Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 130 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchova k sebekázni žáka na základní škole
Hošková, Anna ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na výchovu k sebekázni žáka na základní škole. Práce zkoumá různé nástroje a techniky výchovy podporující rozvoj sebekázně. Hlavním cílem práce je zjistit, jaké jsou nástroje a techniky učitelů a učitelek na základní škole na podporu vývoje sebekázně u žáků. Diplomová práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část obsahuje charakteristiku klíčových pojmů jako je kázeň, smysl a funkci kázně, její druhy a sebekázeň, vůli a motivaci. V další části se diplomová práce zabývá existujícími výzkumy sebekázně u studentů. Následně se věnuje charakteristice vývojového stádia staršího školního věku neboli pubescence. V poslední kapitole teoretické části práce jsou představeny nástroje a techniky výchovy k sebekázni. Empirická část práce je realizována formou kvalitativního výzkumu, jehož cílem je pomocí rozhovorů s učiteli a učitelkami na základních školách zjistit, jaké metody jsou využívány učiteli a učitelkami na podporu sebekázně u žáků. Data byla získána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s šesti učiteli a učitelkami a následně analyzována pomocí kódování. V rámci empirické části byl proveden kvantitativní předvýzkum ve formě ankety, která zkoumá chápání pojmu sebekázeň ve všeobecné populaci. Data byla získána pomocí online dotazníku...
Učitel na základní škole jako možná oběť šikany
Kozová, Dominika ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je poukázat na nebezpečnost a závažnost šikany. Snaha vystihnout základní problematiku šikanovaných učitelů, zmapovat jejich zkušenosti, zjistit v jak velké míře se tento negativní fenomén skutečně odehrává a jak jej ovlivňuje tolerance násilného chování v rodině. Diplomová práce se zabývá problematikou šikany, kdy se v roli oběti ocitá pedagog. Učitelská profese není zrovna tou nejjednodušší, spíše naopak, a to zejména v dnešní době. Teoretická část diplomové práce se skládá ze čtyř hlavních kapitol. První kapitola vysvětluje základní pojmy, mezi které patří klima ve školním prostředí, šikana, kyberšikana a agrese. V druhé kapitole je především popsáno klima školy a třídy, které lze chápat jako základ pro kvalitu interpersonálních vztahů a sociálních procesů v dané škole. Třetí kapitola se zaměřuje na vysvětlení, co je šikana a definuje tento pojem. Z této kapitoly se lze dozvědět, jaké existují formy a druhy šikany, pravděpodobné příčiny jejího vzniku, jednotlivé fáze šikany a její případné následky. Popisuje hlavní aktéry šikany, kterými jsou agresor, oběť a svědci. Čtvrtá kapitola nastiňuje šikanu učitelů, kdy se útočníkem vůči učiteli stává žák i rodič. Základem empirické části je kvantitativní výzkum, který probíhal formou dotazníku. Výzkum zjišťoval, jaké...
Životní styl žáků základní školy
Kramářová, Veronika ; Klapálková, Veronika (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o životním stylu žáků základní školy. Obsah práce je rozdělen na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretickou část tvoří pět kapitol, které přibližují témata determinující životní styl dětí školního věku. Konkrétněji jde o všeobecnou charakteristiku životního stylu, vymezení věkových období žáků základní školy, varianty životního stylu žáků, popis vnějších vlivů na životní styl žáka a přiblížení souvislostí volného času s životním stylem žáků. Empirická část se zabývá kvantitativním výzkumem, jehož výzkumnou metodou je dotazník. Za cíl si klade průzkum úrovně zdravého životního stylu žáků ve 3., 5., 7. a 9. třídě. Zaměřuje se na konkrétní oblasti: znalost zdravého životního stylu, pravidelnost stravování, správnost složení stravy, správnost složení pitného režimu, pohybová aktivita, režim dne a odpočinku, aktivita na herních elektronických přístrojích a psychická pohoda.
Vzdělávání osob ve výkonu trestu odnětí svobody
Laštovková, Barbora ; Klapálková, Veronika (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělávání osob ve výkonu trestu odnětí zjistit, jakým způsobem vzdělávání odsouzených osob probíhá a jak je reflektováno osobami, které se vzdělávacího procesu přímo účastní. Teoretická část práce poskytuje shrnutí dosavadních poznatků prostřednictvím studia odborné literatury. V části je pak popsáno uskutečněné vlastní výzkumné šetření. á část práce se skládá Kvantitativní výzkum byl uskutečněn formou dotazníkového šetření, které proběhlo mezi odsouzenými zařazenými ve vzdělávacích ktivitách Školského vzdělávacího střediska ve věznici, která pro bakalářskou práci sloužila jako modelová. Kvalitativní výzkum probíhal formou strukturovaných rozhovorů. Pro první sadu rozhovorů byli záměrně vybráni participanti z dotazníkového šetření. Dr rozhovorů se uskutečnila s prezentována na základě frekvenčních tabulek zobrazujících absolutní, relativní a kumulativní četnost daného jevu. K analyzování rozhovorů byla využita metoda otevřeného kódování. Výsledky otevřeného kódování jsou v využitím postupu tzv. vyložení karet. Zjištěná data jsou dále diskutována ve vztahu k potřebám budoucích výzkumů uskutečněných v oblasti vzdělávání osob ve výkonu trestu odnětí
Sociálně pedagogická podpora klientů centra duševního zdraví pro děti a adolescenty
Benešová, Johana ; Klapálková, Veronika (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Předmětem diplomové práce je sociálně pedagogická podpora klientů Centra duševního zdraví pro děti a adolescenty. Záměrem volby tématu je, aby diplomová práce svým obsahem přispěla k rozvoji praxe tohoto centra. Jejím cílem je zjistit, jak lze realizovat sociálně pedagogickou podporu klientů centra při případovém vedení klientů. V rámci naplnění vytyčeného cíle se zabývá podporou biopsychosociálního zdraví klientů tohoto centra s využitím dostupných zdrojů v rámci multidisciplinární komunitní sítě. V teoretické části práce je představen koncept Centra duševního zdraví pro děti a adolescenty včetně multidisciplinárního obsazení týmu. V kontextu duševního zdraví jsou zmíněny psychosociální obtíže klientů centra a navrženy možnosti sociálně pedagogické podpory klientů s možností využití komunitních zdrojů. Empirická část diplomové práce se v případových studiích snaží zjistit, jakým způsobem lze zajistit sociálně pedagogickou podporu klientům Centra duševního zdraví pro děti a adolescenty. Pokouší se prostřednictvím příběhu klienta a funkční analýzy chování definovat hypotézu o účelu chování v důsledku nenaplněných primárních potřeb. V případových studiích je vyobrazena multidisciplinární spolupráce s institucemi v přirozeném prostředí dítěte za účelem nastavení efektivních intervencí, podpory a...
Specifika práce s dětmi v pěstounské péči během výchovně vzdělávacího procesu na základní škole
Mužíková, Michaela ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku dětí v pěstounské péči a specifika pedagogické práce na základní škole. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola popisuje systém náhradní rodinné péče a vymezení pěstounské péče, druhá kapitola popisuje pěstounství v České republice, třetí kapitola je zaměřena na dítě v pěstounské péči a na jeho možné specifické projevy. Čtvrtá kapitola poskytuje vhled do problematiky školství a možných specifik během výchovy a vzdělávání dětí v pěstounské péči na základní škole. Praktická část navazuje na teoretickou část a je zaměřena na kvalitativní výzkum zmapování realizace výchovy a vzdělávání dětí v pěstounské péči na základní škole. Cílem výzkumné části je zjistit, jak jsou zohledňována specifika dětí v pěstounské péči během výchovně vzdělávacího procesu na základních školách. Výzkum byl realizován pomocí případových studií. Metodou sběru dat byly polostrukturované rozhovory a analýza dokumentů. Z rozhovorů vyplynulo, že pěstounská péče a podpora dítěte může mít pozitivní vliv mimo jiné na školní úspěšnost. Žák vychovávaný v pěstounské péči nemusí vykazovat žádné problematické či specifické tendence během výchovně vzdělávacího procesu ve škole, ovšem je možné sledovat i opačné situace a pak je vhodné jejich včasné zachycení a řešení. Významným...
Potřebnost profese sociálního pedagoga na základní škole
Blábolilová, Nicola ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá rolí sociálního pedagoga na základních školách a pohledem spolupracujících aktérů na jeho žádanost, potřebnost a efektivitu při práci se žáky, rodinami a sociálními službami. Sociální pedagog je v této souvislosti v práci prezentován jako profesionál, který ve školním prostředí podporuje vytváření vhodných, bezpečných a vyhovujících podmínek pro všechny žáky bez rozdílu. Sociální pedagog v rámci své depistážní činnosti totiž vyhledává a následně podporuje znevýhodněné žáky či žáky projevující se patologicky a rizikově s cílem dosáhnout pro ně podmínek potřebných ke změně jejich chování. V teoretické části práce je představeno legislativní a teoretické ukotvení role sociálního pedagoga, kdy nezbytnou součástí práce je také poskytnutí bližšího pohledu na nedostatečné metodické vedení této pozice, která i přes svou nepopíratelnou efektivitu nemá zákonnou oporu, s čímž souvisí i její financování. Dále jsou uvedeny spolupracující subjekty, a důvody jejich vzájemné spolupráce. Pozornost je také věnována podmínkám, jejichž splnění v kontextu školní edukace podporuje efektivitu práce sociálního pedagoga. V textu jsou prezentovány vzorové situace, na jejichž řešení se může sociální pedagog podílet, čímž je deklarována smysluplnost pozice sociálního pedagoga ve škole. Závěr...
Problematika syndromu vyhoření u vychovatelů v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy
Vysočanská, Simona ; Klapálková, Veronika (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vyhoření u vychovatelů zařízení ústavní a ochranné výchovy v Ústeckém kraji. Práce je rozdělena do dvou částí - část teoretickou a samotný výzkumný projekt práce. Teoretická část obsahuje vymezení pojmu syndrom vyhoření, jeho příznaků, rizikových faktorů, včetně jeho stádií a způsobů prevence. Dále čtenáři přibližuje ústavní a ochrannou výchovu, kde je součástí i charakteristika zařízení. V neposlední řadě vymezuje profesní roli vychovatele. Empirická část vychází z realizovaného výzkumného projektu práce, pro který byl zvolen kvantitativním design. Využita byla metoda dotazníkového šetření s respondenty, kteří vykonávají profesi vychovatele v rámci Ústeckého kraje ve zmíněných zařízeních. Cílem této práce bylo zjistit povědomí vychovatelů o syndromu vyhoření spolu s mírou vyhoření ve sledovaných oblastech. Získané údaje byly porovnány na základě zvolených proměnných. Klíčová slova syndrom vyhoření, ústavní a ochranná výchova, vychovatel, prevence
Uplatňování pohybových aktivit ve výuce na základní škole
Šťovíčková, Petra ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
(česky): Bakalářská práce se zabývá pohybovou aktivitou žáků mladšího školního věku během výuky na ZŠ. V teoretické části se zabývá vymezením pojmům jako jsou pohybová aktivita a její význam, kinestetický učební styl, typy pohybových aktivit při výuce, pohybové aktivity v jednotlivých předmětech, zmíní se také některé příklady výzkumů týkající se pohybové aktivity, které proběhly. Ve výzkumné části jsou uvedeny metody, které byly využity při výzkumu a jeho popis. Výzkum se skládal z dotazníkového šetření a z rozhovorů s učiteli z Komunitní školy Děvínek. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jakou pohybovou aktivitu využívají učitelé nejčastěji, zda pozorují změny v žákovských výsledcích při zavedení pohybových aktivit do vyučovacích hodin, z jakého důvodu ji zadávají, případně z jakých důvodů učitelé pohybovou aktivitu v hodinách nepraktikují. V počátku výzkumu budou osloveni učitele základních škol o vyplnění dotazníku. Poté jsem s učiteli z Komunitní školy provedla interview. Tyto výsledky jsou pro přehlednost zaznamenány do grafů. V závěru bakalářské práce jsou sepsané mé závěry a zhodnocení výzkumu.
Význam zdravotní edukace pro psychosociální stav seniorů
Štěchová, Hana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na význam zdravotní edukace pro psychosociální stav seniorů. Téma bylo zvoleno z demografického faktu, který ukazuje na zvyšující se počet seniorů ve společnosti. Cílem je analyzovat problematiku edukace seniorů na jejich zdravotní chování a přístup k péči o své zdraví, zároveň zhodnotit, jak tato edukace ovlivňuje psychosociální stav směřující k aktivnímu stárnutí. Práce je navržena jako teoreticko-empirická. V teoretické části se práce zabývá vysvětlením základních pojmů dané problematiky a jejich vzájemnými vztahy. V této části byly použity analýzy odborných textů a literatury, která se danou problematikou zabývá. Jednotlivé kapitoly se zabývají oblastmi stáří a jeho specifiky ve vztahu k možným formám edukace. Praktická část je založena na shromáždění a analýze dat z dotazníků, které jsou zaměřeny na edukaci seniorů v oblasti zdraví a zda tato edukace má vliv na jejich psychosociální stav. Klíčová slova senior, stáří, aktivní stárnutí, edukace, edukace seniorů, komunikace se seniory, aktivity seniorů, psychické a sociální změny ve vyšším věku, motivace seniorů, životní styl seniorů

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 130 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Sedláčková, Dagmar
2 Sedláčková, Dana
1 Sedláčková, Danica
2 Sedláčková, Darina
1 Sedláčková, Denisa
2 Sedláčková, Dominika
1 Sedláčková, Dorota
1 Sedláčková, Drahomíra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.