Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Distanční výuka z pohledu jedné rodiny
Brodilová, Aneta ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Maryšková, Tereza (oponent)
Tato práce si klade za cíl podívat se na nový fenomén dnešní doby - distanční výuku, kterou byla nahrazena běžná prezenční forma vzdělávání v rámci protiepidemických opatření, z pohledu jedné vybrané rodiny. V teoretické části se věnuje dvěma tématům. Prvním je distanční výuka, uvedení do problematiky, její legislativní zakotvení a její formy. Zpracovává téma rodiče a jeho významné postavení v distanční výuce a také celkový přístup rodičů ke škole, který se dále promítá i do postoje dítěte vůči škole a vzdělávání. V této části jsou také popsány dopady distanční výuky na žáky a studenty a také výhody a nevýhody distanční výuky v porovnaní s běžnou výukou prezenční. Druhé téma teoretické části je pak pohled na přístupy užívané k práci s rodinou a jejich principy. Jedná se konkrétně o systemický přístup a narativní přístup. Je zde popsáno konstruování reality v narativním pojetí a škola a její místo v příběhu rodiny. Tyto kapitoly jsou zařazeny pro lepší pochopení interpretace v empirické části práce, která z těchto přístupů přímo vychází. V samotné empirické části jsou pak zpracovány a interpretovány informace poskytnuté v rámci rozhovorů vybranou rodinou. Rozhovory byly vedeny formou polostrukturovaných interview. Z rozhovorů vyplynulo celkem šest základních témat, která jsou popisována a dokládána...
Osobnostní fungování u pacientů s neurotickou poruchou
Koderová, Hedvika ; Preiss, Marek (vedoucí práce) ; Maryšková, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na porovnávání osobnostního fungování u neurotických pacientů a u běžné populace. Mapování úrovní osobnostního fungování probíhalo za pomoci polostrukturovaného rozhovoru o funkčních schopnostech osobnosti STiP-5.1 dle alternativního modelu DSM-5 pro poruchy osobnosti. Hlavním cílem práce bylo zjistit, zda mezi neurotickými pacienty (N = 30) a běžnou populací (N = 30) existuje rozdíl v osobnostním fungování. Byly pozorovány rozdíly v dimenzích a aspektech polostrukturovaného rozhovoru STiP-5.1. V literárně přehledové části práce bylo představeno chápání úzkosti a neuroticismu z různých hledisek a směrů. Prostor byl věnován původu a vzniku úzkosti a jejím projevům. Dále se teoretická část práce zaměřovala na pojetí neurotických poruch klasifikačními manuály. Bylo představeno osobnostní fungování dle DSM-5, jednotlivé aspekty a teoretické zázemí. Pozornost byla věnována vymezení funkčních i dysfunkčních schopností osobnosti v souvislosti s osobnostní patologií. Následně byla obě pojednávaná témata propojena v kapitole, jež se věnovala jejich vzájemnému působení. V empirické části práce byl podrobně představen polostrukturovaný rozhovor STiP-5.1 a jeho užití ve výzkumu práce. Byla provedena kvantitativní analýza, jejímž cílem bylo zjistit, zda se pozorované skupiny...
Stimulace raného dětského vývoje pomocí metody "Estimulación temprana"
Maryšková, Tereza ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Ve své práci jsem se zaměřila na preventivní skupinový program Estimulación temprana, který je určen pro děti od 0 do 3 let a jejich rodiče. Je představena intervenční studie založená na 6 případových studiích, pomocí kterých je tento program analyzován. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že program působí na děti skrze intervence cílené na hrubou a jemnou motoriku, kognitivní, řečový a sociální vývoj. Předkládá dětem vývojové výzvy v podobě skupinově prováděných aktivit, přičemž zohledňuje jejich vývojovou úroveň. Smyslem intervence je zajistit, aby se děti konfrontovaly s výzvami ze všech uvedených oblastí, s nimiž by se za normálních okolností nemusely v jejich běžném domácím prostředí setkat. Z provedeného výzkumu lze konstatovat, že u sledovaných jedinců nedošlo ke zhoršení, naopak došlo k posunu sledovanému Brunet-Lezinovou škálou. Aktivity zohledňují vývojovou úroveň skupin, do nichž jsou děti rozřazovány dle věku, avšak individuální úroveň konkrétních jedinců reflektují jen v malé míře. Ze studie dále vyplývá, že Estimulación temprana vede rodiče k lepší orientaci ve výchově, k cílené péči o dítě i mimo lekce programu a pomáhá jim také s účelnými způsoby stimulace. Ze subjektivního pohledu rodičů spočívá přínos Estimulación temprana především v možnosti sdílení zkušeností, odreagování se, v...
Stimulace raného dětského vývoje pomocí metody "Estimulacion temprana"
Maryšková, Tereza ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Ve své práci jsem se zaměřila na preventivní skupinový program Estimulación temprana, který je určen pro děti od 0 do 3 let a jejich rodiče. Je představeno 6 případových studií, pomocí kterých je tento program analyzován. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že program působí na děti skrze aktivity na hrubou a jemnou motoriku, kognitivní, řečový a sociální vývoj. Z kazuistik lze konstatovat, že u sledovaných jedinců nedošlo ke zhoršení, naopak došlo k posunu sledovanému Brunet-Lezinovou škálou. Aktivity zohledňují vývojovou úroveň skupin, do nichž jsou děti rozřazovány dle věku, avšak individuální úroveň konkrétních jedinců reflektují jen v malé míře. Ze studie dále vyplývá, že Estimulación temprana vede rodiče k lepší orientaci ve výchově, k cílené péči o dítě i mimo lekce programu a pomáhá jim také s účelnými způsoby stimulace. Ze subjektivního pohledu rodičů spočívá přínos Estimulación temprana především v možnosti sdílení zkušeností, odreagování se, v navazování přátelských vztahů a ve změnách výchovného vedení. Výsledky této práce přináší kvalitativní rozbor u nás ne zcela známého programu Estimulación temprana, jehož specifičnost spočívá v orientaci na celek dětského vývoje, čímž se vyjímá mezi mnohými jinými intervenčními programy. KLÍČOVÁ SLOVA: raný věk, dětský vývoj, stimulace, výchova,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.