Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 805 záznamů.  začátekpředchozí510 - 519dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Učitel, kolegialita a spolupráce
Španingerová, Marie ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na spolupráci, kolegialitu a vzájemné vztahy učitelů, které jsou jedním z klíčových pilířů úspěšného edukačního procesu. Kooperace učitelů je v novém pojetí školního vzdělávacího programu a naplňování průřezových témat a mezioborových vztahů velmi důležitá. V teoretické části jsou popsány základní pojmy, osobnost učitele, jeho role, profesní kompetence, autorita a prestiž učitele. Teoretická část přináší také informace o spolupráci učitelů obecně, o typických formách spolupráce, zabývá se rolí vedení školy při spolupráci učitelů. Cíl empirické části práce je zmapovat problematiku spolupráce a kolegiality mezi učiteli na střední škole. Dalším cílem je zanalyzovat, zda je pro učitele střední školy kolegialita a spolupráce přínosem a popřípadě co jim ve vzájemné spolupráci brání. Klíčová slova: učitel, spolupráce, kolegialita, osobnost učitele, autorita učitele, kompetence učitele
Sexuální výchova na prvním stupni základní školy z pohledu učitele
Wirthová, Radka ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Diplomová práce Sexuální výchova na prvním stupni základní školy z pohledu učitele v teoretické části definuje sexuální výchovu, její cíle, obsah a principy. Vymezuje současné pojetí sexuální výchovy na základní škole a odráží sexuální výchovu v RVP ZV. Charakterizuje dítě mladšího školního věku z pohledu fyzického a emocionálního vývoje, též popisuje sexuální vývoj dítěte. Důležitou součástí této části je osobnost učitele a její vliv na realizaci sexuální výchovy. V praktické části si klade za cíl zjistit, do jaké míry je sexuální výchova na českých školách skutečně realizována a jaké postoje k této problematice zaujímají učitelé prvního stupně ZŠ. Šetření probíhalo využitím metod kvantitativního dotazování za pomoci statistického zpracování získaných dat, s cílem oslovit co největší vzorek validních respondentů, učitelů. KLÍČOVÁ SLOVA sexuální výchova, sexualita, učitel, základní škola, současné pojetí
Komparace řešitelských strategií matematických úloh žáků 1. st. ZŠ
Wasilewská, Eliška ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Kloboučková, Jaroslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat úlohu pojetí výuky zejména v oblasti matematiky a porovnat řešitelské strategie matematických úloh žáků I. stupně ZŠ, jež jsou vedeni odlišnými přístupy. V teoretické části se zaměřuji na různé způsoby pojetí výuky a jejich charakteristiku, dále na faktory, jenž ovlivňují vyučovací proces a v neposlední řadě na slovní úlohy, jejichž způsoby řešení odráží mimo jiného matematickou schopnost žáka. Empirická část zkoumá vliv pojetí výuky na strategie řešení matematických úloh žáků 3. ročníků ZŠ za použití metody experimentu, jehož součástí byl didaktický test a rozhovory s vybranými žáky. Výsledkem práce je přinesení důkazů o vlivu pojetí výuky na způsoby řešení matematických úloh žáky. KLÍČOVÁ SLOVA Pojetí výuky, učitel, žák, slovní úlohy, experiment.
Být učitelem na valašské venkovské škole v první polovině 20. století
Mikačová, Lucie ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Pokorný, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá postavením a každodenností valašských učitelů obecných škol první poloviny 20. století. Nejprve pojednává o rozsahu Valašska a rozdílech v jeho vymezení u různých autorů, poté se zaměřuje na charakteristiku valašského školství v porovnání s jinými regiony, situaci demonstruje na jednotřídní škole Na Soláni. Mluví o valašském žákovi, o jeho životních podmínkách a stravě. Učitel je následně charakterizován nejen jako vychovatel, ale také jako člověk se svými zájmy. Poslední dvě kapitoly pojednávají o osudech dvou učitelů, Metoděje Jahna (učitele, spisovatele, folkloristy) a Cyrila Macha (učitele, organizátora společenského života, propagátora turistiky a pokrokáře). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výchova k prosociálnímu chování na základních školách
Dykastová, Zuzana ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce "Výchova k prosociálnímu chování na základních školách" se zabývá teorií vztahující se k prosociálnímu chování a dále se snaží popsat, jaké jsou současné možnosti a způsoby výchovy k prosociálnímu chování na základních školách. V teoretické části autorka charakterizuje a analyzuje prosociální chování, uvádí jeho typy a formy, nastiňuje základní teorie prosociálního chování či jeho determinanty. Dále uvádí příklady, jakým způsobem mohou školy zařadit výchovu k prosociálnímu chování do školních vzdělávacích programů. Ve výzkumné části se pokouší zprostředkovat názory, postoje, představy a dosavadní zkušenosti pedagogů a žáků s touto výchovou pomocí rozhovorů a analýzy školních vzdělávacích programů a minimálních preventivních programů.
Psychosociální inhibitory syndromu vyhoření učitele v základním školství z pohledu poradenského psychologa
Příkazská, Irena ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Anotace: Tato práce pojednává o syndromu vyhoření u učitelů zejména druhého stupně základního školství se zaměřením na Plzeň. Zabývá se zejména psychosociálními atributy, které buď umocňují, nebo inhibují projevy vyhořívání pedagogických pracovníků. Teoretická část se zabývá obecnou rovinou, shrnuje některá dosavadní vědecká zjištění vztahující se k syndromu vyhoření u nás i v zahraničí. Popisuje, jak je možno ovlivnit náchylnost k vyhoření učitelů. Empirická část vypovídá o zjištěných údajích na náhodně vybraných základních školách v Plzni konkrétně u deseti učitelů druhého stupně základních škol. Sleduje jednak obecné demografické faktory, ale zahrnuje též výsledky Shirom - Melamed Burnout Measure (SMBM) i závěry kvalitativní analýzy vyplývající z osobních rozhovorů s učiteli. Empirická část rovněž vypovídá o četnosti vyhořelých pedagogů v daném vzorku i o míře sociální podpory ze strany rodiny, kolegů a vedoucích pracovníků. Popisuje nejčastější zdravotní obtíže, ale i copingové strategie užívané pedagogy v rámci prevence.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 805 záznamů.   začátekpředchozí510 - 519dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.