Název:
Praxe studentů bakalářského studia vysokých knihovnických škol
Překlad názvu:
The practice of bachelor students of the librarianship
Autoři:
Lodrová, Iveta ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce zpracovává obecná doporučení pro praxi v rámci studia knihovnicko-informačních oborů vysokých škol uvedená v dokumentu "European Curriculum Reflections on Library and Information Science Education". Dokument informuje o učebních plánech studia, včetně předmětu odborná praxe. Součástí práce je analýza odborných praxí studentů na třech vysokých knihovnických školách v České republice (v Praze, Brně a Opavě). Úvodní část je věnována iniciativám Boloňského procesu a jeho postupnému vývoji. Ve druhé části je stručně představen dokument "European Curriculum Reflections on Library and Information Science Education", který byl iniciován diskuzemi Boloňského procesu. Podrobně je zpracována část tohoto dokumentu: "Praxe a teorie: pracovní zařazení jako součást učebního plánu". Třetí část je věnována průběhu praxí na třech vysokých školách s knihovnicko-informačním oborem v ČR, a to na základě informací od organizátorů praxí. Výsledky jsou porovnány. Závěrečná čtvrtá část je věnována analýze názorů studentů na odbornou praxi prostřednictvím online dotazníků. Konečné srovnání těchto informací a také míra využívání doporučení uvedených v 11. kapitole je v závěru bakalářské práce. Klíčová slova: knihovnictví a informační věda * odborná praxe * doporučení * vysoká školaThe bachelor's thesis provides information about general high school library and information practice recommendation, that is based on document "European Curriculum Reflections on Library and Information Science Education". The thesis brings information on the text of The Institute Curricula and gives the analysis of students internships that run over at three high schools in the Czech Republic (universities in Praha, Brno and Opava). The introduction describes a genesis of the Bologna Process initiatives and their development. In the next part, there is a brief introduction to the European Curriculum Reflections. The text itself is a conclusion of the EU project inspired by discussions around the Bologna Process. Subsequently, the chapter 11 titled "Practice and Theory: Placement as a part of the Curriculum" is introduced. The third chapter of the thesis focuses on students' internships that run over at the abovementioned high schools. The relevant information obtained from the Library and Information Science university teachers are presented, followed by results compilation and comparison. The final part presents the analysis of students' attitudes towards internship, that were gathered from questionnaires made through the web service easyresearch.biz. Final comparison and utilization rate of...
Klíčová slova:
Doporučení; Knihovnictví a informační věda; Odborná praxe; Vysoká škola; High school; Internship; Library and Information Science; Recommendations