Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Ferda Mravenec jako učebnice entomologie
Gombík Ruszó, Jana ; Říhová, Dagmar (vedoucí práce) ; Škodová, Jana (oponent)
3 ABSTRAKT Diplomová práce si klade za cíl odborný rozbor postav z příběhů Ferdy Mravence Ondřeje Sekory, jejich určení a porovnání reality s knihou. Druhým cílem je vytvoření pracovních listů a návrhů aktivit, využitelným v hodinách přírodopisu. Součástí jsou i metodické příručky. KLÍČOVÁ SLOVA hmyz (Insecta), komunikační typy, Ondřej Sekora, pracovní listy a aktivity pro výuku entomologie, klíčové kompetence, metody aktivního vyučování
Dramatizační metody ve výuce přírodních věd
Scholzová, Veronika ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Janoušková, Svatava (oponent)
Diplomová práce se zabývá dramatizačními metodami ve výuce přírodních věd. V teoretické části práce čtenář nalezne informace získané rešerší dostupné české i zahraniční literatury. Práce předkládá základní informace o dramatizačních metodách, uvádí na pravou míru některé miskoncepce a kategorizuje konkrétní dramatizační metody nejednotných názvů. Je diskutována role hry a simulací v procesu učení. Autorka dále poukazuje na vhodnost využívání dramatizačních metod pro rozvoj klíčových kompetencí a realizaci průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. Vhodnost zařazování dramatizačních metod do výuky přírodních věd je dokreslena konkrétními ukázkami příkladů publikovaných v literatuře. V závěru teoretické části jsou rozebírány přínosy a úskalí těchto metod. Praktická část popisuje vznik autorského výukového materiálu využívajícího dramatizační metodu pro výuku hydroxyderivátů, jehož hlavním cílem je přivést žáka k pochopení vzniku a rozdílu mezi metanolem a etanolem. Tento materiál byl zařazen do výuky celkem 150 žáků střední školy v Praze. Finální verze tohoto materiálu je předložena v příloze práce. Nedostatky původní verze byly odladěny na základě několika polostrukturovaných skupinových interview s žáky a učitelkami po uskutečnění této aktivity. Součástí diplomové práce je také...
Téma mezilidských vztahů zprostředkovaných skrze dětského hrdinu v literatuře pro děti
Tylšová, Květa ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zprostředkováním tématu mezilidských vztahů dětem předškolního věku. Cílem bylo: a) představit knihy pro děti předškolního věku s tématem mezilidských vztahů zprostředkovaných skrze dětského hrdinu; b) zjistit, zda a jakým způsobem pedagogové mateřských škol pracují s tímto tématem v mateřské škole, a kde se inspirují při výběru kvalitní dětské literatury; c) navrhnout, realizovat a reflektovat činnosti s vybranými knihami s tématem mezilidských vztahů zprostředkovaných skrze dětského hrdinu, které rozvíjí klíčové kompetence dětí předškolního věku ve vztahu ke čtenářství. Praktická část byla postavena na sběru dat formou online dotazníku pro učitele s cílem zjistit, zda jsou v praxi využívána témata mezilidských vztahů pro práci s knihou v mateřské škole a kde hledají pedagogové inspiraci pro vyhledávání takové literatury pro děti předškolního věku. Druhá část obsahuje návrh, realizaci činností s vybranými knihami s tématem mezilidských vztahů zprostředkovaných skrze dětského hrdinu, které rozvíjí klíčové kompetence dětí dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání ve vztahu ke čtenářství a jejich reflexi od pěti oslovených pedagogů a dětí. Závěr práce je věnován vyhodnocení činností, jejichž prostřednictvím došlo k rozvoji stanovených klíčových...
Problémové vyučování a možnosti jeho realizace ve výuce na prvním stupni základní školy.
Jahoda, Zdeněk ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá metodou problémového vyučování jako jednou z metod konstruktivistického pojetí výuky, jejím postavením v systému výukových metod a možnostmi její realizace na 1. stupni základní školy s ohledem na klíčové kompetence, především na kompetenci k řešení problémů. Téma je velice aktuální, protože nabízí aktivizaci žáků ve vyučování a přesah do praktického života. Cílem práce je v teoretické rovině vymezit a definovat základní pojmy problémového vyučování (problém, problémová situace, problémové úlohy - jejich typy a způsoby řešení, problémové metody), klíčové kompetence a vhodné organizační formy vyučování. V rovině praktické je cílem zformulovat zásady pro efektivní využití problémového vyučování ve výuce, ověřit v praxi možnosti problémového vyučování, vymezit, jakým způsobem naplňovat klíčové kompetence k řešení problémů a využít při tom různých organizačních forem vyučování. Práce je členěna na část teoretickou a empirickou. Praktická část vychází z analýzy a komparace prostudované odborné literatury. Empirická část využívá akční výzkum jako metodu k dosažení cíle. Akční výzkum aplikuje dvě základní metody; metodu pozorování žáků při práci a metodu sběru a analýzy výsledků žákovských prací. Ukázalo se, že odborná literatura není ve vymezení pojmů zcela jednotná a chápaní...
Možnosti využití muzikoterapie v rámci primárního vzdělávání
Bezoušková, Tereza ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
V diplomové práci si kladu za cíl využít technik muzikoterapie jako prostředku ke zmírnění projevů poruch pozornosti. Dále se v práci zabývám aplikací těchto aktivit k začlenění vybraných žáků do kolektivu. Také se soustředím na to, jak muzikoterapie napomáhá k osobnostnímu a sociálnímu rozvoji žáka. V teoretické části představuji pojem Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, jakožto jednu ze zásadních proměn primárního vzdělávání v rámci kurikulární reformy. Rovněž se v této kapitola zabývám tématem inkluze, podpůrných opatření a klíčových kompetencí. Dále v této části věnuji pozornost muzikoterapii, jejím metodám, směrům a možnostem využití v rámci hudební výchovy. V kapitole Specifické poruchy pozornosti, učení a aplikace muzikoterapie v rámci reedukace nabízím představení specifických poruch, přičemž se podrobněji zaměřuji na ADHD, ADD, dyslexii a mutismus. Poukazuji také na využití metod muzikoterapie jako reedukačních prostředků a nabízím spektrum muzikoterapeutických her, které jsou ve výzkumné části prakticky vyzkoušeny. Ve výzkumné části se zabývám praktickou aplikací muzikoterapeutických aktivit v rámci vyučovacích hodin. Aktivity jsou sjednoceny do tematických celků, přičemž každá z nich je individuálně upravena pro žáka se specifickou poruchou. Jednotlivé potřeby a cíle...
Aplikace kompetenčního modelu v podmínkách veřejné obchodní akademie
Dobaková, Petra ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou využití kompetencí a kompetenčního modelu jako efektivního nástroje personálního řízení organizace. Řízení lidských zdrojů podle kompetencí (competency - based /HR/ management, CBM) je aktivně využívaný model především v komerční sféře. V posledních letech však k tomuto modelu řízení přistupuje také stále více organizací státní správy. Problematikou získávání a využívání různých druhů kompetencí, sestavením kompetenčního modelu a jejich následnou aplikací při personálním řízení se zabývá jak teoretická, tak empirická část práce. Vymezení základních pojmů a principů řízení podle kompetencí vychází ze studia odborné literatury a závazných dokumentů, které propojují principy řízení podle kompetencí se strategií celoživotního učení a s modely učící se organizace. Empirická část se nejprve zabývá skutečným využíváním kompetencí a kompetenčních modelů v podmínkách veřejných obchodních akademií v Praze a Středočeském kraji. Popisuje současný stav využívání řízení lidských zdrojů podle kompetencí řediteli veřejných obchodních akademií v uvedeném regionu. Zjištěný stav je komparován s výsledky šetření společností Trexima, spol. s r.o. v komerčních organizacích, který byl realizován v roce 2014. Empirická část je dále zaměřena na sestavení kompetenčního modelu "učitele...
Kooperativní činnosti v mateřské škole
UHLÍKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce, ve své praktické části, obsahuje program kooperativních činností, při kterých děti mezi sebou spolupracují. Předem připravené činnosti byly otestovány ve vybrané mateřské škole a program byl celkově zhodnocen pro jeho další využití. Závěrečné výsledky této práce mohou pedagogům, ale i rodičům dětí předškolního věku posloužit jako inspirace pro dílčí kooperativní činnosti a zvýšit tak zapojení dětí do jednotlivých činností. Předpokladem pro praktickou část této bakalářské práce jsou teoretická východiska, která jsou rozdělena do čtyř oblastí. První z nich se obecně zaměřuje na kooperaci předškolního vzdělávání, její cíle a klíčové kompetence. Druhá část práce obsahuje charakteristiku dítěte předškolního věku z pohledu motoriky, emočního, sociálního a kognitivního vývoje. Třetí oblast seznamuje s možnostmi kooperativních činností a poslední část práce je věnována věkově heterogenním třídám v mateřské škole.
Amatérská poezie na internetu jako výsledek volnočasové aktivity
PEŠOUTOVÁ, Ingrid
Práce se zabývá vztahy mezi volným časem, amatérskou poezií na internetu, hrou a vybranými kompetencemi. První kapitoly jsou věnovány vymezení pojmu volnočasu a k němu se vztahující participaci. Následuje charakteristika zájmového vzdělávání a člověka jako subjektu zájmového vzdělávání. Další části práce náleží definicím poezie a hry a pokusu nalézt jejich společné znaky. Následně se práce zabývá významem hry a poezie v životě člověka. Tato práce definuje pojem amatérský literární web, mapuje a představuje současné dostupné české amatérské literární weby. Poslední část se zabývá vybranými kompetencemi, tj. volnočasová a literární kompetence.
Jak práce s klienty komunitního centra ve vyloučené lokalitě Zengrovka rozvíjejí jejich potenciál
Zárubová Mirgová, Alena ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Jak práce s klienty komunitního centra ve vyloučené lokalitě Zengrovka rozvíjí jejich potenciál" se podrobně věnuje jednak fenoménům, které se v této lokalitě vyskytují jako následky sociálního vyloučení a dále aktivitám směřujícím k jejich zmírnění. Práce je tvořena částí teoretickou a částí empirickou. V části teoretické rozebírám téma sociálního vyloučení a roli etnicity v něm. Dále sleduji problematiku klíčových kompetencí, které ukazují perspektivu rozvoje potenciálu klientů. Zabývám se zde také předpoklady pracovníka tohoto komunitního centra. V empirické části se zabývám konkrétními problémy rozvoje potenciálu obyvatel lokality na úrovni problémů jednotlivců, skupin a celé komunity. Cílem práce je reflektovat efektivitu konkrétních aktivit s klienty v Komunitním centru Zengrovka, které směřují k získávání klíčových kompetencí klientů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.