Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané modely převýchovné institucionální péče o dítě z přelomu 19. a 20. století v kontextu současné české etopedické praxe: historicko-pedagogický výzkum
Hessová, Lenka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent) ; Kraus, Blahoslav (oponent)
Disertační práce formou kvalitativního historicko-pedagogického výzkumu sleduje vývoj institucionální převýchovné péče o dítě se zaměřením na fungování osmi inovativních projektů vzniklých na přelomu 19. a 20. století. Snaží se také zaznamenat inspirační přesahy popsaných projektů v kontextu současné české etopedické praxe. Vymezené historické období totiž bylo v etopedické péči otevřené všem druhům experimentů nadšených reformátorů na evropském a americkém kontinentu. Ohlédnutí se do minulosti a popsání řešení témat objevujících se v minulosti tak může přispět k aktuální diskusi o efektivní formě institucionální převýchovné péče o dítě v České republice. Práce navíc zprostředkovává lepší porozumění fungování převýchovných modelů, jimž se ostatní studie v českém akademickém prostředí věnují velmi okrajově. Disertační práce popisuje a přibližuje fungování Junior Republic (USA), Ford Republic (USA), Little Commonwealth (Velká Británie), Baumgarten (Rakousko), Boys Town (USA), Domu sirotků (Polsko), Kolonie Gorkého (Sovětský svaz) a Summerhillu (Velká Británie). Předložený výzkum k dosažení cílů využívá v metodologii kombinaci přímé metody a vícečetné případové studie opírající se o soubor primárních dat (dobové spisy, články, monografická literární díla účastníků projektů). Témata, která se objevila...
Hodnoty jako pedagogický problém
Kubcová, Šárka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Kraus, Blahoslav (oponent) ; Linková, Marie (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Pedagogická fakulta Katedra školní a sociální pedagogiky ABSTRAKT DISERTAČNÍ PRÁCE 2011 Mgr. et Mgr. Šárka Kubcová Název disertační práce: Hodnoty jako pedagogický problém Autor: Mgr. et Mgr. Šárka Kubcová Škola: Univerzita Karlova v Praze Fakulta: Pedagogická fakulta Školící pracoviště: Katedra školní a sociální pedagogiky Školitel: doc. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. Rok odevzdání práce: 2011 Klíčová slova: hodnoty, kvalita, důležitost, výchova, vzdělávání, vyučovací předmět, škola, vzdělávací systém, rodina, pedagogové, učitel, žáci, děti Abstrakt Disertační práce je zaměřena na hodnoty z pohledu pedagogiky. Je zaměřena na zjištění toho, zda mají hodnoty v dnešních školách své místo, zda jim je věnována ze strany učitelů pozornost, zda se učitelé snaží ovlivňovat své žáky ve smýšlení a vést je k poznání životních priorit. V práci se zamýšlíme nad otázkami síly vlivu rodiny na hodnotové smýšlení dětí a možnosti pedagogů ovlivnit své žáky. Ptáme se, zda si pedagogové myslí, že téma hodnot patří do pedagogiky a je-li vůbec v kompetenci školy a pedagogických pracovníků do takto soukromé oblasti zasahovat, a pokud ano, do jaké míry? Disertační práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V empirické části se seznámíme s výsledky našeho výzkumu, ke kterému byla použita metoda...
Šikana žáků na základní škole
Košťálová, Pavla ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Kraus, Blahoslav (oponent) ; Pilař, Jiří (oponent)
Hlavním cílem práce "Šikana žáků na základní škole" bylo prokázat, jaké jsou proměnné, které ovlivňují výskyt sledovaného jevu mezi dětmi vybraného vzorku. Z mnoha různých faktorů jsem vybrala: velikost obce, vzdělávací program, pohlaví žáka, vztahy v třídním kolektivu, žákem subjektivně vnímanou atmosféru ve třídě, zájmovou činnost v místě bydliště nebo v místě školy, rodinu, používané tresty v rodině. Položila jsem si otázku zda lze zjistit souvislost mezi sledovanými proměnnými a tím, zda je dítě obětí nebo šikanujícím. Nejprve jsem provedla kvalitativně-interpretativní analýzu dostupné literatury, která se zvoleným tématem zabývá. Na základě komparace různých charakteristik jsem navrhla Pracovní vymezení šikany, s nímž v předkládaném textu dále pracuji. V úvodu empirické části práce jsem podrobně popsala kritéria výběru zkoumaného vzorku. Kritéria jsem volila tak, aby soubor byl dostatečně reprezentativní a zároveň dostatečně velký (N=776). Výzkum byl uskutečněn na 11 základních školách v bývalém Jihomoravském kraji, na 9 školách v bývalém Středočeském kraji. 6 základních škol bylo z obcí do 10 000 obyvatel (272 Žáků), 6 škol z obce od 10 000 do 50 000 obyvatel (249 žáků), 8 škol z obce nad 50 000 obyvatel (255 žáků). V každé škole byl proveden výzkum ve dvou třídách, převážně 6. a 8. ročnících. Výzkumu...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.