Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika komunikace zdravotnického personálu s osobami s mentálním postižením
Lacinová, Lenka ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou komunikace zdravotnického personálu s osobami s mentálním postižením. Cílem je prostřednictvím kvalitativního výzkumného šetření prozkoumat přístupy a postoje zdravotnického personálu k pacientům s mentálním postižením se zaměřením na komunikaci s nimi během lékařských vyšetření. Literárně přehledová část popisuje teoretická východiska se zaměřením na komunikaci osob s mentálním postižením a profesionalitu ve vztahu k osobám s mentálním postižením. Empirická část se zabývá výzkumným šetřením, jež bylo realizováno formou sedmnácti rozhovorů s šesti účastníky s mentálním postižením, pěti zdravotníky a šesti pracovníky sociálních služeb, jež své klienty k lékařům doprovází. Výsledky byly zpracovány metodou tematické analýzy a přináší zjištění, že i přes zlepšení postojů a přístupů zdravotníků k pacientům s mentálním postižením stále dochází k jejich diskriminaci, a to především v případě hospitalizace a registrace u nových lékařů. Z průzkumu také vyplývá, že zhruba polovina zdravotníků dospělým pacientům s mentálním postižením tyká a staví je do dětské role. Zároveň také bylo zjištěno tvrzení zdravotníků, že během lékařských vyšetření komunikují v prvé řadě s pacientem s mentálním postižením, zatímco účastníci s mentálním postižením a doprovázející...
Kognitivní vývoj v období vysokoškolského studia
Pánková, Barbora ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent) ; Lacinová, Lenka (oponent)
Tématem disertační práce jsou změny a posuny v kognitivní oblasti v období vysokoškolského studia. K období je vztažen koncept postformálního myšlení v pojetí Jan D. Sinnott. Teoretická část je věnována tématům ukotvujícím dvě oblasti - vysokoškolské období a kognitivní vývoj. Představena je situace masifikace terciárního vzdělávání v České republice a její dopad na strukturu studentů i studenty samotné. Období vysokoškolského studia je popsáno pohledem teoretiků vývojové psychologie i konceptem vynořující se dospělosti Jeffrey J. Arnetta. V oblasti kognitivního vývoje je připomenuta teorie Jeana Piageta a představeny směry uvažování jeho následovníků v rámci teorií postformálního vývoje. Pro výzkumnou část byla vybrána Teorie relativistického postformálního myšlení Jan D. Sinnott. Výzkum je realizován smíšeným designem dvěma částmi - kvantitativní a kvalitativní. K prozkoumání tématu využíváme dvou rovin, které společně přispívají k porozumění oblasti kognitivních jevů v tomto období. Rovina "MYŠLENÍ" se zaměřuje na úroveň postformálního myšlení u vysokoškolských studentů. Využívá metody kvantitativní - Komplexního dotazníku postformálního myšlení (554 respondentů) a kvalitativní - pozorování respondentů při řešení baterie šesti standardních problémů metodou přemýšlení nahlas (26 respondentů)....
Attachment jako kognitivní konstrukt u lidí závislých na návykových látkách a činnostech
Křížová, Ivana ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Lacinová, Lenka (oponent) ; Šulová, Lenka (oponent)
Název práce: Attachment jako kognitivní konstrukt u lidí se závislostí na návykových látkách a činnostech Řešitel: Ivana Křížová ABSTRAKT Tato disertační práce se zabývá tématem citové vazby jako kognitivního konstruktu. Jejím cílem je zjistit, zda existuje u lidí se závislostí na návykových látkách a činnostech vztah mezi typem citové vazby a kognitivními konstrukty, které se k ní váží. Práce vychází z teorie o tvorbě osobnostních konstruktů a významů na události v životě jedince. Teoretická část se věnuje popisu citové vazby, kognitivních konstruktů a závislostní problematiky. Empirická část popisuje design výzkumu a analýzu dat. Výzkum byl realizován pomocí výzkumné baterie, která měřila typ citové vazby, raná maladaptivní schémata a kognitivní konstrukty vztahující se k citové vazbě. Výzkumná baterie se skládala z metod Adult Attachment Projective (AAP), Experiences in Close Relationships (ECR) , Young Schmeas Questionnaire (YSQ) a nestandardizovaného Dotazníku kognitivních konstruktů (DKK). Výzkumný soubor se skládal z celkem 91 respondentů, výzkumné skupiny složené z respondentů s diagnostikovaným syndromem závislosti a dvou srovnávacích skupin, skupiny respondentů z neklinické populace a skupiny respondentů s psychiatrickým onemocněním. Zjištěné výsledky částečně potvrzují vztah mezi kognitivními...
Vztahy v rodině z dětské perspektivy
Uholyeva, Xenie ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent) ; Lacinová, Lenka (oponent)
Cílem studie bylo popsat vnímání rodiny dětmi-klienty psychologických poraden a porovnat vnímání rodinné koheze dětmi s úzkostnými a výchovnými potížemi. Výzkumný soubor tvořilo 124 dětí ve věku 5 až 18 let (průměr 10,4). Dětem byl administrován FAST (Test rodinného systému). Předpokládali jsme, že celková rodinná koheze bude nižší v rodinách dětí s výchovnými potížemi než v rodinách dětí s úzkostnými potížemi. Tento předpoklad nebyl podpořen, mezi dětmi s výchovnými a úzkostnými potížemi nebyly podstatné rozdíly v úrovni celkové rodinné koheze, naopak obě skupiny se lišily od dětí bez větších potíží. Výsledky jsou v souladu s teoretickým předpokladem lineárního vztahu mezi rodinnou kohezí a prospíváním členů rodiny. Předpokládali jsme také, že dyadická koheze ve dvojici otec-matka bude souviset s dyadickou kohezí ve dvojici dítě-otec, data poskytla podporu pro tento předpoklad. Výskyt převrácených hierarchií a mezigeneračních koalic v našem vzorku je vyšší než v běžné populaci. Kvalitativní analýza verbálních komentářů dětí k reprezentacím rodiny podpořila výstupy kvantitativní analýzy dat: děti bez výrazných potíží častěji popisovaly typickou situaci v rodině jako pohodovou, děti s výchovnými potížemi jako napjatou, děti s úzkostnými potížemi o něco častěji popisovaly hádky nebo nepopsaly...
Mateřství nezletilých dívek
Presslerová, Pavla ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Šulová, Lenka (oponent) ; Lacinová, Lenka (oponent)
ANOTACE: NÁZEV: Mateřství nezletilých dívek AUTOR: Pavla Skasková KATEDRA: Katedra psychologie ŠKOLITEL: PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. Předkládaná disertační práce se zaměřuje na fenomén mateřství v adolescenci. V České republice se ročně narodí necelá tisícovka dětí matkám, které dle aktuálního legislativního vymezení nejsou plnoleté. Podobné množství adolescentních dívek podstoupí interrupci. Sdělení hledá odpovědi na širší spektrum dílčích výzkumných otázek. Výsledky kvalitativně orientované studie reflektují motivy vedoucí tyto dívky k definitivnímu rozhodnutí stát se matkou ještě před prahem dospělosti, determinanty procesu rozhodování v kontextu sexuálně reprodukčního zdraví. Sledují, jak se účastnice na roli matky připravovaly, co jim pomáhalo a co naopak situaci znesnadňovalo, jak prožívají a hodnotí své mateřství i rodičovské kompetence. Práce se zaměřuje na odraz nově prožívané životní role v sebepojetí, identitě mladistvých matek. Stěžejní metoda sběru dat je zvolena metoda semistrukturovaného interview, jako doplňující písemná esej. Celkem jsou analyzována data od 28 respondentek, nezletilých matek, umístěných spolu se svým dítětem především ve školském zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy či v zařízení azylového typu, menší část matek pak realizuje své mateřství v rodině. Klíčová...
One week in Třebíč region - concept of a guide-book
LACINOVÁ, Lenka
Práce je rozdělena do čtyř tematických celků. První se zabývá důležitostí cestovního ruchu a především pak návštěvností České republiky s důrazem na občany Ruské federace v období let 2000 - 2010. Závěr první části se věnuje návštěvnosti krajů České republiky. Druhý celek pojednává o vybraném kraji - kraji Vysočina. V krátkosti je zhodnocen potenciál cestovního ruchu v kraji, jsou popsány jeho hlavní charakteristiky a ve stručnosti představeny památky, které byly zapsány na seznam kulturního dědictví UNESCO. Třetí celek je zároveň první částí samotného návrhu průvodce. Jsou v něm vypsány základní informace o městě - vznik názvu města, historie, průmysl, příroda, kultura, vzdělání a sport a jsou zde zmíněny i známé osobnosti pocházející z této oblasti. Poslední tematický celek je tvořen tipy na výlety po Třebíči a jejím okolí v průběhu sedmi dní.
Sluchová učebnice španělštiny pro děti postižené specifickou poruchou učení - dyslexií
LACINOVÁ, Lenka
Práce je zaměřená na výuku cizích jazyků u dětí se specifickou poruchou učení, dyslexií. Teoretická část se zabývá specifickými poruchami učení, především jejich příčinani, projevy, diagnostikou a reedukací. Praktická část může sloužit jako pomůcka při výuce španělského jazyka u dětí s SPU, dyslexií. Jedná se o sluchovou učebnici španělštiny, jejíž součástí je i CD, které slouží jako sluchová opora pro čtení textů a vysvětlení nově probírané gramatiky.

Viz též: podobná jména autorů
4 LACINOVÁ, Lenka
2 LACINOVÁ, Lucie
2 Lacinová, Lucie
1 Lacinová, Lucie Bc.
3 Lacinová, Ludmila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.