Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Management vzdělávání pedagogických pracovníků
Nováková, Andrea ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce analyzuje současné problémy spojené s dalším vzděláváním pedagogických pracovníků na území hl. m. Prahy. Teoretická část definuje základní pojmy, charakterizuje současný systém vzdělávání, nové trendy v dalším vzdělávání pedagogů a uvádí pohled na další vzdělávání v některých zemích EU. Praktická část vyhodnocuje výsledky výzkumného šetření, které zahrnuje analýzu a komparaci dat získaných ze strukturovaných rozhovorů, dotazníků a výročních zpráv škol. Problémy v dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, jeho kvalita, způsob realizace a faktory, které ho ovlivňují, jsou mimo jiné posuzovány s ohledem na konkrétní potřeby pedagogů pro práci s žáky se speciálními vzdělávacími potížemi. KLÍČOVÁ SLOVA Další vzdělávání, kvalita ve vzdělávání, lektor, management vzdělávání, pedagogický pracovník, vzdělávání, vzdělávání dospělých
Vliv cílené podpory zřizovatele na koncepční změny v jazykovém vzdělávání základních škol
Čermák, Karel ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Vliv cílené podpory zřizovatele na koncepční změny v jazykovém vzdělávání základních škol Tato závěrečná bakalářská práce se zabývá posouzením vlivu cílené podpory zřizovatele v oblasti jazykového vzdělávání v základních školách na základě posouzení kvalitativních hodnot výsledků vzdělávání, na základě realizace koncepčních změn v oblasti jazykového vzdělávání, zařazených do školních vzdělávacích programů, na základě rozšiřovaní rozsahu cizojazyčného vzdělávání a na základě rozsahu oblastí komunikativního přístupu využívaných při výuce cizích jazyků. Tato práce vychází ze základních forem financování školství, z teorie přímých metod výuky jazyků a z aktuálních poznatků v oblasti jazykového vzdělávání. Výzkumné části předchází zhodnocení výchozích podmínek před zahájením systémové podpory rozvoje jazykového vzdělávání. Stěžejními podklady jsou statistické údaje, evaluační materiály a výsledky dotazníkového šetření ze všech patnácti základních škol, jejichž zřizovatelem je Městská část Praha 6. Všechny výše zmíněné poznatky jsou zpracovány formou srovnávacího výzkumu se zaměřením na výši finanční podpory, kvantitativní ukazatele rozvoje jazykového vzdělávání a hodnocení kvalitativní úrovně výuky cizích jazyků z pravidelného testování anglického jazyka.
Vývoj elementárního školství v Závratci a okolí v letech 1815-1918
Lebduška, Václav ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
diplomové práce Diplomová práce si klade za cíl analyzovat historický vývoj školství v konkrétním regionu zasazený do kontextu dobových vlivů. Práce je formálně rozdělena na dvě části. První popisuje proces utváření českého elementárního školství od jeho historických počátků do první poloviny 19. století. Zvláštní pozornost je věnována významným školským reformám a sociálně-ekonomickému postavení učitele. Druhá část je zaměřena na dějiny místního venkovského školství v Závratci a jeho okolí v letech 1820 - 1918. Prostřednictvím mikroanalytického přístupu je zde zachycen vznik a vývoj jedné z českých elementárních škol se zdůrazněním konkrétních situací a sociálních souvislostí, které s tímto procesem byly spojeny.
Firemní mateřské školy (jako aktuální otázka vzdělávací politiky v České republice)
Jabůrková, Alena ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Předložená práce přibližuje v teoretické části současnou problematiku nedostatku kapacity veřejných mateřských škol a nastiňuje možnosti vzniku dalších předškolních zařízení v podobě firemních školek. Pokouší se shrnout základní faktory, které mohou vznik a další vývoj firemních školek ovlivnit. Důraz je také kladen na důležitost předškolního vzdělávání. V rámci empirické části jsou popisovány možnosti vzniku a fungování firemních školek, zjišťován jejich současný vývoj a identifikovány faktory ovlivňující procesy vzniku a fungování. Výzkumná část se rovněž zaměřuje na kvalitu vzdělávání v nově vznikajících "firemních školkách". K dosažení cílů výzkumu bylo využito kvalitativní výzkumné strategie, konkrétně metoda mnohonásobné případové studie.
Problematika spolupráce zřizovatele (obce s řozšířenou působností) a ředitele školy
Kynčlová, Alica ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Problematika spolupráce zřizovatele (obce s rozšířenou působností a ředitele školy. AUTOR: Alica Kynčlová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková ABSTRAKT: Závěrečná práce se zabývá oblastmi, v nichž se odehrává spolupráce zřizovatele, obce s rozšířenou působností, a ředitele školy. Jejím cílem je posoudit současný stav vzájemné spolupráce, analyzovat hlavní problémy ředitelů škol při zajišťování kvality vzdělávání, ve kterých je vazba na zřizovatele nutná, či potřebná a nastínit model spolupráce, která povede ke zlepšení kvality výchovy a vzdělávání na školách, zřizovaných obcí. Vychází z platných školských právních předpisů, ze závěrů sociologického výzkumu zaměřeného na analýzu struktury postojů a očekávání veřejnosti k oblasti školství, výchovy a vzdělávání (Stemmark), z dostupných odborných publikací a článků na dané téma. Zdrojem informací je dotazníkové šetření, ve kterém respondenti odpovídali na otázky související s hlavním tématem práce. Přináší současný pohled zřizovatelů škol (obcí s rozšířenou působností), zastoupených pracovníky odborů/oddělení školství úřadu měst a obcí a ředitelů škol na vzájemnou spolupráci na cestě k vyšší kvalitě vzdělávání a výčet jejich hlavních zásad. KLÍČOVÁ SLOVA: Obec s rozšířenou působností, státní správa, samospráva obce,...
Audit vzdělávacího systému České republiky a jeho kritická analýza
Machková, Jana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Práce se zabývá kritickou analýzou auditu vzdělávacího systému České republiky, který v roce 2014 vydala nezisková společnost EDUin. Teoretická část popisuje základní charak- teristiky vzdělávacího systému v kontextu fenoménu české vzdělanosti. Cílem práce je pro- vést analýzu východisek a zdrojů, které byly použity k vypracování auditu vzdělávacího systému a provést komparaci se strategickými a jinými relevantními dokumenty. Cíle bude dosaženo na základě výsledků šetření, kdy se potvrdí, nebo vyvrátí relevantnost auditu pre- zentovaného společností EDUin. Výzkumnými metodami a technikami je interview s autory auditu a analýza dokumentů. Interview s autory auditu přináší odpovědi na otázky výzkum- ného šetření: Co je audit vzdělávacího systému a proč společnost EDUin audit vydala? Au- toři charakterizují motivační impulzy, jež je přiměly k vydání auditu a objasňují hlavní cíle auditu. Druhá část výzkumného šetření je provedena na základě analýzy dokumentů. V zá- věru jsem zhodnotila výsledky výzkumného šetření a v návaznosti na studijní obor ma- nagement vzdělávání jsem audit vzdělávacího systému vydaný společností EDUin shledala přínosným nejen pro studijní obor, ale také pro další oblasti a instituce zabývající se vzdělá- váním. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělanost, vzdělávací politika, aktéři vzdělávací...
Zjišťování a hodnocení kvality, efektivity a dopadů dalšího vzdělávání
Žufanová, Hana ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Palán, Zdeněk (oponent) ; Pisoňová, Mária (oponent)
Zjišťování a hodnocení kvality, efektivity a dopadů dalšího vzdělávání Tato disertační práce se zaměřuje na popis a porovnání metod získávání zpětné vazby o kvalitě vzdělávání dospělých. Zabývá se jednak institucemi, které celoživotní vzdělávání poskytují a jednak institucemi/organizacemi (úřady veřejné správy a školami), které svoje zaměstnance do kurzů celoživotního vzdělávání posílají. V teoretické části disertace je provedena komparace analýza a zhodnocení přístupů ke zjišťování zpětné vazby o kvalitě a efektivitě vzdělávání z pohledu poskytovatele i odběratele služby. Výzkumná část se zabývá analýzou zpětné vazby o kvalitě celoživotního vzdělávání v 50 institucích, které vzdělávání poskytují a 340 institucích/organizacích, které se zabývají vzděláváním svých pracovníků. Z těchto 340 institucí/organizací je 32 orgánů veřejné a státní správy a 308 dalších organizací veřejného sektoru (školy a účelové organizace). V této části práce je uvedeno, jak tuto problematiku řeší a jaké jsou silné a slabé stránky zvolených přístupů. V závěrečné části jsou shrnuta zjištění a uvedena doporučení a náměty.
Kvalita výuky adiktologie v ČR z pohledu studentů
Farná, Karolína ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Lososová, Amalie (oponent)
Východisko: Obor adiktologie je vyučován v České Republice pouze na jedné univerzitě a to pod záštitou 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy. Průběžné zjišťování kvality výuky ať už pomocí hodnotících dotazníků, rozhovory s vyučujícími nebo studenty, může mít rozhodující vliv na další vývoj tohoto oboru a jeho případné zlepšení. Cíl: Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak studenti prezenčního studia oboru adiktologie nahlížejí na výuku oboru adiktologie a kvalitu praxí s ní spojenou. Metodika: Praktická část bakalářské práce je provedena pomocí kvalitativní výzkumné metody, konkrétně využitím fokusní skupiny, která je složena ze studentek 3. ročníku prezenčního bakalářského studia oboru adiktologie. Celkem se fokusní skupiny zúčastnilo 11 studentek. Data byla dále zpracovávána metodou kódování. Výsledky: Výsledky výzkumu byly rozděleny do 3 kategorií: 1. uplatnitelnost znalostí a dovedností v praxi, 2. formy výuky, 3. uspořádání předmětů a jejich časová náročnost. Výsledky poukazují na nedostatek praktických nácviků a ukázek během vyučovacích hodin. Výsledky výzkumu ukazují, že studenti jsou přetěžováni množstvím předmětů. Ačkoli výsledky práce nelze generalizovat, mohou být podkladem pro další výzkum na dané téma. Závěr: Práce identifikovala pohled studentů na kvalitu výuky oboru...
Kvalita procesů dalšího vzdělávání
Trousilová, Kamila ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Cílem této diplomové práce je identifikovat rozdíly ve vnímání kvality procesů dalšího vzdělávání z pohledu účastníka, lektora a ředitele vzdělávací instituce. Dílčím cílem práce je potvrdit, či vyvrátit hypotézu stanovenou na základě zkušeností z vlastní praxe, že nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím kvalitu procesů dalšího vzdělávání je lektor. Teoretická část je rozdělena na dvě kapitoly, přičemž první kapitola charakterizuje proces a kvalitu dalšího vzdělávání včetně metod a nástrojů používaných pro řízení kvality procesů v dalším vzdělávání, dále je vymezena role managementu kvality v organizacích poskytujících další vzdělávání. Druhá kapitola se věnuje jednotlivým faktorům, které kvalitu procesů dalšího vzdělávání ovlivňují. Praktická část práce obsahuje výzkum kvality procesů dalšího vzdělávání, ve kterém jsou použity metody kvantitativní a kvalitativní. Výstupy z výzkumného šetření poskytují podklady pro zodpovězení výzkumných otázek a potvrzení či vyvrácení hypotézy. V rámci kvantitativního výzkumu je použito dotazníkové šetření pro účastníky dalšího vzdělávání, které šetří jejich pohled na kvalitu dalšího vzdělávání. Výstupy dotazníkového šetření poskytují podklady pro identifikaci nejdůležitějších faktorů, které podle účastníků ovlivňují kvalitu dalšího vzdělávání. Kvalitativní metodou...
Současné trendy ve vzdělávání a jejich aplikace v kvalifikačním studiu učitelů angličtiny
Dvořák, Bohuslav ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent) ; Straková, Zuzana (oponent)
Tato práce se zabývá celoživotním vzděláváním, jmenovitě programem poskytovaným Katedrou anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. V teoretické jsou analyzována teoretická východiska dané problematiky a rovněž pohledy na trendy ve vybraných aspektech dané problematiky. Ve výzkumné části jsou shromážděna data o adekvátních programech z některých evropských zemí, stejně tak jako o adekvátních kurikulích z jiných vysokých škol v České republice a zahraničí. Jsou prezentovány a srovnávány výsledky pilotáže a dotazníkového šetření mezi úspěšnými účastníky programu celoživotního vzdělávání, které jsou následovány polostrukturovanými rozhovory. Byly taktéž vedeny polostrukturované rozhovory s vyučujícími v tomto programu. Získaná data jsou zpracována metodou obsahové analýzy a komparace, dále interpretována ve vztahu ke sledovanému programu a cíli práce. Cílem práce je zjistit, jak jsou strukturovány podobné programy v zahraničí, jaká byla očekávání našich účastníků, nakolik byla naplněna a zda považují program za kvalitní. Úkolem je také zjistit, jaký vliv má učitel na kvalitu programu. Na základě získaných dat pak je cílem navrhnout nové kurikulum programu celoživotního vzdělávání. Bylo zjištěno, že absolventi...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.