Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 271 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikační praktiky podvodníků zaměřené na seniory v době digitálních médií a umělé inteligence
Sládek, Viktor ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na komunikační praktiky podvodníků cílící na seniory v době digitálních médií a umělé inteligence. V teoretické části se práce zaměřuje na vztah českých seniorů a digitálních médií, nejčastější podvody na seniorech a základní směry českých projektů podporujících jejich mediální gramotnost. V praktické části je proveden kvalitativní výzkum, jehož součástí jsou rozhovory se zástupci postižené skupiny. V analytické části jsou z rozhovorů vyvozeny dva hlavní závěry, ze kterých je následně představen návrh komunikační kampaně. Cílem práce je popis současných komunikačních praktik podvodníků a návrh řešení, jak seniorům v tomto boji s podvodníky pomoci.
První měsíc války na Ukrajině v českých médiích očima studentů: případová studie Gymnázia Písek
Havrdová, Monika ; Šimková, Karolína (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá vztahem žáků k mediálním obsahům o válce na Ukrajině v souvislosti s mediální výchovou na gymnáziu v Písku, v jižních Čechách. Hlavním cílem je prozkoumat, jak studenti vnímali a interpretovali mediální obsahy o válce na Ukrajině v prvním měsíci konfliktu, analyzovat jejich názory na jeho mediální pokrytí a zjistit, jakou úlohu měla mediální výchova v informování se o válce na Ukrajině. Práce je rozdělená na dvě části, a to na teoretickou a empirickou, a propojuje několik důležitých a aktuálních témat jako rusko- ukrajinský konflikt, jeho mediální pokrytí a mediální výchovu na středních školách v Česku. Teoretická část práce se zabývá kontextem dané problematiky, rolí médií při informování o válečných konfliktech a významem mediální výchovy a mediální gramotnosti v souvislosti s mediálním pokrytím války na Ukrajině. Následuje část praktická, v jejímž rámci je představen kvalitativní výzkum. Výzkumné šetření bylo provedené formou případové studie za vedení polostrukturovaných rozhovorů s 16 studenty třetích ročníků píseckého gymnázia. Výsledky přinášejí odpovědi na stanovené výzkumné otázky, propojují souvislosti daného tématu a mohou být podnětem pro další diskusi o mediální výchově a mediální gramotnosti ve školním vzdělávání. Zároveň mohou být přínosné pro další výzkumy...
Zkušenost českých seniorů s dezinformacemi
Pichl, Štěpán ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šimková, Karolína (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá vztah českých seniorů k dezinformacím, jejich schopnost kriticky analyzovat informace, metody ověřování informací a možnosti zlepšení jejich mediální gramotnosti. V teoretické části je práce rozdělena do tří segmentů: popis fenoménu dezinformací, pozice dezinformací v českém mediálním kontextu a specifika seniorů v České republice, včetně souvislostí mezi stářím a kognitivními zkresleními. Praktická část se opírá o kvalitativní analýzu polostrukturovaných rozhovorů s deseti seniorními respondenty. Výzkum ukázal, že většina seniorů považuje dezinformace za vážný problém. Někteří ovšem vykazují ve vztahu k tématu apatii nebo rezignaci a jejich názory na vládní opatření proti dezinformacím se odrážejí v politických postojích. Přestože mnozí vidí mediální vzdělávání jako užitečné, pouze menšina má o něm jasnou představu a mnozí seniři účast na vzdělávacích programech odmítají. Výzkum doporučuje vyšší socializaci seniorů a iniciativy na podporu mediálního vzdělávání, které by měly být zaměřeny na efektivnější práci s technologiemi a novými médii.
Sociální sítě v kolektivu dětí ve věku 9-11 let
Čermáková, Petra ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Tato práce se zaměřuje na výzkum působení sociálních sítí na vztahy v kolektivu dětí ve věku 9-11 let. Teoretická část představuje vývoj sociálních sítí, psychologický vývoj dětí v tomto věku a rizika spojená s užíváním sociálních sítí. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumu provedeném prostřednictvím hloubkových rozhovorů s dětmi a jejich rodiči. Analýza dat pomocí metody interpretativní fenomenologické analýzy odhalila, že děti v uvedeném věkovém rozmezí aktivně využívají sociální sítě, přestože jsou platformami stanovena věková omezení. Sociální sítě pro ně představují hlavně prostředek komunikace a propojení s vrstevníky, což může mít pozitivní vliv na vazby v kolektivu a udržování kontaktů mimo školní prostředí. Nicméně byla identifikována vážná rizika, jako je kyberšikana, sociální vyčlenění a závist, která jsou spojená s aktivitami dětí na sociálních médiích. Výsledky této práce mohou sloužit jako východisko pro další výzkum v této oblasti a jako podpora pro vývoj vhodných preventivních opatření.
Výuka mediální výchovy na středních odborných školách v Libereckém kraji
Poláková, Kristýna ; Hodboď, Vojtěch (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
I Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá tématem výuky mediální výchovy na třech středních odborných školách v Libereckém kraji - SPŠ a VOŠ Liberec, SPŠ stavební Liberec a VOŠMOA Jablonec nad Nisou. Teoretická část obsahuje popis základních pojmů jako je mediální výchova, mediální gramotnost a digitální gramotnost. Jsou představeny materiály, ze kterých školy vychází při tvorbě školských vzdělávacích programů (ŠVP) pro jednotlivé obory. Dále jsou pak popsány tři metody využitelné pro výuku mediální výchovy - kooperativní učení, diskuze a řízené objevování. V rámci praktické části bylo uskutečněno šest rozhovorů s různými vyučujícími ze tří výše zmíněných škol. Z těch vyplynulo, že na žádné ze škol k roku 2023/2024 neprobíhá výuka mediální výchovy jako samostatného předmětu, i přesto, že ji respondenti považují za důležitou. Největšími problémy na zařazení mediální výchovy či jejích dílčích témat se jeví nedostatečná časová dotace a nedostatečná kvalifikace vyučujících. Každý z dotazovaných vyučujících posiluje během svých hodin mediální gramotnost jiným způsobem; někteří analyzují texty, někteří mluvený projev, někteří trénují používání různých zdrojů a jejich citování.
Vliv médií na životní styl dospívajících
Richterová, Karolína ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem médií na životní styl dospívajících, přesněji na dva aspekty životního stylu, a to pohybovou aktivitu a spánek. V rámci období pandemie Covid-19 byli jedinci nuceni zůstat ve svých domovech, a veškerý jejich sociální kontakt, ale i školní a pracovní povinnosti se přesunuly do online prostředí. S tím se zvyšoval také čas před obrazovkou, ale i s tím spojené sedavé chování. Jelikož byli všichni nuceni být izolování, sportovní a volnočasové aktivity byly také velice omezené, nebo se často také převedli do online prostředí. Cílem této práce je tedy snaha o vymezení návyků dospívajících v rámci pohybové aktivity, spánku a konzumace médií, a jak jsou tyto aspekty navzájem propojeny, a zda toto propojení vnímají i dospívající. Cílem byla také určitá edukace jedinců, kdy byli následně konfrontování s doporučeními pro jednotlivé aspekty životního stylu (spánek a pohybovou aktivitu), ale také doporučení týkající se konzumace médií. Jelikož životní styl byl silně ovlivněn pandemií onemocnění Covid-19, cílem bylo také zjistit, jak se proměnily návyky jednotlivých žáků v rámci tohoto období, ale také po něm. V rámci této práce byl uskutečněn kvalitativní výzkum. Za využití hloubkových rozhovorů s žáky ve věku 13 až 15 let na Základní škole Rozmarýnová v Mostě, byli žáci dotazování na...
Řetězové e-maily během prezidentských voleb 2023
Novotná, Barbora ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá řetězové e-maily během prezidentských voleb v roce 2023. Praktická část nastíní nejdůležitější pojmy týkající se dezinformací. Představí ale i vliv řetězových e-mailů a jejich nejčastější šíření mezi generací seniorů. Rovněž se věnuje tématům prezidentských voleb a dezinformacím sdíleným přímo kandidáty. Druhá část práce analyzuje řetězové e-maily sdílené dva měsíce před volbami až do druhého kola voleb a jejich vliv na voliče. Praktická část se tak zabývá nejenom obsahovou a jazykovou skladbu, ale i vyobrazením kandidátů. Zaměří se na hlavní favority voleb, Petra Pavla, Andreje Babiše i Danuši Nerudovou. Zároveň se však bude věnovat i Jaroslavu Baštovi, který je přímo spojován s dezinformační scénou. Praktická část neopomene ani dezinformace obsažené v řetězových e-mailech. Během výzkumu diplomová práce využije jak kvantitativní obsahovou analýzu, tak i kvalitativní sémioticko-strukturální analýzu. Kombinací těchto dvou metod dokáže přinést ucelený obraz vlivu řetězových e-mailů. Poznatky obou analýz nakonec propojí společný závěr, který představí vliv e-mailů na voliče.
Deepfakes a současné dění v digitálních médiích
Vocásek, Šimon ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Končelík, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá vznikem deepfakes a jejich vlivem na současné dění v rámci digitálních médií. Teoretická část práce se zaměřuje na technologie stojící za vznikem deepfakes, ale také na jejich úskalí a dopady na aktuální události v mediálním prostoru. Pro tyto účely jsou v práci blíže popsány různé oblasti od aplikací a aktuálního využití umělé inteligence, přes vliv na důvěryhodnost médií až po problematiku regulace a morální dilemata spojená se vznikem deepfakes. V praktické části byl nejdříve realizován kvalitativní experiment zkoumající lidské schopnosti rozpoznání deepfake obsahu ve srovnání s jeho skutečnými předlohami. Po experimentu následovala kvalitativní část výzkumu s využitím metody polostrukturovaných rozhovorů zaměřených na vnímání deepfakes ze strany veřejnosti.
Komunikační strategie happeningu Bubnovačka
Kuželová, Aneta ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Rozšířenost domácího násilí v České republice vede k nutnosti zaobírat se zvyšováním povědomí o této problematice v celospolečenském měřítku. Tato bakalářská práce se věnuje preventivnímu happeningu Bubnovačka, jehož cílem je na problematiku domácího násilí poukázat a otevřít celospolečenskou diskuzi. Teoretická část se věnuje definici neziskového sektoru, marketingové komunikaci v neziskových organizacích, ale také domácímu násilí a jeho prevenci. Představena je nezisková organizace Centrum LOCIKA a preventivní happening Bubnovačka a další preventivní akce a programy s podobnou tematikou. V praktické části byl proveden kvalitativní výzkum, konkrétně šlo o polostrukturované rozhovory. Nejprve byla detailně popsána metodologie výzkumu a postup analýzy dat a následně jsou představeny výsledky výzkumu a jejich interpretace. Cílem výzkumu bylo zjistit důsledky komunikační strategie happeningu Bubnovačka 2022 z pohledu pedagogů. Mezi dílčí cíle patřilo zjistit, co pedagogy motivovalo k zapojení, jak hodnotí komunikaci akce a získané informace, jak konkrétně proběhla realizace akce a jaké konsekvence účast v Bubnovačce přináší.
Youtube jako prostor pro moderní výuku anglického jazyka
Gregor, Rudolf ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Bakalářská práce s názvem "YouTube jako prostor pro moderní výuku anglického jazyka" se zabývá charakteristikou úspěšného YouTube kanálu věnujícímu se výuce anglického jazyka. Cílem práce je za využití metody kvantitativní obsahové analýzy vybraného vzorku reakcí uživatelů daného mediálního sdělení ve formě komentářů pod nejsledovanějším videem určit specifické prvky, které jsou pro úspěšné video daného zaměření typické. Před vlastní výzkumnou částí práce nabízí zamyšlení nad počátky komunikace a jejího vývoje přes média až po masová média a nová média, dále se zabývá využíváním médií a nových médií ve vzdělávání smíšeným pohledem mediálních studií i pedagogiky a v kontextu využívání různých typů nových médií ve vzdělávání upozorňuje i na několik oborových i mezioborových odborných prací zkoumajících danou problematiku. Kapitola o počátcích sociální sítě YouTube v řeči čísel a statistik zmiňuje i současný obrovský dosah mediálního prostoru, který síť tvoří a předchází výzkumné části, ve které již práce popisuje nejsledovanější video u tří populárních YouTube kanálů věnujících se výuce anglického jazyka, zkoumané kanály obecně a zejména předkládá výsledky obsahové analýzy 500 komentářů pod každým nejsledovanějším videem. K interpretaci výsledků dochází formou psaného popisu i vizualizací za pomoci...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 271 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.