Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sourozenecká rivalita a její odraz ve školní úspěšnosti na prvním stupni ZŠ
Hánová, Radka ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce Sourozenecká rivalita a její odraz ve školní úspěšnosti na prvním stupni ZŠ v teoretické části charakterizuje dítě mladšího školního věku, vymezuje pojem školní úspěšnost, sourozenecká rivalita a podrobněji se zabývá specifickými vlivy, které mohou rivalitu podporovat. Teoretická část je dále věnována výchovným stylům v rodině a chybám rodičů, které mohou sourozeneckou rivalitu rozdmýchávat. V praktické části si klade za cíl dekódovat projevy sourozenecké rivality a na základě trojkombinace rodič - žák - učitel zjistit, zda jsou sourozenci srovnáváni ve školní úspěšnosti. Šetření probíhalo kombinací kvalitativního a kvantitativního výzkumu a některé výsledky byly porovnány v závěru práce. Výsledky práce mohou být podkladem pro další výzkum a také mohou sloužit rodičům při hledání informací o vztazích mezi jejich dětmi.
Vliv rodiny na školní úspěšnost žáků 2. stupně ZŠ
Pavlů, Anna ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce řeší vliv rodinného prostředí na školní úspěšnost žáků na 2. stupni základní školy. Teoretická část této práce byla vytvořena na základě kompilace a komparace odborné literatury. Praktická část práce obsahuje kvalitativní výzkum. Cílem této části bylo hlouběji prozkoumat vliv rozvodu na školní úspěšnost žáků na druhém stupni ZŠ v předmětech anglický jazyk a občanská nauka. Výzkum byl proveden pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky rozhovorů byly analyzovány a poté porovnány s teorií této práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte na prvním stupni základní školy
Dvořáková, Kateřina ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tématem diplomové práce je vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte. V teoretické části popisuji současnou rodinu a její základní funkce. Mapuji situaci v legislativě v České republice, zabývám se okolnostmi, jak rozhodují české soudy o svěření dětí do péče po rozvodu rodičů, zda se počet dětí žijících ve střídavé péči zvyšuje. Zajímá mne, zda soudy rozhodují v zájmu dítěte. V další části se zaměřuji na definování školní úspěšnosti a chování žáka mladšího školního věku. Naznačuji faktory, které mohou mít vliv na školní úspěch. V praktické části prezentuji výsledky mého kvalitativního výzkumu. Zkoumám vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte z pohledu třídních učitelů. Zjišťuji, jak se projevují děti, které žijí po rozvodu rodičů ve střídavé péči, a zajímá mne, zda třídní učitelé zaznamenali určité znaky, které by tyto děti spojovaly.
Úspěšnost dětí z dětských domovů v sekundárním a terciárním vzdělávání
Vlach, Jakub ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou školní úspěšnosti klientů dětských domovů z pohledu českých i zahraničních odborných studií a z pohledu samotných klientů a vychovatelů v dětských domovech. Práce zahrnuje výsledky kvalitativního šetření realizovaného technikou polostrukturovaných hloubkových rozhovorů, analyzovaných s využitím postupů zakotvené teorie. Cílem výzkumu bylo zjistit na základě výpovědí současných i bývalých klientů dětských domovů a tamějších vychovatelů, jaké faktory mají největší vliv na úspěšné studium klientů dětských domovů v rámci sekundárního a terciárního vzdělávání, a vyvodit z toho poučení pro pedagogickou práci. Z výsledků vyplynulo, že z pohledu obou stran je zpravidla pozitivním faktorem délka výchovného působení ("vytváření společné cesty s vychovatelem") v dětském domově a negativním faktorem vliv původní, biologické rodiny a kontakt klienta s ní. Klienti dětských domovů přikládají výrazně větší, až zásadní pozitivní význam přátelskému vztahu s vychovatelem a jeho empatii s důrazem na vzájemnou důvěru a prostor ke svobodnému rozhodování klienta. Vychovatelé oproti tomu přičítají větší pozitivní vliv své systematické pedagogické práci - zejména důrazu na důslednost v plnění školních povinností nebo spolupráci s třídním učitelem. Vychovatelé mnohdy nedoceňují význam...
Školní zralost
Veselá, Šárka ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá problematikou školní zralosti a postupy při jejím posuzování. Zaměřuje se na dosažení úrovně jednotlivých vývojových oblastí u dětí před nástupem do školy, na průběh posuzování školní zralosti a možnosti diagnostických nástrojů. Předmětem této práce je zjištění nejčastěji oslabených a pro školu rizikových oblastí u dětí před nástupem školní docházky a možnosti jejich stimulace. Dále také předkládá možnosti využívání screeningových testů a prezentace jejich výsledků. Cíl této rigorózní práce se opírá o aplikaci dostupných screeningových testů u vybraného vzorku dětí, a to včetně nejnovějšího diagnostického nástroje MaTeRS, v praktické části práce a dále o závěry mé diplomové práce, které se zabývaly vhodnými možnostmi stimulace oslabených vývojových oblastí Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv školy na utváření sebepojetí žáka na 1. stupni ZŠ
Kelymanová, Michaela ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku vlivu školy na utváření sebepojetí žáka na 1. stupni ZŠ. Zachycuje různé vlivy školy a školního prostředí na utváření sebepojetí žáka. Cílem teoretické části je zmapovat vnitřní a vnější vlivy, které na žáka na 1. stupni v souvislosti se školou působí. Teoretická část se zabývá vymezením sebepojetí jako jedním z rysů osobnosti, vývojem sebepojetí se zaměřením na žáka na 1. stupni ZŠ, osobnostními faktory žáka na 1. stupni ZŠ, které škola ovlivňuje a které mají vliv na úspěšnost ve škole a utváření sebepojetí. Dále práce mapuje různé vlivy školy a školního prostředí, jež jsou důležité pro rozvoj sebepojetí žáků. Zároveň práce zachycuje možnosti rozvoje zdravého sebepojetí žáků v běžné základní škole. Praktická část zkoumá sebepojetí žáků na konci třetího a pátého ročníku. Cílem praktické části je zjistit vztah mezi úspěšností ve škole a sebepojetím žáka na prvním stupni ZŠ. Jsou zde zpracovány údaje o tom, co znamená pro žáky samotné úspěch ve škole, je-li úspěch ve škole pro ně důležitý. Dále zkoumá, který z různých vlivů školy je pro žáky nejdůležitější a jak se liší sebehodnocení žáků třetích a pátých ročníků.
Úzkost a strach ve škole
Rybářová, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce s názvem Úzkost a strach ve škole si klade za cíl zjistit, jak se cítí být samotní pedagogové připraveni a schopni řešit a odhalit situaci úzkostného dítěte ve škole, jehož úzkost je způsobována konkrétními školními situacemi. Zabývá se otázkou školy jako zdroje úzkosti a strachu, kdy popisuje konkrétní situace, které tento jev mohou způsobovat. Další aktuální problematikou, která je v textu nastíněna je pedagogicko-psychologická diagnostika a s ní související diagnostické kompetence učitele. Teoretické poznatky jsou podpořeny výzkumem, prováděným mezi pedagogy a obohaceným o dvě případové studie, jež ukazují kazuistiky lidí, kteří zažili strach a úzkost ve škole, způsobeným specifickými školními situacemi. Sledují, s jakým řešením se setkali a uvádějí i pozdější následky, které tato neblahá zkušenost na žácích zanechala. Příprava pedagogů na vysokých školách v oblasti pedagogicko-psychologické diagnostiky se ukazuje jako nedostačující a pro praxi obtížně aplikovatelná. Situace úzkostného dítěte ve škole tak učitelé řeší spíše intuitivně, než profesionálně. S rozvojem informačních technologií se neškoleným pedagogům dostávají do rukou metody na poznávání žáka a celého kolektivu, které když se ale nesprávně použijí a interpretují, mohou situaci úzkostného dítěte zhoršit, dokonce na...
Výchovné a vzdělávací problémy dětí z rozvedených rodin
Křiklánová, Vendula ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Bakalářská práce "Výchovné a vzdělávací problémy dětí z rozvedených rodin" pojednává o negativních dopadech rozvodu na děti. Zaměřila jsem se především na problémové až delikventní chování, změnu školního prospěchu, problematiku záškoláctví a celkovou úspěšnost dětí z rozvedených rodin. Přináší ale také odpovědi na důležité otázky: Proč přibývá rozvodů? Jak minimalizovat tyto negativní dopady rozvodu na děti? Tato práce je výhradně teoretická, vychází však z dostupných zahraničních výzkumů, jež poskytují této práci potřebná fakta a dlouhodobé výsledky.
Pozice žáka se specifickými poruchami učení ve třídě běžné základní školy
Jiřinová, Aneta ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Název: Pozice žáka se specifickými poruchami učení ve třídě běžné základní školy Autor: Bc. Aneta Jiřinová Vedoucí práce: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Práce se zabývá postavením žáků se specifickými poruchami učení v kolektivu třídy na druhém stupni běžné základní školy. Teoretická část práce se zaměřuje na charakteristiky specifických poruch učení, jejich příčiny, projevy a diagnostiku. Dále se věnuje výskytu a prognóze specifických poruch učení. Také řeší problematiku speciálněpedagogické podpory žáků s těmito poruchami a psychosociální aspekty specifických poruch učení. Výzkumné šetření se zaměřuje na zjišťování souvislostí mezi školní úspěšností žáka se specifickými poruchami učení, jeho sebepojetím ve vztahu ke škole, osobnostními charakteristikami a jeho pozicí ve třídě. Cílem práce je zjistit, jaké je postavení žáků se SPU ve třídě na druhém stupni běžné základní školy, a jak toto postavení souvisí se sebepojetím dítěte ve vztahu ke škole a s jeho psychickými projevy. V diplomové práci je využita metoda dotazník a rozhovor. Text je doplněn tabulkami. KLÍČOVÁ SLOVA Specifické poruchy učení (SPU), pozice žáka s SPU ve třídě, sebepojetí, školní úspěšnost, psychosociální aspekty SPU.
Úspěšnost nedonošených dětí ve školním vzdělávacím procesu
Čepelková, Marta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalá ská práce se zabývá školní úsp šností nedonošených d tí ve v ku od sedmi do devíti let. Cílem této práce je zjistit, zdali m že mít nedonošenost n jaký vliv na vývoj dít te v pozd jším v ku, p edevším tedy na jeho školní výsledky. Zjiš ování je uskute ováno prost ednictvím dotazník . K vyhodnocování dochází v praktické ásti. Teoretická ást se naopak v nuje problematice nedonošených d tí v obecné rovin . Klí ová slova: nedonošenost, nedonošené dít , školní úsp šnost

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.