Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 334 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Finanční gramotnost žáků středních škol.
Havlena, Ondřej ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
bakalářské práce Jméno: Ondřej Havlena Vedoucí: doc. PhDr. Jiří Prokop, Ph.D. Téma: Finanční gramotnost žáků středních škol. Abstrakt Práce bude rozdělena na dvě části. V teoretické části se zaměřím na principy, vymezení pojmů a objasnění fungování finančního trhu. Teoretická část se též zaměří na výklad fenoménu finanční gramotnosti a ukáže základní škálu nástrojů, které mohou současné mladé generaci usnadnit osvojení základních metod a technik finanční gramotnosti. Dále se budu zabývat začleňováním finanční gramotnosti do školních vzdělávacích programů. V druhé, praktické části bakalářské práce vytvořím kvantitativní finanční dotazník pro studenty středních škol, abych zjistil jejich úroveň finanční gramotnosti. Dotazníkové šetření provedu na vybraných školách, gymnáziu, průmyslové škole a středním odborném učilišti. V závěru analyzuji a vyhodnotím výsledky tohoto výzkumu a eventuálně navrhnu možné teorie, jak by bylo možné situaci zlepšit. Klíčová slova: Finance, Finanční gramotnost, Student, Střední škola, Výzkum
Motivace ve výuce anglického jazyka na prvním stupni
Piňosová, Bohdana ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
V současnosti je poměrně málo studií, které by se zaměřovaly na motivaci k učení se cizích jazyků u dětí. Tato diplomová práce se zaměřuje na postoj žáků prvního stupně k výuce angličtiny. Teoretická část sleduje pojem motivace z pohledu psychologie, pedagogiky i z pohledu současných výzkumů výuky cizího jazyka. Záměrem praktické části pak bylo prozkoumat, jaká je motivace žáků k učení se angličtiny a jaké aspekty výuky je mohou demotivovat. Cílem bylo získaná data zaznamenat, zanalyzovat, vyhodnotit a interpretovat. Výzkum byl proveden na menší pražské základní škole, ve které se s výukou anglického jazyka začíná ve třetím ročníku. Data byla získána nestandardizovaným dotazníkem s otevřenými i uzavřenými otázkami. Analýza byla potom provedena pomocí smíšeného výzkumu. Kvantitativní část analýzy, která sledovala oblíbenost předmětu angličtiny a hodnocení atraktivity jednotlivých aktivit ve výuce, byla provedena jako první. Kvalitativní část výuky pomocí otevřených otázek hledala odpověď na důvody, proč je výuka oblíbená, či neoblíbená a co motivuje žáky k učení se angličtiny. Výsledky dotazníkového šetření ukázaly, že většina žáků vnímá výuku jako atraktivní, nicméně nezanedbatelná část žáků s výukou spokojená zcela není. Překvapivým výsledkem bylo, že jsou s výukou v dané základní škole spokojeni...
Didaktické využití životních příběhů slavných hudebníků a jejich tvorby pro prevenci závislostí na střední škole
Hejčová, Kateřina ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl pomocí aktivit spojených s atraktivním tématem známých osobností hudební scény nechat studentům středních škol nahlédnout na závislost na psychoaktivních látkách jako komplexní problém zasahující do zdravotní, sociální a profesní oblasti, poskytnout jim pohled na dvě tváře této problematiky (zdánlivý přínos na začátku kontra prohlubující se pozdější negativní následky) a vést je k úvaze o rizicích užívání těchto látek převažujících nad mylně očekávanými počátečními benefity. Práce využívá příkladů životních příběhů osobností, které samy zažily závislost na psychoaktivních látkách. Práce konkrétně demonstruje využití těchto životních příběhů na praktických ukázkách didaktických aktivit do hodin předmětů anglický jazyk, německý jazyk, hudební výchova. Dané životní příběhy či některé momenty z nich jsou propojeny s obsahem učiva těchto předmětů, využívají slovních metod (práce s písňovým textem, s úryvkem z knihy, se slovní zásobou v cizím jazyce), metody názorně-demonstrační (práce s obrazem), metody diskusní, skupinovou práci, brainstorming, samostatnou práci žáků. Předpokladem je, že jednotlivé aspekty zmiňovaných životních příběhů spojené se závislostí pomohou studentům osvětlit komplexnost problému závislosti a ilustrovat převažující míru rizik. Míra dosažení cílů...
Sociální pedagogika a sociální práce Olgy Fierzové v letech 1933 až 1947
Bláha, Zdeněk ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá osobností československé sociální pedagogiky 1. poloviny 20. století, Olgou Fierzovou. Na základě obsahové analýzy sekundárních písemných pramenů si klade za cíl definovat, jaké sociálně edukační znaky Olga Fierzová užívala v praktické péči o bezprizorní, židovské a německé děti v letech 1933 až 1947 a stanovit jejich přínos a význam. V závěru jsou formulovány výsledky bádání poskytující odpověď na cíle výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Sociální pedagogika, humanismus, křesťanské hodnoty, Olga Fierzová, Přemysl Pitter, Milíčův dům, internační a koncentrační tábory, péče o děti, židovské děti, německé děti, Akce Zámky.
Motivace rodičů při výběru alternativních mateřských škol - Maria Montessori
Růžičková, Tereza ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Cílem této bakalářské práce s názvem: "Motivace rodičů při výběru alternativních mateřských škol - Maria Montessori " je detailněji popsat a zanalyzovat reformní pedagogiku Marie Montessori, vývoj předškolních Montessori zařízení v České republice a porovnání s tradičními mateřskými školami. Dále má za cíl představit konkrétní využití principů Montessori pedagogiky ve zvoleném zařízení a nastínění ostatních alternativních pedagogických směrů. V empirické části je využito výzkumné metody rozhovoru s rodiči v Montessori školce. Rozhovor je čistě anonymní a cílem je zjistit, za jakým účelem dávají své děti do dané školky, co od toho očekávají a zda Montessori pedagogiku uplatňují i mimo ni. KLÍČOVÁ SLOVA Maria Montessori, alternativní vzdělávání, mateřská škola, elipsa, svoboda dítěte

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 334 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.