Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kariérní poradenství
Příhodová, Alena ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šnýdrová, Ivana (oponent)
méno a příjmení autora: Alena Příhodová Název diplomové práce: Kariérní poradenství Název práce v angličtině: Career counselling Katedra: Andragogiky a personálního řízení Vedoucí diplomové práce: PhDr. Michaela Tureckiová, Csc. Rok obhajoby: 2012 Anotace: V diplomové práci se autorka shrnuje dostupné poznatky o moderním kariérním poradenství, na nějž autorka nahlíží jako na dynamicky se vyvíjející poradenskou disciplínu. Kariérní poradenství hledá nejen optimální spojení jedinec-práce, ale také pomáhá jedinci prozkoumat a sledovat jeho profesní a osobní zájmy, stejně jako ho učí být manažerem vlastní profesní kariéry. Praxe kariérního poradenství nabízí pomocnou ruku jedinci v jeho potřebě hledání optimálního pracovního uplatnění v průběhu celého jeho života. Neméně významná je funkce kariérního poradenství v rukou státu, jakožto nástroje snižování dopadů nejistot trhu práce na nejohroženější skupiny jedinců. Dalšího významu kariérní poradenství nabývá v práci personalistů, pracovníků outplacementu a poradců pracujících se specifickými skupinami. Práce nastínila problematiku žen, jakožto specifické skupiny klientů kariérního poradenství. Klíčová slova: práce, poradenství, kariérní poradenství, kariérové poradenství, občanské poradenství, poradenství pro volbu povolání, kariéra, trh práce, ženská kariéra...
Vliv rodiny na výběr povolání u žáků ZŠ
Rezková, Aneta ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
RESUMÉ Dávno minuly doby, kdy člověk jediným rozhodnutím o volbě oboru studia ovlivnil celou svou další kariérní dráhu. V důsledku současných globálních i lokálních celospolečenských změn musí být naopak každý připraven na možnou změnu v oblasti profesní kariéry. První volba povolání je nicméně stále důležitým mezníkem a může kariéru jednotlivce významně nasměrovat. Nejedná se ale o jediný klíčový mezník, který určí kariéru jednotlivce jednou provždy. Lidé v současném světě musí být schopni rychle reagovat na neustálé změny, vyhodnocovat nové situace a umět se správně rozhodovat. Všeobecně rozšířeným mýtem je fakt, že úspěch znamená co nejrychleji získat peníze, které jsou zárukou svobody a štěstí. Avšak skutečný úspěch spočívá ve spokojeném životě, ke kterému vede dlouhá cesta skrze takové hodnoty, jakou je např. právě jistota, že děláme práci, kterou máme rádi a která nás naplňuje. Cílem jedince v období rozhodném pro první volbu povolání je zaměření se na vlastní schopnosti a dovednosti tak, aby ho rozhodování resp. volba povolání nasměrovala na takovou cestu, na které bude moci optimálně využívat svůj potenciál i v celém budoucím profesním životě. V této etapě života by mu měla pomáhat rodina, která je primárním socializačním činitelem a nejbližší partnerskou institucí v životě žáka, a to v těsné...
Dobrovolnictví jako cesta k začátku kariéry
Yanina, Anastasia ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Klípa, Ondřej (oponent)
Vliv dobrovolnictví na kariérovou dráhu mladých lidí v českém prostředí představuje zatím neprozkoumanou oblast bádání. Daná práce hledá odpověď na otázku, jestli dobrovolnické zkušenosti a dovednosti nabité v průběhu dobrovolných aktivit ovlivňují začátek kariéry u mladých lidí. Zvláštní pozornost je věnována sociálnímu kapitálu a také osobám, jejichž působení v organizaci posouvá dobrovolníky dopředu v profesionálním smyslu a zprostředkovává nové a pro kariéru užitečné kontakty. Mezi teoretická východiska patří teorie sociálního kapitálu, teorie signálů, teorie kariérové dráhy a teorie kariérových kotev. Výzkumný design je kvalitativní. Pramenem dat jsou polostrukturované rozhovory s deseti účastníky, kteří mají zkušenosti s dobrovolnictvím, a v současné době již mohou poskytnout vlastní názor na vliv dobrovolnictví na jejich kariéru. Klíčová slova: dobrovolnictví, kariéra, sociální kapitál, kariérová dráha, kariérové poradenství, koordinace dobrovolníků, management neziskové organizace
Kariérové poradenství v systému výchovného poradenství na středních školách
Bílková, Karolína ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Sekot, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Kariérové poradenství v systému výchovného poradenství na středních školách se zabývá problematikou přístupu k profesnímu poradenství v rámci středních škol. Pomoc s výběrem vhodné profese nebo další soustavné přípravy k budoucímu povolání je bezpochyby důležitou součástí života každého středoškoláka a vždy měla své místo ve vzdělávání. Tato práce se zamýšlí nad změnou pojetí a chápáním kariérového poradenství v dnešním školském systému, výchovném poradenství. Práce se snaží zmapovat rozmanité způsoby a možnosti práce v této oblasti poradenství, poukázat z čeho pramení právě daná koncepce současných středoškolských, výchovných poradců k této problematice a také, zda-li tak je naplňen vytyčený cíl. Na pozadí tří konkrétních škol a jejich koncepcí, přístupů k problematice i odlišných kulturních i socioekonomických podmínek, budou vysvětleny shody a rozdílnosti jednotlivých koncepcí výchovného poradenství.
Motivace žáků při volbě povolání
Škoudlínová, Simona ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vnitřní a vnější motivací žáků při ukončování povinné školní docházky na základní škole, kdy si žáci volí střední školu, nebo učební obor pro své budoucí povolání, které chtějí vykonávat. Cílem práce bylo zjistit, jaké faktory se na volbě tohoto rozhodnutí žáků podílejí. Text je rozdělen do dvou základních částí - teoretické, kde je poukázáno na ty faktory, které ovlivňují budoucí kroky žáků směrem k jejich dalšímu růstu, tím zároveň k volbě povolání. Je zde nastíněno, jaké druhy motivace jsou pro žáky důležité k jejich rozvoji, vývoj osobnosti žáka k profesnímu zaměření. Druhá praktická část se zaměřuje na konkrétní provedený výzkum, který se týká zvolení střední školy, nebo středního odborného učiliště u žáků 9. tříd dvou základních škol v Praze. Pro výzkum byla zvolena dotazníková metoda, kdy vybraní žáci anonymně z důvodu ochrany dat zaškrtávali, nebo vytvářeli odpovědi na koncipované otázky, které byly z části uzavřené, z části otevřené. Žáci ve svých odpovědích použili svůj subjektivní pocit, vyjádřili v dotazníku to, co je motivovalo nejvíce k volbě svého budoucího povolání, k zaměření oboru, který si zvolili formou výběru střední školy či učiliště. Odpovědi žáků na otázky jsou znázorněny grafy s následným komentářem. Cíl práce byl naplněn. KLÍČOVÁ SLOVA...
Poskytování kariérového poradenství žákům se specifickými poruchami učení
Jenšovská, Anna ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část práce je rozčleněna do tří tematických oblastí. V první naleznete informace o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, legislativní úpravu poskytování podpůrných opatření a také fungování školských poradenských zařízení. Druhá část je zaměřena na jednotlivé druhy specifických poruch učení (SPU), hodnocení žáků se specifickými poruchami učení, diagnostiku SPU a podporu poskytovanou žákům ve výuce. Teoretická část je zakončena kapitolou věnující se kariérovému poradenství, protože s ním je spojen výzkum práce. Ve středu pozornosti jsou metody kariérového poradce, jeho kompetence, informace ohledně klientely a také činnosti poradce. Praktická část představuje výsledky šetření realizovaného formou rozhovorů s kariérovými poradci, výchovnými poradci. V závěru práce jsou zveřejněny výsledky z výzkumné části, protože cílem bylo zjistit názor respondentů na dopady, služby poradenství pro tyto žáky a jaké metody se vyžívají při práci s žákem s SPU. Hlavním cílem práce je zjistit, zda se vyskytují rozdíly v poskytování kariérového poradenství u žáků s SPU a u žáků bez SPU. Výzkumná část práce odlišnosti v poskytování kariérového poradenství žákům se specifickými poruchami učení potvrdila, ale poradci si zakládají na...
Motivace kariérových poradců k dalšímu profesnímu vzdělávání
Turzová, Lucie ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Cílem práce je zjistit, jakou motivaci mají kariéroví poradci k dalšímu profesnímu vzdělávání. Na základě těchto zjištění jsou v práci formulována doporučení, jak lze překonat překážky v jejich motivaci pro další vzdělávání. Teoretická část práce rozebírá význam dalšího vzdělávání dospělých, které má vliv na kvalitu poskytované poradenské služby ve školách. Neopomíjí ani strategické dokumenty ČR, které se kariérového poradenství týkají. Práce zahrnuje definování pozic školního kariérového poradce a výchovného poradce, zmíněna je také kvalifikační zkouška dle Národní soustavy kvalifikací, studium pro výchovné poradce a nový studijní obor na VŠ pro kariérové poradce. Rovněž seznamuje s možnostmi a formami dalšího vzdělávání v oblasti kariérového poradenství. Empirická část je založena na kvalitativní metodě dat formou řízeného rozhovoru se třinácti poradci na školách v Ústeckém kraji. Výsledky výzkumného šetření získané na základě odpovědí respondentů poukázaly na to, že jsou poradci na školách motivováni k dalšímu vzdělávání jak ze strany ředitelů škol, tak mají poradci i vlastní vnitřní motivaci založenou na zájmu o profesionalizaci služby.
Příklady dobré praxe kariérového poradenství na základních školách
Lisý, Marek ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Tato diplomová práce mapuje kariérové poradenství na základních školách se zaměřením na druhý stupeň. Cílem práce je identifikovat a popsat příklady dobré praxe kariérového poradenství z pohledu kariérového či výchovného poradce základní školy i z pohledu školského systému jako celku. Tento cíl je naplňován v teoretické části popisem inspirativních přístupů ke kariérovému poradenství ve vybraných evropských zemích (ve Finsku, Anglii a Francii). Výzkumná část pomocí hloubkových polostrukturovaných rozhovorů zkoumá a popisuje práci šesti facilitátorů kariérového poradenství na čtyřech základních školách a jedné střední škole, kteří byli účelově vybráni jako možné příklady dobré praxe. Výstupem práce je detailní vhled do postojů a přístupů ke kariérovému poradenství vybraných respondentů, 36 popsaných aktivit kariérového poradenství, a sada systémových i praktických doporučení pro zlepšení stavu kariérového poradenství na základních školách. Ač je práce zaměřena na základní školy, její výstupy jsou z velké části využitelné také na středních školách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.