Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,381 záznamů.  začátekpředchozí857 - 866dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Changes of medial image of civil society in Slovakia and Košice EHMK 2013
Kupec, Igor ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Navrátil, Jiří (oponent)
Práca skúma, aký mediálny obraz tretieho sektoru vytvárali a prinášali tri hlavné slovenské denníky (SME, Pravda, Hospodárske noviny) v januári roku 2007 a januári roku 2013. Zároveň skúmam to, ako sa mediálny obraz za uvedené obdobie zmenil a ako sa mediálnom obraze neziskového sektoru odrazil vznik a pôsobenie najväčšej neziskovej organizácie na Slovensku - Košice Európske hlavné mesto kultúry 2013 n.o. V práci využívam metódu obsahovej analýzy mediálnych obsahov.
Krameriovy noviny v letech 1790 - 1793 a jejich role při utváření české národní identity
Boušová, Irena ; Švantner, Martin (vedoucí práce) ; Nešpor, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou veřejného prostoru prezentovaného Krameriovými novinami v Čechách na prahu modernity. První část práce shrnuje výsledky dosavadního stavu bádání, dále se zabývá otázkou vztahu modernity a postmoderny, na základě čehož jsou stanovena teoretická a metodologická východiska práce. Druhá část se zabývá vlivy, jež utváří konečnou podobu obsahu Krameriových novin. Na noviny je nahlíženo jako na součást širší diskursivní sítě. Ke slovu se dostává také čtenář jako spolutvůrce obsahu. Mimo jiné se tato kapitola zabývá otázkou vytváření komunity čtenářů a veřejného prostoru v Čechách na konci 18. století jako předpokladu vzniku identit etnických či dokonce národních. Poslední část práce se zaměřuje na konkrétní témata v Krameriových novinách a techniky zpracování zpráv, jež mají za cíl formovat čtenáře a jeho pohled sledované události. Práce končí konstatování, že Krameriovy noviny svým obsahem a formou utvářely širší čtenářskou komunitu, jež mezi sebou udržovala určité sociální vazby a sdílela tak určitou formu veřejného prostoru. Nicméně analýza témat a techniky zpracování dat odhalila hranice této komunity. Tu nelze chápat v Habermasově pojetí svobodné kritické veřejnosti, ale jako výsledek působení různých mocenských sil. KLÍČOVÁ SLOVA: čtenář, Kramerius, média,...
Ochrana veřejně známé osobnosti v médiích
Frejtichová, Dominika ; Šustek, Petr (vedoucí práce) ; Hendrychová, Michaela (oponent)
Účelem práce je analyzovat ochranu veřejně známé osobnosti v médiích. Hlavním cílem práce je popsat institut VZO, jeho obsah a ochranu VZO v médiích. Práce se skládá z pěti kapitol. První kapitola je úvodní a definuje média a mediální právo, historii ochrany veřejně známé osobnosti v médiích a hodnotí prameny. V úvodu je rovněž charakteristika hlavních cílů práce, tedy vymezení institutu, jeho smyslu, komparace české a zahraniční judikatury atd. Druhá kapitola definující veřejně známou osobnost je rozdělena do třech podkapitol. První část popisuje terminologii, vymezení a vznik VZO. Druhá část se zabývá rozdílnými kategoriemi VZO, jako VZO absolutní a relativní, veřejný činitel, atd. Třetí část vysvětluje specifika VZO v mediích, kterými jsou privilegovaná pozice, snazší přístup do médií a subsidiarita soudní moci. Třetí kapitola se zabývá konfliktem médií a osobnostního práva. Kapitola je rozdělena do třech částí. První část pojednává o konfliktu mezi všeobecným osobnostním právem, svobodou slova a právem na informace. Druhá část popisuje omezení všeobecného osobnostního práva ve veřejném zájmu, zásadu proporcionality a práva a povinnosti novinářů. Třetí část se zabývá sférami života VZO a různými způsoby zásahu do všeobecného osobnostního práva VZO, kterými jsou zásah do soukromí a pomluva....
Depiction of Media in British Dystopian Fiction
Bakič, Pavel ; Clark, Colin Steele (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
Cílem práce je poskytnout přehled o zpracování tématu médií v textech, jež utvářely moderní podobu antiutopického žánru a k nimž se další antiutopická díla nutně vztahují. Ústřední trojici interpretovaných románů tvoří 1984 George Orwella, Brave New World Aldouse Huxleyho (česky jako Báječný nový svět nebo Konec civilizace) a Až spáč procitne H. G. Wellse; teoretický úvod tvořící první kapitolu pak kromě zdůvodnění tohoto výběru rovněž vymezuje žánr dystopie a pojem médií. Druhá kapitola se věnuje pojetí historie v antiutopické společnosti a dokládá, že pro totalitní stát představují "dějiny" nežádoucí koncept, jež je prostřednictvím médií zamlžován a redukován na triádu "předrevoluční období - revoluce - věčně trvající porevoluční společnost". Bližší analýza textů pak odhaluje, že prostřední bod této posloupnosti je sám dělitelný na novou triádu, jejímž završením teprve vzniká stabilní totalitní uspořádání. Třetí kapitola se věnuje využití občanů jako médií a za využití teoretických textů Michela Foucaulta dokládá, že v Huxleyho románu je tohoto využití docíleno za využití "biomoci", kdežto v Orwellově za využití "kázně". Čtvrtá kapitola se obrací k tištěným médiím a jejich privilegované roli v primárních textech: Autoři antiutopických románů vidí literaturu jako záruku individuality a zároveň tradice...
Fenomén labužnictví a časopisy věnující se gastronomii na území České republiky v letech 2004-2012
Králiková, Barbora ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce Fenomén labužnictví a časopisy věnované gastronomii na území České republiky v letech 2004-2012 se zabývá gastronomickými periodiky vycházejícími na českém trhu v uvedeném časovém období. V úvodní části práce je nastíněna problematika jídla ze sociologického hlediska, je osvětlena jeho role ve společnosti, jeho symbolicky komunikační hodnota i schopnost sociálně stratifikovat společnost. Charakterizován je životní styl české populace a její postoj k jídlu. Následující část práce je věnována gastronomickému trendu v médiích, jeho kontextu, projevům, způsobu jakým je reflektován v České republice i jeho možným účinkům na společnost. Poslední dvě kapitoly jsou věnovány vybraným gastronomickým periodikům na českém trhu. Zmíněna je situace na trhu s periodiky v roce 2012 a gastronomické časopisy jsou rozděleny do kategorií podle svého zaměření. Závěrečná část práce analyzuje zvolené měsíčníky F.O.O.D. , Gurmet, a Apetit, které jsou rozebrány z hlediska rubrik, inzerce, používaného jazyka i grafického zpracování. Součástí práce je i stručná sémiotická analýza vybraných článků v časopisech.
Německé mediální koncerny na polském tiskovém trhu
Rydlová, Lucie ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Vykoukal, Jiří (oponent)
Lucie Rydlová: Německé mediální koncerny na polském tiskovém trhu Abstrakt Práce mapuje činnost německých mediálních koncernů Axel Springer AG a Verlagsgruppe Passau na polském tiskovém trhu. Tato německá vydavatelství využila transformace a uvolnění po roce 1990 a masivně investovala v zemích střední a východní Evropy. V Polsku oba mediální domy vydávaly kromě jiného tituly denního tisku. Axelu Springerovi patří bulvární deník Fakt a v letech 2006-09 vydával seriózní Dziennik, Verlagsgruppe Passau vydávala řadu regionálních deníků (nyní sloučené pod jeden plášť vycházejí už jen několikrát týdně). Vzhledem k historicky zatíženým vzájemným vztahům Polska a Německa byla pozice německého vydavatele na poli názorotvorných médií od počátku nejednoduchá. Tato práce komparuje způsob dobývání polského trhu tištěných médií ze strany zmíněných dvou vydavatelství s ohledem na jejich vstup na trh a rozšiřování obchodní činnosti, na vliv vydavatele na redakční linie, na spory s antimonopolním úřadem, na vztah ke konkurentům a polské politické reprezentaci. Také porovnává mimovydavatelskou činnost a standardy, které firmy dodržují na úrovni mateřské a dceřiné společnosti. Rovněž nabízí vhled do společenské debaty v Polsku i v Německu o možném vlivu "německého kapitálu" na polskou společnost, do níž se s různými cíli...
Kampaň Děkujeme, odcházíme v období 2010-2011 : případová studie
Šimandlová, Nikola ; Mašková, Pavla (vedoucí práce) ; Tušková, Eva (oponent)
Tato práce se zabývá kampaní Děkujeme, odcházíme, kterou čeští lékaři upozorňovali na různé problémy ve zdravotnictví, jako např. na pracovní podmínky, platy, vzdělávací systém a další s cílem tento stav změnit. Kampaň začala v roce 2010 a skončila v únoru 2011 uzavřením kompromisu mezi lékaři a Ministerstvem zdravotnictví ČR. Tato práce se zaměřuje zejména na média a zájmovou skupinu Lékařského odborového klubu (LOK), který nastolil o kampani agendu. Kampaň Děkujeme, odcházíme je vnímaná nejednoznačně jak mezi veřejností, tak i mezi samotnými lékaři. Cílem této práce je vysvětlit nejednoznačnost úspěchu této kampaně. Jednotlivé milníky kampaně jsou vysvětlovány na základě teorie přerušované rovnováhy autorů Bryana D. Jonese and Franka R. Baumgartnera. Použitím různých metod, jako např. kvantitativní obsahové analýzy mediálních sdělení, semistrukturovaných rozhovorů s aktéry, analýzy sekundárních dat, analýzy aktérů či vybraných událostí zdravotní politiky jsem popsala a vysvětlila hlavní aktéry a události této kampaně. V práci je pracováno s teoretickými koncepty: veřejnou politikou ve svém multidisciplinárním významu, zdravotní politikou, teorií přerušované rovnováhy, teoriemi zkoumající zájmové skupiny a mediálními teoriemi. Designem této práce je případová studie. V závěru práce je zhodnoceno,...
Mediální svoboda projevu versus právo veřejných osob na soukromí
Holubová, Eliška ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem Mediální svoboda projevu versus právo veřejných osob na soukromí je zabývat se aspekty konfliktu svobody projevu médií, zejména tisku, s právem na soukromí veřejných osob. Práce je formálně rozdělena do osmi kapitol, ideově se člení na dvě části - obecnou, jež vytváří teoretickou základnu pro další analýzu, a zvláštní, která se zabývá fotografiemi jako specifickým typem mediální svobody projevu a zkoumá jejich vliv na narušení soukromí veřejných osob. Práce v závěru přichází s vlastním originálním řešením tohoto konliktu. První kapitola analyzuje v historickém rámci svobodu projevu a tisku, dotýká se právního zakotvení a filozofických kořenů svobody projevu, problému cenzury a technologických výzev spojených s nástupem elektronických médií. Druhá kapitola kriticky zkoumá roli médií jako hlídacího psa demokracie se zaměřením na současnou debatu v rámci britského mediálního systému. Třetí kapitola se zabývá právem na soukromí a reflektuje i změněný koncept soukromí v postmoderní situaci sociálních sítí. Čtvrtá kapitola se zabývá doktrínou veřejných osob a teoreticky zkoumá konflikt mezi právem na soukromí a svobodou médií. Pátá kapitola se zabývá novinářskou fotografií v kontextu práva na soukromí. Následující tři kapitoly jsou věnovány případovým studiím a zkoumají...
Současný český filmový trailer a jeho role v propagaci filmu v kontextu zahraniční produkce
Schöppel, Jan ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Současný český filmový trailer a jeho role v propagaci filmu v kontextu zahraniční produkce se z různých pohledů zabývá filmovým trailerem. V první části se zabývá jeho vývojem v zahraničí, především ve Spojených státech amerických. Popisuje jednotlivá časová období až do současnosti a nastiňuje budoucí trendy v jeho vývoji. Druhá část komplexně analyzuje filmový trailer a všechny jeho složky. Zabývá se procesem výroby traileru, zařazuje ho do komunikačního mixu filmového marketingu a zkoumá jeho roli ve filmové propagaci. Poukazuje na manipulativní rysy traileru a zabývá se jeho regulací. V neposlední řadě popisuje proces distribuce traileru a ukazuje jednotlivé distribuční kanály. Všechny tyto záležitosti porovnává z pohledu situace v USA a ČR. Závěrečná část se soustředí na český filmový trailer. Nejprve mapuje jeho historii od začátků až po současnost. Tu vkládá do kontextu historie české kinematografie a historie české filmové propagace. Dále se práce soustředí na současnou situaci v českém traileru. Analyzuje ji z pohledu filmových kritiků i tvůrců trailerů a představuje jednotlivé faktory ovlivňující podobu trailerů. Závěrem práce zkoumá vybrané současné trailery.
Mediální kampaně Silvia Berlusconiho během voleb do parlamentu v letech 1994 až 2008
Planičková, Eliška ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Diplomová práce "Mediální kampaně Silvia Berlusconiho během voleb do parlamentu v letech 1994 až 2008" se zabývá volebními kampaněmi a jejich mediálním pokrytím. Shrnuje styl kampaní Berlusconiho politické strany Forza Italia a jeho koalicí. Práce srovnává tyto kampaně s kampaněmi hlavního protikandidáta, levo-středové koalice. Začátek práce je věnován shrnutí Berlusconiho životopisu a popisuje jeho vstup do politiky. Další kapitoly shrnují politickou situaci mezi jednotlivými kampaněmi a popisují tyto kampaně včetně jejich pokrytí v médiích. Významný prostor je věnován potenciálnímu vlivu na rozhodnutí voličů při volbách prostřednictvím Berlusconiho vlastnictví největší komerční televizní stanicím Mediaset.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,381 záznamů.   začátekpředchozí857 - 866dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.