Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,827 záznamů.  začátekpředchozí2489 - 2498dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Výběrové řízení na učitele odborných předmětů
Kocina, Roman ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Výběrové řízení na učitele odborných předmětů AUTOR: Mgr. Roman Kocina KATEDRA (ÚSTAV) Pedagogická fakulta Karlovy univerzity v Praze VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem bakalářské práce je popsání postupu výběrového řízení na pozici učitele odborných předmětů a pohled na tuto problematiku středních škol v Ústeckém kraji. V teoretické části je popsán doporučený postup provádění výběrového řízení doplněný návrhem inzerátu, osobního dotazníku a návrhu otázek k pohovoru. Je zde rozebrána problematika desatera výběrového řízení, získávání uchazečů za využití různých zdrojů oslovení, předvýběru a použití osobního pohovoru, testů a předvedení práce jako metody výběru z uchazečů. V praktické části byl proveden výzkum u středních škol Ústeckého kraje v oblasti výběrového řízení. Na základě získaných poznatků došlo ke zmapování situace a vyhodnocení jejich výsledků a upozornění na problematické oblasti ve vypisovaných řízeních. KLÍČOVÁ SLOVA: Výběr, učitel, školství, pohovor, testy, inzerát
Sebeřízení začínající ředitelky v mateřské školy
Vlastníková, Eva ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Název: Sebeřízení začínající ředitelky v mateřské škole Autor: Eva Vlastníková Katedra: Centrum školského managementu Vedoucí práce: Mgr. Irena Lhotková Ph.D. Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou sebeřízení začínající ředitelky v mateřské škole, otázkami správného stanovení priorit, uvědomění si vlastních silných a slabých stránek, dostatečného delegování, efektivního řízení času, plánování a možnostmi vzdělávání ředitelů. Cílem této práce je zmapovat a pojmenovat nejčastější problémy v oblasti sebeřízení začínající ředitelky, analyzovat problematiku sebeřízení ředitelek a nastínit optimální možnosti jejich redukce nebo odstranění. V empirické části bakalářské práce je použita metoda výzkumu dotazováním pomocí elektronického dotazníku. Zkoumaným vzorkem bylo 109 ředitelek pražských mateřských škol. Na základě zjištěných výsledků výzkumu byly tři tvrzení potvrzeny a jedno tvrzení bylo částečně vyvráceno. Práce poukazuje na nejčastější problémy v sebeřízení začínající ředitelky mateřské školy - stanovení priorit, jasné stanovení cílů, nedostatky v delegování činností, pravomocí, odpovědnosti a fiktivním řízení času. Z teoretické a empirické části vyplynulo, že cesta k odstranění problémů sebeřízení je v soustavném vzdělávání ředitelek v této oblasti. Klíčová slova: Delegování, mateřská...
Zdravý životní styl jako primární prevence civilizačních chorob
Pavlová, Veronika ; Zlatohlávek, Lukáš (vedoucí práce) ; Prázný, Martin (oponent)
Práce je zaměřena na prevenci chronických neinfekčních onemocnění s hromadným výskytem (tzv. civilizačních chorob). Teoretická část se zabývá jednotlivými chorobami, vyvolávajícími faktory těchto chorob, které lze nebo naopak nelze ovlivnit, a dále primárními preventivními opatřeními fungujícími v České republice. Práce hodnotí, zda jsou tyto programy dostatečně propracované a mají šanci efektivně zapůsobit jako primární prevence. Preventivní působení vzdělávání bylo ověřeno v praktické části práce. Dotazníkovou metodou byly zjištěny stávající stravovací zvyklosti a úroveň pohybové aktivity studentů Gymnázia Strakonice. Následnou edukací o zdravém životním stylu bylo ovlivněno myšlení studentů a o měsíc později provedeno druhé dotazníkové kolo. To potvrdilo pozitivní vliv na stravovací zvyklosti a úroveň pohybové aktivity studentů a tak i význam vzdělávání jako primární prevence vzniku civilizačních chorob. Klíčová slova: nadváha, obezita, rizikové faktory, primární prevence, stravovací návyky, pohybová aktivita, adolescence, edukace, výživa, životní styl
Zavádění globálního rozvojového vzdělávání do nízkoprahového zařízení pro děti a mládež v Čáslavi
Hlaváčková, Alena ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Abstrakt, klíčová slova Cílem bakalářské práce je popsat a seznámit s experimentem, který probíhá v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež Domek. Jedná se o zavádění globálního rozvojového vzdělávání a možnosti propojení témat a aktivit, které z něj vycházejí do běžné činnosti střediska. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. V první, teoretické části seznamuje s globálním rozvojovým vzděláváním, jeho cíli, tématy a metodami. Další kapitoly pojednávají o nízkoprahových zařízeních obecně, o středisku Domek a o průzkumu v jiných zařízeních. Druhá, praktická část seznamuje s projektem a aktivitami, které se v nízkoprahovém zařízení již uskutečnily a pomáhají začlenit globální rozvojové vzdělávání do běžné činnosti. Klíčová slova Globální rozvojové vzdělávání, volný čas, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, výchova, projekty.
Školní kroniky v Dolním Povltaví
Vrchotická, Hana ; Šouša, Jiří (vedoucí práce) ; Dobeš, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o školních kronikách v oblasti Dolního Povltaví v období od 2. poloviny 19. století až do 1. poloviny 20. století. Jmenovitě práce vychází z kronik obecných škol v Odoleně Vodě, Klecanech a Husinci - Řeži. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Ve vstupní části se zabývám nejprve dějinami školství od reforem Marie Terezie po první polovinu 20. století a školskou správou té doby, dále vymezuji kroniky jako pramen, nejprve nastiňuji historii psaní kronik, poté pojednávám o druzích kronik se zaměřením na kroniky školní, popisuji oblast Dolního Povltaví a historii škol, jejichž kroniky jsem zpracovávala. V jádru práce jsem srovnala údaje obsažené v kronikách, které se týkaly jak školy samotné, tak učitelů a žáků školy. Klíčová slova školní kroniky, Odolena Voda, Husinec - Řež, Klecany, školství
Předškolní vzdělávání Vietnamců v České republice
Fiedlerová, Kristýna ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tento text je určen všem zájemcům z řad široké veřejnosti, především však jako vzdělávací materiál pro učitelky mateřských škol. Práce zahrnuje multikulturní výchovu v českých mateřských školách. V této práci se snažím popsat problémy týkající se začleňování vietnamských dětí do českých mateřských škol. V teoretické části se zabývám pojmy, které souvisejí s multikulturní výchovou. Dále podrobněji popisuji vietnamské zvyky, tradice a další odlišnosti mezi vietnamskou a českou kulturou. Klíčová slova: Kultura, výchova, předškolní vzdělávání, multikulturní výchova
Etické standardy veřejné správy
Nachtigalová, Dana ; Čebišová, Taisia (vedoucí práce) ; Makovská, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce "Etické standardy veřejné správy" se věnuje uplatňování Kodexu etiky zaměstnanců v ústředních orgánech státní správy. Jejím cílem je na základě vyhodnocení sebraných dat zjistit míru využívání jediného dokumentu, který se zabývá etickými hodnotami ve správních orgánech, identifikovat problémové oblasti a navrhnout možná řešení. V úvodu práce je vymezen problém a graficky strukturován pomocí stromu problémů. Jako základ pro následné identifikování problému jsou v další části uvedena teoretická východiska a v kontextu reformy státní správy je nastíněn problém uplatňování etických standardů ve státní správě. Po té jsou stručně popsány úpravy poměrů zaměstnanců ve státních (veřejných) správách v okolních státech. V empirické části práce je provedeno zhodnocení výzkumu uplatňování Kodexu etiky na jednotlivých správních orgánech a prostřednictvím rozhovorů s odborníky jsou odhaleny problémové oblasti v uplatňování etických standardů ve státní správě. Porovnáním stávajících problémů s teoretickými východisky jsou navržena řešení, která by měla vést ke zlepšení situace v tvorbě a prosazování etických standardů v oblasti státní správy.
Vzdělání jako statusotvorný symbol - jeho pojetí, vývoj, distribuce a alokace ve společnosti
Šeredová, Alena ; Duffková, Jana (vedoucí práce) ; Hamplová, Dana (oponent)
Práce je teoreticko-empirického charakteru a jejím ústředním tématem je vzdělání - jeho pojetí, vývoj, distribuce a alokace ve společnosti, jeho stratifikační a statusotvorná společenská funkce. V teoretické části zkoumáme, jak sociologie toto široké téma pojímá. Z jakých různých pohledů na význam slova vzdělání pohlíží či jaké její subdisciplíny se na téma vzdělání a vzdělávání specializují a jak s ním pracují. Je zřejmé, že sociologie se jako věda multiparadigmatická neomezí na jednu teoretickou koncepci vzdělávání. Práce se tedy snaží o stručný přehled - jak historických, tak současných - sociologických úvah. Text práce by měl rozšířit sociologicko- teoretické znalosti o vzdělání. V empirické výzkumné části analyzujeme vlastní dotazníkové šetření s názvem "Proces vzdělání a stratifikace". Zaměřujeme se na vztahy vzdělání a životní spokojenosti, překvalifikovanosti, genderové horizontální segregace, postojů k vzdělávací politice státu, k životní úrovni, k pocitu vlastního štěstí, k práci ve vystudovaném oboru, studujeme i mnoho jiných souvislostí.
Teambuildingové programy z pohledu vzdělávacích společností
Kabelka, Michal ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Teambuildingové programy z pohledu vzdělávacích společností. Cíle: Diplomová práce si klade za cíl navrhnout, realizovat a vyhodnotit teambuildingový kurz, zaměřený na rozvoj spolupráce a komunikačních dovedností. V návaznosti na téma teambuildingu práce analyzuje fungování společnosti, pořádající vzdělávací a rozvojové kurzy. Metody: V práci je využito metody pozorování, strukturovaného interview a písemného dotazování. Metoda pozorování byla aplikována na celou společnost. Interview bylo uskutečněno s vedoucím pracovníkem teambuildingové společnosti. Vzorek písemného dotazování tvořila skupina o velikosti 18 osob. Výsledky: Práce přináší ucelený pohled na problematiku teambuildingu, jako jednoho z nástrojů sloužících k rozvoji zaměstnanců. Výstupy získané písemným dotazováním účastníků navrhnutého programu, poukazují všeobecně na vydařený kurz. Klíčová slova: rozvoj, vzdělávání, zaměstnanec, tým, spolupráce, teambuilding.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,827 záznamů.   začátekpředchozí2489 - 2498dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.