Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teoretické, praktické a výzkumné aspekty katechetické práce s dospělými v kontextu Církve československé husitské
Matějková, Veronika ; Liguš, Ján (vedoucí práce) ; Noble, Ivana (oponent) ; Kaplánek, Michal (oponent)
1 Abstrakt Cílem předložené práce bylo z pohledu praktické teologie kompaktně zdokumentovat a zhodnotit teoretické, praktické a výzkumné aspekty katechetické práce s dospělými v CČSH od jejího vzniku (1920) až do současnosti (2018). V této práci jsme používali smíšenou metodu, tj. kombinaci kvalitativního a kvantitativního dotazování, podle dánského teologa Van der Vena. Konkrétně ve druhé kapitole převažovala metoda historicko-kritické analýzy pramenného materiálu, kdy byly analyzovány především všechny dostupné tištěné (knihy, skripta, časopisecké články, sborové dokumenty) a další prameny CČSH zabývající se katechezí dospělých v CČSH. Analýza pramenů byla kombinována s diskurzivní analýzou a diachronní metodou sledující proměny nebo vývoj jevů mezi jednotlivými obdobími. Ve třetí kapitole byla použita empiricko- explorativní metoda, pomocí které uskutečnili vlastní výzkum za pomoci autorkou navrženého dotazníkového šetření. Některá data byla doplněna autorizovanými rozhovory s pamětníky. Tato práce může nyní sloužit jako základní prakticko-teologická analýza pro rozvoj katecheze 2 dospělých v současné CČSH, konkrétně pro budoucí IX. řádný sněm CČSH (2024). Současně je tato práce příspěvkem k oblasti výzkumu, neboť otevírá řadu možností, jak se v této problematice (a nově vzniklým otázkám) dále věnovat v...
Problémy spojené se vstupem informačních technologií do výchovy a vzdělávání
Petráň, Luděk ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
Předmětem této diplomové práce je oblast vlivu informačních a komunikačních technologií na sociální, komunikační a kognitivní schopnosti žáků a následných negativních důsledků v procesu výchovy a vzdělávání. Cílem práce je identifikace a analýza problémů v oblasti výchovy a vzdělávání v souvislosti s využíváním informačních a komunikačních technologií. Diplomová práce analyzuje údaje z uskutečněných výzkumů zaměřených na působení technologií na dětskou psychiku a negativních důsledků tohoto působení ve výchově a vzdělávání na základní škole. Pro splnění cílů diplomové práce byly použity teoretické i empirické výzkumné metody. Z teoretických výzkumných metod byly využívány metody analytické a syntetické, zejména obsahová analýza odborné literatury, odborně zaměřených primárních informačních zdrojů a publikovaných výsledků výzkumných studií a experimentů. Z oblasti empirických výzkumných metod, bylo v diplomové práci využito dotazníkového šetření v komunitě pedagogických pracovníků. V závěru práce jsou zpracovány výsledky explorativních metod výzkumu, formulovány závěry a doporučeny návrhy pro oblast výchovy a pedagogické praxe.
Vývoj nadaného žáka se zájmem o přírodopisné obory
Macková, Lea ; Říhová, Dagmar (vedoucí práce) ; Kocurková, Alena (oponent)
Bakalářská práce komplexně nastiňuje problematiku nadání. Důvodem je nutnost porozumění souvislostem a dostatečná teoretická příprava pro následný výzkum v oblasti vývoje nadaných jedinců pro odvětví přírodopisných oborů. Metodou neúplné systematické literární rešerše byly vybrány vědecké publikace, na jejichž základě vznikl odborný vhled do tématu nadání a talentu od definice pojmů přes osvětlení vlivů na vývoj nadaného jedince až k syntéze poznatků týkajících se osob nadaných schopností práce v oblastech přírodopisných oborů (přírodovědné nadání). Pro navazující výzkumnou část s cílem zmapovat aspekty vývoje nadaného jedince se zájmem o studium biologie, geologie nebo ekologie byla zvolena metoda retrospektivního hloubkového rozhovoru kombinující uzavřené otázky s otevřenou návazností a otázky otevřené. Polostrukturovaný rozhovor byl utvořen na základě poznatků získaných při tvorbě teoretické části práce, respondenti byli vybráni dle předem stanovených kritérií. Informace získané rozpravami s nadanými byly následně transkribovány do písemné podoby, kódovány do struktur a příběhů s významnými informacemi a nakonec vyhodnoceny tematickým kódováním či hledáním souvislostí v rámci komparace s rešeršními zjištěními. V návaznosti na provedený výzkum byla navržena kategorizace nadaných osob z pohledu...
Vliv institucionální péče a výchovy na dítě raného věku (především v jazykové a komunikační oblasti)
Mouchová, Andrea ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Hlavní myšlenkou diplomové práce je postihnout vliv institucionální péče, výchovy a vzdělávání na rozvoj dítěte raného věku. V teoretické části je charakterizováno dítě mladší tří let, rozvoj jeho osobnosti. Zvláštní pozornost je zaměřena na rozvoj komunikačních kompetencí a řečových dovedností dítěte raného věku, jsou vymezeny základní pojmy. V diplomové práci je zmapována situace institucionální péče, výchovy a vzdělávání pro děti raného věku v České republice i zahraničí, popsán historický vývoj i současný stav. Jsou předloženy výzkumy týkající se této problematiky a nastíněny budoucí tendence a vize v oblasti výchovy a vzdělávání dětí do tří let. Cílem výzkumného šetření je porovnat skupinu dětí zařazených do institucionálních zařízení pro děti raného věku se skupinou dětí vyrůstajících výhradně v rodinném prostředí a ověřit tak, zda pobyt dítěte raného věku v institucionálním zařízení pozitivně ovlivňuje jeho rozvoj v oblasti řeči a komunikace.
Podmínky integrace do základní školy dítěte s těžkým zrakovým postižením
Homutová, Martina ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
NÁZEV: Podmínky integrace do základní školy dítěte s těžkým zrakovým postižením. AUTOR: Martina Homutová KATEDRA (ÚSTAV): Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá podmínkami integrace do základní školy dítěte s těžkým zrakovým postižením. CÍLEM práce je poskytnout informace o podmínkách, které je potřeba splňovat, aby integrace byla reálná, smysluplná a plnohodnotná. Teoretickým východiskem je popis vývoje zrakově postiženého dítěte, vymezení pojmu výchovy a vzdělávání dětí s těžkým zrakovým postižením, důležitost legislativy, v neposlední řadě specifikace podmínek integrace zrakově postiženého dítěte. Seznamuje také s přesně stanovenými podmínkami pro základní školu, pro rodinu, osobního asistenta. Zabývá se pomůckami, které jsou neoddělitelnou součástí úspěšné integrace. V praktické části je představená škola, kde již několik let úspěšně probíhá integrace těžce zrakově postižených dětí. Dále praktická část obsahuje kazuistiku předškolního dítěte, dívky s těžkým zrakovým postižením, která je integrována do mateřské školy. Práce vytvoří podmínky k jejímu úspěšnému integrování do běžné základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA: vývoj zrakově postiženého dítěte, integrace do základní školy, inkluze, výchova a vzdělávání

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.