Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Humor ve výtvarném umění
Kerhartová, Jana ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Kerhartová, J.: Humor ve výtvarném umění /Závěrečná práce bakalářského studia/ Praha 2010 - Karlova Univerzita v Praze, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 41 normostran Zaměření: Teoretická studie s průzkumnou sondou a výtvarným projektem Předmět: Humor, humor ve výtvarném umění 20. a 21. století Cíl: Prozkoumat a ukázat možnosti humoru jako téma ve výtvarné výchově Poznatky a přínosy: Co je podstatou humoru, jak studenti reagují na humor v umění, pozitivní působení humoru
Hra, hravost a komika ve výtvarném provozu Galerie H
Kerhartová, Jana ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent) ; Fremlová, Vendula (oponent)
Jana Kerhartová Disertační práce: Hra, hravost a komika ve výtvarném provozu Galerie H Abstrakt Tato práce představuje činnost neoficiální soukromé galerie, která fungovala v 80. letech v Kostelci nad Černými lesy. Při zpracovávání tématu jsme kombinovali metodu orální historie, práci s obrazovým a textovým archivem a (vizuální) sémiotickou analýzu. Cílem výzkumu bylo popsat činnost Galerie H a ověřit možnosti didaktické transformace některých obsahů s ní spojených do výtvarné výchovy. Data, především rozhovory s pamětníky, dobové dokumenty, umělecká díla a školní vyučování, mají charakter výpovědí v poststrukturalistickém kontextu. Vzpomínky na období takzvané normalizace a alternativní společenství viděné optikou dnešní doby vypovídají mnoho i o současnosti. Alternativní aktivity provozované v totalitním režimu aktualizují zásadní existenciální témata jako je svoboda, orientace vlastních aktivit, vztah k vládnoucímu systému, morálka. Hlavním konceptem, který celou prací prolíná, je vzájemný vztah humoru, hry a výtvarné tvorby, který je také důležitým motivem pro didaktiku výtvarné výchovy. Výstupy výzkumu byly díky podpoře projektu GA UK č. 339415 prezentovány v knize Humor a hra v Galerii H a na stejnojmenné výstavě. Nasbírané a uspořádané výpovědi přinášejí důležité poznatky o proměnách výtvarného umění...
Vztah estetických a faktografických aspektů obrazů hmyzu
Nedvěd, Zdeněk ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Kerhartová, Jana (oponent)
Bakalářská práce mapuje zobrazování hmyzu, a jeho vývoj v dějinách od starověku až po současnost. Ukazuje a objasňuje jednotlivé estetické kategorie, jež se mohou ke hmyzu a jeho obrazům vázat. Představuje různé typy ilustrací a vysvětluje jejich hlavní charakteristiky a aspekty. Podrobná pozornost je věnována i jejich tvůrcům, a to jak v celoevropském kontextu, tak především českým ilustrátorům, popsaným v samostatné kapitole. Kde je to možné, doprovází výklad názorné příklady. Práci doplňuje přehled nejdůležitějších reprodukčních technik, užívaných k přenosu ilustrací hmyzu do literatury. V praktické části se žáci v hodině výtvarné výchovy věnují intuitivnímu ztvárnění hmyzího těla podle jeho staršího českého názvosloví.
Česká groteska
Kerhartová, Jana ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Kerhartová, J.; Česká groteska /diplomová práce/ Praha 2012 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 81 stran (Příloha: Dotazník k výzkumné sondě) Tato práce má charakter teoretické studie s výzkumným zaměřením. Na základě kvalitativních metod Zakotvené teorie autorů Strauss - Corbinová zkoumáme podstatu české grotesky v širokých kulturně uměleckých souvislostech. Hlavním předmětem této studie je analýza možností didaktické aplikace tématu do výtvarné výchovy pro studenty střední školy. K didaktice přistupuje v kontextu českého vzdělávacího kurikula a současných metod z hlediska pedagogického konstruktivismu a diskursivního pojetí výtvarné výchovy. Součástí práce je výzkumná sonda, kde zjišťujeme studentské prekoncepty k tématu. Na závěr formulujeme vlastní teorii podstaty groteskního zobrazení a její didaktické transformace. Klíčová slova česká groteska, absurdita, krize existence, výtvarná výchova, pedagogický konstruktivismus, kvalitativní výzkum
Humor ve výtvarném umění
Kerhartová, Jana ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Kerhartová, J.: Humor ve výtvarném umění /Závěrečná práce bakalářského studia/ Praha 2010 - Karlova Univerzita v Praze, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 41 normostran Zaměření: Teoretická studie s průzkumnou sondou a výtvarným projektem Předmět: Humor, humor ve výtvarném umění 20. a 21. století Cíl: Prozkoumat a ukázat možnosti humoru jako téma ve výtvarné výchově Poznatky a přínosy: Co je podstatou humoru, jak studenti reagují na humor v umění, pozitivní působení humoru

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.