Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 286 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zezábavňování médií a politainment. Případová studie: Prezidentské volby v České republice
Sova, Matouš ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Předkládaná diplomová práce "Zezábavňování médií a politainment. Případová studie: Prezidentské volby v České republice" analyzuje politickou komunikaci v předvolební prezidentské kampani v České republice. Politické instituce jsou stále více závislé na masových a nových médií. Pojem politainment tvoří v současné době nedílnou součást politického zpravodajství. Hlavním cílem této práce je představit tento pojem v kontextu současného charakteru politické komunikace. Prvky politainmentu analyzuji v kampaních dvou nejúspěšnějších kandidátů usilujících o úřad prezidenta České republiky, Andreje Babiše a Petra Pavla. Primárně jsem se zaměřil na vystoupení obou kandidátů v televizních debatách na České televizi, FTV Prima a TV Nova, které byly vrcholem celé prezidentské kampaně. Zajímal jsem se o obsahová sdělení obou kandidátů a o celkový charakter diskusí. V práci odpovídám na tyto zvolené otázky: Jakou roli zaujímá politická komunikace v politice? Jak se proměňuje její podoba od 90. let? Co si představit pod pojmem "politainment"? Jaká jsou jeho pozitiva a negativa? Jaká byla nastolována témata během prezidentských kampaní? Odstartovaly historické první přímé prezidentské volby vroce 2013 začátek politainmentu u nás? Patří zábava do politiky a kdy je přiblížení lidem skrze zábavu únosné a co už je za hranou?
Novinářská autonomie jako součást profesní identity novinářů a novinářek
Kloučková, Andrea ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Magisterská diplomová práce se zabývá noviná skou autonomií jako jedním z princip svobodného tisku a jako klí ovou složkou profesní identity noviná a noviná ek. V ideologické rovin by m la autonomie noviná m a noviná kám zajistit svobodné publikování informací bez jakéhokoliv politického, ekonomického, vlastnického i jiného druhu ovliv ování. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, jak vnímají autonomii samotní noviná i a noviná ky. Krom rozvíjení základních teoretických koncept staví práce na již realizovaných eských i mezinárodních empirických studiích zkoumajících noviná skou autonomii. Zárove se opírá o n která tvrzení mediálních odborník , kte í kritizují sou asný stav žurnalistiky a hovo í o postupném oslabování noviná ské autonomie v liberáln demokratických systémech, což má za následek št pení noviná ského pole, úpadek profese a r st ned v ry v demokratická média. Tematická analýza polostrukturovaných rozhovor s noviná i a noviná kami pracujícími ve vydavatelství Economia ukázala, jakým zp sobem aktuáln vnímají svoji profesní autonomii a jaké faktory je p i výkonu povolání nejvíce ovliv ují. Rozhovory ukázaly, že nejde ani tak o viditelné politické vlivy nebo z ejmé tlaky ze strany vlastníka i vn jších subjekt . Noviná i a noviná ky poukazovali spíše na skryté ekonomické faktory a tvorbu...
Televizní debaty před druhým kolem volby prezidenta České republiky 2023: Typy sdělení kandidátů podle Funkční teorie
Pásler, Šimon ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce pojednává o předvolebních televizních debatách před druhým kolem prezidenských voleb v roce 2023. Cílem práce je zjistit, na základě Funkční teorie, typy sdělení, které kandidáti Andrej Babiš a Petr Pavel použili v předvolebních televizních debatách před druhým kolem voleb v roce 2023. Dále je cílem porovnat tyto výsledky se závěry předchozích prací analyzující předvolební debaty prezidenských voleb v roce 2013 a 2018. Dále je porovnána časová dotace, kterou kandidáti v debatách dostali. Teoretická část práce se nejprve zaměřuje na propojení politiky a médií, veřejnoprávních a soukromých, politické komunikace, politických aktérů, mediální kampaní a negativity. Poté je popsán vznik předvolebních debat ve Spojených státech amerických a prezidentské volby v České republice. Práce obsahuje přehled výzkumů předvolebních debat a popis použité Funkční teorie. Následně práce pokračuje metodologií. Praktická část obsahuje popis analyzovaných debat v České televizi, na CNN Prima News a na TV Nova. Praktická část práce využila obsahovou analýzu na základě Funkční teorie od Williama Lyona Benoita. Na základě Funkční teorie byla provedena analýza debat v pořadech Prezidentský duel České televize, Superduel: Bitva o Hrad na CNN Prima News a Cesta na Hrad - Poslední debata na televizi Nova. Tato...
Vyobrazení izraelsko-palestinského konfliktu ve zpravodajství českých médií
Lacina, Jiří ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Končelík, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje obrazu izraelsko-palestinského konfliktu v českých médiích, konkrétně přítomnosti předpojatosti ve zpravodajství. Práce zjišťuje, zda se ve zpravodajství českých médií o izraelsko-palestinském konfliktu objevují prvky mediální předpojatosti, případně které. Teoretická část práce popisuje předpojatost a související koncepty a dále se zabývá historií izraelsko-palestinského konfliktu, včetně bližšího pohledu na česko-izraelské a česko-palestinské vztahy. Následně práce představuje vybrané zahraniční i české výzkumy, které zkoumají mediální obraz izraelsko-palestinského konfliktu. Jako metodu práce využívá kvantitativní obsahovou analýzu a analyzovány jsou zpravodajské články publikované v pěti nejčtenějších online médiích během střetů v květnu roku 2021. Analýza se zaměřuje na přítomnost kontextuálních informací o konfliktu, označení používaná pro činy, aktéry a území nebo způsob informování o obětech. Výsledky ukazují, že obraz konfliktu, který předkládají česká média, je z různých perspektiv neúplný a zkreslený. Výsledky však neukazují, že by zpravodajství bylo jednoznačně předpojaté ve prospěch (či v neprospěch) izraelské nebo palestinské strany.
Legitimita médií veřejné služby v 21. století: role analýzy publika
Vysloužilová, Kristýna ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent) ; Kroupa, Jiří (oponent)
Disertační práce se zabývá aktuálním postavením médií veřejné služby v Evropě. Popisuje situaci, kdy tato média po dlouhých letech v pozici přirozeně monopolních vysílatelů soupeří o pozornost nejen s řadou soukromých médií, ale i s nepřeberným množstvím online platforem. V práci jsou analyzovány hlavní příčiny potenciálního ohrožení legitimity médií veřejné služby. Na úvod jsou popsány normativní požadavky, které jsou na média veřejné služby kladeny primárně legislativou, ale která vyplývají i ze sociálně-historického kontextu. Dále jsou analyzovány technologické trendy na mediálním trhu, které ovlivňují způsob konzumace mediálních obsahů a na závěr proměna vztahu mezi médii veřejné služby a jejich publikem. Právě publikum, respektive jeho očekávání, je v práci identifikováno jako klíčový zdroj legitimity médií veřejné služby. Praktická část práce si tak klade za cíl zmapovat, jakým způsobem se sama média veřejné služby v Evropě v kontextu obhajoby vlastní legitimity věnují analýzám publika. Zároveň tato část představuje konkrétní příklady dobré praxe, doporučení i výsledky vlastního pilotního kvantitativního výzkumu na reprezentativním vzorku české populace, který ověřuje potenciál některých z uvedených doporučení na příkladu České televize.
Mediální obrazy politických lídrů - volby 2010
Šubertová, Sandra ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce s názvem Mediální obrazy politických lídrů - volby 2010 se zabývá zobrazováním zkoumaných politických lídrů, Vojtěcha Filipa, Jiřího Paroubka, Petra Nečase, Radka Johna a Karla Schwarzenberga, v jednotlivých tištěných denících. Práce obsahuje představení jednotlivých lídrů a politických stran, ve kterých v době voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010 působili. Práce poukazuje na rozdílné mediální obrazy lídrů jednotlivých politických stran v různých médiích. Součástí práce je kvantitativní obsahová analýza deníků MF Dnes, Lidových novin, Hospodářských novin, Práva a Blesku v předvolebním období 1. 4. 2010 - 27. 5. 2010, prostřednictvím které je zkoumána četnost informování o jednotlivých lídrech ve zkoumaných denících, rozdíly v prezentaci jednotlivých lídrů a věnované pozornosti každému z nich. Dále je kromě četnosti zkoumáno i vyznění jednotlivých článků. Práce analyzuje jednotlivé deníky z pohledu informování o jednotlivých lídrech v poměru s ostatními tématy. Teoretickým konceptem je mediální komunikace ve vztahu k politice. Na politickou komunikaci práce nahlíží rovněž z pohledu teorie politického paralelismu a vlivu médií na politiku.
Rámcování alkoholu v českém tisku a jeho komparace v době před a během pandemie onemocnění covid-19
Andresek, Šimon ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsobem, jakým byla v letech 2018-2019 a 2020-2021 v českém tisku rámcována sdělení, jež zpravovala o problematice užívání alkoholu. Důraz je přitom kladen na vzájemnou komparaci poznatků z obou výzkumných období, a to jak stran rámců, tak dalších studovaných proměnných, např. tématu, citovaného zdroje či vztahu pohlaví protagonistů sdělení a přítomného narativu (popřípadě narativů). Teoretická část práce pojednává o vlivu mediálního obsahu na veřejnou sféru, a to prostřednictvím deskripce fenoménu nastolování agendy. Posléze je představeno samotné rámcování, a to jednak perspektivou zmíněné mediální teorie nastolování agendy (jakožto její podmnožina), ovšem rovněž jako zcela autonomní jev. Jsou představeny rozličné náhledy na rámcování, jež jsou následně ilustrovány pomocí řady časoprostorově odlišných studií, které se explicitně či implicitně zabývaly mediálním rámcování alkoholové problematiky. Analytická část sestává ze dvou metodických složek - kvalitativní a kvantitativní obsahové analýzy. Nejprve je užito analýzy kvalitativní, a to za účelem profilace specifických rámců, jejichž společným rysem je přítomnost konfliktu. Následně dochází ke kvantifikaci popsaných konfliktních narativů v obou výzkumných obdobích a ke vzájemné komparaci dílčích zjištění. Výsledky...
Archetypální narativizace a její použití v dezinformacích
Lebduška, Daniel ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Cílem práce Archetypální narativizace a její použití v dezinformacích je ověřit spojitost mezi archetypální narativizací a dezinformacemi, popsat jaké archetypální narativy dezinformace nejčastěji využívají, systematizovat je a následně popsat na jaké emoce archetypální narativizace v dezinformacích cílí. Tato diplomová práce zkoumá využití archetypální narativizace jako přesvědčovací techniky v dezinformačních řetězových emailech. Na základě konceptu archetypů z jungovské psychologie a teorie narativizace tento výzkum zkoumá, jak jsou archetypální prvky strategicky využívány k utváření a šíření zavádějících informací. Prostřednictvím komplexního přehledu literatury a analýzy konkrétních dezinformačních zpráv tato práce zkoumá základní motivace a účinky využívání archetypů v dezinformačních narativech. Využitím hluboce zakořeněných psychologických vzorců a kolektivní kulturní symboliky se tyto kampaně snaží manipulovat s emocemi, podporovat kognitivní předsudky a využívat společenské rozpory. Používání archetypů, jako je Hrdina, Mudrc a Rebel, umožňuje vysilatelům dezinformačním sdělení vytvářet přesvědčivá vyprávění, která rezonují s cílovým publikem a vyvolávají specifické emotivní reakce. V závěru práce je navrhován další interdisciplinární výzkum a vývoj účinných protiopatření proti zneužívání...
Americký mediální systém a politický paralelismus: Od interního k externímu pluralismu
Charvát, Šimon ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce zkoumá měnící se mediální systém ve Spojených státech. Dříve byl americký mediální systém považován jako ten s nevyšší kvalitou žurnalismu a jeho novináři jako největší profesionálové. Americký mediální systém vlivem inovace technologií a stále větší komercionalizace prochází zásadní transformací. Součástí této transformace je přechod z mediálního modelu interního pluralismu k modelu externího pluralismu. Soukromá americká média, která se vyznačovala svou nestranností a politickou vyvážeností, začala v posledních desetiletích zaujímat angažované postoje a přidávat se na stranu politické příslušnosti. Tato práce by měla pomocí rešerše mediálně vědní teorie a politické komunikace a následné strukturované syntézy odpovědět na otázku, proč, kdy a z jakých dílčích důvodů došlo k této transformaci. Tato práce nejdříve popíše chápání systémů demokracie a nedílnou roli mediálního systému v ní, přiblíží v historickém kontextu americký mediální systém a seznámí čtenáře s teoretickými modely mediálních systémů. Popíše aspekty mediálního systému jako politický paralelismus a komercionalizace a následně nabídne možné důvody, které za touto transformací stojí. Tato práce může sloužit jako reference ke studiu změn mediálních systémů a jaké tyto změny mají efekt na demokratické systémy a...
Srovnání vybraných českých deníků před prezidentskými volbami 2023
Nováčková, Michaela ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Bakalářská práce se zabývá informováním pěti vybraných deníků mezi prvním a druhým kolem přímé prezidentské volby v roce 2023. V teoretické části práce seznamuje čtenáře s odbornými koncepty a pojmy, které souvisí s normativním očekáváním demokratické společnosti jako je objektivita, vyváženost, nestrannost a jiné. V deskriptivní části popisuje českou mediální krajinu a blíže se dotýká tématu mediálního vlastnictví. Ve výzkumné části s využitím kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy pracuje s daty, které získala z českých deníků Hospodářské noviny, MF Dnes, Lidové noviny, Právo a Deník N a interpretuje výsledky na základě čtyř výzkumných otázek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 286 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Nečas, Vojtěch
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.