Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 880 záznamů.  začátekpředchozí535 - 544dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 
Plavecký výcvik na 1. stupni ZŠ
Vavrošová, Karolína ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu plaveckého výcviku na 1. stupni ZŠ. V teoretické části je zpracována, dle dostupných zdrojů, historie a význam plavání, charakterizován základní plavecký výcvik a mladší školní věk. Praktická část je již zaměřena na výzkumný vzorek, tedy plaveckou školu a zkoumané děti, které se účastnily základního plaveckého výcviku. Navazující částí práce je analýza výzkumného vzorku, který tvoří instruktoři plavání ve vybraných školách. Tento průzkumný vzorek byl zkoumán zejména z pohledu zjištění efektivity plaveckého výcviku a vlivu instruktorů plavání na výsledky absolventů kurzů plavání. Práce by měla zmapovat plavecký výcvik žáků ZŠ, především z hlediska periodicity a efektivity výuky. Cílem diplomové práce je zpracování uceleného přehledu o stávající situaci ve výuce základního plaveckého výcviku.
Komunikace rodiny a školy na 1. stupni základní školy v současnosti
Rychterová, Kateřina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Cílem této práce je zjistit, zda komunikace s neúplnou/"nespolupracující" rodinou je z pohledu učitelů náročnější. Jaké mohou být problémy v komunikaci s rodinou žáka, jak jim lze předcházet, popřípadě je řešit. Ve druhé části zjistit, jaký vliv má na vzájemnou komunikaci učitele a zákonného zástupce hodnocení žáka formou slovního hodnocení. Úkolem je navrhnout možné strategie vzájemné komunikace s rodiči dětí na 1. stupni základní školy. V řešení bylo použito dotazníkového šetření rodičů a rozhovorů s učiteli. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že na sledované škole se téměř 100% učitelů setkává s rodiči problémovými/"nespolupracujícími". Slovní hodnocení má podle výsledků šetření na vzájemnou komunikaci vliv a to především kladný. Zároveň motivuje žáka k lepším výsledkům. Na základě zjištění výsledků mohou učitelé dále zlepšovat vztahy mezi rodinou a školou, popřípadě více zapojovat slovní hodnocení, které komunikaci mezi oběma stranami zlepšuje. Hlavním výsledkem je získání značky "Rodiče vítáni".
Umění jako sociální intervence
Peroutková, Pavla ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Peroutková, P.: Umění jako sociální intervence. [Diplomová práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 99 s. (Příloha: cd s video- dokumentací) Předmětem diplomové práce je teoretická studie tématu sociální intervence v umění s ověřením možnosti jeho didaktického uplatnění ve výtvarné výchově. Nejprve je zde nastíněna základní problematika a otázky související se sociálními intervencemi, zejména s participativním uměním. Ty jsou dále prezentovány na rozmanitých konkrétních ukázkách umělecké praxe z české i světové umělecké scény po roce 1990. Jejich společným tématem je jídlo, které se objevuje v uměleckých sociálně angažovaných projektech napříč celou škálou odlišných přístupů a strategií. Následně je využito jako hlavní motiv i v didaktickém projektu a vlastní výtvarné realizaci. Práce také poukazuje na společné průsečíky zkoumaných uměleckých strategií a pedagogického působení. Téma sociální intervence a participace je uplatněno v realizovaném didaktickém projektu na gymnáziu a ve vlastním výtvarném zpracování, které jsou v kontextu celé práce reflektovány.
Vyprávění rodičů dětem o škole ve vyloučených lokalitách
Syrovátková, Nikola ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Bakalářská práce Vyprávění rodičů dětem o škole ve vyloučených lokalitách Nikola Syrovátková ANOTACE Bakalářská práce se zabývá vyprávěním rodičů dětem o škole ve vyloučených lokalitách. Teoretická část je rozdělena na čtyři hlavní kapitoly. První kapitola vymezuje základní charakteristiky romské rodiny. Důraz je kladen na výchovné styly, které romská rodina používá. Práce popisuje fungování mezigeneračního přenosu. Třetí kapitola se zabývá specifiky vzdělávání romských žáku. V poslední kapitole je objasněna funkce rodinného vyprávění. Druhou významnou část práce tvoří vlastní empirický výzkum. Bakalářská práce si klade za cíl zjistit, zjistit jaké je vyprávění rodičů dětem o škole ve vyloučených lokalitách. Dále potvrdit význam a kontinuitu mezigenerační přenosu. Výsledky výzkumu jsou shrnuty v závěru práce. KLÍČOVÁ SLOVA škola, vyprávění, sociální vyloučení, rodina
Názory a postoje školní mládeže v tělesné výchově a sportu
Jansová, Kateřina ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Názory a postoje školní mládeže k tělesné výchově a sportu Cíle: Hlavní cíl diplomové práce se zaměřuje na sledování názorů a postojů u školní mládeže ve věku 11 - 15 let pomocí dotazníku DIPO - J (Dimenze postojů pro juniory). Výzkumné šetření se má realizovat na školách 2. stupně ve vybraných třídách se sportovním a normálním školským vzdělávacím programem. Získané výsledky budeme komparovat dle pohlaví včetně věkového rozlišení 11 -13 let a 14 - 15 let. Výsledky porovnáme s výzkumnými šetřeními o školní mládeži, která se prováděla dotazníkem DIPO - J od roku 1983 až do roku 2013. Metody: Výzkumné šetření bylo prováděno pomocí dotazníků DIPO J, který sestavil prof. PhDr. Bohumil Svoboda, DrSc. Obsahuje celkem 60 otázek, které zjišťují názory a postoje v následujících šesti dimenzích a otázkách: Dimenze I. Postoje k výkonu, výkonnosti, zdraví a zdatnosti aj. Dimenze II. - Postoje k rozvoji osobnosti, charakteru, schopnostem aj. Dimenze III. - Postoje k sociální zkušenosti, chování a jednání, přátelství aj. Dimenze IV. - Postoje k napětí, riziku, odvaze a dobrodružství aj. Dimenze V. - Postoje k estetickým zkušenostem v TV a sportu, kráse a ladnosti pohybu aj. Dimenze VI. - Postoje k relaxaci, kompenzaci, snižování tenze aj. Dotazník se používá od roku 1983. Výsledky: Zjistili jsme názory a...
Školství za totality - orální historie a literatura
Pešta, Vladimír ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Tématem práce "Školství za totality - orální historie a literatura" je porovnání psané literatury a dalších zdrojů s konkrétní výpovědí člověka, který v totalitním režimu zažil školní docházku od základní školy až k postgraduálním studiím. Vychází z předpokladu, že zážitky z dětství jsou tím, co zanechává v člověku hlubokou stopu i pro zbytek jeho budoucího života. Cílem práce je přiblížit formování dětského vědomí a následky s tím spojené. Významnou roli v tomto období zaujímá škola. Pro ucelení pohledu je proto práce rozdělena do čtyř částí. Úvodní část je věnována všeobecnému psychologickému pohledu na totalitu a demokracii. Druhá část je věnována transformaci školství po nástupu totalitního režimu k moci. Třetí část je věnována poznatkům z doby upevňování totalitní moci v Československu. Čtvrtá část je zaměřena na konkrétní výpovědi respondenta. V závěru jsou tyto poznatky shrnuty a posouzeny. Klíčová slova Totalita, škola, totalitní školství, demokratická škola, orální historie
Profesní autonomie učitelů a ředitelů škol v současné Číně
Wagenknechtová, Radana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Profesní autonomie učitelů a ředitelů škol v současné Číně Mgr. Radana Wagenknechtová 2015 ABSTRAKT Diplomová práce představuje současný čínský vzdělávací systém nejenom jako celek, ale současně analyzuje i jednotlivé stupně řízení, s cílenou orientací na profesní autonomii ředitelů a učitelů školských zařízení. Stručně jsou představeny čínské školské reformy po roce 1976. Následuje podrobný rozbor principů současného školského systému, s orientací na jednotlivé stupně řízení a jejich řídící i rozhodovací pravomoci a plánované reformní změny. Pomocí odborné elaborace pojmů, studia klíčových dokumentů čínského vzdělávacího systému, školské politiky Číny a další cizojazyčné literatury, jsou ozřejměny legislativní procesy a dokumenty, kterými se současné čínské školské instituce řídí. Následně je posouzena shoda oficiální školské politiky, deklarovaná v příslušných dokumentech, s reálnou situací. Na základě nashromážděných aktuálních informací je popsána míra autonomie v řízení čínského školství a zhodnoceno postavení učitelů a ředitelů v současné Číně i možnosti jejich autonomního rozhodování
Genderový vliv na tabakismus u žáků 9. ročníků vybraných základních škol na Mostecku
Matějů, Kamila ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku tabakismu u žáků 9. ročníků na Mostecku a genderovým srovnáním. Primárním cílem bylo zjištění časového období první zkušenosti s kouřením a subjektivní důvody vedoucí k tomuto aktu. Dále byl zjišťován postoj vybraných adolescentů k atraktivitě tabakismu a toleranci kouření u jejich budoucích partnerů a partnerek. Dalšími cíli práce je porovnání výsledků výzkumu se studiemi, které se zabývaly vlivem rodičů kuřáků na rané zkušenosti s tabakismem svých potomků, a zjišťování, zda a jakým způsobem se o problematice tabakismu dozvídají žáci na základní škole. V komentářích zpracovaných dat jsou některé výsledky porovnány s již uskutečněnými výzkumy. Bylo zjištěno, že dívky kouří v adolescentním věku více než chlapci a že rodiče kuřáci mají významný vliv na své potomky. Většina respondentů, jejichž rodiče kouří, mají častěji zkušenosti s tabakismem než ti, u kterých jsou rodiče nekuřáky. Primární prevence v souvislosti s tabakismem je ve školách zajišťována při výuce výchovy ke zdraví (Vz) a předmětech, které jsou některými učebními celky blízké, či do nich může být Vz implementována. Nejčastěji se o tabakismu žáci dozvídají formou výkladu a přednášky. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že tabakismus mezi dospívajícími je běžným pojmem a způsobem chování bez...
Výuka basketbalu v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni základních škol
Hrubý, Josef ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Diplomová práce na téma Výuka basketbalu v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni základních škol se zabývá zmapováním podmínek pěti základních škol k výuce basketbalu a zjištěním úrovně basketbalových dovedností žáků. Cílem je na základě výzkumu zjistit, zda je možné správně nastaveným tréninkem v hodinách tělesné výchovy dosáhnout u žáků základních škol zřetelného zlepšení v basketbalových dovednostech, a tím u nich vzbudit větší zájem o tento sport. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení a objasnění základních pojmů a charakteristiku věkového období 6 - 11 let. Výzkumná část popisuje testy, které byly vybrány na základě konzultace s basketbalovými odborníky, podmínky, za nichž bylo testování žáků uskutečněno, a vykazuje výsledky testů jednotlivých žáků a škol v tabulkách se slovním popisem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 880 záznamů.   začátekpředchozí535 - 544dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.