Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza úrovně vedení kotouče v ledním hokeji v kategoriích U9 a mladších
Šimáček, Martin ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Autor: Martin Šimáček Název: Analýza úrovně vedení kotouče v ledním hokeji v kategoriích U9 a mladších Cíl: Cílem práce je určit úroveň vedení kotouče u hráčů ročníku U9 a mladších a dále zjistit, zda dovednosti hráčů odpovídají dovednostem, které by v této kategorii měli hráči ovládat. Metody: Práce vycházela z testovací baterie sestavené pro hodnocení a porovnání úrovně vedení kotouče hráčů v kategorii U9 a mladších, zahrnující široké spektrum týmů z celé České republiky. Výzkum se opíral o analýzu výsledků 253 mladých hokejistů, kteří byli podrobeni sérii 11 testů zaměřených na postupné zvyšování náročnosti technik vedení kotouče. Každý testovaný hráč byl hodnocen individuálně a za stejných podmínek, přičemž úspěšnost byla vyhodnocována licencovaným expertem s trenérskou A licencí. Data byla analyzována za použití statistických nástrojů s cílem definovat průměrnou úroveň dosažených dovedností a porovnat je s mezinárodními a českými standardy. Výsledky: Výzkum zahrnující 253 mladých hokejistů kategorie U9 ukázal průměrné splnění 2,15 z 11 testů vedení kotouče, což odhaluje solidní základní dovednosti v této věkové skupině. Nicméně, s postupem k vyšším úrovním testů výrazně klesal počet hráčů schopných testy splnit, což naznačuje nutnost dalšího...
Analýza úrovně vedení kotouče v ledním hokeji v kategoriích U10 a U11
Drtina, Matěj ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Analýza úrovně vedení kotouče v ledním hokeji v kategoriích U10 a U11 Hlavním cílem této práce je provést analýzu úrovně vedení kotouče u mládežnických hráčů ledního hokeje v kategoriích U10 a U11. Dosažení tohoto cíle se skládá ze dvou hlavních kroků, konkrétně z realizace výzkumné testovací baterie zaměřené na vedení kotouče ve vybraných hokejových klubech a z následného provedení komparativní analýzy, včetně interpretace dat získaných z tohoto testování. V této bakalářské práci jsme použili metody pozorování, analýzy a komparace. Metoda pozorování byla využita při realizaci standardizovaného testování úrovně vedení kotouče u kategorií U10 a U11. Analytický a komparativní metodický přístup pak byl využit při vyhodnocování a interpretaci dat získaných z testování na ledě. Testování úrovně vedení kotouče se zúčastnilo celkem 246 hráčů kategorie U10 a U11 z 8 různých klubů. Průměrná úroveň vedení kotouče u hráčů kategorie U11 je znatelně vyšší (dosahuje hodnoty 4,3) než u hráčů o rok mladších z kategorie U10 (hodnota 2,9). Hráči z klubů které jsou držiteli statusu Akademie Českého hokeje si vedli v testování výrazně lépe než hráči z klubů bez tohoto statusu. Z výsledků testování evidentně vyplývá pozitivní korelace mezi výší dosažené úrovně vedení kotouče a výší věku a délky registrace v hokejovém...
Možnosti virtuální reality jako tréninkového prostředku ve sportovních hrách - na příkladu vybrané sportovní hry
Rulík, Adam ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Název: Možnosti virtuální reality jako tréninkového prostředku ve sportovních hrách - na příkladu vybrané sportovní hry Cíle: Cílem této práce je zjistit vztahy mezi proměnnými, které tvoří vybrané hokejově specifické dovednosti a kognitivní funkce. Metody: Při hodnocení výsledků byla použita deskriptivní statistika (průměrný výsledek výzkumné skupiny, směrodatná odchylka) a korelační analýza (Pearsonova (prostá), kánonická). Výsledky: Výzkumnou skupinu tvořilo 197 probandů (hráčů ledního hokeje), jejichž věk byl třináct až patnáct let. Všichni probandi provedli osm testů ve virtuální realitě, přičemž první čtyři z těchto testů byly zaměřeny na kognitivní funkce a zbylé čtyři na hokejově specifické dovednosti. Z hlediska hokejově specifických dovedností dosáhli hráči výsledků: doba pro odehrání kotouče (percentil) x=92,54+3,24 prostorová orientace (percentil) x=70,07+14,29 hledání volných drah (percentil) x=59,64 +9,73 verbální komunikace (percentil) x=54,03+23,50 správné rozhodnutí (percentil) x=58,87+14,98. Z hlediska kognitivních funkcí dosáhli hráči výsledků: rozpoznávací čas (percentil) x=83,23+4,28 sledování více objektů (percentil) x=49,03+14,59 rozpoznávání detailů (percentil) x=91,11+14,20 časově prostorové předvídání (percentil) x=61,19+16,33 periferní vidění (percentil) x=85,11+4,94....
Porovnání faktorů určujících udělení statutu akademie ČSLH s akademiemi v jiných zemích
Slánský, Jan ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Název: Porovnání faktorů určujících udělení statutu akademie ČSLH s akademiemi v jiných zemích. Cíl: Cílem práce je na základě struktury tréninkového procesu, výběru hráčů, podmínek a testování, porovnat hokejové akademie v České republice, Severní Americe a Norsku. Metodika postupu: Soubor pro výzkum: Vybráno bylo pět hokejových akademií a škol z různých států. Zástupcem z České republiky byl hokejový klub HC Sparta Praha, HC Energie Karlovy Vary a adept akademie ČSLH HC Rytíři Kladno. V kanadském Saskatchewanu byla pozorována akademie Notre Dame a pátou akademií byl norský Lillehammer. Zkoumány byly podmínky, zavedené mechanismy řízení sportovního tréninku, výchovy a testování hráčů. Akademie byly porovnávány systematickým a cíleným pozorováním s dotazování trenérů a zaměstnanců vybraných akademií. Dotazování bylo prováděno ústně nebo formou elektronické korespondence. Závěr: Ačkoliv má porovnání své limity, z výsledků zkoumání vyplývá, že nejefektivnějším modelem pro hokejový rozvoj je kanadský Notre Dame. Klíčová slova: lední hokej, akademie, výběr talentů, testování, vzdělávací proces
Porovnání časové utilizace a kvantity herních činností u hráčů v ledním hokeji při utkání na malém prostoru a hře na celém hřišti (v mladším věku)
Slánský, Jan ; Perič, Tomáš (oponent)
Název: Porovnání časové utilizace a kvantity herních činností u hráčů v ledním hokeji při utkání na malém prostoru a hře na celém hřišti (v mladším školním věku). Cíl: Na základě časové utilizace a počtu provedených dovedností porovnat a zjistit četnosti zkoumaných herních činností jednotlivce. Jaká je nejvhodnější kombinace velikosti hrací plochy s počtem zapojených hráčů při utkání v ledním hokeji žáků v mladším školním věku. Metodika postupu: Soubor pro výzkum: 32 videozáznamů z hokejových utkání žáků v mladším školním věku na hřištích o třech různých velikostech. Z každého utkání byli vybráni tři hráči různé výkonnosti. Výsledkem hodnocení je celkový čas strávený na ledové ploše při hře, aktivní čas strávený ve hře (doba držení kotouče) a počet provedených dovedností (střel, přihrávek). Statistické metody: Při hodnocení jednotlivých hráčů byla použita metoda přímého a opakovaného sledování a pro zobecnění výsledků byla použita analýza rozptylu ANOVA (analysis of variance). Závěr: Jako nejefektivnější kombinací z pohledu časové utilizace vyšla varianta L/N (long/ narrow). Pro četnost střel a přihrávek vyšla jako nejvhodnější varianta hra na 1/3 hrací plochy. Klíčová slova: lední hokej, mladší školní věk, aktivní čas strávený ve hře, herní činnosti jednotlivce, střelba, přihrávka
Analýza možnosti nácviku vybrané herní činnosti jednotlivce v závislosti na řešení situací 1-1 z hlediska útočné fáze hry v ledním hokeji
Mulač, Jakub ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Slavíček, Tobiáš (oponent)
Název: Analýza možnosti nácviku vybrané herní činnosti jednotlivce v závislosti na řešení situací 1-1 z hlediska útočné fáze hry v ledním hokeji Cíle: Prvním cílem práce bylo definovat uzlové body provedení daného pohybu vybraných útočných herních činností jednotlivce, a to konkrétně dílčích pohybových úkolu v rámci řešení situací 1-1 z pohledu útočné fáze hry v ledním hokeji. Tento cíl byl řešen převážně na bázi technické složky. Druhým cílem bylo vytvořit metodické řady nácviku situací 1-1 z pohledu útočné fáze hry pro jednotlivé žákovské kategorie v ledním hokeji. Metody: Pro sběr dat byla využita metoda nepřímého pozorování prostřednictvím videí. Pro vyhodnocení výsledků byl použit binární systém s možnostmi odpovědí ano / ne. Výsledky: Diplomová práce byla realizována dvěma výzkumnými fázemi. V první fázi jsme zkoumali, pozorovali a analyzovali úspěšné řešení herních situací 1-1 z pohledu útočné fáze hry. To jsme provedli pomocí video rozboru záznamů mimořádných hráčů v rámci této herní činnosti. Stanovili jsme pomocí analýzy videí uzlové body techniky provedení a poté proběhla diskuse s experty v oboru, kteří uzlové body verifikovali. Z verifikovaných uzlových bodů jsme vytvořili systém hodnocení. Tento systém byl vytvořen pomocí binárního systému ano / ne a hodnotili jsme kvalitu provedení...
Aktuální trendy v dlouhodobé koncepci sportovního tréninku se zaměřením na mládežnické kategorie na příkladu vybraného sportu
Rulík, Adam ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Slavíček, Tobiáš (oponent)
Název: Aktuální trendy v dlouhodobé koncepci sportovního tréninku se zaměřením na mládežnické kategorie na příkladu vybraného sportu Cíle: Zjistit, co považují experti na lední hokej za trendy v tréninku mládeže a co jsou podle nich významné oblasti tréninku. Zjistit, jak se poznatky expertů z praxe liší od teorie. Nalézt vnitřní vazby mezi jednotlivými oblastmi tréninku, které experti chápou jako významné. Metody: kvalitativní výzkum - kvalitativní rozhovor s experty (volná debata, řízené interview) Výsledky: Ve výzkumu byly použity dva typy rozhovoru, kterých se účastnilo 11 expertů. Rozhovor I. typu absolvovali tři experti. V tomto typu rozhovoru bylo nalezeno 15 významných oblastí tréninku, u kterých bylo zjištěno 12 vnitřních vazeb (z toho 2 oboustranné). Rozhovor II. typu přinesl pohled osmi expertů na problematiku významných oblastí. Například byl zjištěn optimální věk pro zahájení náročnějšího tréninku x =12,7 let nebo poměr specifické/nespecifické zátěže v tréninku mimo led (procenta) x =42/58. Také v tomto typu rozhovoru byly nalezeny vnitřní vazby, celkově 21. Z porovnání literatury a teorie vytvořené na základě rozhovoru II. typu vyplývá rozdíl v 1 oblasti. 5 oblastí v literatuře chybí a dalších pět je rozdílných v určité části. Klíčová slova: mladší školní věk, starší školní věk,...
Porovnávání hokejových klubů v Evropě v práci s mládeží (Organizace, obsah tréninkového procesu, personální a materiální zabezpečení a další)
Herman, David ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Název: Porovnávání hokejových klubů v Evropě v práci s mládeží (Organizace, obsah tréninkového procesu, personální a materiální zabezpečení a další) Cíle: Cílem mé bakalářské práce je zjistit a následně porovnat podmínky a metodiku klubů pro rozvoj a výchovu mládežnických hokejistů ve vybraných zemích v Evropě. Metody: V mé práci jsem použil metodu kvalitativního výzkumu, který probíhal formou vyplnění předem konzultovaných tabulek a ve kterém byly hodnoceny a porovnávány data z pěti klubů v Evropě. Výsledky: Bylo zjištěno, že všechny týmy mají poměrně podobné podmínky pro práci s mládeží, ale každý z týmů nabízí svým svěřencům benefity pro jejich růst v jiné podobě. Díky otevřeností klubů jsme porovnali velké množství zajímavých faktorů, které mohou dát klubům pro vylepšení nebo vytvoření své koncepce pro výchovu mládeže, předmětnou zpětnou vazbu. Klíčová slova: lední hokej, porovnání, mládež, rozvoj a výchova, metodika, trénink
Význam dlouhodobé pohybové aktivity pro pro úroveň zdatnosti dětí mladšího školního věku (na příkladu Olympijského víceboje)
Foltysová, Sabina ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Význam dlouhodobé pohybové aktivity pro úroveň zdatnosti dětí mladšího školního věku (na příkladu Olympijského víceboje) Cíle: Cílem práce je zjistit na příkladu soutěže Olympijského diplomu, zda má pravidelná účast v soutěži vliv na vyšší zdatnost dětí mladšího školního věku. Metody: Pro porovnání výsledků dětí byla využita deskriptivní statistika (aritmetický průměr a směrodatná odchylka) a analýza dat (metoda ANOVA) pro stanovení rozdílu dlouhodobé pohybové aktivity pro úroveň zdatnosti a porovnání těchto výsledků. Výsledky: V teoretické části je vymezen vývoj člověka, především mladší školní věk, a také vývoj pohybových schopností. Dále jsou zde popsány motorické testy, historie testování a výzkumy testování motorické zdatnosti v České republice i ve světě. Výsledky zpracované v této práci byly poskytnuty organizátory Sazka olympijského víceboje a byly hodnoceny pouze děti nižšího stupně základní školy ve věku 6-11 let. Počítal se aritmetický průměr, směrodatná odchylka a pomocí využití analýzy dat (metoda ANOVA) byl vypočítán také rozdíl dlouhodobé pohybové aktivity pro úroveň zdatnosti dětí. Výzkumný soubor obsahoval celkově 95 430 dětí ve věku 6-11 let, přičemž v hodnocených letech (2017-2019) obsahoval 52 825 dětí, z toho 26 534 chlapců a 26 291 dívek. Byly hodnoceny výsledky 8...
Vliv zatížení na úroveň kognice při rozhodovacích procesech ve vybrané sportovní hře
Soukup, Vojtěch ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Vliv zatížení na úroveň kognice při rozhodovacích procesech ve vybrané sportovní hře Cíle: Cílem této práce je zjistit, k jakým změnám v rámci kognitivních funkcí a rozhodovacích procesů dojde po zatížení a zda je úroveň těchto změn rozdílná u hráčů vyšší a nižší výkonnostní úrovně. Metody: Při hodnocení výsledků byla použita deskriptivní statistika (průměrný výsledek výzkumné skupiny, směrodatná odchylka) a dvouvýběrového párového t-testu na střední hodnotu. Výsledky: Výzkumnou skupinu tvořilo 18 probandů (hráčů florbalu), jejichž věk byl osmnáct až dvacet osm let. Všichni probandi provedli diagnostiku ve virtuální realitě před a po zatížení. Diagnostika byla tvořena pěti testy, během kterých byly vyhodnocovány kognitivní funkce a herní dovednosti probandů. Zatížení mělo formu zátěžového testu do vita maxima na bicyklovém ergometru. Z hlediska průměrných změn kognitivních funkcí celé sledované skupiny probandů po zatížení dosáhli probandi výsledků: rozpoznávací čas (ms) -2.1±235.8, reakční čas (ms) -87.7±148.1, doba pro odehrání kotouče (ms) 40.5±218.9, sledování hráčů v prostoru (%) 8.7±17.3, Z hlediska průměrných změn kognitivních funkcí po zatížení vzhledem k výkonnostní úrovni probandů dosáhli hráči reprezentace výsledků: rozpoznávací čas (ms) -125.1±252, reakční čas (ms) -57.1±102.92...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.