Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 413 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Speciálně pedagogická intervence na 2. stupni základní školy v předmětu český jazyk
Pelešková, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni základní školy. Zaměřena je především na to, jaká je žákům poskytována podpora ze strany školy, školního poradenského pracoviště a pedagogů, kteří vyučují český jazyk. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Autorka vysvětluje pojem žák se speciálními vzdělávacími potřebami, popisuje systém péče a podpory těchto žáků. Vzhledem k druhému oboru, který autorka práce studuje, se práce zaměřuje na speciální potřeby žáků v předmětu český jazyk a literatura. Zvláštní pozornost je věnována žákům se specifickými poruchami učení, především dyslexií, dysgrafií a dysortografií. V práci je uvedena i reedukace zmíněných specifických poruch učení. Předpokládaným výstupem by mělo být zmapování intervence a podpory, která se žákům dostává na běžné základní škole ve výuce českého jazyka i v rámci předmětu speciálně pedagogické intervence. Pro naplnění cíle byla použita kvalitativní metoda, konkrétně polostrukturovaný rozhovor se žáky vybrané základní školy chodícími na druhý stupeň. Z proběhlých rozhovorů vyplývá, že žáci daných škol jsou s mírou podpory, kterou ve škole dostávají, spokojeni. Kromě rozhovorů se žáky proběhly rozhovory i s pedagogy českého jazyka a literatury. Z výpovědí učitelů je patrná...
Zaměstnávání osob se zdravotním postižením na území hlavního města Prahy
Marková, Jana ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Závěrečná práce se věnuje zaměstnávání osob s postižením. Cílem práce je zjistit stav zaměstnávání těchto osob na území hlavního města Prahy. Teoretická část se zabývá obecnými informacemi o zaměstnávání osob s postižením, legislativním vymezením a dále specifiky osob s jednotlivými typy postižení v oblasti zaměstnávání. Výzkumná část práce se zaměřuje na možnosti zaměstnávání osob s postižením na území Prahy z pohledu organizací pracujících v tomto sektoru. Metodou výzkumu byl zvolen dotazník s otevřenými otázkami. Z výzkumného šetření vyplynulo, že je osobám s postižením poskytována různorodá podpora k nalezení a udržení zaměstnání. V této oblasti je ale pro lepší uplatnění osob s postižením potřeba určitých legislativních změn pro zlepšení možností jejich uplatnění na otevřeném trhu práce, aby nebyly vyčleňovány z intaktní společnosti. Dalším zásadním krokem ke zlepšení situace na trhu práce je zvýšení informovanosti zaměstnavatelů i zaměstnanců o problematice osob s postižením. KLÍČOVÁ SLOVA zaměstnávání; osoby se zdravotním postižením; chráněný trh práce; nestátní neziskové organizace
Výchovně vzdělávací program v rehabilitačních třídách základní školy speciální
Tůmová, Jana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Ve své práci se zaměřím na problematiku vzdělávání dětí s těžším stupněm mentální retardace v rehabilitačních třídách základní školy speciání. Úvodní část práce bude věnována charakteristice osobnosti žáka s těžkým či hlubokým stupněm mentální retardace, včetně kazuistiky. Podrobněji pak budou popsána specifika rehabilitačních tříd, jejich organizace, nutné vybavení, možné tradiční i netradiční formy práce a terapie. Zaměřím se též na současné legislativní předpisy. Diplomová práce bude zaměřena na výuku smyslové výchovy v rehabilitačních třídách, konkrétně na zmapování využití smyslových pomůcek. Výstupem bude přehled některých pomůcek pro rozvoj smyslového vnímání, které se osvědčily při výuce v rehabilitačních třídách, a další možnosti jejich využití.
Dopady ADHD na život dospělých jedinců
Hošová, Dominika ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
plomová práce se zabývá dospělých, jejím cílem je popsat konkrétní dopady této poruchy na život dospělých z jejich pohledu. Teoretická východiska se zabývají pojmy spojenými včetně vývoje konceptu diagnó související terminologie. Dále se zaměřuje na informace o vzniku, vývoji a epidemiologii ADHD, představuje klasifikaci poruchy dle platných diagnostických manuálů. diagnózu ADHD v kontextu dospělosti včetně symptomatologie, komorbidit a možností diagnostiky a léčby. V rámci výzkumného šetření jsou představeny metody sběru dat, výběru výzkumného souboru a analýzy získaných informací. Výsledky ukazují, že lidé s diagnózou ADHD vnímají vliv poruchy pozornosti ve většině svých denních aktivit. Primární příznaky dále pozitivně i negativně působí na všechny oblasti života Práce představ kompenzační strategie zmírňující negativní dopady dopadů ADHD na život dospělých jedinců s KLÍČOVÁ SLOVA ADHD, dospělí, diagnóza, dopady, kompenzační techniky
Speciálně pedagogická intervence na 2. stupni základní školy v předmětu český jazyk
Pelešková, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá žáky se speciálně vzdělávacími potřebami na druhém stupni základní školy. Zaměřena je především na to, jaká je žákům poskytována podpora ze strany školy, školního poradenského pracoviště a pedagogů, kteří vyučují český jazyk. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Autorka vysvětluje pojem žák se speciálně vzdělávacími potřebami, popisuje systém péče a podpory těchto žáků. Vzhledem k druhému oboru, který autorka práce studuje, se práce zaměřuje na speciální potřeby žáků v předmětu český jazyk a literatura. Zvláštní pozornost je věnována žákům se specifickými poruchami učení, především dyslexií, dysgrafií a dysortografií. V práci je uvedena i reedukace zmíněných specifických poruch učení. Předpokládaným výstupem by mělo být zmapování intervence a podpory, které se žákům dostává na běžné základní škole ve výuce českého jazyka i v rámci předmětu speciálně pedagogické intervence. Pro naplnění cíle byla použita kvalitativní metoda, konkrétně polostrukturovaný rozhovor se žáky vybrané základní školy chodícími na druhý stupeň. Z proběhlých rozhovorů vyplývá, že žáci dané školy jsou s mírou podpory, kterou ve škole dostávají, spokojeni. Kromě rozhovorů se žáky proběhly rozhovory i s jejich pedagogy českého jazyka a literatury. Z výpovědí učitelů je patrná...
Podpůrná opatření ve vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami z důvodu odlišného mateřského jazyka v kadaňském regionu
Holá, Petra ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce, která je zde předkládána, nese název Podpůrná opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z důvodu odlišného mateřského jazyka v kadaňském regionu. Daná práce má speciálně pedagogický charakter. Předkládaná práce má za cíl popsat a vymezit přístupy nejčastěji využívané v edukaci žáků s odlišným mateřským jazykem na základní škole z pohledu pedagogů a pohledu pedagogicko-psychologické poradny daného kraje. Pro výzkum byly využity techniky výzkumu: porovnání, analýza použité literatury, analýza anamnestických údajů informantů získané metodou řízeného rozhovoru, test jazykových schopností, analýza intervencí jednotlivých informantům v rámci doporučení školského poradenského zařízení pro školu a případové studie čtyř informantů různých národností. Výzkum byl prováděn za pomoci vstupních vyšetření jazykových schopností od organizace Meta. Zadávané úvodní testy byly použity i na konci výzkumu, aby byl zřetelně vidět posun u jednotlivých informantů. Teoretická část diplomové práce definuje legislativním rámcem možnosti podpory. Dále nastiňuje možnosti poradenské podpory ve vztahu k žákům s odlišným mateřským jazykem, kam spadá i definování specifik poradenských zařízení, možnosti diagnostiky a doporučování podpůrných opatření pro žáky s odlišným mateřským jazykem,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 413 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 Zemková, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.