Název:
Možnosti distanční výuky českého jazyka na 1. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Possibilities of Distance Teaching the Czech Language at Primary School
Autoři:
Žáčková, Kateřina ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Babušová, Gabriela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na hledání možností distanční výuky českého jazyka na 1. stupni základních škol. Cílem práce je podrobně se zabývat a zjišťovat, jak probíhá distanční výuka českého jazyka na 1. stupni základních škol, a jaká je úroveň osvojení učiva u žáků vzdělávajících se distanční formou studia. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zabývá obecným pojednáním o základním vzdělání a vzdělávání. Dále stručně charakterizuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Poté podrobně rozebírá distanční vzdělávání, stručně vymezuje komunikační nástroje, a v závěru shrnuje předmět český jazyk a jeho vyučování. Praktická část obsahuje dvě výzkumná šetření, která jsou podrobně strukturována. Použita byla jak metoda kvalitativní, tak metoda kvantitativní. V prvním výzkumném šetření zjišťuje efektivitu distančního vzdělávání v českém jazyce na vybraných základních školách v konkrétních ročnících 1. stupně základních škol. Zároveň také charakterizuje práci učitele v on-line hodinách českého jazyka. Druhé výzkumné šetření zkoumá formou dotazníku to, jak probíhá distanční výuka českého jazyka na 1. stupni základních škol. Dotazníkové šetření vyplňují učitelé, kteří vyučují český jazyk na 1. stupni ZŠ v době nouzového stavu v České republice. Závěr...The diploma thesis is focused on the search for opportunities for distance learning of the Czech language at primary schools. The aim of the work is to deal in detail and find out how distance learning of the Czech language takes place at primary schools and what is the level of adoption of teaching among pupils who are learning a distance form of study. The work is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part deals with a general treatise of primary education and education. It also briefly characterizes the Framework Education Programme for Elementary Education. Then it analyzes distance education in detail, briefly defines communication tools and in the end summarizes the subject Czech language and its teaching. The practical part contains two research surveys, which are structured in detail. Both qualitative and quantitative methods were used. In the first research survey, it finds out the effectiveness of Czech language distance education at selected primary schools in specific grades of primary school. It also characterizes the work of a teacher in online Czech language lessons. The second research survey examines in the form of a questionnaire how distance learning of the Czech language is carried out at primary schools. The questionnaire survey is filled out by...
Klíčová slova:
distanční vzdělávání; distanční výuka; komunikační nástroje; on-line výuka; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; výzkumné šetření; základní vzdělání a vzdělávání; základní škola; český jazyk; žák 1. stupně; communication tools; Czech language; distance learning; Distance learning; Framework Education Programme for Elementary Education; online learning; primary education and education; primary school; primary school pupil; research survey