Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Adaptace pedagogických pracovníků v mateřských školách
Zumrová, Jiřina ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat adaptační proces. V teoretické části jsou pro zachování celistvosti tématu krátce popsány etapy vývoje odborných termínů (personální administrativa, personální řízení, řízení lidských zdrojů) a personální činnosti. Hlavní část práce je zaměřena na proces adaptace, vymezení cíle adaptačního procesu, druhů adaptace a faktorů ovlivňujících průběh adaptačního procesu. Navazující část této kapitoly je věnována účastníkům adaptačního procesu, adaptačnímu plánu a zpětné vazbě, která je nezbytnou a neoddělitelnou složkou adaptačního procesu. Výzkumné šetření je orientováno na adaptační proces pedagogických pracovníků v mateřských školách. Metodou výzkumu je dotazníkové šetření a následné rozhovory s několika náhodně vybranými řediteli mateřských škol. Výsledkem průzkumu je zjištění průběhu adaptace v mateřských školách a přístup ředitelů k této problematice. KLÍČOVÁ SLOVA Personální práce, personální řízení, řízení lidských zdrojů, ředitel, adaptace, sociální adaptace, pracovní adaptace, adaptační plán, formální adaptace, neformální adaptace
Adaptace pracovníků v malé organizaci
Štěpánová, Berta ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou adaptačního procesu v malé organizaci. Pojednává o zařazení procesu adaptace do kontextu personálních činností. Jsou vymezeny jednotlivé oblasti adaptace - pracovní adaptace, sociální adaptace a adaptace na kulturu organizace. Analyzovány jsou cíle adaptačního procesu, faktory ovlivňující průběh adaptace v organizaci a plánování a řízení adaptace. Popsán je průběh adaptace a prvky a nástroje využívané v tvorbě adaptačního procesu. Součástí práce je šetření zabývající se analýzou procesu adaptace v malých organizacích a popsání zjištěných specifik.
Socializační procesy v průběhu adaptace dítěte v mateřské škole
Šafránková, Tereza ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá socializačními procesy dítěte předškolního věku a to v období okolo třetího roku. První, teoretická část se zabývá socializací osobnosti globálně a vyzdvihuje význam socializace pro zdravý psychický vývoj jedince a důležitost znalosti otázky socializace pro pedagogickou praxi. Tyto poznatky dále rozvádí v kontextu na situaci, kdy dítě vstupuje do mateřské školy a pozvolna se odpoutává od rodiny a tím se dostává do nové vztahové roviny mimo rodinný kruh. Socializaci v prostředí mateřské školy ovlivňuje mnoho vnitřních a vnějších faktorů. Na těchto faktorech záleží, zda se dítě, přicházející do nového prostředí, začlení bez jakýchkoli potíží. Pokud se potíže při začleňování do nového prostředí vyskytnou, ovlivňují tyto faktory rovněž dobu, jak dlouho tyto potíže přetrvají a jakým způsobem se s nimi dítě vypořádá. Vstup do mateřské školy může usnadnit Adaptační program pro rodiče s dětmi. Prostřednictvím tohoto podpůrného programu mohou děti po boku blízké osoby postupně poznat prostředí mateřské školy ještě před nástupem školní docházky. Druhá část diplomové práce je věnována výzkumu. Zkoumá, zda Adaptační program realizovaný před vstupem do mateřské školy vstup do této instituce usnadňuje. Sleduje rozdíly v začleňování do nového prostředí u dětí, které prošly adaptačním...
Podpora adaptace dítěte v raném věku v předškolním vzdělávání v Dánsku a Německu
Pouzarová, Tereza ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Nožičková, Anna (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou podpory adaptace dítěte v raném věku v předškolním vzdělávání v Dánsku a Německu. Cílem práce je analyzovat rámcové podmínky i využívané přístupy předškolních zařízení při adaptaci dětí v raném věku v předškolních institucích v Německu a Dánsku. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se věnuje předškolnímu vzdělávání v kontextu systému zemí Dánska a Německa, charakteristice vzdělávacích systémů těchto zemí, vývoji dítěte raného věku a problematice adaptace dítěte v raném věku v předškolním zařízení. Cílem empirické části práce je analyzovat podmínky, personální zajištění a uplatňování adaptačních programů ve třech vybraných zahraničních předškolních zařízeních. Empirická část stanovuje cíle výzkumu, výzkumné otázky a metody, které byly při výzkumném šetření použity. Dále specifikuje tři vybraná předškolní zařízení (jedno v Dánsku, dvě v Německu), charakterizuje jejich prostorové a materiální podmínky a denní režim určený pro děti v raném věku. Následně porovnává shromážděné informace, na jejichž základě vyhodnocuje stanovené výzkumné otázky. V diplomové práci jsou stanoveny dva výzkumné cíle. Zjišťuje, jak probíhá proces adaptace nových dětí v raném věku ve vybraných předškolních zařízení, a pokouší se navrhnout doporučení pro...
Péče o klima ve třídách 1. stupně ZŠ
Heřmánková, Blažena ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce posuzuje účinnost vybraných forem péče o třídní klima. Teoretická část diplomové práce se zabývá třídním a školním klimatem a objasňuje, jaké faktory je pozitivně ovlivňují. Popisuje riziková období a situace na prvním stupni, při kterých může docházet k adaptačním potížím žákovské skupiny. Ukazuje adaptační programy jako jednu z forem péče o třídní klima. Praktická část zjišťuje, jakým způsobem na riziková období a situace na prvním stupni reagují konkrétní dvě školy a jak se snaží adaptačním potížím předcházet. Dále zahrnuje akční výzkum procesu tvorby, realizace a reflexe adaptačních pobytů pro žáky třetího a prvního ročníku základní školy. Uvádí pozorování adaptačních programů na dvou různých školách. V rozhovorech s pedagogy z obou zkoumaných škol shrnuje, jakým způsobem vnímají učitelé vliv adaptačních programů na klima ve třídách. Věnuje se aktivitám v adaptačních programech, které jsou zaměřené na spolupráci mezi žáky. V závěru praktické části jsou sestaveny metodické pokyny pro přípravu adaptačních programů pro začínající učitele. KLÍČOVÁ SLOVA klima školní třídy, klima školy, adaptační program, pozitivní klima školy, péče o třídní klima
Adaptace nových pracovníků ve vybrané společnosti
Kurhan, Katsiaryna ; Míková, Irena (vedoucí práce) ; Hiršová, Miloslava (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na proces adaptace nových pracovníků v organizaci. V teoretické části se budu zabývat popisem jednotlivých aspektů procesu adaptace, z čeho se skládá a čím je ovlivněn. V praktické části se zaměřím na adaptační proces v jednom z největších amerických resortů a zhodnotím jeho úspěšnost.
Adaptace pedagogických pracovníků v mateřských školách
Zumrová, Jiřina ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat adaptační proces. V teoretické části jsou pro zachování celistvosti tématu krátce popsány etapy vývoje odborných termínů (personální administrativa, personální řízení, řízení lidských zdrojů) a personální činnosti. Hlavní část práce je zaměřena na proces adaptace, vymezení cíle adaptačního procesu, druhů adaptace a faktorů ovlivňujících průběh adaptačního procesu. Navazující část této kapitoly je věnována účastníkům adaptačního procesu, adaptačnímu plánu a zpětné vazbě, která je nezbytnou a neoddělitelnou složkou adaptačního procesu. Výzkumné šetření je orientováno na adaptační proces pedagogických pracovníků v mateřských školách. Metodou výzkumu je dotazníkové šetření a následné rozhovory s několika náhodně vybranými řediteli mateřských škol. Výsledkem průzkumu je zjištění průběhu adaptace v mateřských školách a přístup ředitelů k této problematice. KLÍČOVÁ SLOVA Personální práce, personální řízení, řízení lidských zdrojů, ředitel, adaptace, sociální adaptace, pracovní adaptace, adaptační plán, formální adaptace, neformální adaptace
Adaptace v mateřské škole a vhodné činnosti pro čtyřleté a mladší děti
Smolíková, Anna ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku adaptace dítěte na prostředí mateřské školy, zvláště dětmi čtyřletými a mladšími. Zvláštní pozornost věnuje hře a činnostem, které posilují vztah dítěte k učitelce či ostatním dětem a upevňují jistotu dítěte v novém prostředí. V teoretické části se studentka zaměří na předškolní dítě jeho socializaci a aspekty související s jeho přechodem z rodinného prostředí do širšího prostředí mateřské školy. Hlavním cílem výzkumné části je zjistit, jak probíhá adaptační proces u tří až čtyřletých dětí nastupujících do mateřské školy a jaké faktory tento proces ovlivňují. V praktické části jsou zpracovány tři případové studie tří až čtyřletých dětí, které poprvé nastupují do mateřské školy se zaměřením na adaptaci v mateřské škole. Výzkumné šetření bylo realizováno kombinací rozhovorů s rodiči, dítětem, učitelkou mateřské školy, s ředitelkou mateřské školy a pozorováním dítěte přímo v mateřské škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.