Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  začátekpředchozí104 - 113  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Distanční výuka z pohledu jedné rodiny
Brodilová, Aneta ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Maryšková, Tereza (oponent)
Tato práce si klade za cíl podívat se na nový fenomén dnešní doby - distanční výuku, kterou byla nahrazena běžná prezenční forma vzdělávání v rámci protiepidemických opatření, z pohledu jedné vybrané rodiny. V teoretické části se věnuje dvěma tématům. Prvním je distanční výuka, uvedení do problematiky, její legislativní zakotvení a její formy. Zpracovává téma rodiče a jeho významné postavení v distanční výuce a také celkový přístup rodičů ke škole, který se dále promítá i do postoje dítěte vůči škole a vzdělávání. V této části jsou také popsány dopady distanční výuky na žáky a studenty a také výhody a nevýhody distanční výuky v porovnaní s běžnou výukou prezenční. Druhé téma teoretické části je pak pohled na přístupy užívané k práci s rodinou a jejich principy. Jedná se konkrétně o systemický přístup a narativní přístup. Je zde popsáno konstruování reality v narativním pojetí a škola a její místo v příběhu rodiny. Tyto kapitoly jsou zařazeny pro lepší pochopení interpretace v empirické části práce, která z těchto přístupů přímo vychází. V samotné empirické části jsou pak zpracovány a interpretovány informace poskytnuté v rámci rozhovorů vybranou rodinou. Rozhovory byly vedeny formou polostrukturovaných interview. Z rozhovorů vyplynulo celkem šest základních témat, která jsou popisována a dokládána...
Poznatky o výuce chemie získané v době COVID-19
Hamerská, Lucie ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem distanční výuky a jejím pojetím učiteli chemie v době pandemie COVID-19. V teoretické části je stručně charakterizováno učitelovo pojetí výuky a jeho dílčí složky, distanční forma výuky, její vývoj, principy a efektivita. Následně je pozornost věnována aktuální situaci ohledně distančního vzdělávání během pandemie a konkrétně zaměření na výuku chemie. Pro výuku chemie jakožto předmětu, jehož součástí jsou nejen teoretické, ale i praktické znalosti, představoval přechod na distanční formu velkou výzvu. Každý učitel se jí chopil jinak. Cílem práce je zmapovat a představit přístupy několika učitelů k distanční výuce chemie, podmínky pro distanční výuku, jak na straně učitelů, tak na straně žáků, a zkušenosti s takto pojatou výukou. Výzkumného šetření formou rozhovoru se zúčastnilo 16 respondentů. Otázky se týkaly tří hlavních oblastí, a to technické realizace distanční výuky, pedagogických aspektů ve výuce a vlivu distanční výuky na vzdělávací obsah. Výpovědi byly analyzovány pomocí metody otevřeného kódování. Ze zjištění vyplývá, že na úrovni učitelů i škol bylo přistoupeno k organizaci výuky v distanční podobě různým způsobem. I když distanční forma výuky přinesla řadu komplikací, nabídla učitelům prostor pro změnu v přístupu k jednotlivým aspektům výuky....
Distanční forma výuky tělesné výchovy v době pandemie SARS-CoV-2
Čudová, Martina ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Červinka, Pavel (oponent)
Název: Distanční forma výuky tělesné výchovy v době pandemie SARS-CoV-2. Cíle: Cílem této práce bylo zjistit průběh a zajištění výuky tělesné výchovy v době pandemie SARS-CoV-2 od 1. 1. 2020 až do 31. 12. 2020. Metody: Pro napsání práce byl použit online dotazník, který byl přes sociální sítě a prostřednictvím emailu učitelům TV sdílen. Pro sběr dat byla použita metoda CAWI. Data byla následně zpracována pomocí MS Excel 2013. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že v jarním období probíhala výuka tělesné výchovy mnohem méně a méně často než v podzimní období. Na jaře učitelé ještě neměli tak technické vybavení oproti podzimu a výuka především probíhala v offline formě. V podzimním období už více učitelů vyučovalo online formou, zaměřovali se zejména k motivaci dětí k pohybu. V jarní části byla výuka více zaměřena teoreticky. Respondenti se shodli, že výpadek ve výuce tělesné výchovy bude mít velký dopad na rozvoj dětí v budoucnosti. Klíčová slova: SARS-CoV-2, distanční výuka, tělesná výchova, vládní opatření, pandemie
Možnosti distanční výuky českého jazyka na 1. stupni ZŠ
Žáčková, Kateřina ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Babušová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hledání možností distanční výuky českého jazyka na 1. stupni základních škol. Cílem práce je podrobně se zabývat a zjišťovat, jak probíhá distanční výuka českého jazyka na 1. stupni základních škol, a jaká je úroveň osvojení učiva u žáků vzdělávajících se distanční formou studia. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zabývá obecným pojednáním o základním vzdělání a vzdělávání. Dále stručně charakterizuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Poté podrobně rozebírá distanční vzdělávání, stručně vymezuje komunikační nástroje, a v závěru shrnuje předmět český jazyk a jeho vyučování. Praktická část obsahuje dvě výzkumná šetření, která jsou podrobně strukturována. Použita byla jak metoda kvalitativní, tak metoda kvantitativní. V prvním výzkumném šetření zjišťuje efektivitu distančního vzdělávání v českém jazyce na vybraných základních školách v konkrétních ročnících 1. stupně základních škol. Zároveň také charakterizuje práci učitele v on-line hodinách českého jazyka. Druhé výzkumné šetření zkoumá formou dotazníku to, jak probíhá distanční výuka českého jazyka na 1. stupni základních škol. Dotazníkové šetření vyplňují učitelé, kteří vyučují český jazyk na 1. stupni ZŠ v době nouzového stavu v České republice. Závěr...
Distanční výuka přírodopisu během mimořádných opatření v 2. pololetí školního roku 2019/2020
Panský, Martin ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
NÁZEV: Distanční výuka přírodopisu během mimořádných opatření v 2. pololetí školního roku 2019/2020 AUTOR: Bc. Martin Panský, DiS. KATEDRA Katedra biologie a environmentálního vzdělávání VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Jan Andreska PhD. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá distanční formou výuky na základních školách, respektive distanční formou výuky přírodopisu na ZŠ během mimořádných opatření v 1. pololetí školního roku 2019/2020, kdy byla v reakci na pandemickou situaci zakázána fyzická přítomnost žáků ve školách, a to jak v České republice, tak i v naprosté většině zemí světa. Jednalo se o zcela novou situaci, na kterou bylo třeba pružně a systémově reagovat, aby mohla výuka alespoň v omezené míře nadále fungovat. Ve své teoretické části se práce zabývá popisem událostí z první poloviny roku 2020, jež vedly k zákazu fyzické přítomnosti žáků ve školách, opatřeními, která tuto situaci provázela, a především pak kritérii a aspekty výuky přírodopisu a biologie v tomto období. Cílem práce bylo shrnout zkušenosti učitelů přírodopisu a biologie na základních školách v ČR z distanční výuky ve 2. pololetí školního roku 2019/2020, pojmenovat kritická místa v distanční výuce daných předmětů, definovat možnosti pro distanční výuku a zvážit, zda bude mít takové situace další dopady na budoucí podobu našeho školství. Ke splnění...
Distanční vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
Haplová, Miroslava ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce Distanční vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním Distance education of pupils with the need for support due to different cultural and living conditions Miroslava Haplová ABSTRAKT Uzavření škol a přechod na distanční výuku na jaře roku 2020 přinesly novou zkušenost do českého školství a celé společnosti. Tato situace znamenala významné zatížení zejména pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), žáky se SVP z důvodu sociálního znevýhodnění nevyjímaje. Na základě kvalitativního výzkumu, za využití strukturovaných a polostrukturovaných rozhovorů s rodinami dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí a s pracovníky vzdělávacích služeb, budou objasněny s ohledem na žáky se sociálním znevýhodněním vstupní předpoklady pro distanční výuku a její překážky, dále pak strategie škol, role speciálního pedagoga a potenciál spolupráce škol a dalších aktérů v době distanční výuky. Výsledky předkládané práce ukazují, že pro adekvátní podporu žáků se sociálním znevýhodněním během distanční výuky je nutné, aby škola znala jejich rodinné podmínky a podle nich nastavila vhodný způsob vzdělávání. Sociální znevýhodnění má oproti běžné prezenční výuce znatelnější projevy a vytváří ve vzdělávání významné bariéry. Absence participace žáků na distanční výuce vede k prohloubení nerovností. Zásadní překážkou...
Distanční praktická výuka elektrických strojů
Šelepa, Jan ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce obsahuje návrh praktické distanční výuky elektrických strojů. Skládá se ze tří částí, které jsou pro návrh nezbytně nutné. V první části se nalézá popis datových sítí využívaných ke komunikaci s virtuální laboratoří. Dále se nalézá výčet dostupného softwaru, vhodného pro danou problematiku. Jsou to programy schopné ovládat měřicí techniku, např. LabView, Control Web, TestPoint, ScopeWin a další. V druhé časti je uveden výběr měřené úlohy. Konkrétně měření účinnosti třífázového transformátoru. Toto měření bylo reálně provedeno a byly zpracovány výsledky do tabulek a grafu. V poslední části byla ze zpracovaných výsledků vytvořena funkční simulace měření za pomoci programu MS Excel. Dále byly vypočteny parametry náhradního schématu transformátoru, které odpovídají reálným hodnotám naměřených v laboratoři.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   začátekpředchozí104 - 113  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.