Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 152 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak proměnila pandemie Covid-19 komunikaci vysokých škol v České republice?
Cerhová, Anna ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat vývoj komunikace veřejných vysokých škol v České republice v průběhu let. Práce se zaměřuje na období před pandemií Covid-19, během pandemie a následně analyzuje i proměny v komunikaci po pandemii. Cílem práce je identifikovat nástroje, které univerzity využívaly v rámci krizové komunikace a jejich dopad na současnou komunikaci. Mezi stěžejní výzkumné otázky patří odhalit, jakým způsobem univerzity komunikovaly, zdali byly nuceny přijmout nové komunikační strategie a zdali v těchto nových komunikačních trendech hodlají pokračovat i nadále. V rámci výzkumného šetření práce prostřednictvím obsahové analýzy zkoumá komunikaci na sociálních sítích a následně prostřednictvím dotazníkového šetření mezi studenty ověřuje, jak proměnu komunikace vnímá jejich cílová skupina. V širším hledisku si tato práce klade za cíl poukázat na důležitost krizové komunikace veřejných institucí a navrhnout možná řešení, která by mohla dopomoci k efektivnější komunikaci.
Možnosti studia osob s postižením na vybraných vysokých školách
Voženílková, Pavlína ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi studia osob s postižením na vybraných vysokých školách v České republice a s tím souvisejícími problémy a tématy. První část práce je zaměřena na vhled do výše zmíněné problematiky. Čtenář se seznámí s terminologií a charakteristikou jednotlivých zdravotních postižení studentů, kteří studují na vysokých školách. Jedná se zejména o tato zdravotní postižení: zrakové postižení, sluchové postižení, tělesné postižení a specifické poruchy učení. Další částí této práce je věnována legislativě, která se zabývá touto oblastí nejen v České republice, ale i na mezinárodní úrovni. Stěžejní část popisuje činnost nejen organizací zřízených při vysokých školách na pomoc studentům se speciálními vzdělávacími potřebami. Uvedené organizace nabízejí své služby nejen studentům daných vysokých škol, ale i ostatním lidem se zdravotním postižením. Poslední část je věnována jednotlivým příběhům studentů, kteří mají osobní zkušenost se studiem na některých vysokých školách.
Vzdělává ISS FSV UK své studenty v souladu s potřebami trhu práce?
Blahovec, Václav ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Diplomová práce "Vzdělává ISS FSV UK své studenty v souladu s potřebami trhu práce?" pojednává o vztahu mezi terciárním vzděláním absolventů a jejich uplatněním na trhu práce. V teoretické části se práce zabývá významy vzdělání ve vztahu k zaměstnatelnosti absolventů. Metodologická část přibližuje tento vztah na případové studii Institutu sociologických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Jako výzkumná metoda je k řešení hlavního cíle práce zvolena evaluace. Analytická část postupně odhaluje koncepční model evaluovaného programu, zainteresované strany a jejich zájmy a nakonec odpovídá na evaluační otázky práce o míře plnění jednotlivých kompetencí zaměstnatelnosti absolventů ISS FSV UK.
Život s Aspergerovým syndromem na vysoké škole
Středová, Martina ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem studenta s Aspergerovým syndromem na vysoké škole. Teoretická část se věnuje charakteristice Aspergerova syndromu, vysvětluje historii, pojmy a specifické oblasti handicapu. Dále popisuje oblasti v životě jedince a seznamuje s organizacemi, které pomáhají lidem s Aspergerovým syndromem. Na základě teoretické části je pro praktickou část zvoleno kvalitativní výzkumné šetření. V praktické části je uvedena případová studie jedince s Aspergerovým syndromem, která nabízí prostřednictvím analýzy rozhovorů, pozorování a dokumentů komplexní pohled na způsob podpory studenta s Aspergerovým syndromem na vysoké škole. Klíčová slova: Aspergerův syndrom, vysoká škola, podpora, vzdělání
Sexual harassment at universities: negative impacts on group
Lukáčová, Ivana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Cieľom mojej bakalárskej práce je zmapovať prežívanie a dôsledky rôznych foriem gendrového a sexuálneho obťažovania na klímu v študentskej skupine. V teoretickej časti popisujem problematiku gendrového a sexuálneho obťažovania v Českej republike a v zahraničí, vrátane rôznych prístupov k definovaniu tohto fenoménu a výskumné nálezy o jeho výskyte. V ďalšej časti sa venujem skupinovým procesom, ktoré v kolektíve prebiehajú, presnejšie skupinovej štruktúre, rolách v skupine, identite skupiny a skupinovému chovaniu. V empirickej časti predstavujem kvalitatívny výskum, ktorý prebiehal práve kvôli vhodným podkladom pre bakalársku prácu. Vybrané údaje som následne porovnala a interpretovala. Pri interpretácii som sa venujem hlavne negatívnym dopadom gendrového a sexuálného obťažovania na skupinu, v ktorej sa takéto chovanie odohráva. Kľúčové slová: sexuálne obťažovanie, vysoká škola, skupinové procesy, gender
Dilema výběru vysoké školy
Frombergerová, Anna ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem volby dalšího vzdělávání a budoucí profese studentů gymnázia. Výzkum je zaměřen na dilema výběru, tady na proces rozhodování studentů a specifikaci faktorů, které do tohoto procesu vstupují a ovlivňují jej. V úvodu teoretické části jsou vysvětleny používané termíny a popsány vybrané kariérové teorie. Další kapitoly se zaměřují na hlavní faktory, které působí na rozhodování studentů, na motivaci a na specifické motivační faktory jako jsou hodnoty a hodnotové orientace. Závěr teoretické části je věnován procesu rozhodování a konkrétním způsobům rozhodování. Hlavním cílem empirické části bylo zjistit průběh rozhodovacího procesu volby dalšího vzdělání a profese u studentů gymnázia a identifikovat specifické faktory, které mají na jejich rozhodování vliv. V empirické části je rozebrána metodologie realizovaného výzkumu, která je založená na kvalitativním zpracování čtrnácti polostrukturovaných rozhovorů. Pro práci s daty je použita metoda obsahové analýzy. V empirické části jsou také prezentována a interpretována získaná data. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Praxe studentů bakalářského studia vysokých knihovnických škol
Lodrová, Iveta ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
Bakalářská práce zpracovává obecná doporučení pro praxi v rámci studia knihovnicko-informačních oborů vysokých škol uvedená v dokumentu "European Curriculum Reflections on Library and Information Science Education". Dokument informuje o učebních plánech studia, včetně předmětu odborná praxe. Součástí práce je analýza odborných praxí studentů na třech vysokých knihovnických školách v České republice (v Praze, Brně a Opavě). Úvodní část je věnována iniciativám Boloňského procesu a jeho postupnému vývoji. Ve druhé části je stručně představen dokument "European Curriculum Reflections on Library and Information Science Education", který byl iniciován diskuzemi Boloňského procesu. Podrobně je zpracována část tohoto dokumentu: "Praxe a teorie: pracovní zařazení jako součást učebního plánu". Třetí část je věnována průběhu praxí na třech vysokých školách s knihovnicko-informačním oborem v ČR, a to na základě informací od organizátorů praxí. Výsledky jsou porovnány. Závěrečná čtvrtá část je věnována analýze názorů studentů na odbornou praxi prostřednictvím online dotazníků. Konečné srovnání těchto informací a také míra využívání doporučení uvedených v 11. kapitole je v závěru bakalářské práce. Klíčová slova: knihovnictví a informační věda * odborná praxe * doporučení * vysoká škola
Student se sluchovým postižením na vysoké škole
Ondráčková, Zdenka ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Cílem této bakalářské práce je popsat podpůrné služby, které poskytují studentům se sluchovým postižením vysoké školy v České republice. Jsou zde uvedeny zákony, které se pojí s právem na vzdělávání osob se specifickými potřebami, resp. osob se sluchovým postižením. Následně se práce věnuje jednotlivým oblastem nezbytných pro studium na vysoké škole, jako např. jazykové kompetence či tlumočnické služby. Stěžejní část práce tvoří výčet veřejných vysokých škol, u kterých je uvedeno, zda zřizují centrum pro poskytování služeb studentům se specifickými potřebami a následně jsou prezentovány konkrétní služby, které jsou nabízeny studentům se sluchovým postižením. Posléze je uvedena organizace, která sdružuje některé veřejné vysoké školy, které poskytují podpůrné služby studentům se specifickými potřebami. Dané informace byly získány pomocí analýzy webových stránek konkrétních vysokých škol, případně skrze elektronické dotazníky. Výsledky této práce umožňují rychlý a ucelený vhled do problematiky poskytování služeb studentům se sluchovým postižením na vysoké škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 152 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.