Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 175 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přátelství a partnerské vztahy u mladých dospělých s poruchou autistického spektra
Slavíčková, Kateřina ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá přátelskými a partnerskými vztahy u mladých dospělých lidí na spektru. V literární části je představeno vymezení poruch autistického spektra dle Mezinárodní klasifikace nemocí a souvisejících zdravotních problémů i příručky Americké psychiatrické společnosti DSM-V, dále jsou rozebrány specifické oblasti poruch autistického spektra, kdy pozornost je věnována hlavně sociální oblasti, kapitola se také věnuje diagnostice a možnostem podpory. Další kapitola se týká obecných aspektů přátelství a specifik v přátelství u lidí na spektru. Stejně tak je rozdělena kapitola partnerských vztahů. Literární část dále obsahuje specifika vztahů v online světě a je zakončena stručným shrnutím. Výzkumná část začíná představením cílů výzkumu a výzkumných otázek. Design zkoumání byl koncipován jako kvalitativní. Samotný výzkum byl uskutečněn ve dvou fázích, kdy první z nich představoval online dotazník. Druhou fází pak tvořily polostrukturované rozhovory, které měly za cíl prohloubit získané poznatky z dotazníku. Obě fáze výzkumu byly vyhodnocovány kvalitativně pomocí metody tematické analýzy. Výsledky práce popisují, jak lidé na spektru vnímají a definují přátelské a partnerské vztahy a jak se do těchto vztahů promítá online prostor. Práce také pojmenovává aspekty, které jsou v oblasti...
Srovnání využití vybraných apercepčních technik u dětí ve věku 6 až 7 let
Tylš Adámková, Jana ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent) ; Preiss, Marek (oponent)
Disertační práce se věnuje problematice užití apercepčních technik v diagnostice dětí ve věku 6 a 7 let se zaměřením na praxi školního psychologa. Teoretická část se zaměřuje zejména na téma psychologické diagnostiky na poli školní psychologie, úžeji pak na využití apercepčních technik, jejich přínosy a také na jejich kritiku. Druhým těžištěm teoretické části je seznámení s Tematickým apercepčním testem a metodou Roberts-2 a dále pak s vybranými skórovacími systémy. V úvodu praktické části je představena metodologie výzkumu. Třiceti dětem ve věku 6 a 7 let byly předloženy obě diagnostické metody a jejich odpovědi byly skórovány pomocí standardizovaných systémů a následně srovnány jak kvantitativně, tak kvalitativní metodologií. Lze říci, že příběhy evokované tabulemi Roberts-2 jsou vyšší vývojové kvality než příběhy podané na základě tabulí TAT, které jsou pro dotazované děti větší výzvou a vidíme v nich spíše, jak dítě reaguje v zátěži. V práci jsou taktéž popsána specifika administrace těchto metod v dětském věku. Na základě dat od 50 dětí byly vytvořeny pracovní české normy pro děti ve věku 6 a 7 let k metodě Roberts-2 a byly srovnány s originálními americkými normami.
Vliv dostupnosti pornografie na partnerské vztahy
Skalický, Václav ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se věnuje souvislostem mezi partnerskými vztahy a užíváním internetové pornografie. Základním výzkumným cílem bylo identifikovat významné souvislosti mezi užíváním pornografie, vlastnostmi partnerských vztahů a sociodemografickými atributy, přičemž součástí tohoto cíle bylo také zhodnocení možného inhibičního vlivu užívání pornografie na zájem o partnerské vztahy u svobodných osob. Závěrečným cílem výzkumu bylo posoudit, zdali mohou být partnerské vztahy ovlivněny nejen pornografií obecně, ale také specificky její současnou neomezenou dostupností na internetu. Výsledky výzkumu ukazují, že způsoby sledování internetové pornografie - jako jsou frekvence sledování, druh sledovaného obsahu nebo věk při prvním zhlédnutí pornografie - v mnoha ohledech významně souvisí s tím, jaké mají lidé partnerské vztahy a také významně souvisí s některými sociodemografickými atributy. Dle výzkumných zjištění mohou být partnerské vztahy neomezenou dostupností pornografie skutečně ovlivněny, a to skrze důsledky snižujícího se věku při první pornografické expozici. Inhibiční vliv pornografie na zájem o partnerské vztahy nebyl výzkumem prokázán. KLÍČOVÁ SLOVA pornografie, internetová pornografie, partnerské vztahy, sexualita
Rozvíjení funkční komunikace u žáků s PAS na ZŠ
Čebišová, Petra ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
V současné době jsou děti s PAS velmi probíraným tématem. Děti s poruchou autistického spektra mají především problémy se sociální interakcí, komunikací a chováním. V této diplomové práci jsme se zaměřili především na problém zvaný komunikace. Diplomová práce pojednává o rozvoji funkční komunikace u dětí s PAS na ZŠ. Práce je rozdělená do pěti kapitol. První kapitola se zabývá charakteristikou PAS, historií, klasifikací forem PAS a triádou postižení. Druhá kapitola se zaměřuje na sociální chování u žáků, na základní vymezení sociálního chování, sociální dovednosti a na žáky s PAS ve vrstevnické skupině. Třetí kapitola nese název rozvíjení komunikace u žáků s PAS. Zaměřuje se na podporu rozvoje komunikace, na alternativní a augmentativní komunikaci a také na role učitele/asistenta pedagoga při rozvíjení komunikace u žáků s PAS. Navazující čtvrtá kapitola se už zaměřuje na empirické šetření, kde nás seznamuje s cíli, metodikou a průběhem empirického šetření. Pátá kapitola obsahuje případovou studii rozdělenou do tří podkapitol, která se zaměřuje na kazuistiky respondentů, rozhovory a pozorování. Kromě toho se v práci nachází i diskuse a doporučení pro praxi. Klíčová slova: Funkční komunikace, žák s PAS, základní škola, intervence
Pregramotnostní dovednosti socio-kulturně znevýhodněných dětí v mateřských školách
Korbelová, Karolína ; Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Předmětem této diplomové práce je mapování pregramotnostních dovedností socio-kulturně znevýhodněných dětí posledních ročníků mateřských škol, a to ve srovnání s výkony v oblasti pregamotnostních dovedností jejich vrstevníků. Práce je zpracována na podkladě empirického výzkumu v mateřských školách s dětmi (N=47) ve věku 68 až 82 měsíců a jejich rodiči (zákonnými zástupci). Cílem této výzkumné diplomové je nejen popis charakteru pregramotnostních dovedností předškoláků ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí, ale také systematický přehled poznatků o fenoménu socio-kulturního znevýhodnění ve stávající odborné psychologické literatuře a návrh konkrétního postupu pro identifikaci socio-kulturního znevýhodnění. Tento postup je v předkládané práci aplikován jako součást metodologických kroků ve výzkumné části práce. Socio-kulturní znevýhodnění je tak identifikováno na základě nejvyššího dosaženého vzdělání matky a úrovně receptivního slovníku dítěte. Statistické analýzy údajů o pregramotnostních dovednostech socio-kulturně znevýhodněných dětí a jejich vrstevníků neohrožených socio-kulturním znevýhodněním odhalují, že socio-kulturně znevýhodněné dosahují v rámci některých pregramotnostních dovedností (fonematické uvědomování, znalost písmen, počáteční psaní a čtení) statisticky významně horších...
Trénink rozvoje fonematického povědomí u dětí předškolního věku pomocí metody Elkonin
Tesařová, Kamila ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tématem diplomové práce je Trénink rozvoje fonematického povědomí u dětí předškolního věku pomocí metody Elkonin. Metoda slouží jako nástroj předcházení obtíží při rozvoji čtení a psaní v základní škole. Diplomová práce je zaměřena zejména na rozvoj fonematického povědomí a dále na rozvoj jazykových schopností u vybraných dětí v běžné mateřské škole. Práce je členěna na dvě části. Na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje základní pojmy vztahující se k tématu - komunikace, jazyk a řeč, sluch. Seznamuje čtenáře vývojem řeči dítěte od období nitroděložního vývoje do věku zhruba šesti let. Vzhledem zaměření diplomové práce je zde největší důraz kladen na vývoj řeči dítěte předškolního věku. Obsahem kapitoly věnující se vývoji řeči je také vymezení jazykových rovin řeči. Teoretická část v jedné fonologické avazuje část věnující se vývoji fonologického uvědomování a jeho úrovni na začátku osvojování čtení závěru teoretické části diplomové práce je charakterizována réninku rozvoje fonematického povědomí u dětí předškolního věku pomocí metody Elkonin, její vztah k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání rizikovým dětem. Praktická část je kvalitativního charakteru a popisuje provedenou případovou studii. Ukazuje možnosti využití dané metody rámci předškolního vzdělávání v běžné...
Resilience rodin dětí s poruchou autistického spektra
Veselá, Veronika ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapovat oblast resilience rodin dětí s poruchou autistického spektra. Teoretická část se nejprve zabývá fenoménem resilience jako takové, zátěžovými situacemi a strategiemi jejich zvládání tzv. copingovými mechanismy. Na tuto část navazuje rodinná resilience, jež seznámí čtenáře nejprve s konceptem rodiny, posléze samotnou resiliencí rodiny a jednotlivými modely rodinné resilience, z nichž asi nejznámějším konceptem je ten od manželů McCubbinových. Třetí kapitola diplomové práce se zabývá rodinou a dítětem se zdravotním postižením. Tato část diplomové práce seznámí čtenáře s tím, jak rodina reaguje na postižení dítěte, jakými adaptačními fázemi prochází a také s faktory, které mohou adaptaci rodiny na nepříznivou životní situaci pozitivně či negativně ovlivnit. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na charakteristiku poruch autistického spektra. Seznámí čtenáře s problematikou poruch autistického spektra, jejich projevy, dílčími diagnózami a také s tím, jaké dopady mají poruchy autistického spektra na rodinu autistického dítěte. Empirická část má za úkol zjistit a zmapovat, jaká je resilience rodin dětí s poruchou autistického spektra a jaké faktory mohou ovlivňovat odolnost rodin dětí s autismem. Resilienci rodin dětí s poruchou autistického spektra mapujeme...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 175 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.