Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interkulturní odlišnosti managementu v zařízeních péče o malé děti
Demyan, Nikolay ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu managementu vybraných organizací poskytujících péči o malé děti z hlediska interkulturních odlišností stylu a principů řízení jejich vedoucích pracovníků od majoritní společnosti. Analýza je založena primárně na pracích Geerta Hofstedeho a Roberta House, kteří odhalili sociologický fenomén kulturních dimenzí. Teoretická část práce je věnována rozboru současného legislativního rámce pro poskytování výchovy a vzdělávání předškolním dětem v České republice, postavení a role ředitele školy nebo neziskové organizace jako řídícího pracovníka. Zvláštní pozornost je věnována pojetí interkulturního managmentu jako specifické oblasti řízení lidí a jsou rozebrány základní teorie kulturních dimenzí Geerta Hofstedeho a Roberta House včetně zarámování celé situace do kontextu českého sociálního a kulturního prostředí. Praktická část je zaměřena na výzkum vybraných organizací poskytujících péči o malé děti. Vzhledem k omezenému počtu zařízení péče o malé děti v České republice s multikulturním pracovním kolektivem, ke zjištění interkulturních odlišností byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, a to rozbor případových studií pomocí polostrukturovaného interview s vedoucími pracovníky organizací poskytujících péči o malé děti. V praktické části jsou popsány strategie...
Analýza adaptačního procesu nových zaměstnanců ve vybrané organizaci
Šinfeltová, Karolína ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na proces adaptace ve vybrané organizaci, a to konkrétně na analýzu přístupu organizace k adaptačnímu procesu, a především na zjištění spokojenosti zaměstnanců s tímto procesem. Hlavním cílem diplomové práce je analýza přístupu organizace k adaptaci nových zaměstnanců, zjištění spokojenosti zaměstnanců s adaptačním procesem v organizaci a navržení doporučení pro konkrétní organizaci. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních témat, jako je řízení lidských zdrojů a adaptační proces, za pomoci odborných zdrojů. Praktická část se potom v návaznosti na část teoretickou zaměří na analýzu přístupu dvou vybraných útvarů konkrétní organizace k adaptačnímu procesu nových zaměstnanců a na analýzu spokojenosti zaměstnanců s tímto procesem. Využito bude teoreticko-empirických metod výzkumu. Přístup konkrétních útvarů k adaptačnímu procesu bude analyzován prostřednictvím rozhovorů s odpovědnými pracovníky, spokojenost zaměstnanců pak prostřednictvím dotazníkového šetření. V závěru diplomové práce budou na základě výsledků výzkumného šetření vymezeny rozdíly v přístupu jednotlivých útvarů k adaptačnímu procesu, vyhodnocena spokojenost zaměstnanců s tímto procesem a na základě toho zjištěny rozdíly ve spokojenosti...
Využití koučování jako vzdělávací metody v obchodních organizacích
Matějková, Markéta ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Vzdělání se stává stále důležitější vzhledem k častým a rychlým změnám, rozvoji technologií, novým postupům nebo globalizaci. To se týká nejen jednotlivců, ale také organizací, které potřebují mít v této dynamické době kvalifikované zaměstnance, kteří budou schopni na změny reagovat a přizpůsobovat se novým podmínkám. Při vzdělávání zaměstnanců je zapotřebí volit vhodné metody vzdělávání, aby byl celý proces efektivní. Tato práce se zabývá metodou koučování a jejím cílem je zhodnotit možnost využívání koučování jako vzdělávací metody v obchodních organizacích. V teoretické části byla použita metoda obsahové analýzy a komparace, v empirické části proběhl sběr dat pomocí dotazníkového šetření a polostrukturovaných a nestrukturovaných rozhovorů. Průzkum, jehož cílem bylo identifikovat přínosy této metody a odhalit její případné překážky, byl proveden mezi zaměstnanci obchodních organizací a mezi personalisty nebo manažery, kteří mají zkušenosti s koučováním. Informace byly rovněž získány od profesionálního kouče, který se zabývá koučováním v organizacích. Výsledky průzkumu ukázaly, že koučování je možné považovat za vhodnou metodou pro vzdělávání zaměstnanců. Hlavním přínosem pro zaměstnance je zlepšení schopností v mnoha oblastech a nalezení vlastních zdrojů pro řešení problémů. Pro organizaci je to...
Konceptualizace modelu katedrové školy
Urbanová, Eva ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Vítečková, Miluše (oponent)
Disertační práce se zabývá konceptualizací modelu katedrové školy jako způsobu realizace manažerských praxí studentů studijního programu Školský management na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Cílem disertační práce je navrhnout koncept předávání konkrétních znalostí a zkušeností ředitelů středních škol vhodnými metodami na manažerských praxích realizovaných v katedrových školách studentům studijního programu Školský management, využitelný k přeměně jejich znalostí získaných v teoretické části výuky v dovednosti uplatnitelné v praxi ve školském terénu. Teoretická část disertační práce vymezuje katedrovou školu jako místo k přenosu znalostí od zkušených ředitelů ke studentům, specifikuje možnosti řízení a transferu explicitních a tacitních znalostí v organizaci manažerským přístupem, v případě škol také pedagogickým přístupem pomocí zkušenostního učení a identifikuje pracovní činnosti a kompetence manažera a ředitele školy. V praktické části disertační práce byla zpracována podrobná analýza dokumentů, publikací a právních předpisů s cílem zjistit role, pracovní činnosti a kompetence ředitele střední školy, které byly ověřeny dotazníkovým šetřením mezi 240 řediteli středních škol v České republice. Dotazníkovým šetřením a rozhovory s řediteli 11 katedrových středních škol a 45 studenty 3....
Adaptace pedagogických pracovníků v mateřských školách
Zumrová, Jiřina ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat adaptační proces. V teoretické části jsou pro zachování celistvosti tématu krátce popsány etapy vývoje odborných termínů (personální administrativa, personální řízení, řízení lidských zdrojů) a personální činnosti. Hlavní část práce je zaměřena na proces adaptace, vymezení cíle adaptačního procesu, druhů adaptace a faktorů ovlivňujících průběh adaptačního procesu. Navazující část této kapitoly je věnována účastníkům adaptačního procesu, adaptačnímu plánu a zpětné vazbě, která je nezbytnou a neoddělitelnou složkou adaptačního procesu. Výzkumné šetření je orientováno na adaptační proces pedagogických pracovníků v mateřských školách. Metodou výzkumu je dotazníkové šetření a následné rozhovory s několika náhodně vybranými řediteli mateřských škol. Výsledkem průzkumu je zjištění průběhu adaptace v mateřských školách a přístup ředitelů k této problematice. KLÍČOVÁ SLOVA Personální práce, personální řízení, řízení lidských zdrojů, ředitel, adaptace, sociální adaptace, pracovní adaptace, adaptační plán, formální adaptace, neformální adaptace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 ŠAFRÁNKOVÁ, Jitka
5 Šafránková, Jana
1 Šafránková, Johana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.