Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Praxe studentů bakalářského studia vysokých knihovnických škol
Lodrová, Iveta ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
Bakalářská práce zpracovává obecná doporučení pro praxi v rámci studia knihovnicko-informačních oborů vysokých škol uvedená v dokumentu "European Curriculum Reflections on Library and Information Science Education". Dokument informuje o učebních plánech studia, včetně předmětu odborná praxe. Součástí práce je analýza odborných praxí studentů na třech vysokých knihovnických školách v České republice (v Praze, Brně a Opavě). Úvodní část je věnována iniciativám Boloňského procesu a jeho postupnému vývoji. Ve druhé části je stručně představen dokument "European Curriculum Reflections on Library and Information Science Education", který byl iniciován diskuzemi Boloňského procesu. Podrobně je zpracována část tohoto dokumentu: "Praxe a teorie: pracovní zařazení jako součást učebního plánu". Třetí část je věnována průběhu praxí na třech vysokých školách s knihovnicko-informačním oborem v ČR, a to na základě informací od organizátorů praxí. Výsledky jsou porovnány. Závěrečná čtvrtá část je věnována analýze názorů studentů na odbornou praxi prostřednictvím online dotazníků. Konečné srovnání těchto informací a také míra využívání doporučení uvedených v 11. kapitole je v závěru bakalářské práce. Klíčová slova: knihovnictví a informační věda * odborná praxe * doporučení * vysoká škola
Vývoj souborného katalogu ČR, základní problémové okruhy a varianty jejich řešení
Lodrová, Iveta ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Diplomová práce se zabývá popisem stávajícího řešení Souborného katalogu ČR (SK ČR) a také novými úkoly kladenými na SK ČR v souvislosti s Koncepcí rozvoje knihoven na léta 2011-2015. Cílem práce je pojmenování základních problémových okruhů SK ČR, jejich analýza a návrhy řešení v souvislosti s porovnáním se zahraničními projekty souborných katalogů. První a druhá část práce je věnována analýze a vývoji zahraničních projektů - britského zástupce heterogenního systémového prostředí Copac: National, Academic and Specialist Catalogue, a slovenského zástupce homogenního systémového prostředí KIS3G. Je popsán jejich vývoj od počátku až do současnosti, stávající řešení a další plánované postupy. Třetí část je věnována projektu SK ČR, včetně polostrukturovaného rozhovoru s vedoucí Oddělení souborných katalogů Národní knihovny ČR, paní PhDr. Evou Svobodovou a zpracování poznatků z Jednání Pracovní skupiny pro SK ČR. Následuje závěrečné shrnutí a srovnání popsaných projektů souborných katalogů.
Praxe studentů bakalářského studia vysokých knihovnických škol
Lodrová, Iveta ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
Bakalářská práce zpracovává obecná doporučení pro praxi v rámci studia knihovnicko-informačních oborů vysokých škol uvedená v dokumentu "European Curriculum Reflections on Library and Information Science Education". Dokument informuje o učebních plánech studia, včetně předmětu odborná praxe. Součástí práce je analýza odborných praxí studentů na třech vysokých knihovnických školách v České republice (v Praze, Brně a Opavě). Úvodní část je věnována iniciativám Boloňského procesu a jeho postupnému vývoji. Ve druhé části je stručně představen dokument "European Curriculum Reflections on Library and Information Science Education", který byl iniciován diskuzemi Boloňského procesu. Podrobně je zpracována část tohoto dokumentu: "Praxe a teorie: pracovní zařazení jako součást učebního plánu". Třetí část je věnována průběhu praxí na třech vysokých školách s knihovnicko-informačním oborem v ČR, a to na základě informací od organizátorů praxí. Výsledky jsou porovnány. Závěrečná čtvrtá část je věnována analýze názorů studentů na odbornou praxi prostřednictvím online dotazníků. Konečné srovnání těchto informací a také míra využívání doporučení uvedených v 11. kapitole je v závěru bakalářské práce. Klíčová slova: knihovnictví a informační věda * odborná praxe * doporučení * vysoká škola

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.