Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teorie a praxe vzdělávání dospělých v tělesné kultuře
Hrubešová, Alexandra ; Malach, Josef (oponent) ; Janiš, Kamil (oponent)
Práce se zabývá problematikou vztahu vzdělávání dospělých a tělesné kultury. Zaměřuje se na rostoucí roli vzdělávání, zvláště pak dospělých, v současné společnosti a formuluje myšlenku o historické proměně dříve časově a věkově omezeného vzdělávání v současné celoživotní učení. V návaznosti na to charakterizuje kulturu, zejména tělesnou, a její spjatost s celoživotním učením. Tuto spjatost nazírá z historického a teoretického hlediska. Na základě toho zkoumá vztah vzdělávání dospělých a tělesné kultury v rovině obecně teoretické i aktuálně praktické. Význam tohoto zkoumání hodnotí z hlediska možného uplatnění poznatků ze vzdělávání dospělých v tělesné kultuře i případného posílení její společenské funkce.
Teorie a praxe vzdělávání dospělých v tělesné kultuře
Hrubešová, Alexandra ; Malach, Josef (oponent) ; Janiš, Kamil (oponent)
Práce se zabývá problematikou vztahu vzdělávání dospělých a tělesné kultury. Zaměřuje se na rostoucí roli vzdělávání, zvláště pak dospělých, v současné společnosti a formuluje myšlenku o historické proměně dříve časově a věkově omezeného vzdělávání v současné celoživotní učení. V návaznosti na to charakterizuje kulturu, zejména tělesnou, a její spjatost s celoživotním učením. Tuto spjatost nazírá z historického a teoretického hlediska. Na základě toho zkoumá vztah vzdělávání dospělých a tělesné kultury v rovině obecně teoretické i aktuálně praktické. Význam tohoto zkoumání hodnotí z hlediska možného uplatnění poznatků ze vzdělávání dospělých v tělesné kultuře i případného posílení její společenské funkce.
Klasifikace herních metod ve vzdělávání dospělých
Froněk, Jan ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Hermochová, Soňa (oponent) ; Malach, Josef (oponent)
Mgr. Jan Froněk, disertační práce, Katedra andragogiky a personálního řízení FF UK v Praze Abstrakt Předložená práce představuje podoby herních metod ve vzdělávání dospělých, přičemž prohlubuje především klasifikaci hraní rolí a simulací a poukazuje na možnosti jejich využití ve vzdělávací praxi. Práce vznikala v prvé řadě na základě analýzy odborné literatury (vědecké články i metodické příručky apod.) a přestrukturováním poznatků do terminologického rámce, který sice v různých kontextech existoval, nebyl ale explicitně pro oblast vzdělávání dospělých do detailu popsán. Druhým pilířem práce je potom dotazníkové šetření provedené mezi lektory kurzů pro dospělé. Práce je členěna do šesti tematických kapitol: zahájena je obecnou kapitolou o hře, jejích charakteristikách a definičních rysech. Následuje část věnovaná klasifikacím herních metod (kap. 2), z nichž vychází i detailní třídění podob hraní rolí (kap. 3) a simulací (kap. 4), které představuje nejrozsáhlejší část práce. Ve stručnosti jsou potom zmíněny významné organizace pro hry a simulace v ČR a ve světě (kap. 5). V šesté kapitole jsou představeny výsledky dotazníkového šetření mezi lektory, které se zaměřovalo především na zjištění míry využívání jednotlivých typů herních metod a jejich zaměření. Výsledky ukázaly, že v průměru tráví dotázaní lektoři...
Analýza pracovního prostředí z pohledu řízení diverzity a jeho zavádění do firemní praxe
Indruchová, Zuzana ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Pisoňová, Mária (oponent) ; Malach, Josef (oponent)
V předložené disertační práci autorka objasňuje řízení diverzity a související pojmy. V úvodu autorka uvádí základní cíle práce, a to komplexně objasnit pojetí řízení diverzity jako součást firemní kultury, popsat roli personálního útvaru i roli manažerů a top managementu. Dalším cílem práce je vypracovat deskripci nastavení diverzitního vzdělávání a popsat souvislosti mezi firemní kulturou a diverzitním řízením. V části, která je věnována konkrétním případovým studiím, se autorčina pozornost obrací na popis současné situace ve společnostech, které se řízení rozmanitosti nebo rovným příležitostem věnují, a jejím cílem je ho zanalyzovat a zhodnotit. Práce je rozčleněna do dvou částí, a to do teoretické a empirické, a sestává se ze sedmi tematických kapitol. Autorka v celé práci poukazuje na vztahy s řízením lidských zdrojů, firemní kulturou, vzděláváním zaměřeným na podporu řízení a ocenění diverzity. Dále zde porovnává politiku rovných příležitostí s řízením diverzity, věnuje se organizačnímu rozvoji z hlediska diverzitního vývoje a diverzitě na pracovišti. Autorka podrobně analyzovala diverzity management s využitím polostrukturovaných rozhovorů s odborníky na diverzitu ve zvolených organizacích. Předložená práce hledá odpovědi na otázky vztahující se k významu diverzity a diverzity managementu v...
Analýza přínosů řízení a rozvoje pracovníků v organizacích podle kompetencí
Cmunt, Radek ; Dvořáková, Miroslava (oponent) ; Malach, Josef (oponent)
Rigorózní práce představuje přínosy řízení a rozvoje pracovníků v organizacích podle kompetencí, má teoreticko-empirický charakter a je strukturována do šesti kapitol. Úvodní dvě kapitoly se obecně a na teoretické úrovni věnují strategii organizací, respektive kompetenčnímu přístupu k řízení personálních procesů a rozvoje pracovníků v organizacích. Následující dvě kapitoly pak kriticky nahlížejí konkrétní aplikaci strategie organizace a praktické využití kompetenčního přístupu k systémům řízení lidských zdrojů mezinárodní společnosti Cemex. Pátou kapitolu tvoří analýza provedená na základě výsledků šetření (formou ohniskových skupin neboli focus groups) mezi manažery společnosti Cemex, jejímž cílem je objektivizovat přínosy řízení a rozvoje pracovníků podle kompetencí ve zmíněné organizaci. Šestou kapitolou je závěrečné shrnutí výsledků rigorózní práce. O přínosech řízení a rozvoje pracovníků v organizacích podle kompetencí pojednává rigorózní práce primárně s akcentem na vedoucí pracovníky, manažery. Dílčím cílem textu je rozšíření analytických náhledů na kompetenční přístup v teorii i praxi organizací. Hlavním cílem rigorózní práce je však identifikace a analýza přínosů aplikace kompetenčního přístupu a kompetenčních modelů při hodnocení manažerů, při budování jejich systému rozvoje a vzdělávání...
Způsoby implementace výchovy k podnikavosti v ekonomickém vzdělávání
Hofman, Václav ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Malach, Josef (oponent)
Tato disertační práce o způsobech implementace podnikatelské výchovy do českého obchodního školství popisuje podnikání a výchovu k němu jako zcela mimořádné faktory, zasluhující mimořádnou mezioborovou pozornost, protože vedou k rozvoji lidského kapitálu, na němž budoucí společnost bude vystavěna. Shledává výchovu k podnikavosti hybnou silou inovací, zaměstnanosti a ekonomického růstu. Práce zkoumá existující znalosti a příklady dobré praxe v oblasti podnikatelské výchovy pokrývající proces celoživotního učení, počínaje mládeží. Mezi cíli české vzdělávací soustavy hledá takové, jež rozvine u stávající a budoucí generace podnikatelů, pracovníků, učitelů, manažerů a dalších osobností schopnost uspět a pomáhat v tom druhým. Výzkum se zaměřuje na kompetence podnikatele a schopnost podnikat. Ústřední metodologické postupy zahrnují pozorování, dotazníkové šetření, analýzu školské dokumentace, osobní řízený rozhovor a jejich statistické interpretace, převážně využití T-testu. Návazně práce konsoliduje metody výuky, inovativní přístup a didaktickou techniku vhodnou pro kurzy podnikavosti. Aby bylo dosaženo cílů EU, podněcuje práce k činnosti odborníky na didaktiku, aby poskytovali doporučení učitelům, vládě, ředitelům škol a univerzitám pro další rozvoj a efektivnější podání samotných výukových podnikatelských programů. Závěrem tato disertační práce pokládá proces dosahování cílů podnikatelské výchovy za kritickou komponentu k uchopení výzev 21. století. Doporučuje cíle formulovat od prvopočátku jasně a s měřitelnými výstupy, aby bylo možné dále zkoumat výsledky podnikatelské výchovy.

Viz též: podobná jména autorů
1 Malach, Jakub
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.