Národní galerie Praha. V teoretické části práce se zaobírám galerijní a muzejní edukací obecně, způsoby její realizace a jejím vlivem na vzdělávání ve školách. Výzkumná část práce je zpracována metodami pozorování a polostrukturovaných rozhovorů s účastníky edukačních programů. Závěr je realizován vypracováním návrhu a částečnou realizací činností navazujících na edukační programy pro hodiny výtvarné výchovy jako finální část galerijní edukace. Cílem bakalářské práce je sledovat průběh konkrétní galerijní edukace a popsat, jaké okolní vlivy doléhaly na její realizaci.
Rodina a její zobrazení v minulosti a současnosti
Hájková, Barbora ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Fremlová, Vendula (oponent)
Rodina je centrem zájmu v současné společnosti, která se k ní staví společensky, politicky i filozoficky rozličným způsobem, zvláště nynější společenské i mezilidské situaci. Odedávna patří k cenným tématům umění. Její zobrazení má dlouhou historii a nekončící inspirační sílu. Teoretická část diplomové práce se věnuje tématu rodina, jejímu postavení ze sociologického a historického hlediska a také jejího zobrazování napříč uměním minulosti a současnosti. Podrobněji jsou zde uvedení konkrétní umělci minulosti, kteří s tématem rodiny pracovali, inspirovali se či zobrazovali svou vlastní rodinu. Součástí je také moderní a současné umění, jejich rozdílný přístup a uchopení tématu rodiny. Didaktická část se zaobírá tím, jak toto téma citlivě přiblížit dnešnímu dětskému publiku a začlenit jej do hodin výtvarné výchovy. V praktické části pracuji s tématem rodiny vznikne album - soubor prací, které jsou úzce spojeny s mou vlastní rodinou. Soubor kreseb, fotografií, koláží doplněné příhodami či výroky jednotlivých členů rodiny. Celé album bude tvořit jakýsi ucelený obraz mé rodiny. KLÍČOVÁ SLOVA rodina, obraz, malba, portrét, funkce rodiny, historie rodiny, rodina v umění
Integrace dětí ruské národnosti skrze výtvarnou výchovu
Vorontsova, Galina ; Fremlová, Vendula (vedoucí práce) ; Tsikoliya, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice integrace dětí ruské národnosti skrze výtvarnou výchovu. V teoretické části je nejprve popsán terminologický aparát, který s danou tématikou souvisí. Dále se teoretická část věnuje charakteristice žáků s odlišným mateřským jazykem, včetně specifik pedagogické práce s těmito žáky. Pojednává o fenoménu multikulturalismu, inkluzivním vzdělávání a také se věnuje otázce migrace a historii i současné situaci ruské národnostní menšiny v ČR. V didaktické části je pak vymezen potenciál výtvarné výchovy ve vztahu k integraci dětí s odlišným mateřským jazykem. Didaktická část dále obsahuje dva návrhy vyučovacích jednotek, které zahrnují metodiku pro realizaci aktivit a metodický komentář. Návrhy vyučovacích jednotek jsou postaveny na tvorbě dvou současných vizuálních umělců, Evy Koťátkové a Viktora Pivovarova, a mají za cíl sblížit obě kultury.
Podmalba na skle
Štrbová, Annamarie ; Fremlová, Vendula (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Bakalářská práce "Podmalba na skle" se zabývá specifickou výtvarnou technikou. Popisuje její historii, pracovní postup a vývoj od nejstarší historie až po nové umělecké přístupy v současnosti. Práce se dále okrajově věnuje muzeím s významnější sbírkou podmaleb. Dvě z nich blíže představuje a porovnává. Jedná se o Muzeum Jindřicha Jindřicha v Domažlicích a Muzeum Kvilda na Šumavě. Didaktická část tvoří návrh možné edukace žáků ZŠ/SŠ - workshop o podmalbách v Muzeu Jindřicha Jindřicha včetně návrhu pracovních listů s tématem podmaleb na skle. Zároveň popisuje a hodnotí proběhlý workshop. KLÍČOVÁ SLOVA podmalba, sklo, technika, muzeum, muzejní edukace
Sochy z období 70.-80. let 20. století ve veřejném prostoru sídliště Prosek a jejich současná podoba. Reflexe vybraných děl v rámci výuky výtvarné výchovy na ZŠ.
Komárková, Adéla ; Fremlová, Vendula (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Tématem práce je normalizační umění ve veřejném prostoru. Charakterizuje panelová sídliště jako specifický veřejný prostor a umělecká díla jako nástroje kultivace tohoto prostoru. Hledá příčiny vysokého počtu uměleckých děl z období normalizace ve veřejném prostoru, přibližuje umělecké směry a tendence v československém sochařství od 50. do 80. let., přináší přehled databází, které se specializují na dokumentaci normalizačních plastik. Předkládá přehled plastik na sídlišti Prosek, shrnuje jejich současný stav a charakterizuje je z různých hledisek. Pro didaktickou část vybírá 3 plastiky, které reprezentují různé tendence a styly normalizačního sochařství. Plastiky interpretuje, dává je do kontextu doby a tvorby jejich autorů. Cílem práce je, aby žáci skrze různé činnosti poznávali a vnímali umělecká díla, reflektovali je v dialozích (se spolužáky a vyučujícím) a ve vlastní tvorbě. Díky poznávání a vnímání uměleckých děl ve svém okolí si žáci vytvářejí vztah k umělecké tvorbě a místu, kde žijí.
Autorská obrazová kniha v Českých zemích
Erbenová, Tereza ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Fremlová, Vendula (oponent)
Téma: Autorská obrazová kniha v Českých zemích Podoby autorské obrazové knihy v Čechách. Principy knižní tvorby a různé přístupy k pojetí knihy od čistě obrazového, ilustrativního nebo grafického. Přehled rozmanitých možností práce s knihou, kniha jako prostor pro lineární i nelineární vyprávění, kniha jako objekt, kniha jako výtvarné dílo. Způsoby grafického zpracování obrazu a textu (textového doprovodu) do knižního tvaru. Představení českých autorů vytvářejících inovativní obrazové knihy v šíři jejich přístupů. Pedagogická část: možnosti využití vytváření knihy, leporela ve výtvarné výchově Výtvarná část: Vytvoření autorské obrazové knihy. Anotace Tato bakalářská práce se soustředí především na známé české autory autorské obrazové knihy. Problematice definice autorství, příklady autorů a jejich děl. Zpracování pedagogických úkolů v rámci hodin výtvarné výchovy a vlastní tvorbě autorské obrazové knihy. Klíčová slova autorská kniha, obrazová kniha, současná autorská obrazová kniha, autorské pohádky, ilustrace, čeští autoři
Pouť, krajina a chodec
Černá, Marie ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Fremlová, Vendula (oponent)
Práce pojednává o vztahu umělce a krajiny, zaměřuje se především na tradici poutnictví a nastiňuje aspekty krajiny, které umělec jako poutník využívá při své tvorbě. Fenomén poutě je zde ukázán prostřednictvím děl českých, ale i zahraničních autorů od ilustrací z cest až po performance v krajině. V didaktické části jsou uskutečněny úkoly zaměřené na působení v krajině, které nastiňují vnímání krajiny žáků střední školy. V praktické části se nachází projekt zaměřený na reflexi mého putování po krajině Klíčová slova Krajina, poutník, performance, akční umění, romantismus

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.