Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Připravenost učitelů cizích jazyků na výuku žáků se specifickými poruchami učení
Andršová, Dagmar ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
NÁZEV: Připravenost učitelů cizích jazyků na výuku žáků se specifickými poruchami učení AUTOR: Dagmar Andršová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem mé bakalářské práce bylo zorientovat se v typech poruch učení, jejich příčinách a projevech při výuce cizích jazyků. Dále pak popsat metody výuky a osvojování vědomostí a dovedností u žáků se specifickými poruchami učení. Zaměřila jsem se i na úlohu a přístupy učitelů ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Prostřednictvím dotazníkového šetření jsem zjišťovala připravenost a způsoby vzdělávání učitelů cizích jazyků v této problematice s vyhodnocením nasbíraných dat a závěrečným shrnutím této problematiky. Práce by měla sloužit nejen pro akademické účely, ale i pro informovanost učitelů cizích jazyků a možnosti výběru jejich další práce při výuce žáků se specifickými poruchami učení. KLÍČOVÁ SLOVA: Specifické poruchy učení, metody výuky, výuka cizích jazyků, vzdělávání učitelů
Proměny sexuální výchovy od r. 1945 do současnosti
Zoubková, Klára ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
v českém jazyce: Práce je zaměřena na zmapování vývoje sexuální výchovy v českých zemích od roku 1945 do současnosti, a to na základě teoretických materiálů a dotazování jedinců různých věkových kategorií. Její součástí je výzkum prováděný formou dotazníků, kterého se zúčastnilo celkem 62 respondentů. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda probíhala sexuální výchova v základních školách, popřípadě jak často, jakou formou a jaká témata byla při výuce sexuální výchovy zmíněna. V závěru práce je uvedeno krátké porovnání získaných teoretických poznatků a výsledků výzkumu.
Lyžování dětí v předškolním a mladším školním věku
Lhotáková, Anna ; Hanzová, Marie (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
5 Obsah Obsah.......................................................................................................................................... 5 1. OBSAHOVÁ NÁPLŇ PRÁCE.......................................................................................... 7 2. KLÍČOVÉ POJMY, CÍL PRÁCE....................................................................................... 8 2.1. Cíl práce....................................................................................................................... 8 2.2. Klíčové pojmy ............................................................................................................. 8 3. HISTORICKÝ EXKURZ ................................................................................................. 10 3.1. Vznik lyžařství........................................................................................................... 10 3.2. Lyžařství v českých zemích....................................................................................... 13 3.3. Historie lyžařské výuky............................................................................................. 14 3.3.1. Vývoj a charakteristika lyžování a lyžařských technik .................................... 15 4. PEDAGOGICKÉ A PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY VÝUKY LYŽOVÁNÍ DĚTÍ...... 17 4.1....
Sexuální výchova na školách v České republice dříve a nyní
Šindelářová, Karolína ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Heller, Daniel (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na zmapování vývoje sexuální výchovy na školách v České republice od počátků dvacátého století až po současnost. První část je věnována vymezení pojmu sexuální výchovy a jejích cílů, principů, koncepcí a účelu. Další část popisuje vývoj sexuální výchovy na našem území v průběhu dvacátého století. Pro tuto historický přehled bylo využito teoretických materiálů a metodik aktuálních pro dané časové období. Současnému stavu sexuální výchovy je věnována další kapitola. Ta nabízí přehled o aktuálních přístupech, trendech a výzkumech. Ucelenější pohled na sexuální výchovu poskytuje kapitola o aktuální situaci sexuální výchovy v dalších evropských zemích. Součástí bakalářské práce je návrh výzkumu, který se zaměřuje na účinnost systematické sexuální výchovy. Klíčová slova: sexualita, sexuální výchova, metody výuky, základní škola
Vliv zprostředkovaného učení na rozvoj kognitivních funkcí u dětí mladšího školního věku
Janoušková, Lenka ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Resumé Tato práce se zabývá využitím Feuersteinovy teorie zprostředkovaného učení ve školní výuce první třídy základní školy. Shrnuje základní informace o Feuersteinově díle a teoriích zkušenosti zprostředkovaného učení a strukturální kognitivní modifikovatelnosti. Dále se věnuje uplatnění teorie zkušenosti zprostředkovaného učení ve výuce první třídy základní školy. V této souvislosti charakterizuje období mladšího školního věku a roli učitele. Ústřední téma práce, teorie zkušenosti zprostředkovaného učení, představuje přístup zaměřený na proces a strukturu myšlení. Aplikace této teorie je zacílená na celkový kognitivní rozvoj jedince, především na rozvoj myšlení. Hlavním cílem této práce je představit možnosti využití teorie zprostředkovaného učení ve školní výuce a přispět tak k šíření této u nás nově vznikající metodiky, kterou pokládám z hlediska pedagogické psychologie za obohacující a smysluplné rozšíření způsobu výuky významně podporující kognitivní vývoj dětí.
Kooperativní formy výuky a jejich využití na druhém stupni základní školy
Mitbauerová, Naděžda ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Na prvních stranách jsem se pokusila teoreticky zpracovat problematiku kooperace a jejího využití z několika různých hledisek. Hlavním cílem této práce bylo zjistit pohled pedagogů a žáků na kooperativní metody. Zda stejně tak, jak se píše v mnoha publikacích o kooperativním učení, považují kooperativní metody za vhodné, prospěšné a zábavné. Neopomenula jsem vymezení stěžejních pojmů. Kooperací jako takovou se ve společnosti zabývá nespočet vědních odvětví jako například sociologie, politologie, psychologie, ale i ekonomie, ekologie a v neposlední řadě didaktika a pedagogika jako taková. Základem pro můj výzkum bylo znát co nejvíce teoretických pohledů na kooperativní formy výuky. Aby zmapování dostupných poznatků o kooperativním učení a vyučování mělo nějaký smysl, součástí práce je i empirická část, která popisuje výzkumné šetření zaměřené na kooperativní formy výuky a jejich využití na druhém stupni základní školy a to od teoretické přípravy výzkumu, až po vlastní provedení výzkumu a vyhodnocení sebraných dat. Stěžejním cílem výzkumu bylo zjistit, jaký názor mají na kooperativní formy výuky žáci a pedagogové a také, jakou ze zvolených kooperativních metod považují za nejvhodnější. V závěru práce jsem se pokusila vytvořit přehled mnou získaných dat a jejich vyhodnocení. Klíčová slova: kooperace,...
Výuka ekonomie na střední odborné škole z perspektivy oborové didaktiky společenských věd
Linger, Jan ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Diplomová práce na téma Výuka ekonomie na střední odborné škole z perspektivy oborové didaktiky společenských věd se dělí do dvou částí. První část je teoretická, ve které autor podrobně definuje teoretické didaktické pojmy, které jsou následně použity ve druhé, praktické části diplomové práce. Tato část předkládá návrh didaktické jednotky, která se zabývá výukou výpočtu mzdy. Součástí je pracovní i metodický list, podrobná didaktická příprava i podrobná reflexe realizované didaktické jednotky v prezenční i distanční formě výuky. Díky opakovanému převedení této didaktické jednotky do praxe lze konstatovat, že navržená forma výuky je funkční a žáky dobře přijímaná. Přesahem nosného tématu jsou též osobnostně sociální dovednosti, matematické dovednosti i trénink kritického myšlení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.