Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Začínající učitel na 1.stupni ZŠ
Hroudová, Veronika ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku uvádění začínajících učitelů 1. stupně základní školy do praxe v současných českých školách. Definuje požadavky úspěšného začlenění nového učitele, stejně tak naznačuje možné standardní postupy, metody a řešení a posuzuje možnost jejich využití ve školském prostředí. Přibližuje typické pracovní podmínky ve školách, popisuje roli uvádějícího učitele a smysl této role. Dále se zabývá problematikou funkce třídního učitele vykonávané začínajícími učiteli základních škol. Úkolem praktické části je zjistit, s jakými pedagogickými činnostmi mají začínající učitelé problémy. V rozhovorech se zkušenými učiteli jsme se snažili objasnit, zda v době jejich začátků měli stejné problémy jako současní začínající učitelé a zajímalo nás na jaké dovednosti a znalosti by měli být studenti pedagogických fakult lépe připravováni. Klíčová slova začínající učitel, uvádějící učitel, třídní učitel, vzdělávání učitelů, profesionální kompetence
Aktuální podoba realizace Virtuální univerzity třetího věku
Hroudová, Veronika ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Tématem bakalářské práce je aktuální podoba realizace Virtuální univerzity třetího věku (dále pak VU3V) se zaměřením na podporu, která je poskytovaná zřizovatelům konzultačních středisek ze strany vedení VU3V. Cílem práce je analyzovat potenciální pozitiva a negativa současné podoby VU3V. Nejprve se v práci zabývám teoretickým pojetím vzdělávání seniorů, kdy jsou představeny termíny postproduktivní věk, senior nebo celoživotní učení. Dále se zabývám také cíli a funkcemi vzdělávání seniorů a uvádím příklady kategorizací českých autorů. Poté se zaměřuji také na specifika vzdělávání seniorů, jejich motivaci ke studiu a jaké existují bariéry v jejich vzdělávání. Následuje představení institucí zaměřujících se na vzdělávání seniorů v České republice spolu s Univerzitou třetího věku. Tato část práce je následně zakončena podrobnějším popisem fungování Virtuální univerzity třetího věku, tedy organizací konzultačních středisek či celkovou organizací tohoto projektu. Kvalitativní empirické šetření této práce je realizováno pomocí polostrukturovaných rozhovorů se zástupkyněmi vybraných konzultačních středisek. Cílem šetření je analyzovat podporu konzultačních středisek poskytovanou provozovatelem Virtuální univerzity třetího věku, kterým je Provozně ekonomická fakulta České zemědělské univerzity v Praze jako...
Začínající učitel na 1.stupni ZŠ
Hroudová, Veronika ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku uvádění začínajících učitelů 1. stupně základní školy do praxe v současných českých školách. Definuje požadavky úspěšného začlenění nového učitele, stejně tak naznačuje možné standardní postupy, metody a řešení a posuzuje možnost jejich využití ve školském prostředí. Přibližuje typické pracovní podmínky ve školách, popisuje roli uvádějícího učitele a smysl této role. Dále se zabývá problematikou funkce třídního učitele vykonávané začínajícími učiteli základních škol. Úkolem praktické části je zjistit, s jakými pedagogickými činnostmi mají začínající učitelé problémy. V rozhovorech se zkušenými učiteli jsme se snažili objasnit, zda v době jejich začátků měli stejné problémy jako současní začínající učitelé a zajímalo nás na jaké dovednosti a znalosti by měli být studenti pedagogických fakult lépe připravováni. Klíčová slova začínající učitel, uvádějící učitel, třídní učitel, vzdělávání učitelů, profesionální kompetence

Viz též: podobná jména autorů
1 HROUDOVÁ, Vanda
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.