Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přípravné vzdělávání učitelek mateřských škol a potřeby praxe
Podpera, Milan ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent) ; Syslová, Zora (oponent)
Práce se zabývá pregraduální přípravou učitelek mateřských škol. Cílem práce je komparovat problematiku přípravy na profesi učitelky mateřské školy z různých pohledů v historickém i mezinárodním srovnání a reflektovat a analyzovat potřeby profese směrem k přípravnému vzdělávání učitelky mateřské školy na základě teoretických konceptů i výpovědí z praxe. Výzkumné šetření si klade za cíl analyzovat kurikulum přípravného vzdělávání učitelek mateřských škol na vybraných pedagogických fakultách v ČR, analyzovat a reflektovat naplňování potřeb profese u těchto fakult a zjistit, jak hodnotí jejich studenti úroveň rozvoje svých profesních kompetencí na počátku pregraduální přípravy a na jejím konci. Výzkumným designem je vícepřípadová studie. Práce s respondenty šetření má longitudinální charakter. Byly použity metody kvantitativní i kvalitativní metodologie - dotazník, posuzovací škály, obsahová analýza dokumentů, rozhovor a ohnisková skupina. Práce analyzuje kurikulum pregraduální přípravy na PedF UK v Praze, FPE ZČU v Plzni a PF JU v Českých Budějovicích v kontextu modelu profesního standardu. Přináší pohled studentů této přípravy na vlastní rozvoj profesních kompetencí a dává jej do vztahu s analýzou kurikula. Analyzuje silné a slabé stránky profesní přípravy na těchto fakultách a reflektuje oblasti a...
Specifika vzdělávání pedagogických pracovníků
Shánilová, Ivana ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent) ; Krystoň, Miroslav (oponent)
Disertační práce je zaměřena na problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků z pohledu současné legislativy Evropské unie a České republiky jako jednoho z klíčových adaptačních mechanismů, které zajišťují schopnost vzdělávací soustavy adekvátně reagovat na stále se měnící společenské podmínky v současném globalizovaném světě. Teoretická část za pomoci analýzy různých teoretických přístupů k dalšímu vzdělávání vymezuje a popisuje problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, jeho sys-tému, specifických podmínek, oblastí a jeho financování. Zabývá se oblastí profese a kompetencí učitele, kariérního řádu a profesního standardu učitelů. Empirická část této práce popisuje na základě empirického šetření systém dalšího vzdě-lávání pedagogických pracovníků jak z pohledu vedení škol, tak z pohledu pedagogů a mapuje specifické faktory ovlivňující kvalitu současného dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Specifika kvalit učitele malotřídní školy a jeho profesní příprava
Burýšková, Jitka ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce s názvem Specifika kvalit učitelů málotřídních škol a jejich profesní příprava se zaměřuje na hledání specifických kvalit málotřídních škol, na kvality jejich učitelů v oblasti profesních kompetencí a kvalitu institucí vzdělávajících budoucí učitele. Teoretická východiska jsou aplikována do výzkumné části. Hloubkovým skupinovým rozhovorem, pozorováním a analýzou písemných pramenů se odhaluje podstata učitelské práce na málotřídní škole se všemi jejími specifiky. Výsledky shrnuji a snažím se o nalezení vztahů mezi zjištěnými specifiky a jejich kvalitou. Nelze jednoznačně říct, že specifika málotřídek a specifické dovednosti učitelů jsou zárukou kvality. Vždy totiž záleží na učiteli, jeho znalostech, dovednostech, hodnotách, postojích a osobnostních vlastnostech i přípravném vzdělávání a dalším profesním rozvoji, jak ke kvalitě své práce přistoupí a jak ji bude dále rozvíjet. I přesto může být specifická práce učitele součástí určitého potenciálu profesních kvalit, který mají učitelé málotřídek zájem rozvíjet.
Analýza přínosů řízení a rozvoje pracovníků v organizacích podle kompetencí
Cmunt, Radek ; Dvořáková, Miroslava (oponent) ; Malach, Josef (oponent)
Rigorózní práce představuje přínosy řízení a rozvoje pracovníků v organizacích podle kompetencí, má teoreticko-empirický charakter a je strukturována do šesti kapitol. Úvodní dvě kapitoly se obecně a na teoretické úrovni věnují strategii organizací, respektive kompetenčnímu přístupu k řízení personálních procesů a rozvoje pracovníků v organizacích. Následující dvě kapitoly pak kriticky nahlížejí konkrétní aplikaci strategie organizace a praktické využití kompetenčního přístupu k systémům řízení lidských zdrojů mezinárodní společnosti Cemex. Pátou kapitolu tvoří analýza provedená na základě výsledků šetření (formou ohniskových skupin neboli focus groups) mezi manažery společnosti Cemex, jejímž cílem je objektivizovat přínosy řízení a rozvoje pracovníků podle kompetencí ve zmíněné organizaci. Šestou kapitolou je závěrečné shrnutí výsledků rigorózní práce. O přínosech řízení a rozvoje pracovníků v organizacích podle kompetencí pojednává rigorózní práce primárně s akcentem na vedoucí pracovníky, manažery. Dílčím cílem textu je rozšíření analytických náhledů na kompetenční přístup v teorii i praxi organizací. Hlavním cílem rigorózní práce je však identifikace a analýza přínosů aplikace kompetenčního přístupu a kompetenčních modelů při hodnocení manažerů, při budování jejich systému rozvoje a vzdělávání...
Sebereflexe učitele jako součást jeho pedagogických kompetencí
Polanová, Věra ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá sebereflexí učitele jako jednou z jeho klíčových pedagogických kompetencí. Teoretická část se věnuje vymezení učitele jako reflektivního praktika. Je zde zdůrazňován význam sebereflexe v práci učitele a jejího vlivu na jeho následnou pedagogickou činnost. Představuje rozmanité způsoby, které učitelé mohou ke své sebereflexi využít. Sebereflexe pedagogické činnosti učitele je podnětem ke zkvalitňování jeho další práce a podílí se na profesním růstu učitele a na jeho celoživotním vzdělávání. Praktická část této diplomové práce je zaměřena na zjišťování míry využití sebereflexe, jejího načasování, způsobům jejího provádění a následnému využití zjištěných informací.
Začínající učitel na 1.stupni ZŠ
Hroudová, Veronika ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku uvádění začínajících učitelů 1. stupně základní školy do praxe v současných českých školách. Definuje požadavky úspěšného začlenění nového učitele, stejně tak naznačuje možné standardní postupy, metody a řešení a posuzuje možnost jejich využití ve školském prostředí. Přibližuje typické pracovní podmínky ve školách, popisuje roli uvádějícího učitele a smysl této role. Dále se zabývá problematikou funkce třídního učitele vykonávané začínajícími učiteli základních škol. Úkolem praktické části je zjistit, s jakými pedagogickými činnostmi mají začínající učitelé problémy. V rozhovorech se zkušenými učiteli jsme se snažili objasnit, zda v době jejich začátků měli stejné problémy jako současní začínající učitelé a zajímalo nás na jaké dovednosti a znalosti by měli být studenti pedagogických fakult lépe připravováni. Klíčová slova začínající učitel, uvádějící učitel, třídní učitel, vzdělávání učitelů, profesionální kompetence
Profesní kompetence učitelů mateřských škol
Smolíková, Anna ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá profesními kompetencemi učitelů mateřských škol. Teoretická část práce se zaměřuje na současné vzdělávání učitelů mateřských škol i jeho historii u nás s důrazem na profesní kompetence. Kromě toho vymezuje pojem profesní kompetence a jejich různá pojetí. České vzdělávání předškolních pedagogů je porovnáno se situací v Evropě. Hlavním cílem výzkumné části diplomové práce je popsat rozdíly mezi různě vzdělanými pedagogy mateřských škol v rámci pojímání profesních kompetencí. Ve výzkumné části je konkrétně porovnáváno, jak učitelé hodnotí význam profesních kompetencí a dostatečnost jejich rozvoje v přípravném vzdělávání. Výzkumné šetření zahrnuje předvýzkum a vlastní výzkumné šetření. Předvýzkum obsahuje sběr dat dotazníky a strukturovanými rozhovory pro čtyři případové studie s různě vzdělanými předškolními pedagogy. Vlastní výzkumné šetření je realizováno formou dotazníků s učiteli mateřských škol s různorodým dosaženým vzděláním a strukturovanými rozhovory s odborníky v oblasti předškolní pedagogiky. Dále byla realizována analýza vzdělávacích plánů vybraných institucí, které vzdělávají budoucí preprimární pedagogy. Přínosem předvýzkumu je zejména významná revize dotazníků a klíčovým závěrem je zjištění, že mezi participanty s různým stupněm vzdělání jsou rozdíly v pojímání...
Profil pedagoga volného času
ŠVAJGROVÁ, Lenka
Cílem mé bakalářské práce je popsat osobnostní a profesní předpoklady pro pedagogickou profesi se zaměřením na oblast volného času. V jednotlivých kapitolách představuji základní terminologii, osobnostní stránku a profesní stránku pedagoga volného času, legislativní pojetí pedagoga volného času, pedagogiku volného času jako pomáhajícího profesi včetně její profesionalizace a následné profesní uplatnění pedagoga volného času. Získané poznatky shrnuji v závěru práce a profiluji osobnost pedagoga volného času s apelem na otevřenost problematiky pro další bádání.
Pohled učitelů na vlastní profesi
BRAŠNOVÁ, Miroslava
Diplomová práce se zabývá problematikou vnímání učitelské profese samotnými vyučujícími, kteří působí na druhém stupni základních škol. V teoretické části jsou zpracovány informace, týkající se činností, problémů, kompetencí, rolí, prestiže, platu a společenského postavení této profese. V praktické části jsou pak zpracovány rozhovory s učiteli, kteří odpovídali na to, jak svou profesi vnímají a co si o ní myslí z hlediska pracovní náplně, profesních problémů, platových podmínek, kompetencí atd.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.