Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,771 záznamů.  začátekpředchozí2399 - 2408dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 
Psychoterapia ako výchova k autenticite. Prirodzený svet ako psychoterapeutický problém
Slaninka, Michal ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Semrádová, Ilona (oponent) ; Růžička, Jiří (oponent)
Dizertačná práca s názvom Psychoterapia ako výchova k autenticite - Prirodzený svet ako psychoterapeutický problém pojednáva o ontologických základoch psychoterapie. V práci ukazujeme, ako sa dejinne menilo porozumenie človeku a svetu od antiky po súčasnosť. Psychoterapia ako pomerne nová disciplína je založená na subjektovo - objektovom rozvrhu sveta a z tohto rozvrhu sa snaží uchopiť ľudské bytie a porozumieť mu, čím sa dostáva do vnútorného rozporu. Ukazujeme, ako si psychoterapia i psychológia nie sú vedomé svojich ontologických základov. Jadro práce je založené na princípoch Husserlovej fenomenológie a Heideggerovej fundamentálnej ontológie ako predpokladoch prirodzenej psychoterapie. Obe prinášajú adekvátne a ľudskej prirodzenosti primerané porozumenie. Z tohto hľadiska uvažujeme o princípoch prirodzenej a ľudskému bytiu adekvátnej psychoterapie. Kĺúčové slová: prirodzený svet, psychoterapia, autenticita, ontológia, výchova, čas
Hodnoty jako pedagogický problém
Kubcová, Šárka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Kraus, Blahoslav (oponent) ; Linková, Marie (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Pedagogická fakulta Katedra školní a sociální pedagogiky ABSTRAKT DISERTAČNÍ PRÁCE 2011 Mgr. et Mgr. Šárka Kubcová Název disertační práce: Hodnoty jako pedagogický problém Autor: Mgr. et Mgr. Šárka Kubcová Škola: Univerzita Karlova v Praze Fakulta: Pedagogická fakulta Školící pracoviště: Katedra školní a sociální pedagogiky Školitel: doc. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. Rok odevzdání práce: 2011 Klíčová slova: hodnoty, kvalita, důležitost, výchova, vzdělávání, vyučovací předmět, škola, vzdělávací systém, rodina, pedagogové, učitel, žáci, děti Abstrakt Disertační práce je zaměřena na hodnoty z pohledu pedagogiky. Je zaměřena na zjištění toho, zda mají hodnoty v dnešních školách své místo, zda jim je věnována ze strany učitelů pozornost, zda se učitelé snaží ovlivňovat své žáky ve smýšlení a vést je k poznání životních priorit. V práci se zamýšlíme nad otázkami síly vlivu rodiny na hodnotové smýšlení dětí a možnosti pedagogů ovlivnit své žáky. Ptáme se, zda si pedagogové myslí, že téma hodnot patří do pedagogiky a je-li vůbec v kompetenci školy a pedagogických pracovníků do takto soukromé oblasti zasahovat, a pokud ano, do jaké míry? Disertační práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V empirické části se seznámíme s výsledky našeho výzkumu, ke kterému byla použita metoda...
Pikler pedagogika raného věku
Noack, Dana ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Název práce: Pikler pedagogika raného věku Autor: Dana Noack Katedra (ústav): Katedra psychologie, FF UK Vedoucí diplomové práce: Prof. PhDr. Lenka Šulová, CSc. Abstrakt: Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem rodiče, kteří se seznámili s principy Pikler pedagogiky, využívají tyto principy v rodinné výchově v období do tří let věku dítěte. V rámci teoretické části byl popsán proces socializace (se zdůrazněním předpokladů k rané interakci na straně dítěte i rodiče), téma výchovy v rodině (základní modely a její závislost na sociokulturním a historickém kontextu) a nastíněny nejdůležitější aspekty vývoje dítěte během prvních tří let. V poslední kapitole teoretické části je představena postava maďarské dětské lékařky Emmi Pikler, základní východiska jejího přístupu a jeho principy vztahující se na oblast motorického vývoje, péče a hry. V empirické části jsou popsány výsledky kvalitativní obsahové analýzy dat získaných pomocí dotazníku. Data zprostředkovávají základní představu o tom, jakým způsobem konkrétní rodiče využívají principy Pikler pedagogiky při výchově svých dětí.
Albína Honzáková- Portrét feministické ženy
Sládková, Jana ; Hlavačka, Milan (vedoucí práce) ; Pokorná, Magdaléna (oponent)
Anotace: Práce se zaměřuje na dějiny žen na přelomu 19. a 20. století. Vychází z unikátního pramene, pamětí Albíny Honzákové a dochovaných archiválií, jako je rozsáhlá korespondence či publikační činnost. Práce dále přibližuje historii dívčího vzdělání a s ním spojené spolky, ale také spolky, které se podílely na postupné emancipaci veřejnosti. Klíčová slova: memoáry, každodennost, 19. a 20. století, ženy, feminismus, vzdělání, spolky
Česká groteska
Kerhartová, Jana ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Kerhartová, J.; Česká groteska /diplomová práce/ Praha 2012 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 81 stran (Příloha: Dotazník k výzkumné sondě) Tato práce má charakter teoretické studie s výzkumným zaměřením. Na základě kvalitativních metod Zakotvené teorie autorů Strauss - Corbinová zkoumáme podstatu české grotesky v širokých kulturně uměleckých souvislostech. Hlavním předmětem této studie je analýza možností didaktické aplikace tématu do výtvarné výchovy pro studenty střední školy. K didaktice přistupuje v kontextu českého vzdělávacího kurikula a současných metod z hlediska pedagogického konstruktivismu a diskursivního pojetí výtvarné výchovy. Součástí práce je výzkumná sonda, kde zjišťujeme studentské prekoncepty k tématu. Na závěr formulujeme vlastní teorii podstaty groteskního zobrazení a její didaktické transformace. Klíčová slova česká groteska, absurdita, krize existence, výtvarná výchova, pedagogický konstruktivismus, kvalitativní výzkum
Specifika výuky první pomoci na prvním stupni ZŠ
Melicharová, Radka ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Název: Specifika výuky první pomoci na prvním stupni základních škol Abstrakt: Tato diplomová práce pojednává o problematice výuky první pomoci na prvním stupni základních škol. V úvodu je popsána motivace, která vedla ke zpracování této tématiky. Za ní následují cíle stanovené pro tuto práci. Teoretická část se věnuje nejprve ve stručnosti školským dokumentům a programům, které se zabývají výukou první pomoci na prvním stupni základních škol. Podrobněji popisuje teoretické základy pro výuku první pomoci, mezi něž řadí definici první pomoci, rozdíl mezi úrazem a nemocí, tísňová volání, materiál využitelný pro poskytování první pomoci, typy úrazů (nemocí) a první pomoc s nimi spojenou, obvazovou techniku a v neposlední řadě i prevenci úrazů. Velmi důležitou kapitolou této části je Didaktický pohled na výuku první pomoci, jejímž cílem je poskytnout užitečné rady pro vytvoření efektivní výuky po stránce organizační a metodické. Stručně popisuje důležité aspekty vyučování, jako jsou výukové cíle, motivace, didaktické zásady vyučování, metody a organizační formy výuky. Následuje empirická část, která si klade za cíl popsat a zhodnotit projekt výuky první pomoci na prvním stupni základní školy ZŠ Ledeč nad Sázavou. Je zde detailně popsána příprava, průběh jarní a letní části i zhodnocení celého projektu. K...
Vzdělávání a rozvoj pracovníků v řízení kariéry
Sýkorová, Marie ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Bakalářská práce analyzuje problematiku vzdělávání a rozvoje pracovníků v řízení kariéry, která je nedílnou součástí efektivního personálního řízení. Text se zaměřuje na profesní kariéru z hlediska osobnostního zaměření jedince, pozornost je věnována kariérovým typům osobnosti, kariérovému pohybu a profesnímu rozvoji jedince. Významným a mnohdy nezbytným aspektem kariéry je průběžné vzdělávání a rozvoj člověka, kterému se tato práce věnuje podrobněji, zabývá se vzdělávacími a rozvojovými aktivitami, trendy v podnikovém vzdělávání, systémem řízení kariéry a jeho souvislostmi či plánováním vzdělávání pracovníků. Součástí práce je empirické šetření propojující témata kariéry, vzdělávání pracovníků a profesního rozvoje.
Vzdělávání v první polovině doby Meidži: diskuse o cílech a prostředcích
Zellerinová, Tereza ; Labus, David (vedoucí práce) ; Sýkora, Jan (oponent)
Práce pojednává o vzdělávání v Japonsku v prvních dvaceti letech po restauraci Meidži. Nejprve shrnuje faktickou situaci ve školství a hlavní vládní opatření, která se ho týkala. Poté se soustředí na diskuzi, která probíhala v těchto letech v intelektuálních kruzích ohledně vzdělávání, jeho cíle a prostředků jeho dosažení. Vzhledem k významu západních vlivů v této diskuzi jsou jako hlavní objekt zájmu rozebírány myšlenky pokrokových intelektuálů se západní zkušeností sdružení ve skupině Meirokuša.
Informační ekonomika a její aplikace v oblasti vzdělávání informačních pracovníků
Dohnalíková, Markéta ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Vlasák, Rudolf (oponent)
Diplomová práce "Informační ekonomika a její aplikace ve vzdělávání informačních pracovníků" si klade za cíl definovat základní východiska a pojmy této oblasti lidského vědění, analyzovat stav výuky informační ekonomiky na vysokých školách v České republice a popsat vybraná témata oboru, která jsou v současné době diskutována odbornou veřejností. Práce popisuje informační a komunikační technologie, vývoj samotné ekonomie, asymetrii informací, elektronickým podnikáním a obchodováním, roli informace v ekonomice, problémy organizační hierarchie v prostředí informační ekonomiky, informačně- technologické paradigma a vliv informací na společnost. Tato teoretická část práce je pak přenesena do elektronického vzdělávacího kurzu. Tento kurz může sloužit ke vzdělávání informačních specialistů. Součástí práce je také dotazníkové šetření výuky informační ekonomiky na vysokých školách v České republice a rešerše stavu výuky tohoto předmětu na světových universitách.
Informovanost matek v péči o fyziologické novorozence
Kohoutová, Petra ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Nikodemová, Hana (oponent)
Bakalářská práce "Informovanost matek v péči o fyziologické novorozence" je rozdělena do teoretické a empirické části. Teoretická část obsahuje přehled relevantních poznatků mj. o první péči o novorozence po porodu a následné každodenní péči o novorozence. Zabývá se také způsobem edukace matek na novorozeneckém oddělení, úlohou pediatra a dětské sestry v předávání informací o péči o novorozence. Empirická část bakalářské práce obsahuje kvantitativní výzkum. Prostřednictvím dotazníkového šetření byl zjišťován způsob samovzdělávání matek v péči o fyziologické novorozence a především míra a způsob poskytování informací v oblasti péče o novorozence zdravotnickým personálem na novorozeneckém oddělení a v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost. Položky dotazníku se také zaměřují na hodnocení proběhlé edukace matkami. Dotazníkové šetření se uskutečnilo v rámci preventivního screeningového vyšetření kyčlí na ambulantním pracovišti Polikliniky Zelený Pruh. K analýze bylo celkem použito 66 dotazníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,771 záznamů.   začátekpředchozí2399 - 2408dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.