Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19,125 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Subjektivní wellbeing přírodovědně nadaných dospívajících
Brožová, Barbora ; High, Radka (vedoucí práce) ; Topková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá subjektivním wellbeingem přírodovědně nadaných dospívajících. Cílem práce je popsat subjektivní wellbeing v kontextu nadaných dospívajících a zjistit, kdy jsou tito jedinci šťastní. Jako vzorek nadaných dospívajících byli vybráni účastníci Letního odborného soustředění Běstvinka. Teoretická část se zaměřuje na různá členění wellbeingu včetně modelů a jejich srovnání, která slouží k lepší orientaci v tomto komplexním jevu. Výzkumná část práce představuje výzkumné otázky a cíle práce včetně použité metodologie. Prvním cílem práce je popsat subjektivní wellbeing nadaných dospívajících. Výzkumné otázky se zaměřují na prozkoumání subjektivního wellbiengu, prozkoumání rozdílu mezi pohlavími a mezi dvěma skupinami tábora. Další výzkumné otázky se týkají zjištění, kdy jsou nadaní dospívající šťastní a zjištění v jakém vztahu je subjektivní wellbeing a self-efficacy u tohoto výzkumného vzorku. Druhý cíl této práce je zjistit, co podporuje subjektivní wellbeing přírodovědně nadaných dospívajících. Prostřednictvím výzkumné otázky bylo zjišťováno, které konkrétní faktory podporují subjektivní wellbeing těchto jedinců. Pro popis wellbeingu byly zvoleny dotazníky PISA 2015, PISA 2018 a dotazník WHO-5, který měří subjektivní wellbeing v posledních dvou týdnech. V rámci zisku...
Dostupnost a rozvoj včasné péče v rámci podpory dětí se sociálním znevýhodněním v České republice
Veselá, Aneta ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá dostupností a možnostmi rozvoje včasné péče v podpoře dětí se sociálním znevýhodněním. V teoretické části se zaměřuje na raný vývoj dítěte v kontextu sociálního znevýhodnění a také se snaží popsat a prokázat význam včasné péče i v kontextu zahraničních studií a výzkumů. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumu, polostrukturovaných rozhovorech se sedmi respondenty, kterými se staly pracovnice v organizacích či zařízení zapojených v Platformě pro včasnou péči. Data byla analyzována a interpretována především na základě metodologických postupů podle Švaříčka a Šeďové (2007). Analýza proběhla metodou otevřeného kódování a interpretace dat následně technikou vyložení karet. Hlavním cílem práce se stalo hlubší prozkoumání a zhodnocení stavu dostupnosti služeb včasné péče v České republice a možností jejího rozvoje. Výzkumné šetření zachycuje význam včasné péče na život dítěte a rodiny, dostupnost služeb včasné péče v České republice, kdy výzkum byl zaměřen na kraj Karlovarský, Ústecký a Prahu. Výsledky popisují pokrytí služeb včasné péče, překážky v poskytování služeb, stav kapacit, spolupráci s dalšími subjekty a identifikaci rodin nebo dětí. Dále se snaží navrhnout některé možnosti rozvoje včasné péče v České republice v následujících letech, které zahrnují zlepšení...
Trasování absolventů středních odborných škol
Nazarov, Džalal ; Liška, Roman (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Pravidelné hodnocení spokojenosti absolventů se školou a kvalitou poskytovaného vzdělávání je jedním z důležitých nástrojů řízení kvality ve vzdělávání. Díky pravidelnému a cílenému trasování bývalých žáků lze odhalit nesoulad mezi vzděláním a požadavky trhu práce, ale také zjistit skutečnosti, které mohou zvýšit kvalitu školního vzdělávání a poskytnout cennou zpětnou vazbu vedení škol. Diplomová práce na téma "Trasování absolventů středních odborných škol" je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány definice a základní pojmy, které s tímto tématem souvisí. Mezi ně patří například pojmy jako žák a absolvent, vzdělávací systém v ČR, klima školy a vliv školního klimatu na spokojenost žáků nebo faktory ovlivňující výběr školy. Cílem diplomové práce je zjistit, jak jsou bývalí žáci s odstupem času spokojeni se školou, kterou vystudovali, s kvalitou vzdělání, které získali, jak hodnotí přínos získaného vzdělání pro své další studium a profesní kariéru a tato zjištění promítnout do doporučení vedení školy. K dosažení cíle práce nám mohou pomoci výzkumné otázky. V praktické části této práce byla formou kvantitativní metody provedena analýza níže uvedených faktorů na sledované střední škole. Práce dále obsahuje srovnání těchto faktorů s výsledky, které byly publikovány v...
Mezigenerační sdílení učitelské profese na konkrétních případech jedné ZŠ
Richterová, Anežka ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Cílem této práce je popsat mezigenerační sdílení učitelské profese na konkrétních případech dvou rodin, jejichž členové učili v nějakém časovém úseku své kariéry na stejné základní škole. Zároveň bylo také nutné popsat podmínky a předpoklady pro učitelskou profesi v době, ve které byl každý člen rodiny v pozici začínajícího učitele a s osobním vývojem. Metodou práce bylo zvoleno kvalitativní výzkumné šetření, které umožnilo komplexnější a hlubší prozkoumání tématu. Poznatky z polostrukturovaných rozhovorů byly následně vyhodnocovány za pomoci shodných a odlišných zvolených znaků. Z dat získaných výzkumným šetřením vyplývá, že vnímání sdílení učitelské profese v rodině je popisováno shodně mezigeneračně, kdy rodič dítěti profesi přímo nedoporučuje, zatímco prarodič vnoučeti ano, je zde vnímána jakási pýcha na pokračování rodového řemesla. Mezigenerační sdílení profese je dle výzkumného šetření založeno na známosti prostředí, komunikování profese dítěti a společném sdílení. Sdílení jednoho pracoviště členy rodiny je popisováno kladně, spíše naopak v některých případech i může posílit vzájemné vztahy. Prvotní působení participantů v profesi bylo u každého v něčem odlišné a to hlavně mezi generacemi, všichni se ovšem shodují na nepřehlednosti učitelských povinností a neexistenci či nefunkčnosti pozice...
Využívání didaktických pomůcek pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v Praktické škole dvouleté
Kůlová, Markéta ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením potřebnosti souboru didaktických pomůcek pro žáky s různými speciálně vzdělávacími potřebami, vytvořením a ověřením souboru didaktických pomůcek pro žáky oboru Praktická škola dvouletá, které lze využít ve výuce předmětů Šití a Práce s materiály. Z důvodu absence vhodných pomůcek z oblasti šití a práce s materiály pro středoškolské žáky s širokou škálou postižení se jevilo jako vhodné řešení vymyslet a vytvořit pomůcky tzv. na míru, a to na základě teoretické analýzy problematiky vzdělávání žáků s SVP, převážně s lehkou a střední mentální retardací, poruchami autistického spektra a kombinovaným postižením či s narušenou komunikační schopností. V praktické části byla využita metoda pozorování, rozhovoru a akčního výzkumu při ověřování didaktických materiálů v konkrétních výukových situacích se žáky Praktické školy dvouleté Střední odborné školy v Liberci. Cílem práce je odpověď na výzkumnou otázku, zda se podařilo vytvořit a ověřit soubor didaktických pomůcek, které lze využít v teoretické i praktické výuce pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v předmětech Šití a Práce s materiály, tedy zda je soubor pomůcek vhodný, rozvíjející a smysluplný. Pomůcky byly aplikovány a úspěšně ověřeny v hodinách Práce s materiály a Šití v 1. a 2. ročníku...
Školní psycholog ve škole s inovativním školním vzdělávacím programem
Goldsteinová, Raquel Sarah ; Kučerová, Olga (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Práce se zaměřuje na zmapování zkušeností školních psychologů, kteří pracují na základních školách s inovativním školním vzdělávacím programem (ŠVP) v České republice. V rámci teoretické části jsou čtenářům představeny koncepty školní psychologie, vzdělávací programy, inovativní vzdělávání a role školního psychologa na inovativních školách. V empirické části je představen výzkum provedený pomocí kvalitativní metodologie. Byly určeny 4 výzkumné otázky: Jak se podle školních psychologů pracujících na školách s inovativním školním vzdělávacím programem projevuje inovace ve školství? Jaká jsou specifika, se kterými se školní psychologové setkávají při práci na školách s inovativním školním vzdělávacím programem? Jak se školní psychologové pracující na škole s inovativním školním vzdělávacím programem vztahují ke své práci na školách s inovativním školním vzdělávacím programem? Co je podle školních psychologů pracujících na školách s inovativním školním vzdělávacím programem impulsem pro inovaci ve školství? Výzkum probíhal se sedmi školními psychology, kteří pracují na základních školách s inovativním ŠVP. S respondenty byl proveden polostrukturovaný rozhovor. K analýze dat byla využita tematická analýza. Psychologové v rámci výzkumu vypovídali o otevřené komunikaci, možnosti rozvoje, podobě...
Příprava učitelů pro práci s nadanými žáky
Balková, Veronika ; Kadrnožková, Monika (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na přípravu učitelů pro práci s nadanými žáky na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Cílem práce je popsat možné výchovné a vzdělávací postupy a analyzovat metody práce, které mohou učitelé uplatnit v procesu vzdělávání nadaných žáků na běžné základní škole. Teoretická část práce definuje pojem nadání, jeho modely a klasifikaci. Dále se teoretická část zaměřuje na identifikaci nadaných jedinců, a to zejména pedagogy, na základní přístupy ve vzdělávání nadaných žáků a rovněž se orientuje na vzdělávání učitelů pro práci s nadanými žáky. Ve výzkumné části práce je popsáno samotné výzkumné šetření, které je řešené smíšeným designem kvantitativního a kvalitativního přístupu. Kvantitativní výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření a v rámci kvalitativního výzkumu jsme ke sběru dat použili polostrukturované rozhovory. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 81 respondentů a následně byly osloveny čtyři respondentky, se kterými jsme realizovali polostrukturované rozhovory. Jednalo se o tři pedagožky a jednu školní speciální pedagožku působící na běžné základní škole. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že učitelé k práci s nadanými žáky přistupují zodpovědně, usilují o jejich identifikaci a následně hledají vhodné metody, formy i postupy práce,...
Poradenská činnost školních speciálních pedagogů na základních školách hlavního vzdělávacího proudu u žáků s lehkým mentálním postižením
Kalinová, Anna ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na metody a formy podpory a poradenství, které jsou poskytovány školním speciálním pedagogem na běžné základní škole žákovi s lehkým mentálním postižením. Cílem práce je zmapování a představení metod, které jsou voleny při práci s vybraným žákem a důvody jejich využívání. Teoretická část vymezuje pojmy mentální postižení, hlavně pak lehké mentální postižení, profesi školního speciálního pedagoga a metody, které se všeobecně využívají při vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. V empirické části je představeno samotné výzkumné šetření. Nejprve jsou popsány hlavní cíle, metody a výsledky analýzy šetření, jsou zde také představeny respondentky, které se výzkumného šetření účastnily. Jedná se o kvalitativní výzkumné šetření, které bylo realizováno metodou polostrukturovaného rozhovoru, který mapuje poskytované metody podpory a poradenství, ale také profesní dráhu školních speciálních pedagogů a v neposlední řadě také jejich pohled na inkluzivní vzdělávání. Rozhovory byly kódováním rozděleny na šest oblastí, které jsou pak porovnávány mezi jednotlivými respondentkami. Výzkumné šetření umožnilo nahlédnout do praxe v oblasti vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením a představilo nejčastěji používané metody a...
Umění smiřovat
Trojovská, Zuzana ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Fišerová, Zuzana (oponent)
V diplomové práci Umění smiřovat se autorka zaobírá situacemi, ve kterých umělecká aktivita sdružuje jedince v participanty. S těmito situacemi se setkáváme prostřednictvím popisů v části teoretické, výzkumné i praktické. V teoretické části jsou představeny dvě autorky sociálně angažovaných uměleckých projektů a ukázky z jejich díla, demonstrující různé umělecké přístupy a cesty k zúčastněnému diváctvu. Teoretická část je soustředěna na české prostředí v diskursu kulturním i edukačním. Prostřednictvím výtvarné výchovy vstupuje umění na půdu (nejen) základních škol, kde se setkává s překážkami a propastmi mezi účastníky vzdělávacího procesu. Teorie pokračuje představením předmětu výtvarná výchova na české veřejné základní škole a popisem některých způsobů spolupráce, které ve školním prostředí probíhají. Autorka do problematiky vstupuje jako obdivovatelka sociálně kolaborativního umění a přináší i osobní zkušenost s nalezením porozumění na základě vizuálního sdělení. Cílem práce je představit tento rys uměleckých aktivit a přinést výzkumný projekt, ve kterém žáci během výtvarné výchovy podniknou obraznou cestu, která je může nenápadnou formou dovést k větší empatii a během které se budou učit spolupracovat v rámci třídního kolektivu. Text zahrnuje popis a zhodnocení několika metod kooperativního...
Motivace studentů kariérového poradenství k profesi kariérového poradce
Kněžourková, Helena ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce je zaměřena na oblast kariérového poradenství, které představuje v celé jeho šíři. Teoretická část nejprve vymezuje pojmy jako je motivace a kariéra a popisuje nejznámější kariérové typologie. Představuje sektory, kde se lze s kariérovými poradci setkat včetně vymezení cílových skupin, které nejčastěji pomoc kariérových poradců vyhledávají. Komplexně seznamuje se službami, formami, metodami a nástroji využívanými v kariérovém poradenství. Specifikuje osobnost kariérového poradce včetně jeho kompetencí podle Národní soustavy povolání. Zabývá se i vzděláváním kariérových poradců včetně možnosti vykonání zkoušky dle standardů Národní soustavy kvalifikací. Empirická část se zabývá motivací studentů kariérového poradenství k výkonu profese kariérového poradce. Diplomová práce si kladla za cíl zjistit důvody studia zvoleného oboru a obavy, které respondenti v souvislosti s budoucím uplatněním na této pozici vnímají. Výzkumné šetření bylo provedeno kvalitativním přístupem za pomoci polostrukturovaných rozhovorů. Výsledná zjištění poukázala na obavy studentů z budoucího uplatnění z důvodu nízkého povědomí o kariérovém poradenství a nedostatečném legislativním ukotvení školních kariérových poradců. Jedním z rozhodujících faktorů výběru oboru byla touha pomáhat druhým a motivovat je k...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19,125 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.