Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,151 záznamů.  začátekpředchozí746 - 755dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Možnosti diagnostiky dyslexie u dětí
Matějovská, Lucie ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Výzkumná studie je zaměřena na vytvoření nových vhodných nástrojů pro diagnostiku dyslexie pro populaci žáků na druhém stupni základních škol a zpracování jejich pilotní standardizace. Inspirací byly stávající testy pro různé věkové skupiny a metody používané v zahraničí. Do testové baterie byly zařazeny čtyři nově vytvořené testy (test zrakového vnímání, fonologické manipulace, sluchové analýzy a rychlého jmenování) a dva již stávající, které jsou součástí validizační studie (test sluchové diferenciace z Novákovy Diagnostiky specifických poruch učení a subtest Hledání symbolů z Wechslerovy inteligenční škály pro děti). Do výzkumného souboru bylo zařazeno 155 žáků druhého stupně základních škol, 61 dyslektiků a 94 intaktních jedinců. Výsledky ve všech použitých testech se mezi intaktní skupinou a dyslektickou skupinou signifikantně lišily. Mezi skupinami nejlépe diferencoval test fonologické manipulace. Součástí práce jsou korelace mezi jednotlivými testy a vytvořené normy pro obě skupiny. Prezentovaný predikční model byl schopný správně určit 77,4 % "případů" ve vztahu ke kritériu dyslektici - intaktní skupina.
Ošetřovatelská péče u dětí s orofaciálním rozštěpem
Svobodová, Hana ; Hošťálková, Monika (vedoucí práce) ; Babická, Marcela (oponent)
V teoretické části se zabývám rozštěpem rtu a patra, jejich rozdělením, rizikovými faktory, prevencí, diagnostikou a léčbou. Je zde uvedena také ošetřovatelská péče o děti s rozštěpem v kojeneckém a batolecím období. Hlavním cílem bakalářská práce je zjistit, jaká je ošetřovatelská péče u dětí s orofaciálním rozštěpem. Dále byly stanoveny tři dílčí cíle. Prvním cílem bylo zjistit, jaká je ošetřovatelská péče v oblasti výživy u dětí s rozštěpem obličeje. Druhým cílem bylo zmapování, jaká je ošetřovatelská péče o ránu u dětí po operaci rozštěpu obličeje. Posledním cílem bylo zjistit, jaká je informovanost rodičů o péči s rozštěpem obličeje. Všechny cíle byly splněny. Ke kvalitativnímu výzkumnému šetření byla jako metoda pro sběr dat použita ošetřovatelská kazuistika. Výchozí metodou pro sestavení dvou kazuistik byl veden rozhovor s matkami dětí podle struktury modelu od M. Gordonové - Model funkčních vzorců zdraví. Dále byla k sestavení již zmiňovaných kazuistik využita metoda pozorování a v neposlední řadě práce se zdravotnickou dokumentací. Klíčová slova: orofaciální rozštěp, děti, ošetřovatelská péče, prevence, vrozená vývojová vada
Dětská tolerance k reklamám
Rosenbaumová, Petra ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
Obsahem této bakalářské práce je analýza reklamní komunikace jako fenoménu dnešní doby, především ve vztahu k dětské cílové skupině. Práce se zaměřuje na televizi, jakožto na neúčinnější reklamní médium. Teoretická část nejprve obecně pojednává o charakteristice televizního média, poté televizi specifikuje jako prostředek reklamní komunikace. Práce se dále soustředí na reklamu jako takovou, její cíle a specifika. Pozornost je také věnována dětskému adresátovi a legislativním a etických opatřením, která ho v oblasti reklamy ochraňují. Konkrétně se práce zaměřuje na míru dětské tolerance k TV reklamě a na základě kvalitativního výzkumu hodnotí, jaké povědomí mají děti o reklamě a co jim na ní vadí.
Pilotní projekt spolupráce neziskové organizace s Policií České republiky na prosazení práva v oblasti zákona č.379/2005 Sb."tabákového zákona" ve Vsetíně
Habarta, Jiří ; Štefunková, Michaela (vedoucí práce) ; Vopravil, Jiří (oponent)
Práce popisuje průběh pilotního projektu spolupráce Vsetínského občanského sdružení s Policií České republiky na prosazení práva v oblasti zákona č.379/2005 Sb. ve Vsetíně. V teoretické části práce popisuje vliv kouření tabáku na lidský organizmus s přihlédnutím k dětskému věku. V další části popisuje samotný průběh projektu "Děti nekouří", který proběhl ve Vsetíně. Popisuje jednání s představiteli Policie České republiky na přípravě projektu, samotnou informační čast projektu a následnou část kontrolní. Na závěr práce shrnuje zkušenosti členů občanského sdružení se spoluprací se státní správou na prosazování zákonnosti v této oblasti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Problematika vnímání vodního prostředí dětmi předškolního věku.
Řenčová, Iveta ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku vnímání vodního prostředí u dětí předškolního věku. Poukazuje na rozdíly mezi dětmi úplnými začátečníky předškolního věku, kteří s plaváním začínají a dětmi, kteří se plavání věnují již od kojeneckého věku, ale začínají chodit na plavání samostatně bez rodičů. Pomocí zvolených, plaveckých testů zjišťuje rozdíly mezi skupinami dětí daného věku. Klíčová slova Vodní prostředí, Plavání, Plavecká výuka, Předškolní věk
Konceptualizace důvodů šikany z pohledu dětí
Mládková, Šárka ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Šikana je poměrně dobře zmapovanou oblastí. Výzkumy v ní však byly dosud pojímány spíše kvantitativní formou. Cílem této práce je změnit tento úhel pohledu na problematiku šikany a pomocí kvalitativního přístupu zjistit pohled žáků na důvody vzniku šikany. Pro tyto účely byly vedeny individuální rozhovory se 16 žáky sedmých tříd pražské základní školy. Tyto rozhovory byly analyzovány, zejména pomocí techniky otevřeného kódování. Výsledky ukazují, že žáci vysvětlují šikanu jako značně individuálně pojímaný jev. Definují ji skrze různé negativní jevy, které se ve vrstevnických vztazích objevují běžně, k tomu ovšem přidávají další podmínky, jako je opakování, dlouhodobost a zejména pocit oběti, který je v rozhodování o užití termínu šikana klíčový. Žáci podávají různá vysvětlení, proč k šikaně dochází. Ta lze rozdělit do tří kategorií dle toho, komu je vznik šikany primárně přisuzován. Na straně agresora byla zjištěna vysvětlení, jako je špatný vztah s obětí, závist, odplata, satisfakce, boj o sociální status či rodina a osobní problémy. Na straně oběti jsou zjištěnými důvody sociální neobratnost, špatný vztah s agresorem a odlišnost. Existují však i další důvody, které nelze připsat ani jedné straně. Pozornost je také věnována úloze pedagogů a jejich ne/schopnosti vhodně zasáhnout do konfliktních...
Prostředí a projekty podporující dětskou četbu
Stejskalová, Eva ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce se věnuje podpoře dětského čtenářství. Práce je zaměřena na faktory a činitele ovlivňující výchovu ke čtenářství. První část řeší teoretické vymezení a význam čtení. Především jsou vysvětleny dva důležité pojmy, které se k tématu vztahují - čtení a čtenář. Dále se pokračuje důrazem na různé fáze čtenářského vzdělávání před a během školní docházky. Sledovány jsou především tři prostředí ovlivňující čtenářskou gramotnost. To znamená rodiny, školy a veřejné knihovny. Navíc jsou krátce v této práci také prezentovány národní projekty podporující čtení především v knihovnách. Druhá část je zaměřena na Městskou knihovnu v Praze, konkrétně na pobočku Smíchov a její aktivity. V této části jsou zmapovány různé programy pro děti. Zjišťují se opakující se činnosti pro rodiče s dětmi nebo pro samotné děti. Popsány jsou i akce pro kolektivy předškolních a školních dětí. Důležitá součást práce je zaměřena na výzkum spolupráce mezi Smíchovskou pobočkou a místními školami. Výsledky výzkumu spočívají v určení praktických zkušeností učitelů z těchto škol s aktivitami pobočky Smíchov a s jejich spoluprací s touto knihovnou.
Tabakismus u žáků 6. tříd na vybraných základních školách v Litvínově
Matějů, Kamila ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Tabakismus u žáků 6. Tříd na vybraných základních školách v Litvínově ABSTRAKT: Cílem bakalářské práce je zjistit problematiku tabakismu u žáků 6. tříd ve vybraných základních školách Litvínova, a zda tabakismus u těchto dětí je opravdu alarmující, či se jedná o ojedinělé případy. Tato věková kategorie je zvolena z důvodu počínajícího vývojového období puberty a přechodu žáků na 2. stupeň základní školy. V práci bude řešeno, jaká je pro tyto děti dostupnost cigaret, zda má vliv na jejich kouření či experimentování s cigaretami městská část Litvínova, kde bydlí a stýkají se s kamarády, škola, kterou navštěvují, či to, zda kouří jejich rodiče. K výzkumu bude použito dotazníkové šetření. Dotazníkovému šetření předchází rešerše z oblasti tabakismu u dětí a dospívajících, psychosomatický vývoj a prevence tohoto sociálně patologického jednání na základních školách. Klíčová slova žák, děti, cigarety tabakismus, návykové látky, Litvínov, prevence, základní škola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,151 záznamů.   začátekpředchozí746 - 755dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.