Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zdravý životní styl ve výuce (nejen) biologie
Kašíková, Petra ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Blažová, Kateřina (oponent)
Východiska: Diplomová práce se zabývá problematikou zdravého životního stylu v oblasti českého školství, a to především z pohledu ukotvení vzdělávacího oboru výchova ke zdraví v rámcově vzdělávacím programu. Výzkumná část byla realizována pomocí dotazníkového šetření na čtyřech vybraných pražských základních školách a čtyřech osmiletých gymnáziích. Výzkumný soubor tvořilo celkem 140 žáků základních škol a 136 žáků osmiletých gymnázií. Po vyhodnocení dotazníkového šetření byl následně na každé ze škol proveden strukturovaný rozhovor s jedním učitelem, který zmapoval názor učitelů na výuku předmětu výchova ke zdraví. Cíle: Cílem práce bylo zmapovat povědomí žáků o oblastech z výchovy ke zdraví a kde tyto znalosti žáci získali. Následně porovnat získané informace v rámci dvou typů škol (základních škol a osmiletých gymnázií). Dále také získané informace porovnat s názory učitelů, kteří předmět na vybraných školách vyučují. Metody: Pro sběr dat byl použit dotazník určený pro žáky pražských základních škol a osmiletých gymnázií, který se zabýval vyučovanými tématy předmětu výchova ke zdraví. Pro ucelený pohled na školní předmět výchova ke zdraví byl použit polostrukturovaný rozhovor pro učitele základních škol a osmiletých gymnázií, kde bylo provedeno dotazníkové šetření. Výsledky: Z výzkumu vyplývá, že...
Statistická gramotnost studentů učitelství přírodopisu/biologie v České republice
Hybšová, Aneta ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Švecová, Milada (oponent) ; Molnár, Josef (oponent)
Přírodovědná gramotnost je v současné době diskutována zejména v souvislosti s výsledky výzkumu PISA. V nich se ukazuje, že čeští žáci mají v porovnání s žáky dalších států nižší procedurální znalosti a mají potíže s vyhodnocováním a navrhováním přírodovědného výzkumu. Aby mohli učitelé přírodopisu/biologie využít synergický efekt mezi přírodovědnou a statistickou gramotností, je nezbytné, aby byli sami statisticky gramotní. Předkládaná disertační práce se věnuje problematice statistické gramotnosti a jejímu významu pro studenty učitelství přírodopisu, resp. biologie. Cílem této práce je popsat současný stav statistické gramotnosti studentů učitelství přírodopisu/biologie. Vzhledem ke komplexnosti tohoto cíle byly navrženy a realizovány dílčí cíle/studie, které nejprve analyzují úroveň statistických znalostí studentů prvních ročníků na vysokých školách, metodou obsahové analýzy rámcových vzdělávacích programů pro základní školy a gymnázia. Z této analýzy vyplývá, jaké statistické znalosti studenti učitelství přírodopisu/biologie mají mít podle kurikulárních dokumentů. Úroveň osvojení těchto znalostí je ověřena pomocí testu, resp. dotazníku, který byl studentům učitelství přírodopisu/biologie (n = 295) předložen. Dále je pomocí obsahové analýzy sylabů zkoumáno, jaké předměty rozvíjející statistickou...
Dopravní výchova v rámci hodin tělesné výchovy
Koutná, Michaela ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dopravní výchovy v rámci hodin tělesné výchovy. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se věnuje objasnění pojmu dopravní výchova, seznamuje čtenáře s jejím významem a cíli. Dále se zabývá obsahem dopravní výchovy ve vzdělávacím systému ČR, zmiňuje se o výchovných projektech, dopravních hřištích a v neposlední řadě o tělesné výchově a jejím vlivu na účastníky silničního provozu. Cílem praktické části je pomocí dotazníků zjistit, jak se školy věnují dopravní výchově, jestli zapojují prvky dopravní výchovy do hodin tělesné výchovy. Je zde vypracován i projekt výuky dopravní výchovy pro žáky 4. tříd na dopravním hřišti.
Školní vzdělávací program a ZUŠ
Šefčíková, Alena ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit prostřednictvím kvalitativní studie s podpůrnou metodou rozhovoru, zda vybrané ZUŠ v rámci jednoho kraje za srovnatelných podmínek zvolily stejné metody postupu při tvorbě ŠVP, zda přistoupily k jeho tvorbě inovativně nebo zvolily cestu tvorby ze stávajících osnov. Dále se práce zabývá otázkou, jestli sledované školy stále pracují na svém ŠVP a jestli ho inovativně dotvářejí podle zpětné vazby získané z praxe. Poslední okruh, kterým se práce zabývá, je samotná výuka podle ŠVP, její klady a zápory z úhlu pohledu jednotlivých škol.
Možnosti seminářů tvůrčího psaní na střední škole
Horák, Filip ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Diplomová práce Možnosti seminářů tvůrčího psaní na střední škole se zabývá popisem a teoretickou explikací zavedení tvůrčího psaní do výuky na střední škole. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se soustředí na autorovo pojetí tvůrčího psaní, na možnosti a součásti tvůrčího psaní jako metody i předmětu výuky. Tato část se také zabývá provázaností výuky tvůrčího psaní s Rámcovým vzdělávacím programem, respektive otázkou, jaký je vztah předmětu ke klíčovým kompetencím a průřezovým tématům. Hlavním cílem teoretické části je pak navržení tematického plánu tvůrčího psaní pro výuku na střední škole. V praktické části jsou představeny konkrétní aktivity a přípravy na hodiny tvůrčího psaní. Praktická část zároveň obsahuje popis průběhu již odučených hodin tvůrčího psaní i jejich reflexi z pohledu vyučujícího i studujících. Cíl diplomové práce spočívá jednak ve zhodnocení využití výuky tvůrčího psaní na střední škole vzhledem k jeho zakotvení v tezích kurikulárních dokumentů, jednak práce zároveň může sloužit jako inspirace pro další vyučující, kteří by se rozhodli s metodami tvůrčího psaní pracovat ve své výuce.
Kontinuita vzdělávání v mateřských a základních školách ve Středočeském kraji
Chalupová, Jarmila ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje aktuálnímu tématu, které v současné době stále nabírá na síle, tj. kontinuitě neboli návaznosti výchovně vzdělávacího procesu v mateřských a základních školách. Smyslem práce je vyzdvihnout nutnost spolupráce MŠ a ZŠ při návaznosti výchovně vzdělávacího procesu, nastínit možnosti, meze i úskalí této spolupráce, společně s rolí managementu škol. Cílem diplomové práce je určit na základě odborných zdrojů a empirického šetření, jakým způsobem a zda vůbec v současné době probíhá takováto spolupráce v rámci kontinuity vzdělávání v MŠ a ZŠ. Zároveň budou v práci na základě zjištění faktů navrženy opatření a další postupy, které by mohly přispět k pozitivnímu rozvoji spolupráce mezi MŠ a ZŠ v návaznosti vzdělávání.
Výuka sólového zpěvu na základních uměleckých školách
Nováková, Tereza ; Volavá, Iva (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Resumé Diplomová práce se zaměřuje na výuku sólového zpěvu Základních uměleckých škol s přihlédnutím k Rámcovému vzdělávacímu programu. Cílem práce je dokázat potřebu syntézy odborného a praktického pohledu na studium tohoto oboru a poskytnout přehledný komplexní materiál pro budoucí pěvecké pedagogy. Uvedením záznamů z navštívených vyučovacích hodin zpěvu a z vlastních odučených hodin prokazujeme, že propojení obou pohledů je pro pěveckou pedagogickou praxi nutné. Teoretickým základem práce jsou kapitoly, které se zabývají výkladem dílčích pěveckých složek s metodickými poznámkami s ohledem na očekávané výstupy RVP. V příloze předkládáme notový materiál, který je předmětem nácviku repertoáru v zaznamenaných vyučovacích hodinách zpěvu. Diplomová práce obsahuje písemný záznam z rozhovoru s pedagožkou sólového zpěvu MgA. Danielou Šimůnkovou-Štěpánovou.
Pojetí sexuální výchovy na 2. stupni ZŠ
Břízová, Monika ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce je dělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se zabývá historickými proměnami sexuality z hlediska filosofie. Dále se zaměřuje na biologické, psychické a sociální podmínky ovlivňující výchovně vzdělávací proces. Součástí je popis historického vývoje a současného pojetí sexuální výchovy zakotveného v Rámcovém vzdělávacím programu pro Základní vzdělávání, na nějž navazuje stručná metodika sexuální výchovy. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem, který tvoří polostrukturované rozhovory s učiteli konkrétních základních škol. Klíčová slova Metodika sexuální výchovy, Rámcový vzdělávací program, sexualita, sexuální výchova, základní škola
Tvorba školního vzdělávacího programu a možnosti jeijich úprav
Bukovská, Zuzana ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Resumé Bakalářská práce se zabývá tvorbou a možnostmi úprav školních vzdělávacích programů základních škol. Na základě poznatků závěrů tematických zpráv ČŠI a dotazníkového šetření mapuje úpravy školních vzdělávacích programů a upozorňuje na jejich nejčastější nedostatky. Výzkumná část práce je zaměřená na zjištění nejčastěji upravovaných oblastí školních vzdělávacích programů v návaznosti na interní a externí hodnocení. Četnost úprav je následně porovnávána s hodnocením souladů školních vzdělávacích programů s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání Českou školní inspekcí. V návaznosti na aktuální situaci je do bakalářské práce rovněž zařazena část týkající se navrhované novely školského zákona vztahující se ke změnám v oblasti tvorby rámcově vzdělávacích a školních vzdělávacích programů. V závěru práce je návrh stručného manuálu pro ředitele základních škol, který obsahuje doporučení pro tvorbu a úpravy školních vzdělávacích programů, vycházející ze zkušeností ředitelů škol a hodnocení České školní inspekce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.