Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 165 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikační praktiky podvodníků zaměřené na seniory v době digitálních médií a umělé inteligence
Sládek, Viktor ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na komunikační praktiky podvodníků cílící na seniory v době digitálních médií a umělé inteligence. V teoretické části se práce zaměřuje na vztah českých seniorů a digitálních médií, nejčastější podvody na seniorech a základní směry českých projektů podporujících jejich mediální gramotnost. V praktické části je proveden kvalitativní výzkum, jehož součástí jsou rozhovory se zástupci postižené skupiny. V analytické části jsou z rozhovorů vyvozeny dva hlavní závěry, ze kterých je následně představen návrh komunikační kampaně. Cílem práce je popis současných komunikačních praktik podvodníků a návrh řešení, jak seniorům v tomto boji s podvodníky pomoci.
Vliv používání umělé inteligence na vnímanou hodnotu práce
Nguyen, Nhu Anh ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Tato práce zkoumá, jak lidé vnímají díla vytvořená s pomocí umělé inteligence v souvislosti s její rostoucí důležitostí a adaptací. Pomocí shrnutí existujících studií v teoretické části zkoumá rozdílné postoje k umělé inteligenci napříč demografickými skupinami a profesemi. Studie pomocí experimentu odhaluje, jak označení umělé inteligence ovlivňuje vnímání hodnoty, líbivosti, originality nebo odhadu času na tvorbu děl a porovnává výsledky výzkumu s existujícími studiemi. Práce je zakončena doporučeními pro tvůrce ohledně označení umělé inteligence.
Marketingový plán Špejchar Ražice
Kajtman, Vojtěch ; Moravcová, Hana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
V této práci se věnuji sestavení komplexního a prakticky aplikovatelného marketingového plánu pro začínající coworkingové centrum Špejchar Ražice. V první - teoretické části práce se věnuji představení coworkingu, jako konceptu, jeho historii ve světě (od počátků konceptu v 90. letech, až do současnosti) a vlivu pandemie Covid-19 na coworkingové prostory. Zároveň se v teoretické části věnuji historii konceptu coworkingu na území ČR. Součástí teoretické části této práce je také teoretické vymezení marketingového plánu, jeho náležitosti a současné trendy, které mají vliv na jeho postupnou proměnu. Zároveň je pak také součástí první části mé práce teoretické vymezení cílového zákazníka coworkingových služeb. Ve druhé - praktické části práce se věnuji tvorbě marketingového plánu pro potřeby Špejcharu Ražice. Vycházím zde z teoretických poznatků, ale také z provedené SWOT analýzy a z kvantitativního dotazníkového šetření zkoumající cílovou skupinu. Výsledkem této práce je aplikovatelný marketingový plán pro potřeby Špejcharu Ražice, který zahrnuje komunikační kanály a obsah relevantní vůči cílové skupině a časový harmonogram komunikačních aktivit.
Vliv komunikace na změnu postojů k eutanázii
Víšek, Vojtěch ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou postojů k eutanázii a faktory, které tyto postoje ovlivňují. Teoretická část práce se zaměřuje na syntézu literatury týkající se determinantů postojů k eutanázii, definuje pojmy spojené s tématem a prezentuje argumenty pro a proti eutanázii. Dále se věnuje kognitivním zkreslením při uvádění postojů a vlivu komunikace na formování těchto postojů. V praktické části této práce byl realizován experimentální výzkum pomocí online dotazníkového šetření, který zkoumá vliv různých faktorů, jako jsou typ onemocnění, míra religiozity a politická orientace, na morální hodnocení přijatelnosti eutanázie. Zjištěné výsledky naznačují významný vztah mezi smrtelností onemocnění, mírou religiozity a politickou orientací a mírou přijatelnosti eutanázie. Manipulace sociální normou a situačními faktory měla také signifikantní vliv na postoje respondentů. V rámci situačních faktorů byla eutanázie nejméně přijatelná v případě, kdy se proti ní vyslovila většina lékařů, naopak nejvíce přijatelná byla v situaci, kdy byla legalizována ve většině ostatních zemí EU. V rámci manipulace sociální normou byl objeven signifikantní vztah mezi scénářem, ve kterém se veřejnost staví proti eutanázii ve srovnání se scénáři její legalizace a pozitivních názorů veřejnosti na její legalizaci.
Data Protection and Data Misuse in Marketing Communication
Tokarčíková, Zuzana ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá problematikou ochrany a zneužiteľnosti dát v marketingu. Cieľom práce bolo preskúmať vnímanie tejto problematiky digitálnymi marketérmi, identifikovať príčiny nedostatočného dodržiavania princípov ochrany dát a zistiť hlavné bariéry súvisiace s ochranou dát v tomto odvetví. V teoretickej časti práce sú definované základné pojmy, predstavené využívanie dát v digitálnom marketingu, spôsoby ich získavania a rizikové oblasti práce s nimi. Praktická časť práce zahŕňa kvalitatívny výskum formou pološtrukturovaných rozhovorov s digitálnymi marketérmi. Výsledky výskumu ukázali, že digitálni marketéri majú k téme ochrany dát pozitívny postoj, vnímajú ju ako dôležitú, no stretávajú sa s rizikovými situáciami, pri ktorých môže dochádzať k nedostatočnej ochrane dát. Hlavnými príčinami nedostatočnej ochrany dát medzi digitálnymi marketérmi sú nízka priorita témy v rámci marketingovej komunity, prenesená zodpovednosť za ochranu dát a technická a právna náročnosť témy. Medzi hlavné bariéry prispievajúce k nedostatočnej ochrane dát patrí postoj samotných marketérov, nedostatok podpory zo strany vedenia firiem, nedostatok ľahko prístupných informácií o správnych postupoch a nedôvera voči vymáhateľnosti sankcií.
Analýza marketingových a monetizačních modelů v mobilních videohrách
Ždímal, Matěj ; Koblovský, Petr (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Bakalářská práce popisuje historii vývoje digitálních her, který kulminuje v podobě her mobilních. Zaměřuje se na běžně využívané monetizační praktiky v těchto videohrách, a to v návaznosti na historii jejich vzniku, která dodá čtenáři kontext pro to, aby pochopil, proč a jak vznikaly konkrétní monetizační a marketingové postupy. Tato bakalářská práce se taktéž zaměřuje na méně známou problematiku dark pattern a manipulativního designu, který je v mobilních hrách často přítomen jako nástroj pro posílení monetizace. Některý druh designu, který by mohl být označen jako nekalý, je ve společnosti dobře znám a je částečně reflektován legislativou, například lootbox. Ovšem mnoho jiných mechanik, které mají velmi podobné etické problémy, jsou zatím relativně neznámé a jsou tedy i málo reflektované v legislativě. Tato práce má za úkol s nimi čtenáře seznámit. Přítomnost těchto mechanismů a manipulativního designu je zkoumána v případových studiích na několika hrách různého typu. To má za účel demonstrovat, že například některé mechaniky, které se na první pohled nemusí jevit jako závadné, jsou ve skutečnosti neetické. V práci bylo provedeno dotazníkové šetření, které mělo za účel zjistit míru informovanosti hráčů i laické veřejnosti s dark pattern mechanikami. Mimo jejich obeznámenost s tímto tématem...
Marketingový plán pro novou firmu Room Therapy se zaměřením na interiérový design
Polánková, Klára ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Moravcová, Hana (oponent)
Bakalářská práce "Marketingový plán pro novou firmu Room Therapy se zaměřením na interiérový design" navrhuje změny v současném marketingovém plánu. Marketingový plán bude sloužit jako podklad pro další směřování firmy. Práce představuje základní principy tvorby marketingového plánu a jeho klíčových prvků. Pro definování návrhu marketingového plánu byly dále využity výsledky z realizovaného hloubkového rozhovoru, Scoring modelu a následně vypracované SWOT analýzy. Výsledkem práce je detailní akční plán, včetně navrhovaného rozpočtu, který může firmě pomoc dosáhnout nastavených cílů a vyřešit tak aktuální problematické oblasti firmy. Hlavním výsledkem práce je navržení změn a posílení funkčních nástrojů marketingového plánu firmy, díky kterým může firma dlouhodobě růst a dosáhnout vyšších zisků.
Komunikace placeného videoherního obsahu Fortnite a její vnímání českými hráči
Šíblová, Kateřina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá vnímání propagace placeného kosmetického obsahu na platformě Fortnite českými hráči a také jak toto vnímání ovlivňuje jejich motivaci k nákupu. Práce se zaměřuje na obecné vnímání propagace placeného videoherního obsahu a zároveň i na vnímání konkrétních monetizačních strategií. Metodologie výzkumu zahrnovala hloubkové rozhovory s následnou analýzou dat pomocí otevřeného kódování a tematické analýzy. Cílem výzkumu bylo získat hlubší pochopení této problematiky. Z dat vyplynulo, že většina respondentů vnímala nákupy na platformě pozitivně. Avšak negativně bylo vnímáno cílení propagačních taktik na děti a také negativní dopady, které tyto taktiky měly na hráče. Dále se ukázalo, že z konkrétních taktik byly battle pass, support a creator a trailery vnímány výhradně pozitivně, zatímco Save the World, balíčkové nabídky, Fortnite Crew, časově omezená nabídka a spolupráce obdržely smíšené hodnocení. Bylo také identifikováno pět faktorů, které ovlivňují motivaci k nákupu: herní angažovanost, estetika, emoce a preference, komunita a ekonomické úvahy. Výsledky výzkumu poskytují nové perspektivy na to, jak hráči vnímají monetizační taktiky ve videoherním prostředí.
Vztah mezi popularitou psích plemen a jejich využitím v reklamě vybraných firem (2019-2023)
Baraníková, Denisa ; Moravcová, Hana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce přináší podrobný pohled na využití psích plemen v reklamních kampaních v České republice, s důrazem na jejich popularitu. Za účelem získání komplexního pochopení této problematiky se zaměřuje na teoretické aspekty spojené se sociálními sítěmi, marketingem a vztahem mezi člověkem a psem. Analyzuje strategie českých firem specializujících se na psí segment a jejich interakci s platformou Instagram, která se stává klíčovým prostředkem pro propagaci produktů. Využívá data poskytnutá Českomoravskou kynologickou unií k identifikaci nejpopulárnějších psích plemen v České republice a provádí důkladnou analýzu, která proniká do domovů psích majitelů. Následně prostřednictvím rozsáhlého dotazníkového šetření prakticky zkoumá, jaký vliv má popularita psích plemen na rozhodování spotřebitelů při výběru produktů v reklamě na sociálních sítích. Tímto komplexním přístupem práce přináší ucelený pohled na problematiku propagace psích produktů na trhu a přispívá k lepšímu porozumění dynamiky využití psích plemen v reklamních strategiích.
Využití service designu jako nástroje firmy pro úspěch na přeplněném trhu
Syručková, Pavlína ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím service designu jako klíčového nástroje pro zlepšení konkurenceschopnosti firem na přesycených trzích. Práce zkoumá, jak integrace service designu s marketingovými a komunikačními strategiemi může vylepšit vztahy se zákazníky a posílit zkušenosti. Na základě případové studie firmy Alfa s.r.o. práce demonstruje, jak mohou být principy service designu efektivně aplikovány k inovaci služeb. Práce využívá kvantitativního a kvalitativního výzkumu zákaznických preferencí k identifikaci faktorů, které ovlivňují úspěšnou implementaci service designu. Výsledky práce naznačují, že systematické začleňování service designu do podnikové strategie může vést k trvale udržitelnému růstu a zlepšení pozice na trhu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 165 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VRANKA, Matouš
1 Vranka, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.