Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The picture of mental illness in the print media in three central European countries
Nawková, Lucie ; Jirák, Roman (vedoucí práce) ; Bražinová, Alexandra (oponent) ; Vevera, Jan (oponent)
Pro veřejnost představují média nejdůležitější zdroj informací o duševních onemocněních. Je známo, že mediální prezentace lidí s duševními poruchami jsou často negativní a přispívají tak k jejich stigmatizaci. Na druhou stranu, média mohou hrát významnou roli při snižování míry stigmatizace, a to poskytováním adekvátních informací o tomto tématu a zapojováním se do antistigmatizačních kampaní. Až dosud nebyl vyvinut žádný standardizovaný nástroj k měření stigmatizace duševních onemocnění v tištěných médiích, který by používal operacionalizované definice. V rámci našeho projektu jsme si stanovili dva cíle: a) vytvoření standardizovaného a objektivního nástroje k měření stigmatizace duševních onemocnění v tištěných médiích, b) provedení analýzy obsahu mediálních sdělení o duševních onemocněních ve vztahu ke stigmatizaci v českém, chorvatském a slovenském tisku. Vytvoření nástroje "Picture of Mental Illness in Newspapers" (PICMIN) bylo založeno na principech obsahové analýzy, což je výzkumná technika umožňující vyvozování platných a replikovatelných závěrů z textu. Uvedený nástroj se skládá z jedenácti popisných a pěti analytických kategorií. V rámci naší studie jsme došli k těmto závěrům: ve všech třech zemích bylo zjištěno vysoké zastoupení článků se stigmatizujícím obsahem, v četnosti uvádění...
Obraz Gabriely Koukalové v tištěných médiích v období leden 2017 - červen 2019
Sedláčková, Adéla ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou mediálního obrazu Gabriely Koukalové ve vybraných tištěných médiích v období leden 2017 - červen 2019. Tento časový úsek byl určen z důvodů změn pole působnosti Gabriely Koukalové, neboť začátkem roku 2017 byla úspěšnou sportovkyní, jež sbírala četná ocenění ze světových soutěží, avšak od podzimu roku 2017 přestala závodit a kvůli kontroverzní biografii, kterou vydala v roce 2018 se nadále vrcholovému sportu nevěnovala a v roce 2019 oznámila ukončení sportovní kariéry. Cílem práce je zjistit, jak se Koukalové mediální obraz vyvíjel a čím se lišil v době kdy byla vrcholovou biatlonistkou od doby, kdy sportovat přestala. V teoretické části je uvedena role médií ve společnosti a teoretické vymezení konstrukce mediálního obrazu. V této části je obsažen i mediasport, a mediální zobrazování biatlonu a žen ve sportu. Metodologická část práce popisuje zvolený postup analýzy a způsob zaznamenávání dat. Analytická část práce se věnuje interpretaci získaných výsledků.
Vliv zadavatelů reklamy na obsah médií na příkladu motoristických časopisů
Formánek, Vojtěch ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá vliv zadavatelů inzerce na obsah tištěných českých motoristických časopisů skrze metodu kvantitativní obsahové analýzy. Ptá se tedy, zda zvýšená míra inzerce nemůže mít vliv na častější (a případně pozitivnější) referování o inzerentech v redakčních obsazích. Zkoumány jsou časopisy Svět motorů, Automobil revue a auto motor a sport. V teoretické části se zabývá tématem dvojího typu zákazníků - platících čtenářů, a platících inzerentů. Ti mohou - a dle dostupné teorie mnohdy rovněž mají - rozdílné či přímo protichůdné zájmy. Inzerent má zájem, aby se jeho produkty ukazovaly v médiu, kde inzeruje, v co nejlepším světle, naopak čtenář má zájem na tom, aby byl co nejobjektivněji zpraven o kvalitě produktů, o kterých v časopise čte. Teoretický základ vychází zejména z McQuaila (2009) a Jiráka a Köpplové (2015), kteří se dilematu dvou zákazníků obsáhle věnují. Prostor je věnován také několika zahraničním pracím na podobné téma, které jej zkoumaly například v kontextu italských módních časopisů. Samotný výzkum je postaven na výzkumných otázkách, které se ptají jak na možnou korelaci množství inzerce a redakčního obsahu (a jeho tonality), tak také na možný nepřímý vliv inzerentů směrem k nastolování témat, kterým se média věnují.
Lesk a bída DTP: desktop publishing a běžná praxe českých vydavatelství
Falta, Matěj ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Diplomová práce Lesk a bída DTP: desktop publishing a běžná praxe českých vydavatelství se snaží zmapovat především aktuální technickou a personální stránku DTP oddělení v rámci českých vydavatelských domů. Využívá k tomu kvantitativní metodu dotazníkového šetření. V rámci praktické části výzkumu se podařilo získat data od devíti z celkových deseti oslovených vydavatelství. Ta byla zvolena na základě jejich čtenosti za pomoci dat od Unie vydavatelů. Hlavním přínosem práce je nepochybně téma samotné - text se věnuje skupině mediálních profesionálů, která je pro fungování tištěných médií nezbytná, přestože z dlouhodobého hlediska je akademickou sférou přehlížena. Text nepřináší žádné revoluční poznatky o oboru tištěných médií v České republice, přestože na základě získaných dat je možné alespoň částečně přiblížit fungování a styl práce mediálních profesionálů v DTP odděleních. Práce je drobným kvantitativním příspěvkem do akademické diskuse, která aktuálně bohužel neprobíhá, přestože by probíhat měla.
Komparativní analýza obrazové složky magazínu Reportér a projektu Echo24
Weingartová, Michaela ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo zmapovat obrazový obsah v projektech Echo 24 a Reportér a pomocí analýzy zjistit, jak s fotografiemi pracují. Projekty Echo24 a magazín Reportér vznikly v roce 2014 jako reakce na dramatickou proměnu vlastnictví na českém mediálním trhu. Tato proměna měla dopad i na fotožurnalisty, protože noví majitelé mají tendence na fotografiích spíše šetřit. I proto jsem se rozhodla vyzkoumat, jak s fotografií zacházejí nově vzniklé tituly. Abych problematiku zasadila do širšího kontextu, věnuji se v první části žurnalistické fotografii a popisuji český mediální trh a jeho proměny od roku 1989. V práci se také krátce věnuji vzniku podobných projektů, jako jsou Echo24 a Reportér. V druhé sekci pomocí kvantitativní obsahové analýzy zjišťuji, jaké typy fotografie tyto projekty ve svých tištěných verzích nejčastěji používají a v jaké míře spolupracují s fotožurnalisty. Získaná data doplňuji o dotazníkové šetření se členy redakce a s fotožurnalisty. V diplomové práci jsem zjistila, že projekty Echo24 a Reportér reprezentují dva odlišné přístupy k zacházení s novinářskou fotografií. Echo24 má spíše manažerské chování a na fotografiích šetří. Magazín Reportér by se dal naopak definovat jako ochránce novinářských a fotožurnalistických hodnot. I přes vznik nových titulů tlak na...
Promotion of the study programme English in Electrical Engineering and Informatics by means of leaflets: language of advertising in practice
Zahradník, Petr ; Haupt, Jaromír (oponent) ; Mihai, Hana (vedoucí práce)
The main aim of this thesis is to provide an overview of advertising discourse and classification of advertising and to introduce the English in Electrical Engineering and Informatics study programme. The first chapter of the thesis provides a brief summary of linguistic principles used within the advertising discourse. The emphasis is placed on syntax, morphology and vocabulary. The next chapter deals with advertising itself. It provides an analysis of advertising based on many factors. This chapter also describes the impact of advertising on the contemporary world. The last two chapters are dedicated to the description of the English in Electrical Engineering and Informatics study programme.
Překlápění obsahů (shovelware) mezi tištěnými médii a zpravodajskými servery v České republice
Némethová, Eva ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Práce zkoumá trend vzájemného překlápění obsahů mezi tištěnou a on-line verzí vybraných českých celostátních deníků Mladé fronty DNES, Lidových novin, Práva a k nim přidružených zpravodajských serverů idnes.cz, lidovky.cz, novinky.cz v časovém úseku jednoho konstruovaného týdne v roce 2015. V teoretické části zkoumá vztah tištěných a on-line médií, vliv digitalizace na proměnu žurnalistické profese, obsahů a příjemců mediálních sdělení. Všeobecná výzkumná otázka zní: kolik procent obsahu je překlápěno mezi tištěnou a on-line verzí média a opačně a které z vybraných médií překlápí obsah nejvíce? Pro její zodpovězení jsou stanoveny tři hypotézy vztažené k objemu a frekvenci překlápění: tištěné deníky překlápí svůj obsah na zpravodajské servery z max. 5 %, zpravodajské servery překlápí svůj obsah do tištěných deníků z max. 10 %, nejvíce využívá překlápění obsahů Mladá fronta DNES a Právo. Cílem výzkumu je odhalit trendy v překlápění ve vybraných médiích a ve způsobu uvažování o shovelwaru a interpretovat je. V praktické části je uveden postup ověřování hypotéz, které byly potvrzeny, popsána aplikace frekvenční analýzy, shrnuty a interpretovány výsledky výzkumu. V závěru jsou výsledky diskutovány a navržena další vylepšení a výzkumné cíle pro případné navazující výzkumy, které by pokračovaly v...
Mediální pokrytí finále florbalové extraligy mužů a žen před a po zavedení Superfinále
Voltr, Vít ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce "Mediální pokrytí finále florbalové extraligy mužů a žen před a po zavedení Superfinále" se zaměřuje na vliv zavedení Superfinále na mediální zobrazování finále nejvyšších florbalových soutěží. V úvodní části se práce věnuje vztahu médií a sportu obecně, popisu zpravodajských hodnot, typů zpráv, ale také popisu historie florbalu u nás i ve světě. Rozebráno je rovněž zobrazování malých sportů v médiích. Samotný výzkum je potom věnován způsobu a intenzitě referování o finálových sériích nejvyšších florbalových soutěží mužů a žen. Kvantitativní část výzkumu je zaměřena na množství mediálního prostoru, které zkoumané události dostávají, na typologii zpráv, které se v jednotlivých zkoumaných letech objevují, a na zjištění dalších měřitelných vlastností vydaných mediálních obsahů. Kvalitativní výzkum potom zkoumá změny, které v mediálním pokrytí finále nejvyšších florbalových soutěží přineslo zavedení Superfinále, a to hlavně z hlediska zpravodajských hodnot využitých zkoumanými médii. Práce hodnotí zavedení Superfinále z hlediska mediálního zájmu a může sloužit jako návod při rozhodování o podobných změnách v jiných sportech.
Médiokracie - politická komunikace v době masových médií
Minářů, Tereza ; Müller, Karel (vedoucí práce) ; Fleissner, Kamil (oponent)
Diplomová práce se věnuje vývoji mediálního obrazu českého politika a podnikatele Andreje Babiše od jeho nástupu na post ministra financí. Cílem práce je zjistit, jak se mění jeho mediální obraz v průběhu funkčního období a jaká témata jsou nejčastěji s jeho osobou spojována. Potřebná data byla získána z mediální databáze Anopress, prostřednictvím které byly zvoleny relevantní příspěvky dvou celostátních deníků (Mladá fronta DNES a Lidové noviny). Záměrem práce je také posoudit, zda se liší mediální obraz vytvářeným médiem, jehož je Andrej Babiše majitelem od obrazu, jenž je formován deníkem bez vazeb na současného ministra financí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.