Název:
Distanční výuka přírodopisu během mimořádných opatření v 2. pololetí školního roku 2019/2020
Překlad názvu:
Distance Teaching of Natural History During Emergency Measures in the 2nd Half of the School Year 2019/2020
Autoři:
Panský, Martin ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Distanční výuka přírodopisu během mimořádných opatření v 2. pololetí školního roku 2019/2020 AUTOR: Bc. Martin Panský, DiS. KATEDRA Katedra biologie a environmentálního vzdělávání VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Jan Andreska PhD. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá distanční formou výuky na základních školách, respektive distanční formou výuky přírodopisu na ZŠ během mimořádných opatření v 1. pololetí školního roku 2019/2020, kdy byla v reakci na pandemickou situaci zakázána fyzická přítomnost žáků ve školách, a to jak v České republice, tak i v naprosté většině zemí světa. Jednalo se o zcela novou situaci, na kterou bylo třeba pružně a systémově reagovat, aby mohla výuka alespoň v omezené míře nadále fungovat. Ve své teoretické části se práce zabývá popisem událostí z první poloviny roku 2020, jež vedly k zákazu fyzické přítomnosti žáků ve školách, opatřeními, která tuto situaci provázela, a především pak kritérii a aspekty výuky přírodopisu a biologie v tomto období. Cílem práce bylo shrnout zkušenosti učitelů přírodopisu a biologie na základních školách v ČR z distanční výuky ve 2. pololetí školního roku 2019/2020, pojmenovat kritická místa v distanční výuce daných předmětů, definovat možnosti pro distanční výuku a zvážit, zda bude mít takové situace další dopady na budoucí podobu našeho školství. Ke splnění...TITLE: Distance Teaching of Natural History During Emergency Measures in the 2nd Half of the School Year 2019/2020 AUTHOR: Martin Panský DEPARTMENT: Department of Biology and Environmental Studies SUPERVISOR: Ing. Jan Andreska, PhD. ABSTRACT: The topic of the diploma thesis is a distance teaching of natural history at primary schools during emergency measures in the second half of the school year 2019/2020, when, in response to a pandemic situation, the physical presence of pupils in schools was banned, both in the Czech Republic and in the most of the countries in the world. This was a completely new situation, to which it was necessary to respond flexibly and systemically in order for teaching to continue to work, at least to a limited extent. The aim of the work was to summarize the experience of science and biology teachers at primary schools in the Czech Republic coming from distance education in the second half of the school year 2019/2020. Moreover this thesis is focuing on naming critical points in distance education of given subjects, defining distance learning opportunities and examining whether such a situation will have further implications for the future form of our education. To meet these goals, I decided to conduct an extensive questionnaire survey, in which I managed to get over 700...
Klíčová slova:
COVID-19; didaktika přírodopisu; distanční výuka; dotazníkové šetření; e-learning; epidemie; mimořádná opatření; výukové metody; didactics of natural history; distance learning; e-learning; emergency measurs; epidemic; survey; teaching methods